Köszönöm a választ, még csak annyit szeretnék kérdezni, hogy hol tudok venni ilyen olajat a hétvégéig. Mennék egy hosszab útra, és a jelenlegi olajmennyiséggel nem merek nekivágni.
teljesen ül az észrevételed annyi kiegészítéssel hogy a (célszerűen 10W-40-es) motorolajok kielégítő megoldást jelentenek azokhoz a váltókhoz amelyekhez a gyártó API GL-3-as hajtóműolaj használatát írja elő, de egy "valódi" API GL-3-as hajtóműolajat azért ezek a váltók is jobban díjaznak...
A Golf váltó tipikusan nem ez az eset, még a Golf I-hez is GL-4-es hajtóműolaj szükséges, a Golf II-től viszont a gyári előírás már a VW G 50, ami egy 75W-90-es (nagyjából) GL-4/5-ös hajtóműolajnak felel meg - nem csoda hogy a motorolajjal "rosszalkodik" a váltó.
most cseréltem ki a váltót FF-re és mosóolajként átmenetileg 10-40-es motorolajat tettem bele és olyan, mintha kissé (nagyon) ragadna főleg a 3-as és az ötös.
Ne csodalkozz!
A motorolajok abszolut nem valok sebessegvaltoba! (Kiveve egy-ket tipust, pl Lada Samara).
való igaz hogy a Castrol többféle 0W-30-as motorolajat gyárt és forgalmaz. A Honda 2.2 CTDi motorjához előírt ACEA A1/B1 minősítésnek (ezek közül) az SLX R-Tec 0W-30 felel meg amellyel a gyári olaj (természetesen) utántölthető. Az ne riasszon el hogy az olaj flakonján nem találod meg az ACEA A1/B1 minősítést: az SLX R-Tec ACEA A5/B5 minősítésű olaj, ez a minősítés pedig az A1/B1-nek egyértelmű "felmenője".
de sanszos h az opel olajnak nem lesz meg pl esetemben az a VW minősítése, melyet az autóm gyári adatai megkövetelnek. így nyilván nem fog szóba jönni, mint lehetséges olaj az autómban
az h miért nem, ne kérdezd, még annyira sem tudom... :-))
Opel kontra Castrol. Mindkettő 10W-40 félszintetikus, ACEA A3/B3, API SL/CF. Látszólag ugyanaz a kettő. Mitől jobb/rosszabb egyik vagy másik? Vélemények itt is elhangzottak már pro és kontra, engem eddig senki nem győzött meg arról, hogy az Opel olaj rossz.
Megmondom őszintén, még a Wareszba sem mertem beletölteni, egyszerűen túl olcsónak találtam.Mosóolajnak talán jó lehet.(+ alig többért valóban komoly olajcégek jó minőségű olajait lehet kapni, illetve én szeretem az autómat és sztem ennyit megérdemel, másrészt nincsenek meg a jóváhagyásai amire nekem szükségem volt/van)
Véleményt viszont annál többet olvastam, hallottam róla, számomra szavahihetőnek tartott emberektől is, és ugye az nem a dícséretről szólt.
Asszem ezek az okok, amiért nem használtam opel olajat soha.
Lám, újra felvetődött a téma: mi a különbség két ugyanolyan minősítésű de más márkájú olaj között? Én egyszer már előhozakodtam a témával, de nem kaptam senkitől egyértelmű választ. Akkori kérdésem Opel vs Castrol volt. A Meguin miért nem "rendes" olaj?
sztem az első magasan jobb, mint a másik kettő. Én 4T Wareszban használtam régebben a Mos2-es fajtáját, az nekem tökéletesen bevált.Ha csak a legolcsóbbakat nézegeted talán érdemes lehet még a Meguin-t megnézni, abból 10W40-es félszinit, 1000 Huf-ért láttam itt a boltban ma de.
Gondolom azért utána átállsz "rendes" olajra, ha kitakarította pár csere alatt?
1987-es Alfa 75 1,8 IE típushoz keresek olcsó olajat. Sajnos az előző tulaj nem cserélt benne kb 50-60 ezer km-en keresztül, így olcsóbb árfekvésű olaj/sűrűbb csereperiódus mellett döntöttem. Mosó-olajban is gondolkodtam egy ideig, de arról nagyon le lettem beszélve. A szerelőm a kocsi átnézése és egy szelepfedél tömítés csere után 10W40-et javasol. 3 olajat nézegetek, az egyik az Opel gyári, a másik a Liqui-Moly, a harmadik a Unix Gold nevű. Árfekvésben nincs köztük nagy különbség, egyebekben már lehet... Mit tanácsoltok, melyiket válasszam?
Sziasztok! Tanácsot kérek tőletek.... G I. 1,6D ötsebességes váltóhoz Castrol EP 80w-90 olajat ajánlottak, ami egyébként megfelel papírforma szerint. Korrekt a dolog, vagy van jobb ötletetek, tapasztalatotok? Azért variálok, mert most cseréltem ki a váltót FF-re és mosóolajként átmenetileg 10-40-es motorolajat tettem bele és olyan, mintha kissé (nagyon) ragadna főleg a 3-as és az ötös. nincs recsegés stb. , a rudazat és kulissza átcserélve beállítva. Már szét próbáltam az agyát és csak erre tudok gondolni, mert szerintem a szinkronok jók. Köszönöm!
a Longlife III (5W-30-as) olajon szvsz érdemes elgondolkodnod, elsősorban pont a városi (taxi) üzemmódban érvényesülnek az előnyei (az 505 01-es 5W-40-es olajokhoz viszonyítva). Ha vonsz egy egyenleget ahol az egyik oldalon az 505 01-es olaj áll 15 ezres csereciklussal (ennek megfelelő gyakorisággal olajszűrő, munkadíj, munkából való kiesés költsége) míg a másik oldalon a drágább olaj feleannyi rezsivel (olajszűrő, stb) és visszafogott számolással is kb 3% üzemanyagmegtakarítással (ez 15 ezer km alatt kb 10ezer Ft) akkor el tudod dönteni hogy Neked mi éri meg jobban.
Mindkét olaj (Powertec és a Magnatec 10W-40) saját formula alapján készül de használhatőság szempontjából szvsz egyenértékűek (alapvető különbség hogy a Powertec eslőorban a szervizek részére kerül forgalomba ezért ebből van hordós kiszerelés is míg a Magnatecből nincs).
Szia! Bár nem engem kérdeztél, de mivel ilyen gépem van, szólnék. Ha ragaszkodsz egy "márkához", tegyél bele Castrol GTX Magnatec 5W-40-et. Ha azt már csipegeti, akkor GTX Magnatec 10W-40-et adj neki.
Egy 98-as 90ezret futott 1.0-ás Swiftbe kellen. Ennek a gépkönyve ír 10W30-as olajat ,azért érdeklődöm alternatíva után. Esetleg márkát tudnál ajánlani.
Azon gondolkodom,és kérdezném tőled , hogyha eltekintünk a VW pédé motorokhoz való longlife olajok árától,és a szevizintervallumtól is,és pusztán csak azt a 15 ezer km-t vesszük,abban az esetben is jobbak a longlife-k a hagyományos 505.01 olajoknál?
a Castrolnak nincs 10W-40-ben teljesen szintetikus motorolaja de szvsz más gyártónál se nagyon találsz ilyent (hacsak S2K rám nem cáfol valami kitűnő Motul termékkel).