Nállam egy mellékvonal csak akkor mellékvonal, ha telefonoszlopok is vannak a vasút mellett. Szerencsére a modern technika nem öli meg ezeket, mert a 87-esen is szépen megvannak Putnokig a telefonoszlopok, csak itt már optikai kábel van rajta:-)))
Nem találtam ki, pedig sokszor jártam már arra :-( A felső 4 ablak miatt első blikkre Pécsváradot tippeltem volna, csak a domborzat nem illett a háttérbe.
Esetleg elküldenéd nekem egy kicsit jobb felbontásban? (hajtany@fw.hu)
Az Izsáki Vicinális nagyon ismerős. Karácsony után ott futottam be a lézeres trafipaxba. 30 helyet -ami a lakott területen belüli vasútiátjárókban engedélyezett- 81 -el. Nem lopta bele a szívembe magát. :-(
Végig olvasva a hozzászólásokat, az lehetséges, hogy ha a utaslétszám a reggeli és a délutáni csúcsban elérné a Bz+ 2 Bzx igényt (kb 120-150 fő), napközben és este természetesen kevesebb, az adott paraméterkkel "megérné" a vasút a 14-es vonalon ezzel a lite verzióval.
Kicsi apró rejtvény:
Melyik állomás látható a képen?
Igen a képen mert ez egy eredeti fénykép (nem képeslapnak készült) a szóban fprgó állomásról és a vonal megnyitása után 2 évvel készült. Sajnos emiatt már kissé fakó a felvétel, de azért kivehető rajta minden. Kissé eltorzítottam, mert az állomás felirata könnyen olvasható lett volna...
"Azt gondolsz amit akarsz, szerintem a pálya most is jobb állapotban van mint a 30a ami 120 Km/h-s. De a tartós 60-as lassújel van a Velencei-tó partján ami a 14-esnél lényegesen rosszabb álllapotban van. Szóval, lehet, hogy lennék oly tökös legény, hogy a saját pályámon, többet engedélyeznék mint most a pályamester aki azért tartja alacsonyan a sebességet mert azt reméli kap pénzt a javításra. Soha nem jönnek rá, hogy nem kapnak........."
Tibi!
Egy kis kiragadás belőle:
Nem tökösségről van szó, meg arról, hogy ha leveszem a pályasebességet akkor majd talán kapok rá pénzt a felújításra, karbantartásra, pótfelújításra stb.! Egyszerűen NE az én tökömmel verje más a csalánt!!! Egyébként szerintem ezt mondtam is neked egyszer amikor beutazás során találkoztunk. Mellesleg lehet, hogy van olyan pm. aki mesterségesen tartja alacsonyan a sebességet, de a többség esetében tudomásul kell, hogy ami avul azt cserélni kell!
"Ha két órás ütemben jár a vonat, akkor nem 6:30-kor, hanem 8:30-kor mehet haza a jómunkásember - hát, ennek még nem fog örülni..."
Részlet kérdés, ha komoly lesz a buli, úgyis közvélemény kutatást kell végezni. Sőt mi lenne ha megkeresném már most az önkormányzatokat, hogy partnerek lennének-e abban, hogy kérdőíveket helyezzek el, és így tudakoljam a lakosság utazási szokásait igényeit. Szemelőtt tartva Udvari úr véleményét. (Miszerint az igényeket nem kielégíteni kell hanem korlátozni.) Ennek talán örülni fog a jómukásember.
"No, először is ahhoz, hogy 2 órás ütem legyen a 13-ason is, akkor összesen 4 motornak kell pörögnie."
A 13-ason nem két órás ütemben gondolkoztam. Az azért bonyolultabb vonal mint a 14-es. Most elárulom azt a vonalat nem is gondoltam végig. Azt te csináltad egyelőre meg.
"Másrészről nem egy eszközhatékony megoldás, hogy az ólban 24 keresztül van szabad gép! A karbantartási ciklusnak is be kell épülnie a fordába (lásd még: csúcsidőben megy a vonat, napközben karbantart, szerel stb.)
Még egy megjegyzés: itt is jól kiütközik az, hogy ilyen kis piacon, 4-5-6 Bz-vel nem lehet hatékonyan működni, mert az 1 Bzmot tartalék a 3 dolgozó géphez képes nagyon rossz arány. Tehát két vonalban nem érdemes gondolkodni, mert nem lehet 0,6 Bz-t tartalékolni :))"
Gyuri, volt egy tanárom a tisztképzőn, Nagy Péter. Ő tanította, hogy a 3 gépes forda kiszolgálásához, kell egy tartalék gép, 6 gépeshez 2, 9 gépeshez 3, stb. Miért? Mert mi minden vonatot továbbítani akarunk. Nincs olyan, hogy elmarad a vont, esetleg az egésznap mert javítunk és nincs tartalék gép!
Óriási tévedésben vagy soha nem épül be a fordába a karbantartási ciklus. Csak a napivizsga. Nem tervezünk a fordában revíziót, A vizsgálatot, B vizsgálatot, és nem is volna értelme. A revízió egész napos néha kettő, az A vizsga kétnapos, néha több, a B vizsga pedig ahogy sikerül minimum egy hónap (inkább több). Nos mondjuk kell 4+1 Bz 13-14-es vonalakra, akkor minimum egy tartalék gép kell! (Vigyázat határeset lehet, hogy kettő.)
Azokban a vonalakban kell gondolkodni amely vonalak bezárásra kerülnének. Így megszünnének nélkülünk, lehet, hogy nem is a két tárgyalt vonalról lesz szó! (Csak a tábortűz körül agyalunk ám!)
Rutintalan vagy hogyne lehetne. Mondjuk csak hajnalban fordul egyet meg késő este, nappal máris rendelkezésre áll. Tessék 0,6 Bz tartalékolva!!!!!!!
"A Pápa-Csorna vonal 60-as, a párszáz méteres lassújelektől tekintsünk el... A 37 km folyamatos menettel is 37 perc... Mégis mit szeretnél? 80-as, 100-as pályát? Desirót?? Most egy picit elszaladt veled az álombeli lovacska..."
Azt gondolsz amit akarsz, szerintem a pálya most is jobb állapotban van mint a 30a ami 120 Km/h-s. De a tartós 60-as lassúlej van a velencei tó partján ami a 14-esnél lényegesen rosszabb álllapotban van. Szóval, lehet, hogy lennék oly tökös legény, hogy a saját pályámon, többet engedélyeznék mint most a pályamester aki azért tartja alacsonyan a sebességet mert azt reméli kap pénzt a javításra. Soha nem jönnek rá, hogy nem kapnak.........
Tisztelettel desirorol nem is beszéltem. És 100-as pálya sem kell, erről sem beszéltem. Szerintem..... Azonban tény, hogy félóra alatt nem lehet megfordulni, sajna ennek sem számoltam utána.
Na lassan úgyfest kiég a tábortűz. Egy kicsit felpörgettük a topikot. ;-)
Hát igen, alaposabban megnézve rájöhettem volna így menetrend nélkül is.
Ütemes menetrenddel kapcsolatban:
Az ütemes menetrendnek én is nagy híve vagyok, de persze nem mindenáron.
Azzal vitatkoznék, hogy az ingázónak egyáltalán nem fontos az ütemesség. Reggel, amikor a legtöbben, szinte ugyanakkor indulnak el minden nap, tényleg nem annyira fontos, mert azt a max. 2-3 indulást, amely szóbajöhet, nem nehéz megjegyezni. És reggel nagyobb szükség is van az ütemességtől való eltérésre a rövididejű csúcsok miatt. (Pl. külön gyorsítottra csak egy időpontban van elég utas, ami úgyis szétverné az ütemet.) Osztrák vasútvonalakon jellemző a reggeli, sűrű de nem ütemes csúcs után kezdődő ütemesség.
Délután viszont jobban széthúzódik a csúcsidő, a hazameneteli időpontok is változhatnak (munka utáni vásárlás, edzés, nyelvtanfolyam, stb.) és szerintem sokkal kedvezőbb az utasnak, hogy 13-tól 19-ig óra 20 és 50, vagy minden óra 30, mint sok eltérő percidőpont. A délelőtti alkalmanként és nem egy jól körülhatárolható időpontra utazóknak szerintem szintén az ütemesség a jobb.
Ha egy kisebb városról van szó (pl. Pápa), ahol jól definiálható időpontokra koncentrálódik a hazautazási igény, ott valóban nem kell eröltetni az ütemességet.
De egy nagyobb városban, ahol nagyságrendekkel több munkahely és iskola van, és azok különböző távolságra vannak a vasútállomástól, ott már a hazautazási igény időben szétoszlik, és valószínűleg az óra 20-as indulás ugyanannyi embernek jó, mint az óra 50-es vagy az óra 40-es.
Sajnos a Volán-menetrendeket böngészve többnyire azt látom, hogy még ilyen helyeken sincs ütemesség.
Nyertél. Jobb is, hogy nincs előtted menetrend, mert a vonatok még a tavalyi menetrend szerint van benne (9801 még ott van).
Gábor Eger-Szilvásvárad tippje a késő esti járat miatt már a tavalyi menetrenddel sem egyeztethető össze.
Azért írtam, hogy remek szemléltetőábra, mert lehet látni, hogy a MÁV mennyire nem igazodik sok helyen a valós (helyi) igényekhez, és gyakran még a hálózati csatlakozások sem tökéletesek...
pzg! mennyit gondolkodtam a szabásmintán, de nem jutott eszembe, csak Sándor Györgyöt láttam lelki szemeim előtt a Váci utcában...
Szóval, hogy visszatérjünk a vicinálisokhoz: valóban lehetne jobb menetrendeket szerkeszteni. De az iciri-piciri falvakból nehéz megélni...
Nem tudom, de vannak tippjeim, mondjuk a Székesfehérvár-Sárbogárd a gyanús, egy db börgöndi kereszttel, meg ott van egy csomó busz is. A pusztaszabolcsi irányba szerintem ennyi busz nincs, meg most nincs előttem MÁV menetrend sem.
az nem lehet, h ez tényleg japánban van, csak pont fordítva, a kék a vonatra, a piros a buszra vonatkozik? és mivel csak 50 perc a menetidő, olyan 120 km-es viszonylatra lehetne gondolni;)))
mongyuk tokió és az agglom. egyik városa
Sziasztok!
Csak hogy ne lőjem le teljesen a poént pont én, aki szökőévenként egyszer írok ide, de szinte folyamatosan olvasok, szóval hogy más is gondolkozhasson:
Kisállat vessző nélkül - gyümölcsös építményed?
István Gyuri: Hát, igen, szokás Burda kötésmintának is nevezni az ilyesmi dolgokat :))
Nem, nem, Gyuri drága, ez nem az.
a Burda szabásminta ez:
mivel tutira vmi mást látnátok bele, segítek elmagyarázni: az osztott fekete-fehér körök melletti számok például a méretet mutatják, igaz angol női méretek alapján, de sebaj;)))))))))
Attól függ, hogy hol, mely pontok között vizsgáljuk a forgalmat, bár itt egy óra járásnyira lévő helyekről van szó az én olvasatomban... Egyébként meg egy szép nonfiguratív ábra, a két hosszabb oldalán megtévesztő időadatnak látszó számsorokkal :-))