e30m3
Te most csak viccelsz, vagy komolyan ilyen vagy? Már egy csomó haveromnak szóltam, hogy nézzenek be ebbe a topicba, mert itt van a bunkó macsóknak egy mintapéldányba. Téged mutogatni kéne, nem az mert olyan izmos vagy. Egyszer rossz emberbe fogsz belekötni, aki kérdezés nélkül szétbass*a a fejed. Vagy egy török kamion odaken egy fára, gyorsan elás téged, mire megtalálnak, már rég átlépte a határt.
Tényleg már várom, mikor mondod azt, hogy csak vicceltél. Olyanok miatt, mint te, nics a motorozásnak kultúrája.
Én is motorozom. nem azt mondtam, hogy kell e számítani, csak azt, hogy egy balesetben való vétkesség megállapításakor nem hiszem, hogy a "bíró úr! haladni kell a korral!" célravezető mondat lenne a per megnyerésére. Szóval a KRESZ betartásához untig elég 130-ra számítani. És sokan így is tesznek. Ezért kell nekünk óvatosabbank lenn és megadni a balkézszabályt is.
e30m3!
Ha rugdosódsz, akkor legközelebb egy ártatlan társadat sodrod még nagyobb veszélybe. Sőt lehet, hogy azért vág be eléd vki, mert egy klónod egy nappal azelőtt rugta le a tükrét és zabos a motorosokra. A motoros külön társadalmi szegmens, általában skatulyáznak minket. Ha te rugdosódsz, akkor a rólam alkotott képet is rontod. A közlekedési morált így Te rombolod. Akkor ne várd, hogy javuljon és mindenki számítson a 250-nel menőkre.
187!
Jól beszélsz, csak egy kicsit vulgáris, de szívemből szólsz!
Én megértem, hogy azt hiszed, hogy Te ügyesebb, keményebb, gyorsabb, vagy csak 1szerűen f@szább vagy mint mi, de sajnos csak simán faragatlanabb. De ezzel együtt Te képviseled a magyar sportmotros társadalom jelentős szegmensét! Kicsit nézzél magadba: e30M3 a nicked, de belülről még csak egy 316-ost láttál. De szarul nézett volna itt ki, az e30-316i. Igaz?
Valahogy összeszedtél az ETZ után egy bika mocit és ezzel már tiéd a világ? Verekedsz, mert kemény vagy? Röhögnöm kell! Nézd meg az arcodat, és a testalkatodat: ahogy én látlak, nem te vagy az a kemény, szénnétetovált biker aki minden útjába akadó halandót lever. Te csak álmodsz erről. De még az a szerencse, hogy gizda vagy!
Írod itt, hogy évente 20-30ezret motorozol! Aki ennyit megy, az tiszteli a motorját, társnak tekinti, és nem vagizik az Oktogonon. És főleg, tudja, hogy az időjárás és a bukás velejárója az életének. De Te ezeket azért nem tudod, mert egy 0-át elírtál. Te nem mész többet mint 2-3ezer. Azt is a belvárosban. Hiszen a magadfajta srácok mind ilyenek.
De 1valamit le kéne szűrnöd! Itt nem divat az a "kultúrált" megnyilvánulás, amit tőled lehet hallani. Az csak Újszilváson megy el!
Ennyit a stílusodról.
És a motorokról: Olvasd végig milyen tapasztalataid vannak a motorokról! Az összes csak arról szól, mennyire alkalmas az 1kerékre! A motorozás NEM erről szól!!!!!!
A motorozás arról szól, hogy elmész Korzikára a hegyekbe, felmész Skóciába vagy Spanyoloszágból komppal átmész Afrikába (Ceutába). És ha a térdedet le akarod tennyi egy elnyúltott 200-as kanyarban azért elmész a Pannónia ringre.
e30m3!
Kösz a paraszt jelzőt. Tudod mindenki magából indul ki. Érvnek pedig elég silány! A tükör rugdosás jó sport amíg nem futsz bele egy régi páciensedbe, mert az talán belezavar a bokrosba, ha időben felismer. Közlekedési kultúra, IQ =-10, de azért elvárod hogy veled szemben senki ne legyen paraszt, mert azt le rúgod. Nagyon helyes! Te vagy a topic ügyeletes macsója. Remélem találkozol a közúton hasonló mentalitású kamion sofőrrel! Egyébként halottál már a tükör holtteréről? Az kb a motoros sávba esik! Tehát ne csodállkozz, ha eléd mennek. Tudod ha sport szerűen verekedtél volna (karate, cselgáncs,stb) megtanúltad volna, hogy kerüld a verekedést.
Ugyan csak részben tartozik az itt folyó vitához, de megemlíteném, hogy Németországban is létezik sebességkorlátozás az autópályákon is (az összesen!!) csak nem nyíltan. Ugyanis ott egy ún. "Richtgeschwindigkeit" érvényes, amit 130 Km/h-ban adtak meg. Ha bárki ennél gyorsabban megy és belekeveredik egy karambolba, öt fogják felelösségre vonni a balesetért. Azt hiszem ez a is a közlekedési kultúra része, ami Magyarországon sajnos nem létezik.
SRÁCOK-SRÁCOK kiosztjuk a késeket, és egymásnak estek, vagy érvelünk, és megpróbáljuk meggyőzni kés nélkül a másikat! Valami apróságról elfeledkeztetek, a pályán a 130 max sebesség hivatalosan. Ha trabi 80- nal emelkedőn előz nem azért teszi mert imád 3-óra alatt hazaérni a balcsiról, hanam mert ha lendületet veszít 60-nal 3.-ikban vánszoroghat fel a hegyre! Tehát ha már túllépem a megengedettet mert a f@sz se fog vánszorogni, akkor tudomásul kell venni hogy a trabiban a tükör kevés, és ő is kifizette a pálya díjjat, tehát nekem kell jobban figyelni!! Ne abból indúlj ki hogy mindenki akivel össze futottál egy tetű. Szeleznek igaza van, a közlekedési kultúra része az is, ha egy jó gép van alattad attól még próbálj meg ember maradni, mert tök mindeggy milyen embléma van a kaszni elején ha fejre állsz 200-al te is öszetöröd a búrád, és lehet hogy egy szar Ifa lessz a bűnös aki kiszorított de őt megvédi a plató. Neked rögtön milliós károd lessz. És ha a féknyomokból kiderül hogy mennyivel mentél még a balhét is rád verik.
De ha úgy gondolod hogy nincs igazam győzz meg róla!
e30m3
"mert figyelmetlenek, de viszzapillantó lerugással megúszták" : Te aztán nagyon kemény vagy. Téged úgy neveltek, hogy ha figyelmetlen voltál, akkor jó megrúgott apád? Hallottam egy gyerektôl, hogy edzôjének (valami full contact küzôsportot űz, szerintem kempót) a kocsijáról egz motoros a pirosnál lerugta tükrét, a másik meg jó belerugott a kocsiba. A következô pirosnál utóérte ôket, és úgy megverte ôket, ott feküttek a földön, motorral együtt. Ey még a jobbik eset, mert valami nagz cigánybárónak rugod le a tükrét az le is lô. Bár te úgy motorozól, hogy gyorsabb vagy a golyónál is.
...amugy csak annyit akartam mondani mikor beleptem a forumba, hogy en is 1.000 meterre elore "gondolkodom", es 360 fokos szogben latok...
oneeightseven
Hejne e30m3 te igen kemeny gyerek lehetsz, biztos meg nem voltal meg Borsodban ahol csak a sor vilagos, vagy Szabolcsban, ahol a parasztok nadragjabol csak ugy pereg a vetomag! Egyszer meg jol szajon fognak meg teged vagni!
Johnblow pedzegetet valami borruha dolgot, seggfej aki nem hasznal bort ilyen speednel.
Kerdem en te tudalekos e30m3: mi a f@szt kezdessz az el nem tort vegtagjaiddal, ha azokon nem maradt egy huszforintos nagysagu ep bor terulet? Azt szoktak mondani olyan minosegu vedofelszerelelesed legyen (sisak, nadrag, jacket), amennyit az eleted er. Tehat ha te nem hasznalsz semmilyet a te eleted nem er semmit? Viszont az en kurv@ kib@szott adombol visznek a korhazba osszevarrni a tetves seggeden a bort, es ne probald bebizonyitani, hogy neked lenne igazad, ha netan az oktogonnal elcsapnal egy szerencsetlen gyereket! Minden bizonnyal az eleg lesz neked, mikor a nyomorult sirodnal allva a pap elmondja a Kresz elozes cimu fejezetet mikozben 6 lab melyre engedik azt a szep tesznye fejedet. Azt hiszed mert te simsonrol atultel egy combos bajkra te mar mindent megtehetsz, es mindenre kepes vagy?
Szerintem is erdemes lenne elgondolkoznod az eleted ertelmen, es azon, hogy az altalad "motorozni tudas" mogott mi is van valojaban. Tudod mig motorozok a vilagban, sok hozzad hasonlo arcoskodo marharepa sirja mellett megyek el akar egy pannoniaval is!
Sajna, hogy a topic arculata ilyen szinten valtozott, de ennek valahogy ki kellett jonni.
egynyolchetes
index- fórum- autó,motor- motor,robogó
kb. 1050-1060 számú hozzászólások környéke
más
teljesen függetlenül, hogy autós vagy motorsos -bár inkább autósokra vonatkozik-, szerintem az esetek 90 %-ában megmondom bárhol vagyok is a világon, hogy magyar, vagy egy nyugati kultúrában nevelkedett autós jön-e mögöttem. én egy 100 pacis polóval szoktam úgy 140-150 körül közlekedni, ami szerintem bőven elég a még biztonságos közlekedéshez- főleg nálunk -és külföldön, ha előzök és bejön mögém pl egy nagy merci 200-250-el, lassít és megvárja, míg befejezem az előzést, majd jön egy hányinger magyar 155-el és villog, letol, stb
szerintem továbbiakban no comment
sorry a terjedelemért
üdv
szelez
motoguzzi california jackal
Hy. Tsak egy kis segítségre lenne szügségem.Leszeretném tenni a nagymotorjogsit,és érdekelne hogy mostanában mi pénzbe kerül egy ijen? És az igaz ,hogy először csak egy bizonyos teljesítményig lehet lerakni? Mostakkor hogyvan ez? Bocs ha már volt róla szó.
Én úgy vettem észre, hogy az autósok egymást is szivatják rendesen... (pl.: nyom még picit, nehogymá' bemehessen elé az indexelő (késne emiatt vagy 30mp-t szegény); kigurul a kereszteződésbe, holott a másik jön; "csak halványsárga volt még" a lámpa; döcögnek a belső sávban; egy roncshalmazzal közlekednek, stb....)
Motorosból kevés az olyan balfasz aki nem húz picit kövérebbet annak érdekében, hogy ne akadályozzon másokat a haladásban.
Szerintem jóval kevesebb baleset volt abból, hogy valaki eltaknyolt motorral és a motor telibevert vkit / belerongyolt egy autóba és a bennülőknek nagyobb baja lett mint a motorosnak (nem vigasz ugyan..), mint abból, hogy egy autós csinálta ugyanezt. Kevés motoros próbálná azt is utánozni, hogy felhajt a megálló padkáján és elüti a várakozókat.
Egyelőre gyalog járok haza a melóból és rendesen fosok néha, ha megyek át az úton és a másik oldali (a jobbról jövő) forgalom elfogy, nehogy az legyen, hogy valami barom elkezdi előzni a sort balról és elbasz. Mert egy kurva motort legalább hallani is lehet, ha nekieresztik..
Fateromat lakott területen, azon belül pedig egy zebrán gázolták ronccsá úgy, hogy nem is egyedül próbált átmenni.
Sokan felsőbbrendűnek képzelik magukat azért, mert beültek a kis "védőketrecükbe" és akkor aztán "most mindenki húzzon az útból" van. Másik része nem igazán tud vezetni, meg egyáltalán figyelni mindenre. Végül vannak olyanok is, akik tudnak vezetni és másokra is gondolni. Csak ők ritkák. Motorosból több ilyen van.. mindössze azért, mert ők tudják, hogy a duda nem annyira helyettesíti a féket, meg azt, hogy a rövidebbet neki szánták. Gurultam (40-50) már többször úgy lakotton, hogy ki akartam kerülni egy autóst, mire az elkezdte tolni. Talán autóban ülve is ismerős a szitu..
A lényeg az, hogy az autósok sokkal több hibával rendelkeznek mint a majnem kiirtott motorosok (a lakosság 1%-ára jut kb motor). Géppark-tudás-morál-mennyiség..
most cseréltem le a MEz3, mert szövetig elkopott, 7ekm alatt, most megnézem mennyivel tud többet a z4, egyébként a z3 kifogástalan teljesítményt produkált, de hidegben egy kicsit dermedtebb és akkor egy kicsit csúszott...
Bömbölö: a világ gyorsabban változik, mint ahogy a szabályok változnak.
Igenis kell számítani arra, hogy (főleg az autópályán) valaki nagyon nagy sebességgel utolérhet, akár 200-240km/h-val. Az pedig, aki nem veszi észre a visszapillantóban, az ne is üljön autóba:
240km/h moci; 100km/h dácia - 140km/h különbség, ez annyit jelent, hogy nagyjából 40m/s sebességgel közeledik a moci a dáciához, azaz 600m-t 15s alatt teker le a motor, következésképpen az vak, aki 600méterre nem lát el és 15s kevés neki annak eldöntésére, hogy előzzőn vagy sem.
Csak arra kell számítanod a közlekedés résztvevőjeként, hogy a többi résztvevő is betartja a szabályokat. Arra nem kell számítanom, hogy valaki 220-szal akar megelőzni az autópályán. Ha mégis bekövetkezik a csatt, akkor a féknyomból, illetve az ütközés utáni gépjárműhelyzetből egyértelműen megállapítható az ütközés előtti sebesség. Akkor mérlegelik, hogy ha betartottad volna a sebességhatárt, akkor is bekövetkezett volna a baleset. Ezt tanulom a BME-n, a szakértők csak jobban tudják.
1. Azért a törvény feltételezi, hogy a közlekedés többi résztvevője is betartja a KRESZt!
2. Nem hiszem, hogy szabályos előzésnek számít a motorossáv. Szóval ha éppen vkit előzni készülsz a 30 cm széles sávodon és én előtte megyek a külsőben, akkor a tükörben csak az általad előzendőt látom és nyugodtan kimegyek a belsőbe. Ha belémjönnél Te vagy a hibás. Szerintem felesleges játék ez az élettel. A kanyarokban nem lehet úgy tépni, szerintem az kevésbé veszélyes. Az autópályán mindenki gyorsan megy és jó esélyed van átreppenni a szembejövőbe, ha 250-nel hátbanyomsz. Ha én a Mátrában elfikázok, akkor a pár menő autóson kívül csak cammogókkal találkozom, akik meg tudnának állni adott esetben. Csak a parkolókijáratok veszélyesek, de azok nagyon.
Több dolgot akartam írni, de az itt folyó vita teljesen eldurvult. Ne szégyeld, hogy hobbimotoros vagy, mert én is kezdem patikamotorosnak érezni magam, mert nem motorozom -5 fokban és nem egykerekezek a sétálóutcákban, valamint bőrruhában és csizmában nyomulok. Majrécsík nincs ugyan a gumimon, de én megvárom a 20 fokot. Addig ugyanis általában tiszta mocsok az aszfalt és nem is tapad igazán.
TL1000-ről azt hallottam, hogy gyerekbetegségek többé-kevésbé kiküszöbölve, de a 190-es hátsógumit többen 180-ra cserélik, mert jobban motorozható az adott futóművel. Én is tapasztaltam egy hosszabb próbakörön.
Kicsit bővebben: A TL 1000 szerintem jó. A kezdeti gyerekbetegségeket már kijavítot
ák. A motor inkább pályára való, mint túrázni. Nem aratot nagy sikert nyugaton. Kemény, erős, dönthetősége végtelen.
Ennek konkurenciája a Honda VTR 1000, ami lágyabb, nem anyira sportos, de a kipufogókönyök leér nagy kanyarban. Túrázni ideális. Ennél már csak a Ducati ST sorozat a jobb. (ST2-ST4)Ideális túramotor.
Van még az Aprilia SL Falco. Sportos, kidolgozása felülmúlja minden japán márkát. Rotaxmotoros, megbízhatóságáról nem tudok semmit. Gyönyörű, menni nem mentem vele, de ültem rajta. Az RSV már nekem nagyon sport, engem az nem érdekel. De a kidolgozás ott is hibátlan.
Naked: Cagiva Raptor. A kedvencem. TL 1000 blokk, de módosított elektronika. Tökéletes fék, futómű. Ha minden igaz nemsokára nekem is lesz. :-)
Ducati Monster. Az Naked-bike etalon. Nem túl erős, de fékei, futóműve szinte tökély. Az új 4 szelepes blokkról olvastam rossz híreket.
Szerdán megyek Szlovéniába átvenni egy 900-as Monstert :-)
Ha eddig nem derült volna ki. Ez a kategória, ami szerintem a legjobb. V2, egy liter körül.
Nem akarok igazan beleszolni, mert az itt folyo vita mar tulszarnyal "normalis" hatarokon, DE
", ha beléd megyek hátúlról,
egyébként meg elsődlegesen te lennél a felelős, ha kijössz elém féktávon belül .....
jó lenne, ha elolvasnád a kressz könyvben az előzés 6 alapszabályát.. "
Nos, ha az illeto a trabijaval palyan 100-al kimagy elozni, es belepillant a visszapillantoba, azt latja, hogy nagyon messze jon valami, de boven befer a masik jarmu ele.
Boven befer, ha az a valaim 120-160-al jon, es nem 260-al.
Sajnos mar velem is esett meg ien, es alig birtam elmenekulni elolle. Az is igaz, hogy nem motoros, hanem egy orult BMW-s volt az illeto.
A temahoz visszakanyarodva, az is benne van a kresszben, hogy palyan 130-al lehet menni.
Öcsém, tennap felbaszták az agyamat.
Megy egy autó, megyek utána. Egymás mögött megyünk, kb 40-nel. Na jó, mondom, ezt most megelőzöm, mert azért tudok én 70nel is menni. Kimegyek balra (még jó, hogy forgalom sehol) , erre gyorsít. Mondom, így is jó, legalább majd 70 nel megyünk. Látja, hogy nem tom megelőzni, erre vissza 40. Ne gyorsítok megint, erre ő is előttem újra gyorsít. MOndom, ilyen paraszt nincs... Szartam le, kimentem baloldalra, és mentem 70 nel... még jó, hogy nem szorított le. De ha még 1x ilyen lesz, én esk. beb*szom a hátsó szélvédőjét valami kővel, oszt jöhet utánam az erdőbe.. ott még a szimó is jobb, mint a szamarája...
Uff.
Na csá!
Én is motorozok, de nem speedel, hanem enduróval. Erdei utakon én is húzom a motornak, de ott max magamban tehetek kárt. Ha forgalomba szabájtalankodok akkor másokat is veszélyeztetek. Én is utalom azokat az autósokat akik direkt szivatják a motorosokat.
e30m3:
Nem tudom miért kaptad fel a vizet, tök jó dolog egykerekezni, de miért egy forgalamas helyen kell? Nagyon jó dolog elskerekzve megállni, de miért zebránál kell vele riogatni a gyalogosokat? Egyébként vannak olyan nem jól belátahtó (pld domborzat, növényzet miatt) kanyarok hol jóval 100 fölött lehet menni (még én is tudok a bütykös gumikkal), de a kanyíven bejön eléd egy traktoros, aki mellesleg végig azt nézi, hogy jön e a valaki, akkor te vagy a hibás mert gyorsan mentél.
Más téma látom, hogy neked sok motorral volt dolgod, mi a véleményed a Ducatikról? Milyenek a kéthengeres speed gépek (Suzuki TL, Aprillia RSV, stb..)
mindenki foglalkozzon azzal, hogy úgy vezessen, úgy haladjon a forgalomban, hogy minden tőle telhetőt megtegyen annak érdekében, hogy semmilyen probléma ne adódjon.
ha valaki 80-nal döcög a kis Trabijával tegye, ha valaki 180-nal megy az Opel Astra-jával tegye, és ha valaki 260-nal megy a mocijával az sem gond
gond akkor van, ha a 80-nal döcögő leelőz egy kerékpárost úgy hogy nem néz a tükörbe+esetleg nem használ irányjelzőt, súlyosbítva a tompított fény nem használatával...
Bocs hogy bele szólók, de a vitából világosan kitűnik, hogy az egyik csak autót vezet a másikótok meg teljesen elfogúlt a mocival. Az autósoknak: voltálmár úgy hogy 80-nál közúton eléd kanyarodott egy traktor? Na kb ez a helyzet a nagy motorokkal is. Ezek a gépek az autókhoz képest iszonyatosan gyorsulnak, soha egy motoros sem fog téged feltartani mert nem gyorsult úgy ahogyan te szeretnél menni,( 750-1000cm3 gépek 4 másodpercen belül 100-on van, gondold végig! Tény hogy néhány motoros sajnos másokat veszélyeztetve közelkedik és streetfighter bemutatókat rendez a forgalomba, mint ahogy az összes autós sem barom, természetesen a másik tábor is rendelkezik felelőtlen emberekkel. Csak egyet kéne megérteni a forgalmat így együtt alkotjuk, ezért kellene segíteni egymást(a motorost ne leszorítani akard)mert az út nem verseny pálya!! Én is imádok hajtani, de csak ha a környezet engedi, kell némi felelősség tudat mindenkinek aki közelekedik még a kamion sofőröknek is. A motoros bravúrok helye a motoros találkozókon van, a kocsisorok közötti közlekedés nyugaton elfogadott, itt még tolakodásnak számít. Talán majd egyszer nem riválisnak tekintjük egymást. Szent beszéd vége Ámen!