Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Győrbe helyeztek Conecto csuklósokat a nyáron... Meg kell elégedni azokkal.
JIW/JXF/KEZ és hasonló rendszám tartományokban vannak.
Ha több RVY érkezne akkor már ott tartanánk, hogy a BN18-asok mennének tartalékba és azt te sem várhatod el, hogy ap-s busz tartalék legyen helyin, holott Várpalotán például meg napi szinten hajtják a csuklós Ikarust fix indulásokkal :)
"Ezt szerintem csak pár másodpercenként váltakozó, vagy esetleg futó feliratozással lehetne megoldani, amit nem tudom, támogat-e egyáltalán az OBU."
A futó feliratozást támogatja az OBU. Az másik kérdés hogy a kijelzők támogatják-e. Az MAN-ek támogatják biztosan, még nyáron egyszer láttam 374-et valami random helyközin, és a hátsó kijelzőn futó feliratozással írta a falukat. Szerintem a váltakozó kiírást is támogatnia kéne, más városokban, más társaságok is használnak ilyen HC Linear OBU-t, és szokták váltogatni a "Felszállás az első ajtón" és járatkiírás szövegeket.
Valóban, eddig is volt kinnalvós. Ezután akkor csak annyi fog változni, hogy mivel a 22:35-ös 3-as megszűnik, ezért helyette a 23-as fog kinnéjszakázni, amit valószínűleg ugyanúgy az MRP-098 fog teljesíteni. Az utolsó 3-as megszűnése viszont rossz hír lehet azoknak, akik a Lacknerből vagy a Kossuth Lajos utcából jutottak eddig azzal haza, mert nekik ezután a 22:35-ös 21-essel kell elmenniük a Lidl-ig, és ott 15-20 perc múlva tudnak csak felszállni az addigra már az egész Lővereket körbejáró 23-asra, amivel kb. negyed órával később fognak hazaérni, mint eddig. Bár nem tudom, ez hány utast érint.
Én a 7/27-es kapcsán látok egy nagyobb problémát is. Bár azt hangoztatja a városvezetés, hogy az új menetrend összhangban lesz a vonatmenetrenddel, ehhez képest a GySEV-ről, de még a Mátyás király utcából sem lehet eztán közvetlenül eljutni a Híd utca/Aranyhegy környékére. Mindkét megálló helyett a Csengery utcában (vagy az Erzsébet utcában) lehet felszállni a 27-esre. Eddig is fájó hiányosság volt szerintem, hogy a 20-as nem tért be a GySEV-re a kórház felé menve, de úgy tűnik, ezt a hiányosságot az új 27-essel sem fogják pótolni. Így azoknak, akik a kórházba akarnak eljutni a Lőverekből vagy Bánfalváról, továbbra sem lesz ideális az átszállási lehetőségük, hiszen kb. 150 métert kell sétálniuk a Csengery utcai megállóig, ami a kórházba tartó, nehezebben mozgó utasok számára eddig sem volt épp utasbarát megoldás. Az új 27-es nyugodtan betérhetne a GySEV-re, és akkor ahol leszállnának az utasok az 1/2/10/12-esről, pontosan ugyanott fel is tudnának szállni a 27-esre. Bár a menetrendet böngészve az is látszik, hogy az 1/2/10/12-es egyike sem biztosít normális átszállási lehetőséget: vagy 10-15 percet kellene várniuk, vagy épp lekésnék az átszálló utasok a 27-est.
De a 27-es kórházi betérése is megér egy misét. Az, hogy a Kőszegi úti megállóban néhány percen belül kétszer, a kórház érintése előtt és után is megáll, elég nonszensz, ráadásul a kórháztól a körforgalomig végigaraszoló busz szinte biztos nem tudja tartani csúcsidőben a menetrend szerinti kétperces menetidőt. Célszerűbb lenne a kórháznál lévő, jelenleg csak leszállóhelyként funkcionáló, de a 20-as megszűnésével funkciótlanná váló megállónál megállítani a 27-est, ami onnan egy éles kanyarral a Gyiróti utca–Fraknói utca útvonalon lényegesen hamarabb elérne a Fapiacra.
Én azon is elgondolkodtam, hogy most, hogy e két járat körjárat lesz, meddig lesz érvényes rajtuk a lyukasztott jegy? Egészen végig? Gyakorlatilag a Lackner–Teleki szakaszt leszámítva nincs ismétlődő rész, még a Jerevánon belül sem ugyanarra járnának: elvileg lehetséges lenne, hogy ha felszállok a Juharfa úton a 7-esre, akkor azzal egyetlen jeggyel végigutazhatok akár a IV. László király utcáig is?
És ezzel szoros összefüggésben, külső végállomás hiányában mit írnak ki a buszok kijelzőire, hová tart? Még ha csak a releváns megállókat sorolják is fel, mondjuk, a 27-es esetén: Várkerület–Kórház–Aranyhegy–Jereván ltp. – ez még az MAN-ek homlokkijelzőjére sem biztos, hogy mind kifér, nemhogy az oldalsóra vagy a hátsóra. És akkor még nem is említettem a 27B virágvölgyi betérését, vagy a 27T Thököly teres kitérőjét, amiket nyilván szintén meg kéne jeleníteni a kijelzőkön, mint releváns információ. Ezt szerintem csak pár másodpercenként váltakozó, vagy esetleg futó feliratozással lehetne megoldani, amit nem tudom, támogat-e egyáltalán az OBU. Vagy esetleg GPS-pozíció alapján változó feliratozással.
Most is van brennbergi kintalvós, gyakorlatilag fixen 3-ast jár a forda. (Valamelyik MRP, talán a 098?)
A 7/27-nél az szerintem egy érdekesebb kérdés lesz, hogy eddig a Széchenyi tér közeléből a Magyar utcán át viszonylag gyorsan ért a busz a Híd utca és Aranyhegy felé. Most a GySEV és kórház érintése miatt ez jóval hosszabb út lesz. Nem biztos, hogy a lakosság ezt díjazni fogja, hiába jelenthet ez sok utasnak kisebb rágyaloglást a belvárosban.
A korábban Szombathely helyiben közlekedett, 2020-as évjáratú csuklós Conectókat áthelyezhetnék Győrbe. 1 db-ot Szombathely helyközibe, a többit Szigethalom helyközibe helyezték át a 2022-es szolgáltatóváltás után.
A 17-es a Jereván és a Boldogasszonyi utca között közlekedik oda-vissza. Gyakorlatilag odafelé a 7-es, visszafelé a 27-es vonalán, ezért lehet része a járatcsaládnak.
Mindenképp fura lesz elsőre,de igazad van hogy nem olyan rossz. Nekem egy nagyon homályos dolog van, és az a 17-est. Jereván-Virágvölgy-Boldogasszonyi utca. Így van a 7-es csoportnál. A 27-eseknél pedig ha nem értelmeztem félre, a Híd utca, rákosi út az első állomása. Nagyon furán van jelölve szerintem.
Szerintem nem olyan rossz ez az újfajta 7-27-es járatcsalád, de szokni kell. Gyakorlatilag a 20-as helyett a kórház felé a 27-es, a Jereván felé meg a 7-es fog járni, az 1-2-eshez hasonlóan egymással szembe, de a teljes útvonalon. Az Aranyhegy meg tulajdonképpen kap egy saját járatot a 7A-27A járatpárral, ami így közvetlen kapcsolatot kap a belvárossal. Azokban az órákban, amikor nem jár a 11-es, akkor meg a 7-est ill. a 27-est térítik be a Kuruc-dombra 7T ill. 27T jelzéssel.
A 23-ast viszont nem értem. Kétlem, hogy tömegek vagy akár csak egy utas is akarna este 11-kor a Lőverekből Brennbergbe utazni, pláne hogy a nap során máskor nem is jár a 23-as. Azt viszont el tudom képzelni, hogy ez a busz kinn éjszakázik Brennbergben, és ez lesz másnap hajnalban a 3Y (hétvégén meg 3-as), ezzel megspórolnak egy-egy üres menetet. Kérdés, hogy jutnak oda ill. vissza a sofőrök...
Az viszont pozitív változás, hogy végre ismét egyenletesen és ütemesen lehet majd eljutni a Jerevánról a belvárosba még hétvégén is. Az 1-2-es viszont továbbra is kétóránként fog járni hétvégén délután, ami elég ritka. Ha óránként járnának, akkor a Jerevánról indulás üteme 20 perc helyett 15 perc lehetne.
Egy random dolog ami még eszembe jutott, vajon készülnek új utastájékoztató bemondások majd az új járatokhoz? (Gondolok ezalatt pl arra hogy “23-as járat Brennbergbánya felé”, stb. Ha abból indulok ki, a 10B-nek és a 20Y-nak sincs ilyen bemondása. De majd meglátjuk igazából, remélem készülnek, bár szerintem a Volánnak mostanában nem olyan fontos az utastájékoztatás minősége.
Igen, én is úgy emlékszem hogy az MAN-ek érkezése után nem csak az LTL meg a KLF BN12-k maradtak, de nem emlékeztem pontosan, nem akartam hülyeséget mondani, de akkor nem csak én emlékszem így.
Hát 374 lesz szinte tuti helyin, 922 elég jó állapotban van, lehetne állandó, aztán nemtudom mennyivel kell ehez több busz. Meg ha meghibásodik valamelyik busz mivel fogják pótolni. Egyébként meg erre a 7-27es járaton biztos nagy tömeg lesz, lehet át kéne gondolni a "csuklósitásukat." Bár szerintem őket nem érdekli az.
De amúgy nekem az a kérdés is felmerült, hogy elég lesz a mostani helyis járműállomány erre a menetrendre? Nem tudom mennyi kapacitásnövelést jelent a menetrend, nem is vagyok ebben szakértő, de érdekelne, hogy elég-e. Valamint ha nem elég, akkor vajon honnan szereznek buszokat december 10-ig?
Választások után ne várjunk nagy dolgokat. De amikor megigérte a lolgármester hogy visszaáll szinte ugyanaz a menetrend, mint a ritkítás előtti, meg hogy jobb lesz mint régen, azok után ezt látni ledöbbentő. Igérgetés ment csak, betartani már nem.
Igen, ez a menetrend még mindig szar, de jobb mint ami most van, például a hétvégi járatok tekintetében. Szerintem ez egy jó kezdés, és talán meglesz a szándék a további fejlesztésre is. Ha meglesz, akkor tud még hova fejlődni a menetrend, de én ezt az önkormányzati választások utánig nem várnám.
Hihetetlen volt végignézni. Rosszabb lett az egész szinte, hétvégén még mindig ritkán járnak. 17es járatnak sincs már semmi köze a Keleti rendezőhöz. Ami még felfoghatatlan számomra, hogy pl. 13.50-14.10 kor indul 10es, utánna 40 perc a következő. Minden orában. Semmi köze a régi menetrendhez. A 13-13B délutáni járatokat se látom, holott mindig is ki voltak használva régen.
Megszületett az új soproni menetrend előterjesztése. 7-es és 27-es járatokkal felfoghatatlan amit műveltek, 20-as járat megszűnik, a 27-esek valamelyikébe épül be, a 10Y járat továbbra sem kerül vissza állításrá, de megjelent egy új-régi szám is, a 23-as, bár egy teljesen másik útvonalon mint a múltban. http://www.sopron.hu:81/share/s/LpN3PJksQBiAD672TXvS4g