Ne értetlenkedj, inkább sirj nekik. Németben a bag/rendör csak 1 lépcsö a büntetésnél. A 2ik a lényeg, ez egy un. elbiralo testület. Ök döntik el a papirok alapján, hogy a helyszinen eljaro rendör megfelelöen döntött-büntetett. Én obu hibaval probalnam mérsékeltetni büntit, hatha elfogadja, hogy johiszemüen mentél pályára és rögtön észleléskor manualisan vettél tollt. Talan elengedik 50est.
Köszi az infokat. Ha még másnak is van tapasztalata szivesem veszem.
Egyenlőre benyújtok egy fellebezést (2 héten belül van rá lehetőség) melyben értetlenkedve rákérdezek, hogy miért nem kérték el a helyszínen a magasabb bűntetési tételt megtakarítva ezzel nekik és magamnak is az időt és pénzt.
Más téma. Kínai Beiben V3
Az autó érdekessége, hogy a fülke nyers váza ugyanaz mint az MB Actros. (a design azonban más)
Itt kivételesen nem illegális másolásról van szó mint sok kínai járműnél, hanem a MB tudtával és engedélyével.
Hajdanában én is jártam hasonlóan. "Véletlenül" hiányzott korongom, a BAG ott a kiesett kilométerek alabján kiszámolt nekem 123.5 eurót. Fizettem, köszöntem, hazavertem. Néhány hét múlva küldték a szerelmeslevelet, hogy a pontos számítás alapján, fizessek még 2.5 eurót. Nem foglalkoztam vele, egy idő után küldtek még egy levelet, amiben emlékeztettek a fizetnivalóra, és közölték, a kamatok miatt már 5 euró. Rájöttem, ezek makacs srácok, és inkább fizettem. Inkább fizesd ki, mert ha egyszer, akár évek múlva is ellenőriznek, benne vagy a rendszerükben, és addig el sem engednek, míg le nem rendezed.
Én úgy tudom, hogy ez úgy működik, hogy a bűnödet később megtárgyalják, és a végső eredményt, jelen esetben az 50eurot még kiszámlázzák.A helyszíni az csak előleg volt.Mindenesetre a levelet amit kaptál le kellene pontosan fordítani, mert az a mérvadó.Ha a mostani kiküldött büntetést nem fizeted be, akkor ha legközelebb elkapnak odakint, tuti, hogy nagyobb lesz a büntetési tétel.
Még tavaly decemberben kaptam egy BAG büntetést. (Elromlott az OBU és úgy mentem fel az autópályára, hogy nem vettem Toll Collect-et. Első benzinkúton megvettem visszamenőleg. A BAG-os pasi látta, hogy pont veszem a Toll Collectet beütötte a rendszámot a computerébe ami jelezte neki, hogy visszamenőleg vettem meg.) Ott a helyszínen ki is fizettem készpénzzel a büntetést.
Márciusba küldtek egy levelet amiben leírták, hogy mi történt (gyakorlatilag a jegyzőkönyvet). Majd májusban jött egy ajánlott levél a BAG-tól. Nem voltam otthon ezért át sem vettem. 3 héttel később küldtek egy levelet (júniusban már, nem ajánlottat), hogy fizessek /utaljak át/ nekik még 50€ mert nem annyi a büntetés amit akkor fizettem, hanem több és ezért jövők nekik azzal a 50€-val.
Nem nagyon tetszik a dolog, mert már egyszer fizettem nekik. Nem is akarom kifizetni. Miért nem a helyszínen kérték el a magasabb büntetést?
Hasonló tapasztalat valakinél? Mi van ha nem fizetek még egyszer? Elvégre a helyszínen szó nélkül kifizettem a büntetést és ezzel az ügy lezárásra került, legalábbis én azt hittem.
Igen, így tényleg nem kezdhet be vasárnap 22-kor. De éjfélkor már nyugodtan, mert hogy is van írva a hét fogalma? :)
Én ott voltam. Kiállottam a bejárathoz meztéláb, palócos hímzésű lajbiban, bal kezemben egy üveg erős pista, jobbomban karikás, nyakamban "I love Hungry" felírattal kartonlap, mondom csak megismer Franco. De nem jött, pedig olyan sokáig vártam, hogy 10-15 hambit megetettek vélem az ángélusok addig. A végin már rosszul voltam a burgertől, oszt eljöttem. :)))
"a tapasztalt sofőr szerint éjjel 2-kor lehet indulni(UTC éjfél),mert ha a rendes idő szerint indul éjfélkor(UTC este 22:00),és előző héten megvolt az 56 órája,akkor túlvezetés lesz.Az oktató szerint viszont vezetési idő esetén nem az UTC számít,hanem a helyi idő."
Ebben az esetben nem indulhat éjfélkor. Lustaságra meg ott a napló, az nem felejt (ha beírod):D
Találkoztál Francoval, vagy elsunnyogtátok randit?
Nyugodtan lehet éjfélkor kezdeni, csak azért szoktunk a UTC szerinti napváltáshoz ragaszkodni, mert lusták és feledékenyek vagyunk. Ha kivárjuk a hajnal 2-t (1-t) induláskor, akkor egy gombnyomással meg tudjuk nézni, hol tartunk a kétheti 90 órához. Ha bekezdünk a helyi idő szerinti éjfélkor, akkor mindig hozzá kell adni a tacho által mutatott kétheti vezetési időhöz azt, amit a hét megkezdésekor a helyi idő és a UTC idő különbsége között vezettünk.
Túlvariáltan írtam? :)))))))
Példa :
1. kezdek hétfőn hajnal 2-kor. mindig. hétfőn hajnal 2-kor a korrekt kétheti vezetési időt mutatja a tachográf.
2. kezdek /mondjuk elsején/ vasárnap este 22-kor. két hét múlva hétfő hajnal 2-kor azt a kétheti vezetési időt fogja mutatni, amit a másodikai hétfő 02 óra vezettem. tehát még hozzájön a 22-től 02-ig vezetett idő.
Egyszerűbb leellenőrizni magunkat az első verzió szerint, de a másodikat sem tiltja semmi, ráadásul néha így jön ki a lépés.
Még egy példa? :)))))))))
Kedd délelőtti lerakóm van mit tudom én hol. Messze. Két műszaknyira.
1. Pénteken megyek, vagy ha nincs tilalom akkor szombaton, a maradékot megütöm hétfőn, kedden lerakok.
2. Hazamegyek, otthon hétvégézek, vasárnap 22-kor megindulok, verem mint az állat, kedden lerakok. :)))))
A digit tacho utc-ben számít mindent, ami azt jelenti, hogy nyáron +2, télen +1 óra a helyi idő (magyar és ny-eu). Ebből adódik, hogy ha kivezetted az 56h-t, vagy olyan heti pihenőd van akkor nyáron hajnali 2h-nál előbb ne indulj hétfőn. Télen ez lehet hajnali 1.
Pénztár: Nemírokmárnál fizethetsz, vagy Cilikénél, majd ők utalják a részem a szponzorálásért:DD