Keresés

Részletes keresés

Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166808
bodecsaba!

A TR 110-es számában egy igen hosszú cikkben elemzik a Nijmegen (Hollandia) és Kleve (Németország) közötti vasútvonal jelenlegi állapotát! A kérdés az, hogy fénymásolva, vagy scannelve érdekel? :)

A brit fickó egyébként az írását a nemrég elhunyt Brian Philip oldalának adatai alapján állította össze. Ebben az 1992-től napjainkig kiadott "hírlevelek" 14 txt file-ját másolta egybe, 1800 A/4-es oldal méretű dokumentum állt így össze! Ebben pedig egy-egy helységnévre rákeresve máris összeáll az elmúlt 14 év összes, a vonallal kapcsolatos híre.

Az oldal címe: www.rinbad.demon.co.uk
etwg Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166807

Amúgy az utascsere sebessége nem az erőssége egy emeletes szerelvénynek

 

Na ezt meg honnan veszed?

Előzmény: track300 (166805)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166806

Szép napot kívánok Mindenkinek!

 

Kedves FOMA!  A Pécsett fotózott Amx kocsik egy része Pécsre lett állomásítva?

                        Ha nem, akkor mindenapos "vendégek", vagy csak egyszeri

                        alkalommal jártak itt?

track300 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166805

 

Ilyen is lehetett volna a Coradia Duplexünk :((

De remélem ilyenünk lesz. (Amúgy az utascsere sebessége nem az erőssége egy emeletes szerelvénynek)

Előzmény: Hernyofan (166777)
TEE Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166804

Szia a 320-as By-onak milyen ablaka volt régi fajta vagy már ujabb fajta ami a Bhv-ba van.

Szia! Bocs', hogy csak most reagálok, de otthonról változatlanul nem tudok ide írni. Szóval a kérdéses kocsiknak újabb fajta ablakaik vannak (mint a nem felújított Bhv-ban).

Előzmény: by-169 (165890)
mcg Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166803

Tudom,hogy ez a vonat ilyen ekkor,sőt 8204 szinte minden nap fullon van....s ez a szomorú...mert sok embet láttam a 40es vonalon én is,kik egyáltalán nem az ICre vágynak,mert épp nem engedhetik meg maguknak,vagy mert nem szeretik...

Csak a sárgaházban gondolják azt,hogy mindenkinek ICkell....:(((((((((((((((((((

Előzmény: talpfaszámláló (166792)
aeomega Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166802
Üdv

Tegnapi 1803/1833 hátulról:

Bp 20-67 055-3 140 Nagykanizsa/Nagykanizsa
Bp 20-67 054-6 140 Nagykanizsa/Nagykanizsa
Bp 20-67 057-9 140 Nagykanizsa/Nagykanizsa
+M41 2211 Sárbogárdig.
(Sugovica rész Zengő táblával...)

Amx 11-05 000-5 120 Nyugati/Északi (ajtón 2.O-nak címkézve)
Amx 11-05 002-1 120 Nyugati/Északi (ajtón 2.O-nak címkézve)
Amx 11-05 001-3 120 Nyugati/Északi (a kocsi elején 2.O-nak címkézve, ajtón nem)
Bp 20-67 022-3 140 Pécs/Pécs
Bp 20-67 005-8 140 Pécs/Pécs
Bpmz 20-71 014-1 160 Keleti/Keleti (ICR)
Bpmz 20-71 020-8 160 Keleti/Keleti
Bpmz 20-71 019-0 160 Keleti/Keleti
WRbumz 88-71 006-6 160 Keleti/Keleti
Apmz 10-71 009-3 160 Keleti/Keleti
+
V43 1060

Ez mindig így van, vagy csak az ünnep miatt?

Persze a Délibe nem fért be a vonat, az utolsó kocsinak már nem jutott peron a 8-as vágányon.
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166801
"A 112-es a DB részére gyártott széria. "

Ez igy ebben a formaban...

A 112/143 egy egyszerre fejlesztett sorozat volt, a 112-esnek nagyobb sebesseguek voltak. Az elso elkeszult mozdony is 112-es (212 DR sema szerint) volt '83 kornyeken, de a DR-nek akkor nem volt szuksege a 160 km/h sebessegu jarmure, igy a lassabb 120 km/h vegsebessegu 143 (243) keszult nagy mennyisegben.

Aztan jott az ujraegyesites, es kellettek a 160-as gepek, ekkor gyorsan legyartottak 25 darab 112-est, ez volt a 112.0 sorozat. Ez gyakorlatilag 160 km/h sebessegi 143-as volt, a gepek a DR-hez kerultek. A gepek nem voltak valami jo futasuak nagy sebessegen, most mar nem is enegdelyezik a 160 km/h sebessegu kozlekedesukat. Par eve 140-re korlatoztak oket, ezzel egyutt atszamoztak a sorozatot 114-es sornak.

Ez utan jott a tovabbfejlesztett 112-es 1991-ben, 90 darab, ebbol 45 a DR-hez, 45 a DB-hez kerult. A DB gepek pl. a Ruhr videki S-Bahnon jartak. Szoval nem a DB-nek volt a 112 fejlesztve.

Csabi

Előzmény: braun (166779)
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166800
"Miféle szakirodalmad van neked miszter 112-eskéről?"

Van egy EJ kulonszamom a tipusrol. De latom czzf50 mar elmondta a tudnivalokat.

Csabi

Előzmény: Hernyofan (166772)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166799

Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa?

 

Az ICE szerelvények gyakran kolbászolnak normálsebességű vonalon is ( bár mostanság nem tudom, mi a helyzet, mivel állandóan ICE pályákat építenek, nem tudom, van e "felesleg" egyáltalán.. ). Így volt szerencsém nekem is utazni ICE3-al még régen. Gondolom, beteszik ilyen viszonylatraa Metropolitan-t, így innen kiszedhetik a nagysebességű járműveket....

 

u.i.: rosszul vagyok már ettől az ICE színtől :( A DB régebben olyan szép tarka volt... Most meg má minden fehér, piros csíkkal... De régebben még az ICE is fantáziadúsabb volt, mivel nem csak egy piros, hanem alatta, illetve volt, ahol fölötte egy szürke csík is végigment a vonaton. A mai helyzetet az ICE3 vitte be.....

Előzmény: v_peti (166798)
v_peti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166798

Néhány szó a Metropolitan-ról. De SZVSZ vannak itt nálamnál nagyobb specialisták is.

Ez egy, az ICE-nél is magasabb szintű szolgáltatást nyújtó vonat akart lenni, sok elsőosztályú kocsival, a jegyek viszont drágák voltak rá, főleg amiatt, mert a kedvezmények csak erősen korlátozva voltak érvényesek.

Volt benne 3-féle 1. osztály.

-egy az üzletembereknek (pl. laptopcsatlakozás)

-egy a kikapcsolódásra vágyóknak (pl. zeneszolgáltatás, TV stb...)

-egy meg a pihenni vágyóknak (pl. mobilmentes zóna, zeneszolgáltatás)

A másodosztályon nem tudom, hogy mit nyújtott, de talán az ICE-színvonalhoz hasonló volt.

Ezeket nagyjából egy ICE is tudja nyújtani. Nem tudom, hogy mi pluszt nyújtott az ICE-hez képest?)

 

Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa? Mert tudomásom szerint az ICE-ken csak ideiglenesen járnak? Vagy véglegesítik őket ott?

 

Előzmény: Hernyofan (166796)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166797
Ebben az a furcsa, hogy ha szétnézel képügyben az előbb belinkelt 112-essel is foglalkozó oldalon, vagy pl. a railfanon, a legtöbb képen IC, illetve IR szerelvények élén látod a gépet. Sőt, több képen van "szendvicsformáció", azaz két ilyen gép közé tettek IR szerelvényt.
Előzmény: czzf50 (166795)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166796
Lenne még egy kérdésem, aztán megszűnök, ígérem. Ez a Metropolitan ez tulajdonképpen mi? Merthogy ott má annyi minden van/volt... Ez egy ICE, és IC közötti átmenet? Vagy nevezhető "normálsebességű ICE"-nek? Van még egyáltalán ( merthogy átfestették ICE színekre... )?
Előzmény: bodecsabi (166719)
czzf50 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166795
Ezek a vezérlökocsik a távolsági forgalom második szintjén vannak (legfelül az ICE), a 112-esek pedig a harmadik szinten voltak (IR és 120-nál gyorsabb RE-vonatok), ma pedig még lejjebb. Ráadásul a legtöbb IC-inga (söt az egykori IR-ingák egy része is) egyes szakaszokon tud/tudott menni 160-nál gyorsabban is, emiatt nem is jó rá a 112-es mozdony.
Előzmény: Hernyofan (166789)
v_peti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166794

Kösz a tanácsot. Majd megkeresem.

 

Előzmény: maczko (166547)
gmarc Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166793
IC1801-ből indulás előtt ki kellett sorozni az Amx 003 (?)-ast, fűtés, világítás és ajtócsukás hiánya miatt.
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166792

A Corvinus 80%-a a valóságban pedig csak jóindulattal is 50-60% körüli....:(((

 

És a mai 8203 -as vonatról milyen eredményt tudnál prezentálni?

Sárbogárdon már volt olyan utas, aki - meglátva a tömegnyomort - lemondott az utazási szándékáról.

Pusztaszabolcson a helybéliek szegény vjv -t még meg is fenyegették...

Érd felsőn vagy 25 utas maradt a peronon....

 

Vonatösszeállítás: 6 db By

Kihasználtság (saját számítás alapján) kb 160 % !!!

 

Előzmény: mcg (166704)
by-169 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166791
Nem! De már nagyon közel jársz.  
Előzmény: seTTebello (166784)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166790
Köszönöm, nagyon jó!
Előzmény: gyurmosz (166780)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166789
Amúgy gondolom, hogy a Bimdzf nem lehet kivétel, mert azon kívűl szinte minden más vezérlőkocsival láttam képen ( még az új PUMA ( ABpybdzf ) vezéreldével is )... Illetve találtam egy olyan képet is, ahol Bimdzf van rajta, csak nem toltvonatként közlekedett.
Előzmény: Hernyofan (166786)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166788
>>De azért az adósság mértékét irigylem tőlük.

Szerintem ezek a számok komplett hülyeségek. Mi az, hogy kitermel? Mikor jár le az adóssága ? Ettől még nem áll a csőd szélén senki.

>>Most akkor a románok előttünk járnak vasútügyileg, vagy nem?

Mit írtam erről legutóbb? Az még érvényes.
Egészében nem, de egyes részterületeken nagyon. Ilyenek például:
- IC kocsik
- nagyteljesítményű villamosmozdonyok
- nagyteljesítményű dízelmozdonyok
- fővonali sebesség
- és ha meglesz az összes Desirojuk, akkor a motorvonatokban is

Amiben rosszabbak:
- villamos motorkocsik
- menetrend
- viteldíjak
- utastájékoztatás
- tolatómozdonyok


Előzmény: Lulu5 (166635)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166787
Megoldom, persze. 1 hónap múlva megyek német nyelvizsgára, úgyhogy muszály lesz :))
Előzmény: czzf50 (166785)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166786

"ZWS = Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung, vorhanden in allen Loks der Reihen 101, 112, 120, 145, 146 sowie teilweise in 111, 141, 218, 219, 234. Ermöglicht die Steuerung eines TFZ über zwei Adern des UIC-Kabels von ZWS-Steuerwagen (Bpmbdzf, DBzf, Bimdzf, Bxf, Wittenberge-Steuerwagen) oder TFZ mit ZDS (s.u.)"

 

Ott figyel a lényeg. De képes "bizonyítékot" nem sikerült találni rá.... Köszönöm!

Előzmény: czzf50 (166782)
czzf50 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166785
Le tudod fordítani magadnak?
Előzmény: Hernyofan (166783)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166784
Biharkeresztes?

Előzmény: by-169 (166675)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166783

Köszönöm! Az emeletes ingákkal való közlekedéséről én is tudok. Nekem konkrétan arra kéne valami bizonyíték, hogy tud e közlekedni azzal a bizonyos vezérlőkocsival, amivel a Br101-esek járnak manapság. Mert azokon a br 101-esek előtt 120-as volt leginkább, illetve 111-es elvétve, ha jól tudom...

Előzmény: braun (166779)
czzf50 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166782
A jelek szerint ELVILEG lehet. De én se láttam ilyet.

"ZWS = Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung, vorhanden in allen Loks der Reihen 101, 112, 120, 145, 146 sowie teilweise in 111, 141, 218, 219, 234. Ermöglicht die Steuerung eines TFZ über zwei Adern des UIC-Kabels von ZWS-Steuerwagen (Bpmbdzf, DBzf, Bimdzf, Bxf, Wittenberge-Steuerwagen) oder TFZ mit ZDS (s.u.)"
Előzmény: Hernyofan (166767)
gmarc Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166781

Szépjóestét!

 

Amicus adatait megerősíthetem, magam is számoltam! Viszont most szóhoz sem jutok, kipihenten majd írok valamit, hacsak nem Amicus megelőz ebben. Köszönöm mindenkinek a túrákat, az élményeket! Felejthetetlen volt!

 

gyurmosz Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166780
Itt is találsz bizonyos dolgokat erről a típusról!
Előzmény: Hernyofan (166772)
braun Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166779

Lenne még egy kérdésem, mert látom, Te kened-vágod a német vasutat: Volt/van a németeknek egy Br112-es sorozatú villanyosmozdija ( egyik kedvencem ). Külsőre nagyon úgy néz ki, mint a 143-as. 

 

 Amennyire én tudom, a 243-as volt eredetileg a DR sorozat, abból lett az egységes plyaszámzás után 143-as(Trabi) . A 112-es a DB részére gyártott széria. Ha érdekel, mi Berlinben az ősszel fotóztunk egy párat. Majd mindegyik emeltes ingával rohangált.

 

 Braun

Előzmény: Hernyofan (166767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!