Keresés

Részletes keresés

ikarus c56 Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6968

Nem tudsz esetleg tipust mondani?

Mert inkább egy ARC, mint egy M.A.N., vagy egy CREDO.(SZVSZ)

Ha most egy héten belül selejtezik ezt az 5 buszt, akkor melyik busz fog dolgozni helyettük hónap végéig? ( mert ugy tudom, hogy akkor jön az ARC.)

Előzmény: Irisbus (6965)
Irisbus Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6967
hogy merre érdemes "vadászni" rájuk.

Minden hol találsz Ikarust. De ajánlom a tiszalúci helyijáratot, BPR-154 végzi. A lehető leghangulatosabb :o)

Simán kiállsz a Búzára, vagy Encsen vagy S.patakon vagy M.kövesden, vagy bárhol jóeséllyel találsz 200-as Ikarust.

Jelenleg 510 állományban lévő járműből 265 Ikarus 200 as típusú. 43 darab C56/C80 as van, 7 db Ikarus 415 ös és 36 Ikarus Eag.....

Ez még így is több, mint 350 jármű... :o)
Előzmény: bodrostomi (6966)
bodrostomi Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6966
mit hagytunk veszni...

Pontosítanék: Hagyták. Még az is lehet, többes szám sem kell... :-(

Régi (200-as család) Ikarusos járatokról nincs véletlenül valakinek egy kis összefoglalása? Látom itt elszórva a topikban, de jó lenne egyben látni az egészet, hogy merre érdemes "vadászni" rájuk.
Előzmény: Ózdibusz (6949)
Irisbus Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6965
Az idén, ha jól megy, Ózd 5 új buszt kap

És ez a szám csak nőhet :)
Előzmény: Ózdibusz (6964)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6964

Szerintem is jó helyen van itt a fórum. Amúgy a BV honlap teljesen meg fog újulni, csak várjuk ki. Lehet, hogy visszateszik rá a fórumot is (mármint nem ezt, újat).

 

Az idén, ha jól megy, Ózd 5 új buszt kap, és csak 2 laprugós van már, tehát evidens, 3 légrugós is selejt lesz. És az, hogy melyik, nem csak az életkor alapján dől el hanem, hogy melyik mennyi pénzből tartható fenn. Pl.: az új kocsi érkezik - telefonszám - 06.12-én. 3 egyforma állapotú, de eltérő évjáratú kocsi közül kell kiválasztani, ami helyette selejteződik. 2-nek lejár a műszakija 03. 28-án, ebből egy 24 éves, a másik 22. A harmadiknak, ami 25 éves, 07.01-jén jár le. Akkor világos, hogy azt selejtezik, aminek 07. hóban jár le, mert így azt már nem kell nehéz pénzért levizsgáztatni, hisz addigra itt az új kocsi. Értem?

 

Amúgy az EZZ-261 a selejtérett 250-es, valamint a BHK-418, és a JOB-697 (ex. BHK-417) légrugósok, plusz a két 266-os. Azért pont a 418-as, mert nagyon szét van rohadva.

Irisbus Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6963
Jó helyen van ez itt.
Az utasok a kérdéseikre megkapják a választ a BV telefonos, vagy elektronikus elérhetőségein.
Előzmény: ikarus c56 (6961)
Irisbus Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6962
Április 11 ével lejár a műszaki vizsgája, és bontásra vár.

Hidd el nekem :o)
Előzmény: Törölt nick (6948)
ikarus c56 Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6961

Pár lappal előrébb írtátok,, hogy zárjuk be a fórumot.

Én szeretem ezt a fórumot, de nekem mindegy, hogy itt lesz-e vagy máshol ez a fórum.

Mi lenne, ha megkérnénk a BV-t, hogy legyen újra a www.borsodvolan.hu -n a fórum.

Ha jól tudom, régen ott volt.

Mért nincs már ott,?

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6960
Az ok sajnos egyszerű: a 452-es 23, a 466-os 20, a 415-os 25, a 418-as 23, a 420-as 20 éves. Max 3-4 évig lesznek még 200-as Ikarusok állományban. Sajnos.
Előzmény: ikarus c56 (6959)
ikarus c56 Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6959

Sziasztok.

Erről én is hallottam, hogy Ózd kap egy ARC-t.

De egy (számomra) szomorú hírt kell közölni.

Ózdon van 5 selejtjelölt busz.

Első kettő: BHK-452, BHK-466.

Először a laprugósok, utána a többi.

A Másik 3 : BHK-415, BHK-418, BHK-420.

Nem értem, hogy miért kell őket selejtezni.

BHK-418-nak a CREDO érkezéséig fordája volt ( 2009 év elején érkezett helyette LHT-803).

Hát igen... a 2 laprugos. Mennyit utaztam rajtuk...

Emlékszem, hogy annyi ik. 266-os volt, hogy más szinte nem is járt erre, amerre én lakom.

MÉg az egyik 250-es ikarust is selejtezni fogjá k bben az évben ( nem tudjátok, hogy melyiket??). Holnap bemegyek az indítóba Ózdon, és amennyi kép csak fér a fényképezőgépre, annyi fotót készítek róluk.

:'(  .

JOB-702 Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6958

Kedves Topic- társak!

Tudja valaki hogy él még -e a JOB-702 frsz-ú busz. Ha él akkor merre jár mert nagyon félek hogy szétvágják, és még nem is utaztam rajta egy jó pár ideje.

Ha valakinek netám van róla képe, akkor légyszi oszd már meg velem ha lehetséges!

A címem: reges-reg@freemail.hu

Köszönöm előre is !!!!!!!!!

Racilaci Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6957
Igen, ez is igaz. Egy jól karbantartott Ik-250-es, 256-os máig adja azt az utaskényelmet, mint egy E95-ös. (De azért a hangsúly a jó karbantartáson már ott van.)
Előzmény: Cpt.Dave (6955)
Racilaci Creative Commons License 2009.04.07 0 0 6956
Mindenben teljesen egyetértek. A Robur találó, vicces és egyben szomorú elnevezés. Versenyben van vele a Credo formáját tekintve.
Előzmény: Ózdibusz (6954)
Cpt.Dave Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6955
Viszont azt észrevettem hogy máig nem sikerült olyan kényelmes ülést alkotni mint a 256-osokban lévő. Amúgy a 256-os az egy külön kategória nálam. azokkal még mindíg szívesebben utazok több órás távban mint egy az EAG-okkal vagy más egyéb nem magyar vagy noname buszokkal.
Előzmény: Racilaci (6953)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6954

Én sem mondom, hogy egy húszéves 260-asnak még szabadna az utakat rónia, de mikor szembe jön velem egy, büszkeség tölt el, mikor meg egy busznak mondott Credo-t látok, a sírás kerülget. Hát ide kellett jutnunk? Tudod, hogy' hívják a Kisalföld Volánnál a Credo-t? Robur! Hát ezzel az egy szóval össze lehet foglalni a kocsi lényegét. Az meg, hogy nem fűthető jól a 260-as, nem az Ikarus hibája, hanem a BV-é. Ha normálisan újították volna fel, ha rendesen karban tartanák, meleg lenne.

A szerény véleményem az, hogy ha Magyarországon úgy mennének a dolgok, mint bármely normális országban, nem járnának 20 éves 260-asok az úton, de nem létezne a Credo, meg az ARC sem!

Előzmény: Racilaci (6953)
Racilaci Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6953
Na jó. Én is kellően elfogult vagyok az Ikarus irányába, s a C56-nak szerintem sem nagyon van versenytársa mai napig sem a volánoknál, de: ez komoly?
Ráadásul pont az Ik-260-asok kapcsán, amelyek hangosak, kényelmetlenek, rosszul fűthetőek. Egy 20 éves kocsinál bizony már előjönnek az utastérbe a kellemetlen gőzök-gázok is (Ez mondjuk leginkább a 266-osokra és 256-osokra igaz.)

Szóval azért egy 1 napos (3-4 éves) Credót szerintem ne alázzunk már egy 20 éves 260-assal szembeállítva. (Az ún. vandálbiztos kényelmetlen ülésekről ne beszéljünk, azok a C56-osokban is borzasztóak.)

Előzmény: Törölt nick (6952)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6952
"de szerintem egy normális országban ilyen életkorú géppel már nem szolgáltatnak."
Én szívesebben utazók egy 20 éves ik-n mint egy, egynapos Credon!:)
Előzmény: Racilaci (6946)
TurboNick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6951
Halihó!


Egy húszéves busznál már folyamatos csámcsogást lehet hallani, mert a rozsda szorgalmasan eszi...

Az Ikarusok önhordó váza zártszelvényekből van összehegesztve, az oldalukon meg feszített vaslemez van.

Az oldalláda ajtók alumíniumból vannak, az nem rozsdál...

A fődarabok közül a hátsóhíd meg a váltó általában túléli a buszt, a többi meg elvileg cserélhető. Ezek viszont "kimennek a divatból": Pl. a hangos hátsó híd, vagy 266-osoknál a laprugó, a dobféket is felváltja a tárcsafék, stb.

Néhány, az EU-hoz tőlünk régebben csatlakozott országoknál 3-5 év után cserélik le a buszokat...


Talán elérjük azt is, hogy nemcsak a sődert szállítják újszerű járműveken...



Uff! Szólottam!
Előzmény: Kbalazs912 (6940)
Kbalazs912 Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6950
Egyet értek. Sőt egy picit továbbmegyek nálad: egy C56-os még mind a mai napig többet ér (a szememben), mint pl egy török MAN. Lehet, hogy elfogult vagyok, magyar busz révén, de ki nem az itt, közülünk?! :D
Előzmény: Ózdibusz (6949)
Ózdibusz Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6949
Teljesen egyetértek. De az a legidegesítőbb számomra, hogy a magyarok többségének a fejében "régi busz=Ikarus". Miért? Mert ezek a húsz éves kocsik 1974-es tervezésű buszok, kisebb frissítésekkel az évek folyamán. Tehát: a Volánok a kelleténél jóval több ideig használtak/nak még sokkal régebbi tervezésű, korszerűtlen buszokat, és így elhitették a lakossággal, hogy az Ikarus csak erre volt képes. Holott termékeivel Nyugat-Európát, sőt, még Amerikát is meghódította, az pedig nem pite, akárhogy nézzük is. Egyszóval, vérzik a szívem minden egyes Ikarus selejtezésekor, és lángol bennem a düh, mert mindig az jár az eszembe, mit hagytunk veszni...
Előzmény: Racilaci (6946)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6948
SZIA!EZT Az elbontást kétlem,még 266-osok is inkább tartalékká válnak.Egy 260 pedig 100% az lessz,ha nem fordés kocsi.K barcikán hemzsegnek a fordás 266.osok.Pl:BFK_092.SZIA
Előzmény: Irisbus (6921)
Racilaci Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6947
LKK-014 fix fordája az alábbi:

5.25 Polgár - Tiszaújváros (5.44) - Sajóörös - Ónod - Miskolc 6.55 munkanapokon
9.45 Miskolc - Ónod - Sajóörös-Tiszaújváros 10.55 munkanapokon
14.25 Tiszaújváros - Miskolc 15.15 iskolai napokon
15.30 Miskolc - Sajólád - Sajóörös - Tiszaújváros 16.30 iskolai napokon
16.45 Tiszaújváros - Sajóörös - Ónod - Miskolc 17.55 munkanapokon
18.35 Miskolc - Ónod - Tiszaújváros (19.40) - Tiszai Erőmű - Polgár 20.05 munkanapokon
Ezt régen a JMN-944-es Mb Conectóval, még előtte az AKD-226-os Ik-280-assal csinálták.
Előzmény: suraki1 (6924)
Racilaci Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6946
Egy 20 éves kocsinál komolyan felmerül, hogy mi más baja van? Én nagyon szeretem az Ikarusokat, de szerintem egy normális országban ilyen életkorú géppel már nem szolgáltatnak.
Előzmény: Kbalazs912 (6940)
Irisbus Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6945
Igaz. 3 napig a kazincbarcikai, 2 napig a sátoraljaújhelyi üzem "dolgozta" meg :)
Előzmény: JUV-053 (6943)
JUV-053 Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6944
A link lemaradt.
JUV-053 Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6943

A Phototranson azt irja, hogy egy Autosan A9090L es volt teszten a Borsodnál.

Ez igaz?

Kbalazs912 Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6942
Mondhatni haláltusáját vívja :(

mínusz egy Ikarus... :-o:S

Köszi az infokat!
Előzmény: Irisbus (6941)
Irisbus Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6941
Mezőkövesd. Öreg, ez az egy baja van... Átcsoportosítások vannak/voltak/lesznek, nemtudom még mi kerül majd a helyére, de az új ARC miatt lett selejt.
Előzmény: Kbalazs912 (6940)
Kbalazs912 Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6940
Van komolyabb baja ennek a gépnek, vagy csak egyszerűen lejár a műszakija? Hol szolgál(t) eddig? Mi kerül a helyére?
Előzmény: Irisbus (6921)
Irisbus Creative Commons License 2009.04.06 0 0 6939
Nem mindegy :)
Előzmény: Ismeretlen2 (6937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!