Félreérted: visszafelé is hoz dolgozókat. Beér a JABIL-hoz 17.30-ra és 18.15-kor megy vissza. Úgyhogy marad a kérdés, hogy miért nem barcikai busz csinálja.
A LHT-821 CREDO EC12 autobuszt levették a Szerencs-Tokaj járatról és a Szerencs-Mezőzombor-Mád járatra rakták át . A szerencsi TESCO szerződéses járat menetrendmezői száma 16508 .
Az a kérdés, mely főegységek sérültek. Annak függvényében lehet következtetni arra, hogy a BV foglalkozik a járművel, vagy sem. Abban viszont teljesen egyet értek, hogy sokkal-sokkal nehezebb az alkatrészeket beszerezni, mint mondjuk egy Ikarus esetében.
Az FLR-812 jelenleg Mezőkövesden van, totálkáros (merthogy casco-s), és ha jól tudom, első ránézésre azt állapították meg róla, hogy nem érdemes megjavítani. De akkor derül majd ki, ha alaposabban szemügyre veszik. Egyébként két külön dolog az, hogy valamit meg "lehet" csinálni, vagy meg "érdemes" csinálni. Egy Rába alvázas Ikarus - ergo echte magyar - buszhoz kicsit könnyebb és olcsóbb alkatrészt kapni, mint egy svéd alvázas spanyol buszhoz.
Semmi probléma, elég rövid hsz volt, és "elveszett" a többi között, ahogy az is, hogy megírtam, hogy a BV honlapján fent van febr. 5. óta az Auchan járat menetrendje, de azóta már IOA-679 kolléga is jelezte ezt.
Végülis azon gondolkodtam, hogy ha a Jabiltól szintén rezsiben jön vissza Miskolcra a BPG-691-es, akkor végülis tökmindegy, melyik üzemegység végzi a járatot.
A JOB-708-asról meg Irisbus kolléga tud bővebb infókkal szolgálni, tőle tudom én is, hogy átkerült.
Ne haragudj, köszi: a JOB-708-ról már egyszer leírtam, hogy nálunk vége, de nem olvastam, hogy áttelepítették máshová. Örülök neki, hogy még dolgozik - Tiszaújvárosban sosem dolgozott túl sokat: fénykorában volt napi 4 kör Tuv.-Sajólád fordája.
Igen, a Jabilhoz mostanában a nagy tömeget a 12 órás műszakokhoz hordják, reggel, meg este 6-kor. Jönnek ide buszok Kisvárdáról, Újfehértóról, Debrecenből, Hajdúnánásról, Ongáról, Harsányból, Tiszadadáról, Mezőkövesdről, Kácsról és ezek szerint Barcikáról is. Ezek mind szerződésesek, s a kövesdin, a kácsin, meg a barcikain kívül mindet a VI-os üzem végzi (néhány magán kisbusz is van még). Nos azoknak jó sok rezsimenetük van. Mivel nem túl jól kiépített a gyárnál a buszmegálló, nem ekkora tömegre tervezték, nagy ott mindig a kavarodás, talán ezért nem láttam mindig BPG-691-et, amikor arra jártam.
Tulajdonképpen már a múlt héten is mintha láttam volna itt ezt a járatot, de a héten eddig mindennap indult kb. 16.30-kor, egyik nap egy 250-es volt (sajnos nem tudom melyik), de a többi napokon a BPG-691-es volt, ma pedig 16.00 előtt pár perccel épp vártam a barcikait a Búzán, és akkor indult el előlem a parkolóból, rezsiben száguldott el hozzánk, majd a Központi Iskolánál már Barcikán láttam visszafelé menni. A rezsi miatt nem értem, miért pont Miskolcról kell iderángatni egy buszt, hogy aztán visszamenjen Újvárosba. Valószínűleg a magyarázat a visszaútban lesz, amit még nem sikerült kiderítenem. (Bár azt se értem, hogy miért pont 16.30-kor indul, hacsak nem 18.00-ra viszi a munkásokat, de akkor az meg 12 órás műszak lenne?)
A JOB-708-ra visszatérve pedig pár hsz-szel ezelőtt beírtam, hogy Mezőkövesdre került, és ott dolgozik.
BPG-691 időről-időre előfordul a JABIL-nál, de eddig nem sikerült megnéznem a tábláját. Köszi az infót. Viszont számomra rejtély, hogy milyen munkarendben mennek onnan dolgozni, mivel nem látom mindennap a kérdéses vagy más I-es üzemegységű kocsit.
Hát tényleg elég szörnyen indult a ma reggel (FLR-812, FLZ-188), remélem több nem történt.
Ma láttam egy érdekes járatot: Kazincbarcika-Tiszaújváros JABIL. Gondolom szerződéses, biztosan tudtok róla, csak nekem volt meglepő. 16.30-kor indul, és ami meglepett még (bár igazából már semmi sem lep meg), hogy a miskolci telep egyik gépe vitte/viszi, BPG-691-es személyében.
Pénz és szándék kérdése. A Kunság Volán megtartotta a 2007-ben kamion által meggyalázott Volvoját, a Körös Volán pedig a Bélmegyernél árokba hajtott MAN-t is újjáépíttette, utóbbi elég siralmas (közel hasonló) állapotban volt...