A TR 110-es számában egy igen hosszú cikkben elemzik a Nijmegen (Hollandia) és Kleve (Németország) közötti vasútvonal jelenlegi állapotát! A kérdés az, hogy fénymásolva, vagy scannelve érdekel? :)
A brit fickó egyébként az írását a nemrég elhunyt Brian Philip oldalának adatai alapján állította össze. Ebben az 1992-től napjainkig kiadott "hírlevelek" 14 txt file-ját másolta egybe, 1800 A/4-es oldal méretű dokumentum állt így össze! Ebben pedig egy-egy helységnévre rákeresve máris összeáll az elmúlt 14 év összes, a vonallal kapcsolatos híre.
Szia a 320-as By-onak milyen ablaka volt régi fajta vagy már ujabb fajta ami a Bhv-ba van.
Szia! Bocs', hogy csak most reagálok, de otthonról változatlanul nem tudok ide írni. Szóval a kérdéses kocsiknak újabb fajta ablakaik vannak (mint a nem felújított Bhv-ban).
Tudom,hogy ez a vonat ilyen ekkor,sőt 8204 szinte minden nap fullon van....s ez a szomorú...mert sok embet láttam a 40es vonalon én is,kik egyáltalán nem az ICre vágynak,mert épp nem engedhetik meg maguknak,vagy mert nem szeretik...
Csak a sárgaházban gondolják azt,hogy mindenkinek ICkell....:(((((((((((((((((((
A 112/143 egy egyszerre fejlesztett sorozat volt, a 112-esnek nagyobb sebesseguek voltak. Az elso elkeszult mozdony is 112-es (212 DR sema szerint) volt '83 kornyeken, de a DR-nek akkor nem volt szuksege a 160 km/h sebessegu jarmure, igy a lassabb 120 km/h vegsebessegu 143 (243) keszult nagy mennyisegben.
Aztan jott az ujraegyesites, es kellettek a 160-as gepek, ekkor gyorsan legyartottak 25 darab 112-est, ez volt a 112.0 sorozat. Ez gyakorlatilag 160 km/h sebessegi 143-as volt, a gepek a DR-hez kerultek. A gepek nem voltak valami jo futasuak nagy sebessegen, most mar nem is enegdelyezik a 160 km/h sebessegu kozlekedesukat. Par eve 140-re korlatoztak oket, ezzel egyutt atszamoztak a sorozatot 114-es sornak.
Ez utan jott a tovabbfejlesztett 112-es 1991-ben, 90 darab, ebbol 45 a DR-hez, 45 a DB-hez kerult. A DB gepek pl. a Ruhr videki S-Bahnon jartak. Szoval nem a DB-nek volt a 112 fejlesztve.
Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa?
Az ICE szerelvények gyakran kolbászolnak normálsebességű vonalon is ( bár mostanság nem tudom, mi a helyzet, mivel állandóan ICE pályákat építenek, nem tudom, van e "felesleg" egyáltalán.. ). Így volt szerencsém nekem is utazni ICE3-al még régen. Gondolom, beteszik ilyen viszonylatraa Metropolitan-t, így innen kiszedhetik a nagysebességű járműveket....
u.i.: rosszul vagyok már ettől az ICE színtől :( A DB régebben olyan szép tarka volt... Most meg má minden fehér, piros csíkkal... De régebben még az ICE is fantáziadúsabb volt, mivel nem csak egy piros, hanem alatta, illetve volt, ahol fölötte egy szürke csík is végigment a vonaton. A mai helyzetet az ICE3 vitte be.....
Néhány szó a Metropolitan-ról. De SZVSZ vannak itt nálamnál nagyobb specialisták is.
Ez egy, az ICE-nél is magasabb szintű szolgáltatást nyújtó vonat akart lenni, sok elsőosztályú kocsival, a jegyek viszont drágák voltak rá, főleg amiatt, mert a kedvezmények csak erősen korlátozva voltak érvényesek.
Volt benne 3-féle 1. osztály.
-egy az üzletembereknek (pl. laptopcsatlakozás)
-egy a kikapcsolódásra vágyóknak (pl. zeneszolgáltatás, TV stb...)
-egy meg a pihenni vágyóknak (pl. mobilmentes zóna, zeneszolgáltatás)
A másodosztályon nem tudom, hogy mit nyújtott, de talán az ICE-színvonalhoz hasonló volt.
Ezeket nagyjából egy ICE is tudja nyújtani. Nem tudom, hogy mi pluszt nyújtott az ICE-hez képest?)
Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa? Mert tudomásom szerint az ICE-ken csak ideiglenesen járnak? Vagy véglegesítik őket ott?
Ebben az a furcsa, hogy ha szétnézel képügyben az előbb belinkelt 112-essel is foglalkozó oldalon, vagy pl. a railfanon, a legtöbb képen IC, illetve IR szerelvények élén látod a gépet. Sőt, több képen van "szendvicsformáció", azaz két ilyen gép közé tettek IR szerelvényt.
Lenne még egy kérdésem, aztán megszűnök, ígérem. Ez a Metropolitan ez tulajdonképpen mi? Merthogy ott má annyi minden van/volt... Ez egy ICE, és IC közötti átmenet? Vagy nevezhető "normálsebességű ICE"-nek? Van még egyáltalán ( merthogy átfestették ICE színekre... )?
Ezek a vezérlökocsik a távolsági forgalom második szintjén vannak (legfelül az ICE), a 112-esek pedig a harmadik szinten voltak (IR és 120-nál gyorsabb RE-vonatok), ma pedig még lejjebb. Ráadásul a legtöbb IC-inga (söt az egykori IR-ingák egy része is) egyes szakaszokon tud/tudott menni 160-nál gyorsabban is, emiatt nem is jó rá a 112-es mozdony.
Amúgy gondolom, hogy a Bimdzf nem lehet kivétel, mert azon kívűl szinte minden más vezérlőkocsival láttam képen ( még az új PUMA ( ABpybdzf ) vezéreldével is )... Illetve találtam egy olyan képet is, ahol Bimdzf van rajta, csak nem toltvonatként közlekedett.
Szerintem ezek a számok komplett hülyeségek. Mi az, hogy kitermel? Mikor jár le az adóssága ? Ettől még nem áll a csőd szélén senki.
>>Most akkor a románok előttünk járnak vasútügyileg, vagy nem?
Mit írtam erről legutóbb? Az még érvényes. Egészében nem, de egyes részterületeken nagyon. Ilyenek például: - IC kocsik - nagyteljesítményű villamosmozdonyok - nagyteljesítményű dízelmozdonyok - fővonali sebesség - és ha meglesz az összes Desirojuk, akkor a motorvonatokban is
Amiben rosszabbak: - villamos motorkocsik - menetrend - viteldíjak - utastájékoztatás - tolatómozdonyok
"ZWS = Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung, vorhanden in allen Loks der Reihen 101, 112, 120, 145, 146 sowie teilweise in 111, 141, 218, 219, 234. Ermöglicht die Steuerung eines TFZ über zwei Adern des UIC-Kabels von ZWS-Steuerwagen (Bpmbdzf, DBzf, Bimdzf, Bxf, Wittenberge-Steuerwagen) oder TFZ mit ZDS (s.u.)"
Ott figyel a lényeg. De képes "bizonyítékot" nem sikerült találni rá.... Köszönöm!
Köszönöm! Az emeletes ingákkal való közlekedéséről én is tudok. Nekem konkrétan arra kéne valami bizonyíték, hogy tud e közlekedni azzal a bizonyos vezérlőkocsival, amivel a Br101-esek járnak manapság. Mert azokon a br 101-esek előtt 120-as volt leginkább, illetve 111-es elvétve, ha jól tudom...
A jelek szerint ELVILEG lehet. De én se láttam ilyet.
"ZWS = Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung, vorhanden in allen Loks der Reihen 101, 112, 120, 145, 146 sowie teilweise in 111, 141, 218, 219, 234. Ermöglicht die Steuerung eines TFZ über zwei Adern des UIC-Kabels von ZWS-Steuerwagen (Bpmbdzf, DBzf, Bimdzf, Bxf, Wittenberge-Steuerwagen) oder TFZ mit ZDS (s.u.)"
Amicus adatait megerősíthetem, magam is számoltam! Viszont most szóhoz sem jutok, kipihenten majd írok valamit, hacsak nem Amicus megelőz ebben. Köszönöm mindenkinek a túrákat, az élményeket! Felejthetetlen volt!
Lenne még egy kérdésem, mert látom, Te kened-vágod a német vasutat: Volt/van a németeknek egy Br112-es sorozatú villanyosmozdija ( egyik kedvencem ). Külsőre nagyon úgy néz ki, mint a 143-as.
Amennyire én tudom, a 243-as volt eredetileg a DR sorozat, abból lett az egységes plyaszámzás után 143-as(Trabi) . A 112-es a DB részére gyártott széria. Ha érdekel, mi Berlinben az ősszel fotóztunk egy párat. Majd mindegyik emeltes ingával rohangált.