Engem pl. a 64-es vonal adatai érdekelnének (Pécsvárad-Véménd vp). Kiváncsi vagyok hogy ilyen ellehetetlenített helyzetben is utaznak-e arra felé.A megszüntetés utáni évben sokat jártam arra és akkor még meglepően sokan voltak. (Nem is beszélve a megszüntetés elötti teli vonatokról).
Nem láttam, de Nyunyuka tájékoztatott, köszönöm mindkettőtöknek!
Hát, szép jó estét a topicnak!
Hogy is fogalmazzam finoman... a fotelből internetező vasútbarátok kemény magja újfent egymás virtuális nyakát szorongatta. Jó egészséget hozzá. Mennyivel jobban jártam én, aki az elmúlt négy napban 1011 km-t vonatoztam illetve pótlóbuszoztam! Azt hiszem, egy vasútbarát életéhez hozzátartozik, hogy rajongásának tárgyát közelről is megtekinti, megszaglássza, megtapasztalja: ettől az idegei is helyrejönnek, arcbőre is kisimul, és nem utolsó sorban kicsit többet megtud arról, amiről aztán a szürke hétköznapokon az észt osztja itt, a topicon.
:-)
Képek hamarosan.
Hírek hamarosan.
Kérdés:
Kíváncsi-e valaki a március 12-14 közötti időben a mellékvonal-felfedező brigád által igénybe vett vonatok utasáramlási adataira?
Vonatokat is fotóztam, de valami nem jön össze ezzel az új NIKON 4600-al, ecsszerűen akár hány beállítással próbáltam, mind pocsék lett, már mindent elolvastam, mindent kipróbáltam (ezért is jöttem ide ki), de a HP 635-el éles képeket tudtam csinálni szágúldó vonatokról.
Vonatba sorozott jármű esetében az első és az utolsó kocsi homlokátjáró-ajtaját négyszögkulccsal (illetve ahol ilyet rendszeresítettek végzárvassal) le kellene zárni, hogy olymértékben sem legyen nyitható, amennyit a felhajtott hídláslemeznek az ajtólapon lévő kulisszákba benyúló reteszelőkörmei* lehetővé tesznek annak érdekében, hogy a felhajtott és reteszelt hídláslemez a kocsi belső teréből** kezelve lenyitható legyen.
* egyes önműködő homlokajtós kocsiknál a reteszelés szerkezeti kialakítása eltér, de a megoldás alapelve ugyanaz ** összekapcsolt kocsik esetében a hídláslemez kívülről (a kocsik közül) történő lehajtása igen nagy valószínűséggel maradandó egészségkárosodást okozhat
A TVK IC-nél Miskolcon szépen vannak felszállók, aki Szerencsen túl mennek, köszönhetően a 130 Ft-os helyjegynek.
De ha azt megnézitek, hogy 7:00-ás IC Miskolc-Nyíregy, míg a 7:05-ös Debrecen-Záhony, a 10:00-10:05-ös kivétel, de vasárnap ez is Záhonyig fog menni.
13:00-ás Miskolc felé menőnél meg nincs Debrecen felé IC, csak az Ex, majd 17:00-17:05-ösnél megint az utóbbi Záhonyig megy.
Visszafelé reggel aki nem akar Nyíregyről ICR-ezni, az mehet a Tokaj IC-vel Miskolc felé, 11-kor nincs Nyíregyről Debrecen felé IC, csak az Ex, 14-kor megint Záhonyból jön a Debrecen felé menő IC, 17-kor meg megint kakukktojás, kivéve vasárnap, amikor Záhonyból fog jönni a Debrecen felé menő IC.
Tehát a rendszer logikusan van felépítve, és így jobban el lehet osztani az utasokat.
Aki Kisvárda-Záhony...stb felé megy, az megy a Debrecen felé menővel, aki Nyíregyre, az meg ahova felvér, mert Miskolc felé azért szintén telített az IC.
"Gheorghe Dobre román közlekedésügyi miniszter csütörtökön kijelentette: nem tud eleget tenni a vasúti dolgozók szakszervezete követeléseinek, mert a román vasúttársaság, a CFR a csőd szélén áll.
2005.03.12 23:51 Spicy Press Hírügynökség
A román vasúttársaság, a CFR (Caile Ferate Romane) évente mindössze 16 milliárd lejt (106 millió forintot) termel ki, míg 20 milliárd lejes (133 millió forintos) adóssága van az állami és magánbefektetők felé - nyilatkozta csütörtökön tartott sajtótájékoztatóján Gheorghe Dobre román közlekedésügyi miniszter. Éppen ezért lehetetlen bármit is teljesíteni a vasúti dolgozók szakszervezetének követeléseiből - ők elsősorban a CFR alkalmazottainak béremelését szerették volna elérni."
Szóval nem csak nálunk vannak bajok. De azért az adósság mértékét irigylem tőlük. Most akkor a románok előttünk járnak vasútügyileg, vagy nem?
Akit érdekel: A25 016, pontosabban 95 55 4544 016-6 (magyarul az egykori szajoli nagy Bobo) holnap és holnapután Kisbéren fog dolgozni, gondolom valami pályaépítésnél. Amint végez csütörtökön, índul haza a parkba.
Nem a Panonia mert Hajdúszoboszlón készült egy gyorsvonattal ami talán Brnoból jött ! Nem tudom hogy kell leírni !
Ma már hivatalosan nincs neve, régebben "Amicus" és "Rastislav" néven futottak. Bár az útvonaljelzőn ez még fel van tüntetve, úgyhogy a szlovák vagy cseh vonalon lehetséges, hogy ilyen névvel futnak. Ez lett volna a másik tippem a Pannónia után.