A nótáskönyvemnek kinyiffant az akkuja (IBM T22)Nyár óta nem volt bekapcsolva. A feszültsége lement 00-ra. mindent próbáltam, de nics kapaca. Annyi a fesz rajta amennyit ráteszek aztán semmi, kaput. Kicseréltem a cellákat újra, de így is semmi, nem ad ki feszt a telepmérő nullát mutat. Tudtok-e valami progit amivel az aksi eszét helyre lehet billenteni???
Én először váltáskor hallottam. Minél magasabb fordulaton váltottam, annál jobban klaffogott a kuplung benyomásakor. Aztán elkezdte hallatni a hangját leállításkor is. De ekkor már nagyon hangos volt kuplungoláskor, alacsony fordulaton is.
105-ért számlával vettem a lendkereket és a félreinformálás miatt 60-ért a kuplungszerkezetet tárcsával. Még így is 30-al a netes árak alatt voltam. :)
De továbbra is tartom magam ahhoz a véleményemhez, hogy ezeket a szarokat csak azért tették a kocsiba, hogy újabb bevételük legyen...
Én is próbáltam találni valakit, aki javít-felújít. Nem találtam.
Állítólag a rugókat még ki lehetne cserélni, de a rugók felfogatófülei is nyúlnak-hajlanak, és ezeket nem egyszerű visszarakni(hegeszetni?). Ha sikerülne is, akkor még ott a kiegyensúlyozás problémája.
Ami az érdekes, hogy a motor leállításokor és elindításakor nem volt nagy csatt. Mikor megálltam mondjuk egy pirosnál akkor hallottam, hogy "csattan" valami, mintha egy rugóval nekiment volna egy fém ütközőnek. Ekkor már meg volt a lendkerék, de a munkám és az időpont egyeztetés a szerelővel kitolta a dolgot. Ami még nagyon feltűnő volt, hogy az egész autó rezgett össze-vissza.
A kuplung tökéletes állapotban volt. Kénytelen voltam kicserélni egy másikra, de csak azért mert a Renault szalonba rossz számot mondtak a lendkerékre és egy másikat vettem meg, amibe ez nem volt jó. Így megmaradt egy 95%-os kuplungom. Max eladom :)
Húúúú, az enyém ( Pug Boxer ) messze nem lötyögött ennyire, de már brutál hangja volt. És a kuplungot is szétrázta, ment az is a halálba. Ennél a nagyon lötyögésnél már irtózatos csattogások lehettek váltáskor, ill a motor leállításakor.
Pedig gyanús. Ma a melóhelyen áramszünet volt és a hetek óta akku hibát jelző tápot hagytuk lemerülni és amikor vissza kapcsoltuk semmi jelzés megy szépen.
Vagyis pontosabban a környezetvédelmi kártyába a zöld van írva. Hogy a kocsin mi van, szégyen de nem tudom :( Viszont a környezetvédelmi kártyán csak zöld és sárga lehetőség van. 2010 szept. vizsga.