a 10W-30-as SAE osztályhoz a 10W-40-es valóban közel áll, de hogy egy adott esetben mi a jó megoldás azt elsősorban az autó (pontosabban a motor és annak műszaki állapota) ismeretében célszerű eldönteni (én pl el tudok képzelni helyette adott esetben 5W-40-es, 5W-30-as vagy 0W-40-es olajat is).
Milyen olajat tegyek a Fiat Panda 1,2 (8 szelep) autómba. A garanciában Seleniát használtak, de arról mindenki lebeszél.
Olyan olajat szeretnék felhasználni, ami nem gagyi, de nem is aranyárban van. Nem vagyok sportos vezető, de átlagos felhasználóként a motort szeretném megfelelő olajjal kímélni.
Az én autómban 1.4-es, 75 lovas VW motor van, rugalmas szervízciklussal. Gyakran használom rövid utakon, télen is szabad ég alatt tartom. Melyik olajat tartod a jobb megoldásnak a Longlife II és a Longlife III közül? Az én autóm szempontjából milyen különbség van a két olaj között? (Az eddigi 40 ezer km alatt Longlife II-t kapott, ezalatt kétszer 1l olajat töltöttem utána).
10W30-at Pennzoil márkából találsz, a Meteor Kft. forgalmazza (www.meteor.hu). 5W30-ból Motul 300V: www.motul.com. Ha rám hallgatsz évente lecseréled legyen az akármelyik olaj, de előtte azért látogass ide: www.sbkm.hu, hátha kedvet kapsz hozzá:)
a 10W-60-as motorolaj használata ennél a Mustang modellnél valóban nem tűnik indokoltnak, annál is inkább mivel a gyári javaslat 10W-30-as vagy 5W-30-as motorolajokat tartalmaz. 10W-30-as motorolajhoz (Magyarországon) szvsz nem könnyen jutsz hozzá de még az 5W-30-as (és még véletlenül sem az ACEA A1/B1-es, ún. "Ford") motorolajokból sem túl nagy a választék (én így hirtelen csak a Castrol TXT Softec Plus 5W-30-ról tudok).
ha mindenképp teljesen szintetikus motorolajat szeretnél, esetleg érdemes elgondolkodni egy 0W-40-es olajon (pl az RS 0W-40-es változatán).
Ha az autó normál (15 ezer km) csereciklusú akkor VW 505 00 (vagy PD TDI motor esetében VW 505 01) jóváhagyású motorolajra van szükség. Az 505 01 jóváhagyású motorolajok kivétel nélkül 5W-40-esek és "mellékállásban" rendelkeznek a VW 500 00 jóváhagyással is.
Természetesen létezik 0W-30-as olajban is megoldás, a 15 ezres csereciklusú "normál" TDI motorokhoz ugyanúgy VW 500 00 jóváhagyású olajat kell keresned, a PD TDI motorokhoz pedig - csereciklustól függetlenül - a VW 506 01 vagy VW 507 00 jóváhagyású motorolajok használhatóak.
az Opel Ecotec motorok olajfogyasztasa ismert jelenseg, konstrukcios hiba.
Pontosan olyan olajat toltsel utana, amit a szervizben beletoltottek. Valoszinuleg rajta van a szamlan a pontos megnevezese. Ha nincs, eressz meg egy telefont a szervizbe.
Az olajat azonban ne feltetlenul a szervizben vedd meg. Ird ide a topikba, hogy mi kellene, es adunk beszerzesi forrast.
figodeer,
nagyjabol masodlagos az olaj viszkozitasa a TDI motoroknal. A legfontosabb, hogy megfeleljen a VW eloirt normajanak. A kezelesiben leirjak a szabvanyt, aminek VW50x.xx a formatuma. Na, ilyen olajat keress :-)
Nem erdemes a szervizben vagy a benzinkutaknal olajat venni, inkabb a TotalCar aruhazaban :-)
A TDI motor olajfogyasztasa egyebkent a bejaratas utan meg fog szunni.
OPEL Astra F Caravan-om van, 1,4 16V, 7 éves. Abszolút analfabéta vagyok autó ügyileg. Úgy tűnik az olajat eszi az autó, pedig legutoljára (5000 km-rel ezelőtt) OPEL szervíz cserélt olajat (azt hiszem 10W-40 volt).
Nem tudom milyen olajat kellene utántölteni (nekem semmit nem az 5W, 10W stb..), egyáltalán milyet használjak? Ritkán használjuk az autót (kb. 10 000 km évente), főleg Budapesten.
Segítségeteket köszönöm előre is. Ha lehet pontos típust, fajtát stb. adjatok meg.
Olajcsre előtt állok legkedvesebb autómmal. Eddig azt hittem, mindig a legjobbat kapta :) de a fórumot olvasva , és más véleményeket hallgatva nem vagyok biztos benne.
Ford Mustang GT 5.0 HO, V8, '91
Jelenlegi motorolaj: Castrol RS Sport 10W60
Az autót ritkán, hobbi célra használom. Télen nagyon keveset. A motor nagyobb tempó esetén is 2000-2500 körül forog, de nem lenne értelme ennek a gépnek, ha a mutató 1x-2x nem látogatná meg a piros mezőt. Egy-egy vágta után a vízhőmérséklet látványosan megemelkedik. Olajhűtő van.
Érzékelhető olajfogyasztás nincs.
Felmerült a gyanú, hogy 10W60 túl "vastag" ehhez a motorhoz. Érdekes, hogy az olajnyomás mutató üzemállapottól függetlenül, mindig a max. érték közelében van. (Másik autómnál jelentős mértékben motorhőmérséklet és fordulatszám-függő.)
Végül mégegy kérdés: az olajban még nincs sok kilométer, de két éve benne van motorban. Számít ez ennél az olajnál?
Nemrég jutottam hozzá egy Skoda Octavia 1.9 TDI-hez (nem a legújabb generáció - TOUR), a kérdésem a következő lenne - és hálásan megköszönném, aki segít nekem tájékozódni -, tehát alig, v egyáltalán nem találok a benzinkutaknál, v egyéb bevásárlóhelyen 0W30-as motorolajat, amivel gyárilag töltötték fel a dízelem motorját (s egy ilyen 1 literes flakonnal dobtak meg - 12e km után ez az 1 lityi bele is folyt, s ismét kellene)...
...segítsetek rajtam, ha tudtok, h egyáltalán milyen motorolajat eszik még meg a gép (az ár annyira nem szempont - a cég fizeti, de az ésszerű határok kellenek), illetve mi a különbség (és egyáltalán jó-e bele) a 0W40, vagy az 5W...stb - tehát a számok között. (laikus vok!) Ki mit ajánl? Elég sokat járok autópályán (a munkám miatt) - hosszú utakra, s huzatom is az autót 140-180 közötti utazósebességig, s rá a tempomat... (mikor mennyire kell sietni persze)...
Szia, mennyi kilométert tettél meg az olajcsere ota? mert nekem is ilyen problémám van egy 1.4es VW motornál, Shell helix 5w és 10w is eszi, lehet hogy következöleg castrolt öntök bele valami VW 502 00 jovahagyassal...
A kérdésem a következő! Opel Corsámban lévő 1.4 16V ecotec moccba (122000km)többek javaslatára beleöntöttem az 5w40-es olajat a szintetikus fajtából és egyáltalán nem eszi, legalábbis eddig nem! Szóval érdekelne, hogy a következő olajcserénél önthetek-e bele 0w40-est vagy ennyire ne "szálljak" el :)) és maradjak az 5w40-nél?
nem tudom mennyire mérvadó számodra de a (200 fölötti tempóra szinte kivétel nélkül alkalmas) jelenleg gyártott BMW modellekben a gyári első feltöltés (persze az M-es modelleket kivéve) egységesen 0W-30-as (Castrol) olajjal történik.
a motorom tényleg jó originál 156000km de szeretek nagyon sportosan menni és nem ritka a 200 feletti tempó ezért gondoltam a TWS -re. De ha ártalmas akkor marad a sima, azt hittem jobb neki a TWS.
a gyakorlat gyártónként eltérhet, a mi esetünkben (Castrol) bontatlan csomagolású ásványi olajokra 3 év, félszintetikus olajokra 4 év, teljesen szintetikus olajokra pedig 5 év szavatosságot adunk (ezt egyébként mindenki köteles lenne feltüntetni a flakon hátsó címkéjén).
ha nagyon ragaszkodsz hozzá akkor beöntheted a TWS-t a motorba de nem javaslom: az M modellekhez valóban (kizárólag) a TWS alkalmazható, de az "utcai" BMW-khez a gyár BMW LL-xx (a Te autód esetében LL-98 vagy LL-01) jóváhagyású (jellemzően 5W-40-es vagy 0W-40-es) motorolajok használatát írja elő amelyekkel viszont a TWS nem rendelkezik - egyébként sem érzem indokoltnak ilyen magas viszkozitási értékű olaj használatát egy (remélhetőleg) jó állapotú motorban.
A Fiestás fórumban láttam egy linket, ahol egy cég Motorcraft 10W-40 olajat árul 5 literes flakonban 5076 HUF-ért. Akkor ez is valami "second-hand" olaj lenne?
Sajnos részletes specifikáció nem volt az oldalon, csak egy kép a doboz egyik oldaláról, ahol a "Ford Formula XR+ 10W-40' és némi apróbetűs nem olvasható rész a címke alján. Hallotatok már ilyen olajról? Ez is olyan lenne mint az "Opel" olaj?
Bontatlan csomagolásban meddig lehet tárolni motorolajat? Vettem egy kannával, de lehet, hogy a szerviz nem fogadja el, és csak jövőre használnám fel. Adjak túl rajta, vagy nem lesz annak semmi baja?