pedig takarékosságról szó nincs, a rendszer immanens része a pazarlás.
A nagykoalíció által elfogadott új 50 milliárd Euros konjunktúracsomag részeként:
Ha a legalább kilenc éves autód helyett újat veszel, kapsz 2500 Euro visszatérítést. (pedig a kilencéves németországi autók túlnyomó többsége még vidáman elmenne jópár évet)
"Gyere át a Közel-Keletbe, írd be és megbeszéljük!"
Menjen a halál. Az egy olyan topik, ami papíron alapvetően az izraeli-palesztin konfliktusról szól. A palesztinok két szempontból is csak virtuálisan kellennek ehhez a mókához, ami ott folyik. 1. igazából senki nem a palesztinok miatt jár oda. Vagy a másik félhez tartozik, vagy azt utálja. 2. a moderátorok közt se hemzseg a palesztin... Ez utóbbinak jópofa következménye, hogy rászólnak a júzerre, ha nagyon belemelegedne az izraeliták bíálatába. Ergo a topik célja egyrészt az öndicsőítés, másrészt, a megválogatva beeengedett náci disznók felmutatása által az igazolás, hogy miért van szükség a mozgalomra és az államra. Tehát visszakanyarodunk az öndicsőítéshez. Ez nem vitafórum, tehát én kihagyom.
Most néztem friss USA olajfogyi adatokat , jan 2-t megelőző 4 hetet. Tavalyhoz képest már csak 600e Mbd a mínusz. Dízel, ha minimálisan, de nőtt előző év azonos időszakához képest. Import minimálisan szintén nőtt.
EU-ról nem tudok friss számokat. (vannak? hol?) Augusztusi import adatok (EIA) nem mutatnak számottevő csökkenést. Pár 100e Mbd-nál nem hinném, hogy nagyobb mínusz azóta. Ázsia igényének növekedése megállhatott, de csökkenés…? Ugyanez feltételezem az olajexportőrökre is, nem látom okát, hogy a korábbi erőteljes növekedés csökkenésbe mehetett volna át. (stagnálás esetleg)
HONNAN JÖN A MINDEN ELEMZÉSBEN OLVASHATÓ GLOBÁLIS KERESLETCSÖKKENÉS? KI FOGYASZT ANNYIVAL KEVESEBBET, HOGY AZ OPEC VÁGÁSOK ÉS EGYÉB CSÖKKENTÉSEK MELLETT IS 40 DOLLÁR AZ OLAJ?
Boccs, de először is, egy teljes villamos rendszerösszeomlásnak elég kicsi az esélye, a rendszer védi magát. (Ezt itthol még a rendszerváltás előtt megtanultuk, hogy hogyan kell csinálni, mert akkoriban teljesítméynhiányos volt a rendszer.)
Ha mégis összeomlás lenne, akkor a 3 blackstart erőműre a havária terveknek megfelelően elég gyorsan fel lehetne állítani a rendszert.
Black out finoman szólva egy teljes villamos összeomlás. Szó szerint nem működik semmi, ami villamos hálózatról menne(ma már minden arról működik, még a vegyes tüzelésű kazán vízszivattyúja is). Kórházak, vízmű, vezetékes-mobil telefonok működnek még 1-2 napig, de ha elfogy a diesel olajuk akkor náluk is totál áramszünet lesz. Ebből következik, hogy rövid időn belül üzemanyag hiány is lenne a sok agregát miatt.
Erőművek generátorai szó szerint állnak, és nem is tudnak elindulni, mert azonos frekvencia kell minden blokknál. Több nap, mire összeszinkronizálják az erőműveket,eltarthat akár 1 hétig is.
Tömegközlekedés szintén áll, bent rekedt metrón utazók, liftben ragadt emberek,stb. Fosztogatás egyből megjelenik(amerikai eset), mert nincs közvilágítás... Röviden egy teljes hosszan tartó áramszünet visszaröpít minket a 19. századi színvonalra. Egy pozitívuma lenne, 9 hónap múlva megugrana a születések száma(nem vicc, statisztikailag kimutatható volt).
a magyar műszaki felsőoktatás színvonala a harmincas-negyvenes években a német (akkor a világ élvonala) szintjén állt, de még az ötvenes-hatvanas években is jól pariban volt. Igaz, a magyar érettségizettek még a nyolcvanas évek elején is össze tudtak adni két számot.
Most meg az "érettségizett" ledöbben azon, hogy két számot papíron el lehet osztani egymással. (megtörtént eset, névvel, címmel, telefonszámmal)
Az úgynevezett "liberális" oktatás termékei, lefordítva: minél hülyébb, annál jobb.
Voltam egy ilyenben két éve az Isaron. Az Isar (München folyója) - meg mellette az Isar-Kanal - tele van velük. A generátorokat le is fényképeztem, 1926-os (!) Brown-Boveri gépek. (jó, lehet, hogy kefét, csúszógyűrűt, esetleg csapágyat is cseréltek azóta. Meg van pc-s vezérlés, de éppen nem volt bekapcsolva :) A víz az tényleg szépen csurog.
Ebből pedig éppen a kádár kor dolgozott le valamit, ez a kiábrándító tespedés (jól össze szedted a jelzőket (-: ) a 90 es évek hozománya.
Na és azért nincsenek gyárak mert ti nem építettek és nem fejlesztetettek hanem boltost játszottatok.
Fordítva. Mikor a nyolcvanas években kijöttünk az egyetemről, már kezdett a magyar ipar mélyrepülni, a rutinosak odafönt már készültek.
Egyszercsak nem volt hol elhelyezkedni. Sokan külföldre mentek, néhányan valóban "boltosok" lettek, sokan számítógépezni kezdtek. A Műszertechnikát nagyjából az én évfolyamom "csinálta" meg.
A többségünk nem akart "boltost játszani". Talán te is hallottad azt a kifejezést, hogy: kényszervállalkozó. Érdekes életpályákat futott be az évfolyam a 25 év alatt, de nagyon kevesen csinálják azt, amire kiképeztek bennünket.
Szóval azért ilyen nagy az államadósság mert te ingyen tanultál olyat ami max a hobbid. Na és azért nincsenek gyárak mert ti nem építettek és nem fejlesztetettek hanem boltost játszottatok.
Szóval ez egy baromság, már kényszerpályán voltunk. 82-ben volt a Ganz-Villanyban a nagy tűz. Pont aznap(!) voltunk ott szakmai látogatáson. Akkor még nem értettem meg, hogy ez égi jel. Nem mi adtuk el, loptuk el, vertük szét a magyar ipart, azon belül a villamosipart. Legtöbbünknek a mai napig fáj, a magadfajta tudatlannak kár ezen élcelődni, még inkább kár és aljas dolog minket hibáztatni.
Amúgy meg ezt nem vitatnám meg veled a továbbiakban, majd gyere vissza húsz év múlva, addig talán megokosodsz.
"Lenne is egy kérdésem mi az a okleveles villamos mérnök? Mármint miért van kihangsúlyozva, hogy okleveles. Többi nem kap oklevelet vagy mi?"
Volt régen "üzemmérnök" is. Az csak három évet húzott ki az egyetemen, aztán kitették, de fájdalomdíjul kapott egy főiskolai szintű diplomát. Amikor azok is mérnök úrnak szólíttatták magukat, a valódi mérnökök odatették a névjegyükre, hogy "okleveles".
már én is akartam előbb javasolni neki, mikor a kisker összefoglalómra olyan "jópofán" reagált. Én elhiszem, hogy egy belvárosi üzletben nőtt forgalom. Ettől még tény, hogy errefelé - az ország egyik legfejlettebb régiójában - csökken a forgalom. Tényszerűen tudom bizonyítani, minthogy részben a munkámhoz tartozik. Én lennék a legboldogabb, ha nem így lenne, mert abból lehetne pénzem. A leépülésből meg csak a nyomor van.
A jövőképük meg legfeljebb annyiból állt, hogy katonailag nekiesni a szomszédoknak és területeket szerezni.
1938-ban Magyarországon nagyon komoly ipar volt, Európa élvonalába tartozó sok területen. A villamosipar, különösen a villamosgép-ipar pedig világhírű volt. Még a kádárista szocializmus is élt belőle, még a hetvenes években is - amíg a nyugati elektronikai fejlesztések végleg versenyképtelenné nem tették. (jórészt az itthon elmaradt fejlesztések okán)
egy okleveles villamosmérnök
Most meg szar sincs, nemhogy élenjáró ipar. (a batyuban két hét alatt ide-oda vihető multiszereldéket nem szeretném, ha bárki emlegetné ebben a vonatkozásban)
Ipar helyett vannak aljas politikusok, fél- és egészanalfabéta, ellenben követelőző tömegek, tuskóarcú és primitív "médiasztárok", nagypofájú, középszerű vagy annál pitiánerebb bűnözők és lerokkant, elbutult alkoholista. Úgyhogy most aztán van jövőkép.
És nem kell a globalizmusra hivatkozni, nemcsak Németországban maradt rengeteg ipar, de elég a szomszédos Ausztriában kicsit körülnézni.
Ez egy szar hoax amire rákaffantottatok. Ez van. Szimplán hülyeség, hogy az oroszok ne tudnának elég gázt kitermelni, csak se időm, se kedvem vitázni erről. Ha meg lesz korrekt adatokkal alátámasztott forrás (nem 'ő úgy gondolja' meg 'miért mondana mást?' és 'anyósom sógorátnak a fiától hallottam..'), akkor talán van valóságtartalma.
Kunstler szegény megint a szaroszuhany alá állt és jól kitekerte a csapot.
http://jameshowardkunstler.typepad.com/
Az egészben a lényeg ide, hogy ontopik legyen, hogy ha elolvassuk a kommenteket az ő blogján meg az őt leilyenolyanozó blogon, kiderül, hogy pl. az olajcsúcsról, vagy azt aranyalapú pénzrendszerről teljesen egyetértésben gondolkozó régi jó elvtársak kezdik egymás haját kitépni etnikai-vallási identitási alapon. A válság nem fogja azt hozni, hogy farkas-bárány együtt legelész...
Van pár derék hozzászóló, aki piréz létére ítéli el pirézisztán viselt dolgait, nekik küldök egy virtuális kézszorítást.
Persze, nekem evidens. A jövőképük meg legfeljebb annyiból állt, hogy katonailag nekiesni a szomszédoknak és területeket szerezni. Vízió helyett revízió.
"1938-ban 8,5 millió ember élt csonka magyarországon és fával és szénnel és mindennel fűtöttek ami nem gáz, és több erdő volt, meg szántó meg jövőkép mint ma...."
Erdő ma van több. 1938-ban 4%ponttal kevesebb erdő volt, mint ma.
Csak megjegyzem, ha szlovákiai hálózat black outba esik mi is mehetünk velük. Ha 1000MW hirtelen elveszik, vagy +ba jön már kezelhetetlen kategória. Ekkora tranzienseket nem tolerál a hálózat.
Már 6250MW-nál járunk... :) Tippem az, hogy ha összeomlás lesz, kb estefelé 6-8 óra között lesz. Nem lennék túlságosan nyugodt rendszerirányítóként. Gáz kifogyóban, csúcson jár minden, elég egy 4-5%ot adó erőművi blokk leállása és kész a baj. Egyértelműen látszik, hogy az alapközműnek számító villamos energia szolgáltatás közel se áll sziklaszilárd lábakon. Fogyasztóknak persze halvány lila f.ngjuk nincs arról, hogy a vellany honnan jön és fogyasztanak-fogyasztanak-fogyasztanak :)
Olyan érzésem van, mintha ki akarnának véreztetni... Lassan elérik a céljukat.
10 pontos a skála, 7. pontól kezd veszélyessé válni a helyzet. 7. pontnál bekövetkezett váratlan műszaki hiba komoly rendszerzavarokat tud okozni a villamos hálózatban.
1.import gázmennyiség csökkentése igen 2.import gázmennyiség teljes hiánya igen 3.tartós hideg időjárás igen 4.tartósan magas villamos fogyasztás igen 5.cat 1 gázfogyasztók korlátozása igen 6.cat 2 gázfogyasztók korlátozása igen 7.cat 3 gázfogyasztók korlátozása nem 8.cat 4 gázfogyasztók korlátozása nem 9.cat 5 gázfogyasztók korlátozása nem 10.Megugró villamos fogyasztás a lakossági fogyasztóknál igen(6011MW)
Váratlan műszaki hiba,összeomló villamos rendszer nem
Most kivételesen nem vagyunk a s.opóágon, kellő villamos és gáztartalékon ülünk, bár igaz hogy egy váratlan esemény minket is kibillentene.
Nézzük kicsit Szlovákiát: Szlovákia a black out szélén: http://index.hu/gazdasag/vilag/szlogaz09011/ Ha a fogyasztók korlátozása hasonló módon történik, mint nálunk akkor eljutottak legalább a cat3 fogyasztói korlátozásig), de náluk már a villamos fogyasztás korlátozása is napirenden van.
1.import gázmennyiség csökkentése igen 2.import gázmennyiség teljes hiánya igen 3.tartós hideg időjárás igen 4.tartósan magas villamos fogyasztás igen 5.cat 1 gázfogyasztók korlátozása ismeretlen(igen) 6.cat 2 gázfogyasztók korlátozása ismeretlen(igen) 7.cat 3 gázfogyasztók korlátozása ismeretlen(igen) 8.cat 4 gázfogyasztók korlátozása ismeretlen(???) 9.cat 5 gázfogyasztók korlátozása ismeretlen(???) 10.Megugró villamos fogyasztás a lakossági fogyasztóknál igen
Váratlan műszaki hiba,összeomló villamos rendszer igen
Nem rossz 11-ből 9 igen, ahogy jósoltam a villamos rendszerük az összeomlás szélén van a „buta” fogyasztók miatt. Csak megjegyzem, hogy Szlovákia felől durván 750MW import kapacitás jön, de nem a saját termelésük, tranzitforgalomról van szó.
De szép is a 2009-es újév... Peak oil- Egy korszak vége
HA bármi gáz (igen, az most nincs) van az ellátási lánccal (szmogriadó, kaminos sztrájk, P.O. ), akkor ennek a szerintem elég alacsony árú, és kis tömegű, de nagy térfogatú cikknek nem elől lesz a prioritása a szállításnál.
Persze ez nem egy kritikus termék, de a kényelem ennyit megér :).
Kicsit off:
Nem kellene nyitni egy topicot pl. "katasztrófa felkészülés" címmel, ahol nem csak P.O. hanem egyéb katasztrófa esetekre (van vagy 5-6 ami aktuális manapság és még 4-5 ami kevésbé) történő felkészüléséről lehetne On topic hozzászolni?