ha találsz vmi jót írd ki ide is,hátha tanulunk belőle.
eddig csak olyanokkal találkoztam akik elindultak ezen az úton aztán némi pénz és sokkal több idő ellocsolása árán feladták és még a konklúziót sem osztották meg másokkal.pl te is ezért nem tudsz róluk semmit sem......
ezeket csak webasto diaggal lehet érdemben faggatni,autón keresztül semmit nem tudsz kiszedni belőlük.amit te a kályha hibatárolójának gondolsz az autóspecifikus diagoddal az valójában az autód hibatárolója.sajnos a kályhák szoftvere nincs rendesen összefésülve az autóékkal és ezért értelmetlen autón keresztül diagolni.
Tanácsot szeretnék kérni, hátha valaki találkozott már az alábbi jelenséggel. A kályhát (Webasto Thermo Top Z/C) elindítom, elkezdi fokozatosan a teljesítményét növelni (talán három lépcsőben) és 1-1,5 perc után leáll és elkezd szellőztetni, ekkor a kipufogóján hatalmas füst távozik, olyan mintha még kapna üzemanyagot de az égés megszűnne, diag. volt, ami szerint minden része működik, igaz akkor letesztelni nem lehetett 100%-osan mert a motor üzem meleg volt. Segítségeket, tanácsokat előre is köszönöm.
azt h ki mivel helyetesíti nem tudom pontosan,de alap követelmény h jól tudja az adott üzemanyagot párologtatni és kapillárisan vezetni önmagában.na ennek kevés anyag felel meg :)
Üdvözlet mindenkinek! Abban kérném a hozzáértő és tapasztalt fórumtársak véleményét, hogy az alábbi bekötési segédlet mennyire működik egy 1998 Audi A6 C5 1.9tdi esetében? Gondolok itt arra, hogy ha az alábbi ábra szerint felébresztem a Climatronicot akkor az utolsó leállítási helyzetben maradnak a zsaluk ,illetve a ventilátor fordulatszáma vagy csak akkor ha VAGCOM-al be van állítva az állófűtés a klímapanel esetében.
Ertem! Nekem nem baj ha surun kell cserelni, nagyon konnyu hozzaferni! Kb 2 perc a csereje! Csak nem tudom mi hasonlithat legjobban! Mi az a tcc parna? Tudnal valami nagyon hasonlot ajanlani? Mivel oldjak meg ha nem lehet kapni hozza?
nem fogod tudni reprodukálni,sok összetevős.lehet barkácsolni,de eddig nem sikerült még tartós pótlást kitalálni.ezért jobb a ttc párnája,de az meg nem jó technológiailag a régebbi kályhák fűtési metódusába sajnos.
maga a beépítés sem kellemes dolog az autódban,mert alig van hely és az is az artic-ra van méretezve.a digit klíma ébresztése meg sakkozás mivel nincs hozzá webasto leirás,nem véletlen.el tudjuk indítani,de ez időigényes....van h 2-3 óra de volt h egy egész nap a digitre ment el.a nyamvadt volvó nem tudott még egy adott évjáratban sem azonos bus rendszert csinálni....
Köszi,Akkor inkább hagyom a fenébe,és elgondolkozok egy gyári állófűtésen valami thermo top c-n.Valaki vett iylet mostanság,szereltetett be mi pénz egy ilyen "multaság"?Igazad van akkor már lehet jobb lenne egy felújított mint, hogy beraktam volna ezt és pont télen meg megdöglik...
Volvo s60 D5 - Azt hiszem Ardic tip. kiegészítő fűtés van benne, ami sajnos tönkre ment. Valaki foglalkozik e típusok javításával?Helyére esetleg más típusú kályha is beépíthető? Köszönöm.
Igazából 50ezer Ft-ra mondták annyiért lenne eladó.De ha ez igazából nem is állófűtés hanem csak kiegészítő volt gyárilag akkor inkább hagyom,és lehet jobb lenne egy gyári állófűtés mondjuk egy thermo top c visszaolvasva itt elég jókat írtak róla.Lehet jobban járnék egy ilyennel?
jó fajta a kályha,de a z/c az kiegészítő fűtés...a a z-zuhaiser...kiegészítő fűtés.létezik hozzá állóvá alakító kábelköteg tehát lehetséges h amit kinéztél az már ilyennel felszerelt.
a digitklímádat lehet ébreszteni
én a vétel előtt lediagoltatnám gyári webasto programmal,mert ha pl. a gyertya a végét járja az zsebbe nyúlós dolog.
Sziasztok,Egy ideje már olvasgatom a fórumot, és szeretnék állófűtést lassan én is.Most pont találtam egyet ami még bent az autóba,gyári és hibátlanul működik.Az autó egy Audi A4 B5 1.9 TDI, nagyon megörültem jajdejó jó lesz nekem.Most vettem észre hogy egy gond van az én autóm digitklímás az autóba amibe bent van az pedig nem klímás.Ez azért felvett némi problémát.Szerintetek ez megoldható?így is vagy hagyjam.Vagy még egy ötlet hogy csak vízkört fűtené az utasteret nem,bár annak nem sok értelme.Előre is köszönöm ha valaki tud ebben segíteni.Ez a 2 kép van róla
Ez kielégítő volt, de azért újabb kérdéseket is felvet. Bocs. :-)
Akkor is csutkán nyomatja a befúvást, ha a ventillátort nem auto állásban hagyom, hanem beállítom bizonyos fordulatra?
Ez egy túrázásra is használt autó, elég sok minden van benne, többek közt 2db 100Ah-s akksi. Az egyik dedikáltan a plusz felszerelésekre. Téli utak alkalmával szükség lesz rá, hogy éjszaka menjen mondjuk 6 órát. Ilyenkor elindítva időkorlát nélkül kellene mennie. 20 fok körülre beállítva esélyes, hogy túlnyomó részt 50%-on ketyeg, ha jól gondolom. Bár a hivatalos oldalon azt láttam, hogy max egy órát járassuk. Nagyon rövidíti az élettartamot a több órás menet? Apropó milyen élettartamra készülnek?
Ilyenkor üzem közben tudom állítani a ventillátor fordulatát (bent vagyok a kocsiban)?
A hely nem a legjobb az magam is gondoltam. Láttam egy installációt, ahol a jobb oldali fényszóró alatt a lökhárító mögötti homlokfalba volt beépítve. Csak akkor meg a fűtéscsövek hosszúak, és nem éppen védett hely a kályhának. A turbó és a kiegyenlítő tartály közötti helyen mindenképpen raknék valami hővédő lemezt is mellé.
Ha jól érzékelem volt már szerencséd a típushoz. :-)
Szabad tudni rólad, hogy merre vagy? Akár privátban email, vagy FB elérhető vagyok.
ha úgy lesz beépítve ahogyan a webasto mondja akkor a beállított hőfokig fog fűteni,de addig full fordulaton üzemelteti a belső ventilátort.ez szokta hamar kinyírni az akut,pl a voyagerekben is.ha beállítottad 22 fokra és mondjuk megy 30 percig a kályha,de a 20.-ban eléri a kabin a 22 fokot akkor a digited leállítja a ventilátort és amint a víz elérte a 80 fokot a kályha elalszik,de a fentmaradó 10 percben ha 75 fok alá hül a víz akkor visszakapcsol fűteni.a digited meg tartani fogja a 22 fokot.
a kályha is rossz helyen van a turbó mellett,ha elfogadsz egy jótanácsot:a keringetőt vagy cseréld le másikra vagy ha az eredeti webastot használjátok akkor rakjátok messzebb a turbótól.
a kályha két teljesítménye (100 és 50%) te nem tudsz váltani...automatuikusan 75 foknál visszaszabályoz 50%-ra....és igy pöfög amíg eléri a 80 fokot vagy visszahűl 75 alá...
ha jól van beépítve,értem h megfelelő a vízkör megtervezése,akkor nem lesz gond az üzem közbeni fűtéssel sem.a kályha szivattyúján simán átmegy a víz amikor éppen nem üzemel,az nem jelent akadályt.
nincs,illetve ha öregszik a gyertyája azt tudja fesz emeléssel kompenzálni egy darabig,de ez csak az induláskor 40-50mp-ig van ezután el kellene h ketyegjen a kályha 3.5-5 amperral.