Szeretnénk felhívni mindenki figyelmét, hogy a személyeskedést, gyűlölködést és topikrombolást nem tűrjük meg itt.
Ez a topik kiemelt figyelmet kap a moderatúra részéről.
Az alapelvek egyszerűek:
- Érvelj, vitatkozz, beszélgess. Ne személyeskedj és ne dehumanizálj.
- A politikus is ember. Az olvtársad is. És te is az vagy.
- Ne írj le olyat, amit visítva jelentenél, ha az ellenoldal írná. Negatív véleményt is meg lehet fogalmazni mocskolódás és személyeskedés nélkül.
- Ha csak balhézni, provokálni vagy gyűlölködni tudsz, mehetsz más fórumra.
- Amíg ki vagy tiltva, ne gyere vissza folytatni másik nicken sem. Nem éri meg.
- Olvass törlési értesítőket, és szívleld meg az ott leírtakat.
- A törlést fogadd el, ne jogászkodj és ne próbálgasd a határokat.
Elvileg ezek most a ruszkik feltételeinek körvonalai, vagyis ha tűzszünet lesz akkor leállnak a fegyverszállítások banderisztánba (kábé 150%, hogy a zeju ebbe nem megy bele), a szankciókat, vagy azok jelentős részét törlik (200%, hogy a zeju ebbe nem megy bele) ZNPP-t nem adják, a Krím meg nem tárgyalási alap.
Ebből a területi kérdés egyéb szakaszai kimaradtak, de gondolom nem akarnak kivonulni sehonnan azok közül amiket fegyverrel már megszereztek.
🇺🇸🇺🇦 Russia is ready to conclude a peace agreement on Ukraine, but some specific points need to be finalized — Lavrov
▪️Russia wants guarantees that the ceasefire will not be used again to strengthen the Ukrainian Armed Forces and that arms supplies must stop. ▪️Russia has not received any proposal from the United States to transfer control of the Zaporizhzhya NPP, the head of the Ministry of Foreign Affairs noted. ▪️If necessary, Russia will explain to the US that ZNPP is in safe hands and changes in its control are impossible. ▪️Also, Russia has not received any proposals from the US to lift sanctions, but Washington is interested in doing business together. ▪️Russia is not negotiating the integrity of its territory, the Crimea issue is closed, Trump understands this. ▪️Russia only strikes military targets or civilian objects used by the Ukrainian Armed Forces. ▪️Lavrov personally sent Rubio and the UN a list of Kyiv’s violations of the moratorium on attacks on energy facilities.
Persze lehet azt mondani – azaz szűk definíciót adva -, hogy az egyetlen kapitalista csak a nyugati szabadversenyes modell, csak éppen ez a definíció totális szűkítése. Ez esetben Kína valóban nem kapitalista, de akkor Skandinávia se az, sőt Nyugat-Európa jelentős része is nem-kapitalista lesz, ami eléggé abszurd következmény. Sőt, ha egyedül a klasszikus liberalizmus kapitalizmus-képét tekintjük kapitalizmusnak, akkor onnan nézve minden a keynesiánus iskola, pl. az amerikai New Deal is egy antikapitalista rendszer, ami még viccesebb.
Nagyjából a következő kapitalizmusmodellek vannak, röviden ismertetve az 5 fő verzió:
angolszász modell – ez áll legközelebb a klasszikus liberális ideálhoz: az állam szerepe kicsi a gazdaságban, a piac hatalma meghatározó – nyilván ez elsősorban Anglia és az USA,
skandináv modell – ahol az állam kiterjedt jóléti intézkedéseket kényszerít a tőkére, ezzel korlátozva a piac szerepét, továbbá az állam koordinál az egyes gazdasági szereplők között – ahogy neve is mutatja, ez elsősorban Skandinávia,
korporatív modell – az angolszász és skandináv modell közti, ahol az erős szakszervezetek és a tőke közösen lép fel, kompromisszumokat kidolgozva – ez Nyugat-Európa fennmaradó része,
államkapitalista modell – ahol az állam irányítja a gazdaságot, a hozzá közeli tőkével együttesen, a két rész összefonódik, ez eredetileg a japán modell, de aztán ez lett Szingapúrban, Tajvanon, Koreában, immár Kínában is,
külföldfüggő modell – ahol a gazdaság alárendelt a külföldi tőkének, az állam gyenge, ki van szolgáltatva a külföldnek – sajnos mi itt vagyunk, de nem csak mi, hanem kevés kivéllel ez a domináns modell az egész világon.
Ami még fontos: jellemző hiba a kapitalizmus és a liberális demokrácia összekeverése, miközben a kettő között a kapcsolat csak az, hogy míg a liberális demokráciának szükséges eleme a kapitalizmus, addig a kapitalizmusnak nem szükségszerű eleme a liberális demokrácia.
S természetesen mindegyik modell lehetséges liberális demokratikus és más keretben is.
A "rezident" azt írja, hogy jermak parancsot adott szirszkíjnek a "tűzszünet"-re való felkészülésre ÉS a rada elé kell terjeszteni a ruszkikkal való tárgyalások megtiltásáról rendelkező elnöki rendelet megsemmisítését.
Ha ez így igaz, akkor minimum érdekes (bár szálat sem meglepő), hogy már jermak ad parancsokat szirszkíjnek és meglehet, hogy a faszpianista akarata ellenére fogja a rada megsemmisíteni a tárgyalást tiltó rendeletet.
Arra is enged következtetni, hogy a fronton nagy lehet a baj.
Our source in the OP said that Andriy Yermak gave instructions to Syrsky and the special services to prepare a temporary truce, all structures must be ready for the ceasefire format. Separately, the Head of the OP held a meeting with the heads of factions and parliamentary groups, in which he announced the need to vote on the initiative to lift the ban on negotiations with Putin.
de ez nem elemzés, hanem hantázás. Szinte mindenkit kiemeltek a mélyszegénységből, a szegénységen dolgoznak most. Nem emlékszem a számszerűre, de hatalmas.
Véletlenül sem termelt ki szegényeket, az ellenkező folyamat zajlik, nem még pont olyat, mint Nyugaton. 90%-os az ingatlantulajdonlás, pl.
A lakhatás, oktatás, étkezés orvosi ellátás, közlekedés alapvető, demokratikus jog, tehát olcsó. Ezért eleve nem lesz olyan szegénység, mint Nyugaton van.
De nem azért, mert nem voltak sokan legalább olyan bűnösek, mint a Nürnbergben felaksztottak, hanem mert gyors megbékélést akartak elérni.
Ez a hivatalos változat.
Egyrészt jogilag minimum véleményes volt, hogy a japán vezetés az akkori jog alapján felelősségre vonható-e. Úgy döntöttek, hogy igen.
De ott már véres volt a torka a dolognak, hogy halálra lehet-e őket ítélni.
MacArthur nem zseniális politikus volt, hanem ebben az esetben realista. Tisztában volt azzal, ha komoly felelősségrevonások kezdődnek, akkor még legalább 1 millió szövetséges katona kellene Japán megszállásához és a rendfenntartáshoz. Ezt tudatosította a feletteseivel. És az ő javaslata alapján vették ki a japán császárt a vádlottak listájáról, mert tudta, Hirohito bíróság elé állítása felkelést váltana ki.
Az meg már egy másik ügy, hogy 46-48 között a szövetségesek hány japán ezredest, alacsonyabb rangú tábornokot és főhivatalnokot vontak felelősségre kisebb perekben, ahol a legtöbb esetben akasztás volt az ítélet.
"Én azt látom, h Trump semmit nem akar adni valójában az oroszoknak, max. gesztusokat."
Elkerülte a figyelmedet, hogy a Trump (pontosabban Witkoff) féle béketervben benne van a 14 óta hozott összes oroszellenes szankció eltörlése. Ez nagy dolog lenne, ha megtörténne egyszerre -- eddig maga Putyin is úgy számolt, hogy majd fokozatosan, évtizedes távon fognak csak megszabadulni ezektől. De nem hiszem, hogy Trump keresztül tudná verni az EU-n.
"A tokiói perben hét vádlottat ítéltek halálra, ami meglepően kevés."
De nem azért, mert nem voltak sokan legalább olyan bűnösek, mint a Nürnbergben felaksztottak, hanem mert gyors megbékélést akartak elérni. (És MacArthur, aki egy pocsék hadvezér volt erős politikai kapcsolatokkal és a PR-hoz jó érzékkel, ezt mindenki meglepetésére kiválóan levezényelte.)
Ha az ukrán vezetés a nemzetközi jog szerint is hajlandó elengedni a Krímet, akkor kitör a béke.
Ha nem, akkor az orosz vezetésnek egyetlen választása lesz. Mozgósítani 500.000 katonát és két hónapon belül elfoglalni akkora területet amekkorát szeretne. Ez a konfliktus nem bír el még egy év tökölést
Jól látod a lényeget, de egy dologban tévedsz: már nem Putyinnak sürgős lezárni a konfliktust, hanem az USA-nak.
Az oroszok még egy-két évet kibírnak így, de Trumpot és a mögötte álló csoportot szorítja az idő.
Rájössz, hogy miért?
Ráadásul amíg tart az ukrán cirkusz, addig van ideje Iránnak és Kínának felkészülni.
Így van. Ez a kapitalista gazdaság pedig ugyanúgy kitermelte a nagyon gazdagokat és tömegeket hagyott szegénységben ugyanúgy mint a "nyugati" kapitalista gazdaságok.
A kérdés az hogy a Kommunista Párt által néhány éve meghirdetett "közös jólét" programja milyen sérelmeket okoz majd a gazdagabb rétegnek és ezeket hogyan fogják kezelni.
A főtitkár nagyon elégedett: „Közös jólétet akarunk elérni, hogy a hamarabb meggazdagodottak segítenek másoknak a meggazdagodásban.”
Ha az ukrán vezetés a nemzetközi jog szerint is hajlandó elengedni a Krímet, akkor kitör a béke.
Ha nem, akkor az orosz vezetésnek egyetlen választása lesz. Mozgósítani 500.000 katonát és két hónapon belül elfoglalni akkora területet amekkorát szeretne. Ez a konfliktus nem bír el még egy év tökölést.
"pölö a Krím elismerése, amelynek gyakorlati jelentősége semmi"
Ha figyelsz egy kicsit akkor jelenleg pontosan ez az a pont amin áll vagy bukik a béke.
Az ukrán vezetés már belemenne hogy az eddig elfoglalt területek orosz ellenőrzés alatt maradjanak. Még abba is belemennének hogy el nem foglalt területeket is átengedjenek a Dnyeper vonaláig. Herszon, Zaporozsje város és az erőmű maradna. A NATO tagság helyett már elég lenne komoly biztonsági garancia is.
Egyetlen dolog tabu. A Krím és az orosz fennhatóság alá átengedett többi terület jogilag nem válhat Oroszország részévé.
89 előtt az imperialisták voltak az akkori komenisták ellenségei. Ma a zöldkomcsik ellensége pedig a rzsukik. Vannak a történelem során invariáns dolgok.
Annyira vannak, hogy most is az imperialista kontra szocialista csörte zajlik. Kína világosan bizonyítja(amit korábban az usa is), hogy a szocialista gazdaság fejlettebb, eredményesebb. Na, ez nem lehet. Ragaszkodik az imperialista oligarchia a hatalomhoz és a kizsákmányoló rendszeréhez. Ugyanaz a hús, más szósszal, mint az előző vh-ban.