Egy Miskolcról Szegedre tartó, menetrend szerint közlekedő autóbusz borult az oldalára a hirtelen csúszóssá vált út egyik kanyarulatában - mondta Egyedné Novodonszki Éva, a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője.
A balesetben egy 75 éves asszony meghalt, hatan megsérültek - hárman súlyosan, hárman könnyebben -, az autóbusz vezetője sokkot kapott. A járművet felállították, a roncsban már nem találtak sérültet. A Miskolcról reggel fél hatkor indult járaton 10-15 utas ült. A hosszú út miatt két sofőr volt a buszon, közülük az sérült meg, aki éppen nem vezetett. A helyszínelés jelenleg is tart, az M3-as autópálya mezőkeresztesi lehajtója és Borsodivánka között az utat lezárták. A 2006-ban gyártott, eddig 430 ezer kilométert futott, Volvo típusú autóbuszt a Borsod Volán Zrt. üzemelteti, tavaly cseréltek rajta négyévszakos gumit - mondta az MTI érdeklődésére Ujj Zsuzsanna, a cég kommunikációs vezetője.
Felborult egy busz Borsodban * Független Hírügynökség | 2009. február 11., szerda 08:34 | Frissítve: 14 perce Felborult egy menetrend szerint közlekedő busz szerdán kora reggel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Egerlövő határában. Egy ember meghalt, többen megsérültek - tudta meg a Független Hírügynökség Egyedné Novodonszki Évától, a megyei rendőr-főkapitányság sajtóügyletesétől. A mentés tart, egyelőre nem tudni, pontosan hányan sérültek meg, és milyen állapotban vannak. A busz Mezőkövesdről tartott Egerlövőre, valószínűleg a csúszós út miatt borult fel.
A 35-ös csak a valamivel sötétebb árnyalatú testvéreink miatt jó vadászterület. Normális embert még én onnan nem láttam megbüntetni. De szerintem az Avason a 35-össel utazók 90-95%-a bérletes.
Egész pontosan szolgáltató. Az AUCHAN pedig a szolgáltatás megrendelője. A szerződésben lefoglaltak szerint kell közlekednie az autóbusznak/oknak, az Auchan így fizet érte, a BV nek mindegy, hogy vannak-e rajta, vagy sem.
Ma a KUC-550 CREDO EC12 autobusz helyet a CKH-870 IKARUS 26O.32 autobusz volt a ABAÚJSZÁNTÓ-SZERENCS-BEKECS-MISKOLC járaton . A CREDO Encs lehetett a műhelybe. A FKH-896 CREDO EC11 autobusz helyet a BHK-979 IK 266.25 autobusz volt a MÁD-MEZŐZOMBOR-SZERENCS járaton . A CREDO Encs lehetett a műhelybe. A BPR-920 IK 266.25 autobusz a szokásos Szerződéses TESCO járatott járta .
Nem tudod kivitelezni az Avason. Ez egyébként sem a Borsod Voláné, hanem az Auchané. A BV csak kivitelező. Onnan visz oda utast, ahonnan-ahova az Auchan akar.
Hát nem tudom, de amikor indult a Barcikán az Ingyenes Tesco busz akkor az volt mellé téve, hogy Tesco felé csak felszállni és Tescotól pedig csak leszállni lehet. Én azon gondolkodtam, hogy Avas Kilátóból az AUCHAN felé csak felszállni és az AUCHANtól viszont csak leszállni lehet majd. Nem tudom tik, hogy gondoljátok, de ez lenne a legcélszerűbb nem de?
Én nem is vontam késégbe, hogy úgy hülyeség, ahogy van. :) Csak közöltem egy újabb tényt, ami megakadályozná.
Az Auchan járat szerződéses különjárat, ami nem a városi menetrendszerinti járatokhoz tartozik. Az önkormányzatnak csak a megálló használatot kellett ez esetben engedélyezni.
Tiszta sor, én se a kötekedés miatt írtam. Én csak arra akartam rávilágítani, hogy ha akarták volna, akkor nem lett volna akadálya az avasi indításnak sem. Az más kérdés, mi éri meg, mi nem éri meg. Gondolom, ha a BV utaslétszám alapján kapta volna a pénzt érte, akkor reklámozta volna a járatot.
Ez az eset nem valószínű. És ez a BV-nek sem érné meg, mivel azért városon belül másképp alakul sok dolog. De azt fenntartom, hogy ha akarták volna, akkor lehetett volna akár az Avasról, akár máshonnan egy járatot indítani, mint amit indítottak is a Centrumtól. (Ezt azért csak engedélyezte a város, pedig - amennyiben tényleg a város dönt mindenről, és annyira az MVK-t preferálná - akkor ez is lehetett volna az MVK-é)
Az MVK-nak nem is lenne az, ellenben az Auchannak. Képzeld el pl 14:00 környékén, Mednyánszky utca. Szerinted hány iskolás választaná ezt, akiknek minden mindegy alapon megy a közlekedés, jah és nem az Auchanba mennek? Az a baj, az ötlettel, hogy két három nagyobb csomópontot (Avas kilátó; Tap elág; Centrum) tartalmaz a vonala, míg az ingyenes coráé csak szinte egyet (Avas kilátó), ebből fakadóan pedig óhatatlan az, hogy olyanok is igénybe vegyék (vennék) a szolgáltatást (nevezzük kiskapunak), akiknek eszük ágában nincs az auchan. A jelenlegi vonalat okosan megoldották, hogy ne lehessen másra használni a széles utazóközönségnek, de ezt már ecseteltem a járat indulásakor.
Nem kötekedni akarok, csak kiállok a véleményem mellet.
Ha jól tudom, akkro a városon belüli járat indításhoz, módosításhoz, sőt még a teljesítmény csökkentéséhez-növeléséhez is önkormányzati engedély kell. Az MVK Zrt. önkormányzati cég. Szerintetek aláírná azt hogy a Borosod Volán a városban km díjasan indítson helyi jellegű járatokat?
Ha megéri neki. Itt a kulcsszó. és itt most nem a BV-nek éri meg vagy sem, hanem az Auchannak. Ő pénzeli a bizniszt. Annyi pénzt meg biztos nem fog az ablakon vígan kilapátolni, hogy az Avasról jöjjön neki fordánként 5 utas, a többi 15 pedig csak pl a centrumig ment, ingyen, és az esze ágába nem volt az auchan.
Hogy hogy jön ide az MVK? Úgy, hogy a BV-nek valamilyen formában a várossal is meg kell állapodni, és a városvezetés (közvetett módon az MVK) tutibiztos nem fog engedni egy olyan ingyenes vonalat, ami az ő saját tömegközlekedési cégének egyik legforgalmasabb vonalával majd párhuzamos.
Az Avasra semmiképp nem fog menni. Az MVK nem fog elengedni egy több tízezres városrészt, még az auchan kedvéért sem. Ki lenne az a marha aki, pl 35-ötössel menne a centrumhoz, mikor ott lenne az ingyenbusz? Ez egy felejtős ötlet...