Elnézést a hülye kérdésemért, de lányos zavaromban nem tudok mást tenni: Mit jelent az, hogy "vékony" olaj?
Az a vékonyabb olaj, amelyiknek a vizskozitási számai között kisebb vagy amelyiknek nagyobb különbség van? Szóval a 10W40 és a 10W60 közül melyik a vékonyabb?
ehhez a motorhoz valóban VW 503 01-es jóváhagyású motorolajra van szükség, amelynek a Castrol választékából az SLX Longtec 0W-30 (teljesen szintetikus) motorolaj felel meg.
tenx a tanácsokat, hétvégén cserélek egyet rajta! - ráírták az olajszűrőre : kenje be olajjal a gumigyűrűt, aztán a szűrőt kézzel csavarja a helyére.... - :DD
ebbe a kocsiba nem kell motorolaj, vagy mi? :-)) utána jártam, 10W-40et ajánl egy oldal, de azontúl homály. Szintetikus, félszint, ásványi... márka, minőség.... ? fele-fele város-országútban használom. Normál körülmények, semmi 3000 utáni fordulat. a 3ezerért 5 liter opel olajjal kétségeim vannak, feltűnően olcsó, bár ettől még lehet jó. De amiket néztem, min. 1500, de inkább 2000nél kezdődtek / liter.
kellene 1 kis segítség. új autó került a házhoz, seat leon 1.8T, 2003as évj., 180 le /motorkódot sajna hirtelen nem tudok, de hakell megnézem/. szeretnénk olajcserével kezdeni.
ha jól tudom a típus jóváhagyása VW 503.01.
Jól tudom-e? a castrol kínálatában mely olajak rendelkeznek ezzel a minősítéssel?
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2 éves Peugeot 206SW 1.4 8v átlagosan használt motorjához milyen olajat ajánlatok? Jól tévedek, ha úgy gondolom 5W-40 ACEA A3/B3/B4, API SL/CF minősítésű olaj jó bele?
azért mert Te nem szíveled az én autómat még nem szükségszerű hogy én se szíveljem a Te autódat... (egyébként a Hondával szemben általában semmi ellenérzésem sincs, csak némelyik típusa nem egészen szimpatikus).
konkrétan milyen konstrukciós hiba miatt "eszi" az olajat az ecotec?
Nem annyira hiba, mint inkabb sajatossag.
A motor tervezesekor az uzemi homerseklet elerese elotti kopast akarták minimalizalni, ezert egyes alkatreszek anyagvalasztasa (pl. lehuzogyuruk), az illesztesek ugy lettek megtervezve, hogy a kenes felepulese elott se karosodhasson a szerkezet. Igy viszont menet kozben az olaj egy resze az egesterben energiava alakul :-)
Tudom, nem ebbe a topicba tartozik, de konkrétan milyen konstrukciós hiba miatt "eszi" az olajat az ecotec? Mondjuk nekem egyáltalán nem eszi, de kivétel erősíti a szabályt!
Olajcsere előtt állok a következő verdánál: Volvo 940 D24Tic, 1994-es/160e km. Közelebbről: az LT teherautók Vw motorja van benne, 2,4-es turbodiesel, 6 henger, intercooler, olajhűtő, 90kw/122le.
Eddig mindíg Valvoline Turbo V. olaj volt benne, előbb 15w-40, most meg 15w-50-es. Plusz 1 STP olajadalék minden olajcserénél. A gépkönyve szerint 10w-40-es kéne neki, ez így van? Ha igen, a Castrol ezt dobta rá: GTD Magnatec 10w-40, ez ásványi? Vagy van esetleg valami jobb javaslat? Adalék kell továbbra is? Köszönöm előre is.
Ha 8 V motor akkor 10w-40 Magnatecet vagy valami más márka ugyanilyen olaját,és nem fogja enni.
De ez biztos baromság amit irok igy hát ha küzdeni akarsz a nivopálcáddal ne fogadd meg....én sokkal komolyabb autóba sem rakok magnatecen kivül mást,vagy max Txt ha cifrázni akarod.