Hazafelé menet a Bhv kocsikban többször tapasztalom, hogy az ajtók előtt bedugul az egész és a kocsi beljesében állnak. Nem kell hozzá emelet meg lépcső, csak egy kis magyar mérnöki zsenialitás: vegyünk el az ajtókból egyet-egyet egy elővárosi szerelvényen. Elég két-három szenvedélybeteg bagós, és a leszállók már nem tudnak kimenni a peronra. Az emeletes kocsikon legalább két szárnyú ajtó van, talán mégis gyorsabb az az utascsere, mint egy egyszárnyún.
A Schweizer Eisenbahn Revue márciusi száma közölt egy táblázatot a MÁV-nak felkínált 4 motorvonatról (még a Siemens-szel együtt). A benne foglaltakat ti biztos kívülről fújjátok, de ha valakit érdekel, beírom. Rovatok: befogadóképpesség (ülőhelyek száma?), alacsony padló részaránya, legnagyobb sebesség, ár, magyarországi értékteremtés (Wertschöpfung), szállítás kezdete, szállítás vége.
Számomra pont a Coradia Duplex befogadóképessége nem érthető. :-)
Bocs, ezt nem bírtam kihagyni. Szóval: jótanácsokban sosincs hiány. :)))
Adott a vonali járműfotózás, ahol arra számítasz (és annak hatásait próbálod kompenzálni), hogy a jármű csak pályairányú mozgást végez. Ámde ez nem igaz.
Tehát: 1. Ne fotózz működő légsűrítőjű villamosmozdonyt. A vibráció elmossa a körvonalakat. A csavarsűrítő határeset, fenntartási problémák mellett ez sem ajánlott. 2. Ne fotózz dízelmozdonyt, amelynek motorja lengések szempontjából kedvezőtlen fordulatszám tartományban üzemel. 3. Ne fotózz olyan helyen, ahol a pályában fekszint- vagy irányhiba, illesztés, kitérő vagy átszelés van, mert a járművek kívülről nehezen megjósolható irányú gyorsulása jelentős értéket is elérhet. 4. Ne fotózz olyan járműveket, amelyek futóműve hiányos vagy elmaradt fenntartás miatt, szitálásra hajlamos. 5. Ne fotózz gépmenetben közkeledő, rövid szélső tengelytávolságú járművet, szintén a szitálási valószínűség miatt. 6. Ne fotózz nagyobb tehervonatot meginduláskor, mert tapadási határ környezetében - konstrukciótól függően - a futóműben vibrációs jelenség indulhat, ami a forgóvázkeretre biztosan, de a szekrényre is átadódhat.
Ez szerintem így van. Emeletes vonatokon többször tapasztalatam, hogy az állomásra érkezéskor az emeleten a lépcsők előtt "bedugul" a folyosó. Lent az ajtó előtt már állnak azok, akik az alsó szintről (vagy a felsőről) már hamarabb odaértek, ezért aki a lépcsőn le akar menni, az nem ér le, még a lépcsőn meg kell állnia (ahol amúgyis libasorban lehet csak haladni), emiatt azok, akik később kászálódnak fel az ülőhelyükről, már csak fönt várakozhatnak a leszállásra.
Ráadásul az ajtókat sem lehet olyan sűrűn elhelyezni.
A MÁV korábbi hírek szerint a motorvonat tender végére mai napon akar pontot tenni. Nagyon várom a fejleményeket. Remélem nem semmisiti meg a tendert, mert
az legalább egy év veszteség lenne...
Ha valaki megtudja az eredményt kérem írja meg! Köszönöm!
Utaztam már emeletes szerelvényen, de amúgy is el lehet képzelni, hogy a (meredek) lépcső gátja a gyors utasáramlásnak. Sokkal gyorsabban jutnak be/ki a kocsi belsejébe/ből az utasok a peronról/ra.
A TR 110-es számában egy igen hosszú cikkben elemzik a Nijmegen (Hollandia) és Kleve (Németország) közötti vasútvonal jelenlegi állapotát! A kérdés az, hogy fénymásolva, vagy scannelve érdekel? :)
A brit fickó egyébként az írását a nemrég elhunyt Brian Philip oldalának adatai alapján állította össze. Ebben az 1992-től napjainkig kiadott "hírlevelek" 14 txt file-ját másolta egybe, 1800 A/4-es oldal méretű dokumentum állt így össze! Ebben pedig egy-egy helységnévre rákeresve máris összeáll az elmúlt 14 év összes, a vonallal kapcsolatos híre.
Szia a 320-as By-onak milyen ablaka volt régi fajta vagy már ujabb fajta ami a Bhv-ba van.
Szia! Bocs', hogy csak most reagálok, de otthonról változatlanul nem tudok ide írni. Szóval a kérdéses kocsiknak újabb fajta ablakaik vannak (mint a nem felújított Bhv-ban).
Tudom,hogy ez a vonat ilyen ekkor,sőt 8204 szinte minden nap fullon van....s ez a szomorú...mert sok embet láttam a 40es vonalon én is,kik egyáltalán nem az ICre vágynak,mert épp nem engedhetik meg maguknak,vagy mert nem szeretik...
Csak a sárgaházban gondolják azt,hogy mindenkinek ICkell....:(((((((((((((((((((
A 112/143 egy egyszerre fejlesztett sorozat volt, a 112-esnek nagyobb sebesseguek voltak. Az elso elkeszult mozdony is 112-es (212 DR sema szerint) volt '83 kornyeken, de a DR-nek akkor nem volt szuksege a 160 km/h sebessegu jarmure, igy a lassabb 120 km/h vegsebessegu 143 (243) keszult nagy mennyisegben.
Aztan jott az ujraegyesites, es kellettek a 160-as gepek, ekkor gyorsan legyartottak 25 darab 112-est, ez volt a 112.0 sorozat. Ez gyakorlatilag 160 km/h sebessegi 143-as volt, a gepek a DR-hez kerultek. A gepek nem voltak valami jo futasuak nagy sebessegen, most mar nem is enegdelyezik a 160 km/h sebessegu kozlekedesukat. Par eve 140-re korlatoztak oket, ezzel egyutt atszamoztak a sorozatot 114-es sornak.
Ez utan jott a tovabbfejlesztett 112-es 1991-ben, 90 darab, ebbol 45 a DR-hez, 45 a DB-hez kerult. A DB gepek pl. a Ruhr videki S-Bahnon jartak. Szoval nem a DB-nek volt a 112 fejlesztve.
Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa?
Az ICE szerelvények gyakran kolbászolnak normálsebességű vonalon is ( bár mostanság nem tudom, mi a helyzet, mivel állandóan ICE pályákat építenek, nem tudom, van e "felesleg" egyáltalán.. ). Így volt szerencsém nekem is utazni ICE3-al még régen. Gondolom, beteszik ilyen viszonylatraa Metropolitan-t, így innen kiszedhetik a nagysebességű járműveket....
u.i.: rosszul vagyok már ettől az ICE színtől :( A DB régebben olyan szép tarka volt... Most meg má minden fehér, piros csíkkal... De régebben még az ICE is fantáziadúsabb volt, mivel nem csak egy piros, hanem alatta, illetve volt, ahol fölötte egy szürke csík is végigment a vonaton. A mai helyzetet az ICE3 vitte be.....
Néhány szó a Metropolitan-ról. De SZVSZ vannak itt nálamnál nagyobb specialisták is.
Ez egy, az ICE-nél is magasabb szintű szolgáltatást nyújtó vonat akart lenni, sok elsőosztályú kocsival, a jegyek viszont drágák voltak rá, főleg amiatt, mert a kedvezmények csak erősen korlátozva voltak érvényesek.
Volt benne 3-féle 1. osztály.
-egy az üzletembereknek (pl. laptopcsatlakozás)
-egy a kikapcsolódásra vágyóknak (pl. zeneszolgáltatás, TV stb...)
-egy meg a pihenni vágyóknak (pl. mobilmentes zóna, zeneszolgáltatás)
A másodosztályon nem tudom, hogy mit nyújtott, de talán az ICE-színvonalhoz hasonló volt.
Ezeket nagyjából egy ICE is tudja nyújtani. Nem tudom, hogy mi pluszt nyújtott az ICE-hez képest?)
Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa? Mert tudomásom szerint az ICE-ken csak ideiglenesen járnak? Vagy véglegesítik őket ott?
Ebben az a furcsa, hogy ha szétnézel képügyben az előbb belinkelt 112-essel is foglalkozó oldalon, vagy pl. a railfanon, a legtöbb képen IC, illetve IR szerelvények élén látod a gépet. Sőt, több képen van "szendvicsformáció", azaz két ilyen gép közé tettek IR szerelvényt.
Lenne még egy kérdésem, aztán megszűnök, ígérem. Ez a Metropolitan ez tulajdonképpen mi? Merthogy ott má annyi minden van/volt... Ez egy ICE, és IC közötti átmenet? Vagy nevezhető "normálsebességű ICE"-nek? Van még egyáltalán ( merthogy átfestették ICE színekre... )?
Ezek a vezérlökocsik a távolsági forgalom második szintjén vannak (legfelül az ICE), a 112-esek pedig a harmadik szinten voltak (IR és 120-nál gyorsabb RE-vonatok), ma pedig még lejjebb. Ráadásul a legtöbb IC-inga (söt az egykori IR-ingák egy része is) egyes szakaszokon tud/tudott menni 160-nál gyorsabban is, emiatt nem is jó rá a 112-es mozdony.