Hello! Mit tudtok a Győr előtti pályafelújításról a 10-es vonalon? Tényleg pótlóbuszok járnak Győrszemeréig? Semmilyen vonat nem megy át a lezárt szakaszon, vagy az expresszt azért átengedik? Ismerősöm menne arra, és nem tudja, le kell e szállnia. Üdv: HGyu
En tobbszor is utaztam a Dravaval, oda es visszairanyban is. Hetkozben kongott az uressegtol, mindket iranyban. A hataron atlagosan 15-20 ember lephetett vele at. Nyaron valoban erosebb volt, olyankor akar 40-50 nemzetkozi utas is lehetett.
Bp-Zalalövő viszonlatban kétszer utaztam a Drávával. Mindkét alkalommal 1 kocsi tele volt Egerszegig, utána minimális létszámmal ment. Viszont 2000 nyarán Balatonföldvárról többször jöttem vel, akkor tele volt, de nyilván sok volt a belföldi balatoni utas, így annyira nem lehet mérvadó.
Goldoni: ahogy jön a jó idő, talán nőhet a turisták, külföldi utasok száma. Lehet, hogy a január-február nem a legjobb időszak volt a utas-statisztika szempontjából.
Egyébként logikus kéne legyen a Goldoni kihasználtsága, hiszen Zágráb - Bp. viszonylatban ugyebár a két évvel ezelőtti 4 vonatból (Venezia, exAvas,Kvarner, Maestral) 2 maradt.
Akkor a KIEMELT mondatrésznek mi a tanulsága a "rendkívüli" eseménnyel összefüggésben?
Örülök, hogy khamos is egyetért veled, de talán jobb lenne, ha bólogatás helyett a szöveg elemzésébe ölné az energiáit. Mindenki szívesebben olvasná azt...
mcg!
Az engedély... Hát... Talán... Egyszercsak... Nekem már nem sok kedvem van az egészhez. Sokkal több energia beszerezni, mint amenyi időt a gépen tölthetnék vele... Gyere inkább te is villamost vezetni! :)
Lenne egy kérdésem is rögtön. 30 darabot veszünk, ugye. Namost, egy Talent ( legalábbis a sógoréknál használatos 4023-4024-es sorozatok ) elég kevés ülőhellyel van megáldva, míg egy Coradia Duplex ezt lazán kenderbe veri maga két szintjével. Ez azt jelenti, hogy ( ha tegyük fel ) a Talent nyer, akkor abból összeraknak nekünk egy szép hosszút? Vagy rövideket kell majd csatolnunk? Mert utóbbi esetben megintcsak a Coradia lett volna az ésszerű választás....
MÁV-szignál: Én is hallottam róla, de akkor mintha más nevet mondtak volna, és az úriember egyszeri honoráriumot kapott érte. (Akkor még nem így működött a szerzői jogdíj intézménye, mint ma.)
Jó estét, az előbb kaptam mailt a Piliscsabáért Egyesület által szervezett "Merre tart a 10-es út?" című szakmai fórum programjáról. Holnapután lesz, a címből nem gondolná az ember, de sok vasúti vonatkozással és vasutas érdekeltségű előadóval. Nincs időm visszanézni a topikot: volt már? Érdekel valakit a részletes program, beírjam?
"Goldoni 4 db 2.-odosztalyu kocsijaban gyakorlatilag nem volt mar Gyekenyesen ures fulke, ertsd volt kello szamu kulfoldi utas. "
Nemzetközi utasok a jó idő beálltával egyre többen vannak,főleg a 30as mentén...nem csak az ide érkező külföldiekről van szó,hanem az innen vonattal Horvátországba utazó magyarokról is,mert vannak,személyes tapasztalat...
Mivel nincs Kvarner,így a Goldoni az ex-Drava utasai helyett a Kvarneréit is viszi,ezért leghet,hogy nulla az üres fülkék száma a határon.. Hisz a nyugatról hozzánk jövőnek mindegy,hogy Kvarner v. Goldoni...a Dráva eltörlésével sztem főleg a 20as vonal szívott nagyot...:(
"Tegnap kedd, atlagos hetkoznap. Miert mondjatok akkor, hogy nincs kihasznalva (nemzetkozi utasok altal sem)?"
Na azért ez a kedd most gyakorlatilag vasárnapnak számított...
"Belfoldi utas nem sok szallt ra fel, meg Nagykanizsan sem, pedig ma szerda munka + iskolakezdes, de hat ..."
Nagykanizsán talán azért nem száll fel annyi belföldi utas,mert nem tud...az olasz részbe csak kb. 90 helyet adnak el összesen a belföldi utasoknak...a maradék 150+36 helyet a Balaton ICbe adják,persze szintúgy 350-es pótdíjért,visszafizetés nélkül...A keszthelyi stokk pedig tele van vasárnap....egyre jobban,a jó idő beálltával fokozódik az utasszám is,melynek 80%a keszthelyi,de valamikor 90%is onnan jön....
Összegezve:
Szerintem a fenti miatt a Goldoni jobban kihasznált nemzetközileg,ezen utóbbi Balaton IC miatt pedig belföldi viszonylatban is...
De majd nyáron jön a sok IR-es,meg ED-s ,s délelőtt csak ez lesz délnyugat fele,úgyhogy mégjobban tele lesz....meg főleg hogy kiesik egy Khely-Bp IC is...:(((
De reméljük kocsi is lesz rá,s akkor mindenki boldog lesz,s elégedett...:)
Az "Allegro" a vonatok nevére utalt. E megnevezés az ÖBB-FS forgalomban Tarvision át közlekedő vonatokat jelenti, azaz a Bécsből induló vonatokat. Ezeken az FS kaller eddig bevasalta a felárat az ülőhelyére. Gyanítom most is. Az ÖBB véleménye e kérdésben számukra indiferens.
Nos gondolkodtam e kérdésen. Mármint azon, hogy mi az igazság e kérdésben, honnan lehetne megtudni. Nos ÉN rájöttem! De hagyom dolgozni Katit is, hagy legyen neki is sikerélménye! :)))
Vagy ne legyeg gonosz? :)
A válasz: Internetes jegyváltás az ÖBB oldalán! Ha még van globálár, akkor a "netes" ár megegyezik azzal, ha nincs, akkor meg nem... Ez ilyen nagyon egyszerű! Csak ehhez kell egy számítógép. Ez azonban a végrahjtásnál nincs. Ők a Tarifa Osztály elévült táviratait használják dezinformálásra...
>Az új gépész főnök késő délután azzal az új Desirós újsággal sétált be a hivatalába... Társszerző lesz? Te ott fülelj, és itt jelents, ne itt kérdezgess! :))
Koszi a segitsegedet, de azt hiszem nem jol fejeztem ki magam es felreertettel.
En a szignalt, mint fogalmat nem a jelzokre ertettem, hanem a (feltetelezem, letezik)
minden vasuttarsasag SZIGNAL-jara, amit hallatnak, amikor bemondjak az erkezo/indulo vonatokat..... Ezert irtam a MAV-ra hogy a "vizvezetekszerelo" mert sajnos a Forum nem ad lehetoseget a hanghatasok feltoltesere, sem arra hogy ebben a hozzaszolasomban, elfutyoresszem neked..:-DDDD
Szoval varom a tovabbi 5leteket, tippeket, de kerek mindenkit ezekutan, hogy kimagyaraztam magam, ne kozlekedesi jelzokrol beszeljunk, ha lehet....:))
Koszi
KÖSZÖNJÜK!!!! Ezeket a jelentéseket hiányuljuk évek óta!!!
Sokat gondolkodtam azon, vajon mennyire veszélyeztetné a közlekedés biztonságát, ha hívójelzés esetén 15 helyett pl. 25-tel lehetne menni. E szerint speciel nagyon...
Az eset tanulsága: Ne hivatkozz a mozdonyvezető kollégád jelenlétére, ha kis híján kinyírnak a forgalmászok, mert úgyis csak téged rúgnak fenéken... Jól értem? :((((