Nem tudom, ezt már én is hallottam, sőt azt is hogy a várállomást már eleve azért épp azért építették ilyen hosszú peronosra, mert valamikor azt tervezték, hogy az egri pályaudvart megszüntetik, felteszik Felnémetre, és a pesti gyors a várnál is megállna.
Igaz minden szavad mint a nagyapám kórlapja. Csak ne feledd, hogy míg a kívülálló nappal és kora este lát az a hajnali órákban változik...Értem ezalatt a szent szerelvény és személyzetforduló mindenek felett áll és a szerelvények sajnos nem bontatlanul egyben vizsgáltatnak hanem hol így hol úgy szétszedve, sajnos ezek a régi technikák hagynak kívánnivalót maguk után ami egyik nap megy az másnapra megmakacsolja magát és fordítva. Ha minden jól menne mondjuk az esetek 90%-ában akkor nem lenne semmi felvetésem ellene, de amig ilyen marad a helyzet addig tartózkodok minden ilyennemű üdvösítő dologtól... A gépészeti- és pályaadottságok sajnos nagyon sérülékennyé teszik az ilyen irányú fejlesztéseket, de egy nagyon jó ötletnek tartom.
Sajnos az inga Felnémetre történő közlekedése egy óriási problémában gyökerezik, az inga szerelvénnyel így is hősként küzdenek a rajta szolgálatot végzők, mert annyira nem akar összejönni a vezérlés, elavult technika, ...
Szokásos kifogás. Egyébként ha már egyszer össze van állítva a szerelvény, akkor mi a gond? Ahhoz nem kell megbontani, hogy elmenjen Felnémetre meg vissza. Nem értek hozzá, de szerintem azért egy kicsit túl van ragozva ez a dolog a vezérlőkkel. (Több benne a nem akarás, mint a valós probléma - szerintem.)
De ha ennyire nagya probléma, akkor kukába kell dobni, és van helyette új technika és azt kell járatni a megfelelő helyeken. Tehát onnan kellene kezdeni, hogy:
Felnémetre akarunk vonatokat járatni, hogyan is lehetne ezt megoldani?
Nem pedig úgy, hogy:
Nem működik a vezérlés, ezért nem járunk Felnémetig. :-(
Sajnos nem véletlenül mondtam a Várállomás áthelyezését, mert errefele is azt vallják aki indokolatlanul sétál 300 métert az csavargó... Jó lenne ha a vonat közvetlenül a belváros legfontosabb utcájánál lenne Kossuth útnál mert szinte minden közigazgatási létesítmény abba az irányban van. Ha nem az állam költségén épül meg a Tesco megálló, hanem a tesco finanszírozza akkor van egy kevésbé prózaibb megközelítése a név felvételére vonatkozóan ,nevezetesen a Tesco nem fizet a megállóért ha nem az ő nevét viseli... A rozália út és felsőváros megállóhelyre az előző bekezdés miatt nem szeretnék túl sok időt pazarolni, azaz nem tudom mennyire lenne jó ötlet. Tihamér fejleszthető lehetne a mai napig nem érti senki miért zárták be... Az ingát reggelente szeretnék a rendezőben megállítani a munkások miatt, de több éve tolódik most is napirenden van, de senki nem tudja mi várható. Sajnos az inga Felnémetre történő közlekedése egy óriási problémában gyökerezik, az inga szerelvénnyel így is hősként küzdenek a rajta szolgálatot végzők, mert annyira nem akar összejönni a vezérlés, elavult technika, csak még egy sérülékeny láncszemet vinnénk a gépezetbe, de egy bajnok FLIRT-el mingyárt barátságos lenne, ráadásul az este is járhatna szegény Bzke helyett, mert azzal csak a gázolajat pazaroljuk. Minden tekintetben növekedne a szolgáltatás színvonala.
Akit esetleg érdekel:október 9-én különvonat közlekedik a 87-esen.Füzesabonytól Csörgős vontatással.A vonat útvonala:Bp.Keleti-Gödöllő-Hatvan-Füzesabony-Szalajkavölgy-Szilvásvárad.A közbülső helyeket azért írtam bele,mert ott a vonat megáll valamilyen célból(pl.Füzesabonyban gépcsere Csörgőre,Szalajkavölgyben leszállás).
A MÁV szakemberei szerint csak a vasúti része a csomópontnak olyan 1,5 milliárdba fog kerülni. Bele sem merek gondolni hogy a 30 busz parkolására alkalmas mélygarázs mennyibe kerül majd...
Bár azt valaki elmagyarázhatná hogy miért kell a MÁV-nak az új csomópontban 4 + 1 csonka vágány. Nem lenne egyszerűbb az ingát Felnémetig járatni? Vagy csak én gondoltam eddig arra, hogy a Füzesabonyi inga ha már úgyis több mint 1 órát áll Egerben akkor simán felmehetne a jelenlegi viszonyok mellett is Felnémetig?
Ha a tanulmány elkészítése és a TERVEZÉSI pénzre beadott pályázat között eltelt időt veszem figyelembe, akkor talán nyugdíjas kedvezménnyel még átszállhatok ezen az új intermodális csomóponton. :-)
Alnémet nem jó, mert FELnémet párja az ALmagyar: a Püspökvárból nézve a középkorban a lakosság nyelve szerint különböztették meg e két falut. Tihamér és a Rozália-temető jó ötlet.
A Leányka-utcára nem érdemes áttenni a megállót, inkább Egervár mh peronjának Vár felőli végénél kellene megállnia a vonatoknak. Az Északi lakótelepen talán Olasz, vagy Vallon utca, illetve Cigléd név jöhetne szóba: az előbbi megállók elnevezése is történeti tartalmat hoz.
A TESCO név nem is egri, nem is történeti, így az eddigi nevek közé nem illeszkedne. Ha a Nagylapos név nem adható ki, akkor lehetne Eger-felső.
A város tömegközlekedése szempontjából egyébként indokolt lenne, ha a Felnémeti temetőig járna a vonat: itt a Bükkből jövő buszokról át lehetne szállni a vasútra. Így a buszpályaudvar és a vasútállomás közti távolságot nem kellene az utasoknak helyi járattal megközelíteni.
Valahol mintha olvastam volna olyat hogy a TESCO beszállna egy megállóhely költségeibe ha az az OBI meg e TESCO közé épülne. Nagylapos megállóhely néven emlegették, és még mintha a polgármester úr díjazta volna az ötletet. De meg nem mondom mikor olvastam.
A Várállomástól nincs messze szerintem a leányka út (ott laktam) Inkább a Csaboxi lakótelephez kéne egy megálló. De ha már be akarják vonni a tömegközlekedésbe, meglehetne nyitni a tihamért, utánna a Rozália környéki lakórészhez is,Aa Felsővároshoz, meg a TESCOhoz kellene megálló.
Na meg egy KOMBINÁLT BÉRLET, ami jó helyi buszra, meg vonatra Felnémetig.