Nem szaladt ki!:) Pont jó lett! Bár, ha leírnám, mit bénáztam vele, rajtam röhögne az egész fórum!:D A nívópálcás-bezincsöves megoldás eszembe sem jutott, pedig mennyivel egyszerűbb lett volna...
Milyen viszkozitású motorolajat javasolsz fiat punto II. 1,2 8V 2003 évjáratú modellhez hogy téli rövid távú használat és nyári országúti használatra is megfeleljen. Shell, mobil, selenia vagy castrol jöhet szóba.
bocs, most vettem észre hogy megadtad az autó típusát (Seat Leon 1.6 16V, 2002-es évjárat): ennél a modellnél a VW 502 00 jóváhagyású motorolajok 15 ezres csereciklussal kitűnően használhatóak (egyébként kíváncsi vagyok hogy kerülhetett be egy 2002-ben gyártott autó kezelési utasításába a 2005-ben közzétett VW 504 00 jóváhagyás).
"...A f... ezekkel a vw olajokkal; miért nem tudnak megadni egy SAE tipust..."
Stewie Wonder már (elég határozottan) célzott rá hogy a motorolajok SAE osztálya (ami az olajok viszkozitási tartományára, folyási képességére utal) valamint minősítései és jóváhagyásai (pl a VW 504 00) nem szorosan összefüggő fogalmak. Az tény hogy a VW 504 00(/507 00) jóváhagyású motorolajok (jelenleg) csak SAE 5W-30-as viszkozitási osztályban léteznek, de ez nem minden esetben van ugyanígy: pl VW 505 00 vagy VW 502 00 jóváhagyású motorolajokat több különböző (pl 10W-40, 5W-40, 0W-30, stb) SAE osztályokban is találhatsz. Talán többet tudnánk segíteni Neked ha megadnád az autód pontos típusát. Pl. ha nem kívánod kihasználni a meghosszabbított (< 30 ezer km) csereciklus lehetőségét akkor válogathatsz a VW 502 00 jóváhagyású motorolajok közül is.
Már kinéztem a szemem is a neten de nem találtam normális árban norális kiszerelésben (5l kéne) olyan olajat ami megfelel a vw 504 00 elvárásnak. Más mit tehetek bele ? Castrol-t (csak 1L kiszerelésben drágán) és Mol-t találtam de nem tudom milyen árban és hogy az milyen minőségű. A f... ezekkel a vw olajokkal; miért nem tudnak megadni egy SAE tipust...
Ha csak anyukád használta volna (vélhetően többnyire inkább városban, rövid szakaszokon) az autót akkor arra gondolnék hogy a jellemzően alacsony üzemi hőfok következtében alakultak ki a lerakódások, Te viszont írod hogy néha meghajtod az autót - ilyenkor az ún. hideg iszap nagy részének fel kellene oldódnia - felteszem a kezem...
Köszi a választ! A vége is igaz nekem is furcsa volt azért irtam ide. Beszkenelhetem a kézikönyvet ha esetleg kételkedsz. (2002 Seat Leon 1.6i V12 105LE)
A kocsit anyám használta 11 évig, és kb: 60.000km-t tett bele. Csak castrol 5W40 volt benne. (ezt ugyan sosem értettem, de a kanadai könve ezt írta, és 1993-környékén nem nagyon lehetett ennyifajta információt, és méginkább olajat beszerezni mint manapság...)
Szóval amikor megkaptam én shell olajat tettem bele 10W40-et, de nagyon nem voltam megelégedve vele, ezért a továbbiakban csak castrol 10W10 Magnatech volt benne. ill. most castroll RS 10W60-as.
Én eléggé gyílkolom, de ez nem lehet szerintem az olajsár okozója.
Nem írtam, de a lerakódás kb: 0,5-1mm között van, és körömmel is jkönnyen lejön...
Az autómban 1-2mm-el feljebb volt az olaj a nívó felső határánál, de nem engedtem le belőle, nem lett semmi gond. A tanácsom: azért szerintem is engedj le belőle...
Leirás szerint VW504 00 olaj kéne a motorba. Utánnanéztem és az 5W-30-nak felel meg. A használati utasitás viszont azt irja hogy SAE 5W-30 olaj használata esetén mellözük az emelt fordulatszámot. A gond az hogy ez a kocsi (1.6i v16 105LE) sokat fut autopályán. Milyen olajat tegyek bele ? Az 5W-40 az jó ? Az olajfutárnál találtam jo árban Castrol-t és Total-t 5W-40-est. Ezeket bele lehet tenni ? kb 50.000Km van a kocsiba.
Adott egy 2003. augusztusi 1.0 Corsa C (35eKm), olajcserét szeretnék végeztetni. A kérdésem: Mennyire jó választás az 5W-30 Opel (super synthetic) olaj? Előzőekben 5W-40-el végezték az olajcserét. (10ekm; 22eKm) A kezelési útmutató szerint SAE 5W-40 ajánlott, 5W-30 megengedhető?!
Én kb 2 héten keresztül napi 2-3 órát bújtam a netet meg a fórumot, mire döntöttem! Nem ismert márka számomra, de a minősítései meggyőzőek, no meg az ára is! Ezek szerint jók a tapasztalatok, szóval nincs miért aggódnom! Ha nem eszi meg a mocc, akkor meg duplán örülhetek, mert még jó állapotban van! Köszi a választ!
Egy 95-ös Opel Corsa 1.4 16V Ecotecbe öntöttem az olajat! 121500 van most benne! Nem tudom milyen olaj volt előzőleg benne, de azt nem ette! Remélem ezt sem fogja!:) Köszi a választ!
Be tudnál tenni egy képet, amin látszik a hamisított és a valódi Castrol csomagolása. Köszi.
Nem, nincs ilyen képem.
_zeno,
Tényleg, már én is kértem a múltkor hogy valami "kézzel fogható" infót lökhetnél ezekről a súlyos állításokról.!
Nincs kézzelfogható infó.
A MOL konkrétan perel külföldön. Ott egy olyan brigádot fogtak meg, akik 50 tonnát vásárolnak évente, de 250 tonnát adnak el (ez nem valami nagyon nagy mennyiség, de akkor is). Valahogy felgöngyölítették az ügyet, es tudják, ki palackozza a hamis MOL olajat. Ertitek? MOL. Megáll az ész.
A beszállítóink képviselőivel szoktunk sör mellett dumálni. Mindenki elismeri, hogy van egy csomó hamis olaj, és ez sok fejfájást okoz. A hivatalos álláspont minden képviseleten a kuss.
SLX-350 talán bővebben es konkrétabban is tud a Castrolrol nyilatkozni.
TSR,
És az ember hol vehet biztosan "eredeti" Castrol olajat ?? Mindet hamisítják vagy csak a drágább fajtákat ? TSR
Úgy tudni, mindent hamisítanak. Magáról az olajról csak laborban lehet megmondani, hamisítvány-e. A csomagolás többet elárul, de jellemzően jó minőségű, nem feltűnő. Mint írtam, a nyomdatechnikai eljárás, illetve a flakon apróbb műszaki részletei különböznek.
Ma Magyarországra egymillió cég hoz be olajat. A kiskerek általában egy-egy beszállítóval szerződnek. Ha az importőr belenyúl valami rosszba, akkor az itthoni viszonteladói is a rosszat árulják. Ha tegnap valahol jót vettél, az nem biztosíték, hogy holnap is a jót kapod.
Ugyanúgy, mint korábban a gumiknál, itt is kezd kialakulni egy egészségtelen árverseny. A gumibizniszben kisebb a vevő rizikója, mert ott nincs hamis áru. Egy-két gyengébb (de becsületes) kereskedő elhullott, az "élelmesek" talpon maradtak. Ha gumit akarsz venni, már sehol nem kapsz raktárról, még gyakori méretet sem - ez az alacsony ár felára.
Az olajnál más a helyzet. Mi is kénytelenek vagyunk centeken alkudozni, állandóan új beszállítók után nézni, mert a legjobb viszonteladóink is olyan kisértéseket élnek meg, aminek nehéz ellenállni. Tőlünk pl. 1000 forintért kap egy kenőanyagot, amit tisztes haszonnal, tipikusan 1250-ért tovább tud adni. De megjelenik egy srác, és ugyanazt beígéri 800 forintért.
Sokan nem tudnak ellenállni a csábításnak, pedig ezekkel a gerilla bizniszelőkkel sok baj van. Nem tudnak időre szállítani, a szerződés más paramétereit sem tartják be (nem az érkezik, nem arra az időre, nem akkora mennyiségben, mint azt a szerződés kiköti - és akkor a hamis cuccokról még nem is beszéltem). A számláik néha hamisak, emiatt az APEH rá tud szállni a boltra/szervízre (pedig az ott nagyon fáj).
A Yarisomba tettem ilyen olajat, nincs vele semmi gondom , nem eszi. Szerintem jó olaj, igaz nem olyan márkás mint a Castrol de nem számít. Sokat gondolkodtam, h. bele tegyem, de a haver meggyőzött. Mondta PDTDI-s VW-be teszik és jó visszajelzést kap. Sokan dicsérik.
Én 2 BMW-ben is használtam. A jelenlegiben 180e km-től 280e km-ig csak ezzel ment. Olajcserék között nem kellett utántölteni.Most sem fogyaszt a motor olajat. Ami feltűnt benne hogy mielőtt lecseréltem, az olaj állaga feltűnően jó volt.Szerintem sokat kibír ez az olaj.Én bátran javaslom neked.Milyen vasat etetsz vele?