Keresés

Részletes keresés

albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166819
:-DDD
Előzmény: Törölt nick (166817)
track300 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166818
Esetleg ha van talonban lassújel tábla, kiteheted (egyel több v kevesebb), így a sebességből adódó bemozdulást csökknetheted... :)))
Előzmény: hmsoft (166815)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166817
Hazafelé menet a Bhv kocsikban többször tapasztalom, hogy az ajtók előtt bedugul az egész és a kocsi beljesében állnak. Nem kell hozzá emelet meg lépcső, csak egy kis magyar mérnöki zsenialitás: vegyünk el az ajtókból egyet-egyet egy elővárosi szerelvényen. Elég két-három szenvedélybeteg bagós, és a leszállók már nem tudnak kimenni a peronra.
Az emeletes kocsikon legalább két szárnyú ajtó van, talán mégis gyorsabb az az utascsere, mint egy egyszárnyún.
Előzmény: albertbahn.hu (166813)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166816

A Schweizer Eisenbahn Revue márciusi száma közölt egy táblázatot a MÁV-nak felkínált 4 motorvonatról (még a Siemens-szel együtt). A benne foglaltakat ti biztos kívülről fújjátok, de ha valakit érdekel, beírom. Rovatok: befogadóképpesség (ülőhelyek száma?), alacsony padló részaránya, legnagyobb sebesség, ár, magyarországi értékteremtés (Wertschöpfung), szállítás kezdete, szállítás vége.

Számomra pont a Coradia Duplex befogadóképessége nem érthető. :-)

hmsoft Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166815
vaskerék,

"A fényképezögépedhez használj álványt..."

Bocs, ezt nem bírtam kihagyni. Szóval: jótanácsokban sosincs hiány. :)))

Adott a vonali járműfotózás, ahol arra számítasz (és annak hatásait próbálod kompenzálni), hogy a jármű csak pályairányú mozgást végez. Ámde ez nem igaz.

Tehát:
1. Ne fotózz működő légsűrítőjű villamosmozdonyt. A vibráció elmossa a körvonalakat. A csavarsűrítő határeset, fenntartási problémák mellett ez sem ajánlott.
2. Ne fotózz dízelmozdonyt, amelynek motorja lengések szempontjából kedvezőtlen fordulatszám tartományban üzemel.
3. Ne fotózz olyan helyen, ahol a pályában fekszint- vagy irányhiba, illesztés, kitérő vagy átszelés van, mert a járművek kívülről nehezen megjósolható irányú gyorsulása jelentős értéket is elérhet.
4. Ne fotózz olyan járműveket, amelyek futóműve hiányos vagy elmaradt fenntartás miatt, szitálásra hajlamos.
5. Ne fotózz gépmenetben közkeledő, rövid szélső tengelytávolságú járművet, szintén a szitálási valószínűség miatt.
6. Ne fotózz nagyobb tehervonatot meginduláskor, mert tapadási határ környezetében - konstrukciótól függően - a futóműben vibrációs jelenség indulhat, ami a forgóvázkeretre biztosan, de a szekrényre is átadódhat.

(satöbbi :))) )

hm
Előzmény: vaskerék (166809)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166814
Egyébként az Alstom hányrészes vonatot kínált a MÁV-nak? Mekkora lett volna a befogadóképessége?
Előzmény: albertbahn.hu (166813)
albertbahn.hu Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166813

Ez szerintem így van. Emeletes vonatokon többször tapasztalatam, hogy az állomásra érkezéskor az emeleten a lépcsők előtt "bedugul" a folyosó. Lent az ajtó előtt már állnak azok, akik az alsó szintről (vagy a felsőről) már hamarabb odaértek, ezért aki a lépcsőn le akar menni, az nem ér le, még a lépcsőn meg kell állnia (ahol amúgyis libasorban lehet csak haladni), emiatt azok, akik később kászálódnak fel az ülőhelyükről, már csak fönt várakozhatnak a leszállásra.

Ráadásul az ajtókat sem lehet olyan sűrűn elhelyezni.

Előzmény: track300 (166810)
track300 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166812

...az egyszintes kocsik esetében (bocs, ez lemaradt)

Előzmény: track300 (166810)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166811

A MÁV korábbi hírek szerint a motorvonat tender végére mai napon akar pontot tenni. Nagyon várom a fejleményeket. Remélem nem semmisiti meg a tendert, mert

az legalább egy év veszteség lenne...

Ha valaki megtudja az eredményt kérem írja meg!  Köszönöm!

track300 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166810
Utaztam már emeletes szerelvényen, de amúgy is el lehet képzelni, hogy a (meredek) lépcső gátja a gyors utasáramlásnak. Sokkal gyorsabban jutnak be/ki a kocsi belsejébe/ből az utasok a peronról/ra.
Előzmény: etwg (166807)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166809

Kedves radio100józsi!   A fényképezögépedhez használj álványt, így minimalizálod

                                      a beremegést. A gond az, hogy száguldó vonatoknál, az

                                      általuk keltett rezonancia miatt nem biztos hogy segít,

                                      söt, lehet, hogy ront a kép élességen.

                                    

                                      A kép az miatt lehet még életlen, hogy a gép hosszú 

                                      zársebességre van állítva. Egy másik probléma lehet,

                                      hogy a nagyobb pixelszámú gépek eleve lassúak.

                                      Jelenleg 4-5 Mpixelnél nagyobb felbontású gépet

                                      nem érdemes venni. Fontosabb az objektiv 

                                      minösége, és a gyorsaság.           

 

Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166808
bodecsaba!

A TR 110-es számában egy igen hosszú cikkben elemzik a Nijmegen (Hollandia) és Kleve (Németország) közötti vasútvonal jelenlegi állapotát! A kérdés az, hogy fénymásolva, vagy scannelve érdekel? :)

A brit fickó egyébként az írását a nemrég elhunyt Brian Philip oldalának adatai alapján állította össze. Ebben az 1992-től napjainkig kiadott "hírlevelek" 14 txt file-ját másolta egybe, 1800 A/4-es oldal méretű dokumentum állt így össze! Ebben pedig egy-egy helységnévre rákeresve máris összeáll az elmúlt 14 év összes, a vonallal kapcsolatos híre.

Az oldal címe: www.rinbad.demon.co.uk
etwg Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166807

Amúgy az utascsere sebessége nem az erőssége egy emeletes szerelvénynek

 

Na ezt meg honnan veszed?

Előzmény: track300 (166805)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166806

Szép napot kívánok Mindenkinek!

 

Kedves FOMA!  A Pécsett fotózott Amx kocsik egy része Pécsre lett állomásítva?

                        Ha nem, akkor mindenapos "vendégek", vagy csak egyszeri

                        alkalommal jártak itt?

track300 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166805

 

Ilyen is lehetett volna a Coradia Duplexünk :((

De remélem ilyenünk lesz. (Amúgy az utascsere sebessége nem az erőssége egy emeletes szerelvénynek)

Előzmény: Hernyofan (166777)
TEE Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166804

Szia a 320-as By-onak milyen ablaka volt régi fajta vagy már ujabb fajta ami a Bhv-ba van.

Szia! Bocs', hogy csak most reagálok, de otthonról változatlanul nem tudok ide írni. Szóval a kérdéses kocsiknak újabb fajta ablakaik vannak (mint a nem felújított Bhv-ban).

Előzmény: by-169 (165890)
mcg Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166803

Tudom,hogy ez a vonat ilyen ekkor,sőt 8204 szinte minden nap fullon van....s ez a szomorú...mert sok embet láttam a 40es vonalon én is,kik egyáltalán nem az ICre vágynak,mert épp nem engedhetik meg maguknak,vagy mert nem szeretik...

Csak a sárgaházban gondolják azt,hogy mindenkinek ICkell....:(((((((((((((((((((

Előzmény: talpfaszámláló (166792)
aeomega Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166802
Üdv

Tegnapi 1803/1833 hátulról:

Bp 20-67 055-3 140 Nagykanizsa/Nagykanizsa
Bp 20-67 054-6 140 Nagykanizsa/Nagykanizsa
Bp 20-67 057-9 140 Nagykanizsa/Nagykanizsa
+M41 2211 Sárbogárdig.
(Sugovica rész Zengő táblával...)

Amx 11-05 000-5 120 Nyugati/Északi (ajtón 2.O-nak címkézve)
Amx 11-05 002-1 120 Nyugati/Északi (ajtón 2.O-nak címkézve)
Amx 11-05 001-3 120 Nyugati/Északi (a kocsi elején 2.O-nak címkézve, ajtón nem)
Bp 20-67 022-3 140 Pécs/Pécs
Bp 20-67 005-8 140 Pécs/Pécs
Bpmz 20-71 014-1 160 Keleti/Keleti (ICR)
Bpmz 20-71 020-8 160 Keleti/Keleti
Bpmz 20-71 019-0 160 Keleti/Keleti
WRbumz 88-71 006-6 160 Keleti/Keleti
Apmz 10-71 009-3 160 Keleti/Keleti
+
V43 1060

Ez mindig így van, vagy csak az ünnep miatt?

Persze a Délibe nem fért be a vonat, az utolsó kocsinak már nem jutott peron a 8-as vágányon.
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166801
"A 112-es a DB részére gyártott széria. "

Ez igy ebben a formaban...

A 112/143 egy egyszerre fejlesztett sorozat volt, a 112-esnek nagyobb sebesseguek voltak. Az elso elkeszult mozdony is 112-es (212 DR sema szerint) volt '83 kornyeken, de a DR-nek akkor nem volt szuksege a 160 km/h sebessegu jarmure, igy a lassabb 120 km/h vegsebessegu 143 (243) keszult nagy mennyisegben.

Aztan jott az ujraegyesites, es kellettek a 160-as gepek, ekkor gyorsan legyartottak 25 darab 112-est, ez volt a 112.0 sorozat. Ez gyakorlatilag 160 km/h sebessegi 143-as volt, a gepek a DR-hez kerultek. A gepek nem voltak valami jo futasuak nagy sebessegen, most mar nem is enegdelyezik a 160 km/h sebessegu kozlekedesukat. Par eve 140-re korlatoztak oket, ezzel egyutt atszamoztak a sorozatot 114-es sornak.

Ez utan jott a tovabbfejlesztett 112-es 1991-ben, 90 darab, ebbol 45 a DR-hez, 45 a DB-hez kerult. A DB gepek pl. a Ruhr videki S-Bahnon jartak. Szoval nem a DB-nek volt a 112 fejlesztve.

Csabi

Előzmény: braun (166779)
bodecsabi Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166800
"Miféle szakirodalmad van neked miszter 112-eskéről?"

Van egy EJ kulonszamom a tipusrol. De latom czzf50 mar elmondta a tudnivalokat.

Csabi

Előzmény: Hernyofan (166772)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166799

Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa?

 

Az ICE szerelvények gyakran kolbászolnak normálsebességű vonalon is ( bár mostanság nem tudom, mi a helyzet, mivel állandóan ICE pályákat építenek, nem tudom, van e "felesleg" egyáltalán.. ). Így volt szerencsém nekem is utazni ICE3-al még régen. Gondolom, beteszik ilyen viszonylatraa Metropolitan-t, így innen kiszedhetik a nagysebességű járműveket....

 

u.i.: rosszul vagyok már ettől az ICE színtől :( A DB régebben olyan szép tarka volt... Most meg má minden fehér, piros csíkkal... De régebben még az ICE is fantáziadúsabb volt, mivel nem csak egy piros, hanem alatta, illetve volt, ahol fölötte egy szürke csík is végigment a vonaton. A mai helyzetet az ICE3 vitte be.....

Előzmény: v_peti (166798)
v_peti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166798

Néhány szó a Metropolitan-ról. De SZVSZ vannak itt nálamnál nagyobb specialisták is.

Ez egy, az ICE-nél is magasabb szintű szolgáltatást nyújtó vonat akart lenni, sok elsőosztályú kocsival, a jegyek viszont drágák voltak rá, főleg amiatt, mert a kedvezmények csak erősen korlátozva voltak érvényesek.

Volt benne 3-féle 1. osztály.

-egy az üzletembereknek (pl. laptopcsatlakozás)

-egy a kikapcsolódásra vágyóknak (pl. zeneszolgáltatás, TV stb...)

-egy meg a pihenni vágyóknak (pl. mobilmentes zóna, zeneszolgáltatás)

A másodosztályon nem tudom, hogy mit nyújtott, de talán az ICE-színvonalhoz hasonló volt.

Ezeket nagyjából egy ICE is tudja nyújtani. Nem tudom, hogy mi pluszt nyújtott az ICE-hez képest?)

 

Amire viszont kiváncsi vagyok az az, hogy mi lesz a kocsik sorsa? Mert tudomásom szerint az ICE-ken csak ideiglenesen járnak? Vagy véglegesítik őket ott?

 

Előzmény: Hernyofan (166796)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166797
Ebben az a furcsa, hogy ha szétnézel képügyben az előbb belinkelt 112-essel is foglalkozó oldalon, vagy pl. a railfanon, a legtöbb képen IC, illetve IR szerelvények élén látod a gépet. Sőt, több képen van "szendvicsformáció", azaz két ilyen gép közé tettek IR szerelvényt.
Előzmény: czzf50 (166795)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166796
Lenne még egy kérdésem, aztán megszűnök, ígérem. Ez a Metropolitan ez tulajdonképpen mi? Merthogy ott má annyi minden van/volt... Ez egy ICE, és IC közötti átmenet? Vagy nevezhető "normálsebességű ICE"-nek? Van még egyáltalán ( merthogy átfestették ICE színekre... )?
Előzmény: bodecsabi (166719)
czzf50 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166795
Ezek a vezérlökocsik a távolsági forgalom második szintjén vannak (legfelül az ICE), a 112-esek pedig a harmadik szinten voltak (IR és 120-nál gyorsabb RE-vonatok), ma pedig még lejjebb. Ráadásul a legtöbb IC-inga (söt az egykori IR-ingák egy része is) egyes szakaszokon tud/tudott menni 160-nál gyorsabban is, emiatt nem is jó rá a 112-es mozdony.
Előzmény: Hernyofan (166789)
v_peti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166794

Kösz a tanácsot. Majd megkeresem.

 

Előzmény: maczko (166547)
gmarc Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166793
IC1801-ből indulás előtt ki kellett sorozni az Amx 003 (?)-ast, fűtés, világítás és ajtócsukás hiánya miatt.
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166792

A Corvinus 80%-a a valóságban pedig csak jóindulattal is 50-60% körüli....:(((

 

És a mai 8203 -as vonatról milyen eredményt tudnál prezentálni?

Sárbogárdon már volt olyan utas, aki - meglátva a tömegnyomort - lemondott az utazási szándékáról.

Pusztaszabolcson a helybéliek szegény vjv -t még meg is fenyegették...

Érd felsőn vagy 25 utas maradt a peronon....

 

Vonatösszeállítás: 6 db By

Kihasználtság (saját számítás alapján) kb 160 % !!!

 

Előzmény: mcg (166704)
by-169 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 166791
Nem! De már nagyon közel jársz.  
Előzmény: seTTebello (166784)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 166790
Köszönöm, nagyon jó!
Előzmény: gyurmosz (166780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!