Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

karimax Creative Commons License 2006.06.03 0 0 10068
Ilyen "nyúzós" igénybevétel esetén ásványi olajat évente, félszintetikust 2 évente cserélj.
Előzmény: extekergo (10067)
extekergo Creative Commons License 2006.06.03 0 0 10067
"Ilyen használat mellett teljesen fölösleges autót fenntartani."

:)))

Igazad van!

Vagy mégsem... Én is tudnék példákat hozni még régebbről is, s a mai világban is többet... de a magam nevében tudnék a miértre választ adni... itt nem teszem, talán off. Annnyit azért még is, volt idő amikor havonta mentem annyit. Most ez van, de az autó arra a pár kilométerre viszont mással nem pótolható! :)

Olaj témában észrevétel?
Előzmény: karimax (10066)
karimax Creative Commons License 2006.06.03 0 0 10066
Extekergo!

Ilyen használat mellett teljesen fölösleges autót fenntartani.

Közeli ismerősömnek a '94-es Golfjában 22.000 km van.

Sorban állnak a potenciális vevők az autójára. Ő viszont hallani sem akar az eladásról.

Előzmény: extekergo (10065)
extekergo Creative Commons License 2006.06.03 0 0 10065
Köszi a választ!

Természetesen a cserén én nem gondolkodom sokat. Nem az első autóm, s mindegyik mindig megkapta időben a legjobbat olajból sk. De ez a gépkönyves instrukció bizony ellentmondásos. Miért is kell ugyanannak a motornak más ciklus?
Levegőszűrőt talán érteneném az országok (országutak) viszonylatában, de a motorolaj tényleg csak a trópusi és a sarkvidéki viszonylatban indokolná ezt a kölömbséget. Nálunk pedig egyik sem jelemző... Persze a hidegindítások, rövidtávok, stb. De ennyire nyilvánvaló lenne a gépkönyv fordítóknál az ország specifikus használat? Nem hiszem. Amit a szervizeléssel és a garanciával kapcsolatban írsz, azt megerősíthetem, tényleg úgy van. De ennek az ellentkezője is igaz lehet. Ezt az említett Lanosomat 4 évesen vettem, 20000 kilométerrel és az eladótól kaptam rá további 2 év garanciát! Hogy ezt mennyire gondolták komolyan, nem tudom, mert nem igen volt rá szükség. Vagy ez csak a Lanost dicséri? Tudták, csak olaj kell bele 3-6 havonta? :))))) Az is kizárólag Shell! (lehet a Shell támogatja nálunk az időjárást, és a gépkönyvfordítókat is?) :((

Persze kerékpárom is van! (több is) S nem mindig ilyen kevesett jártam kocsival...

Véleményeket másoktól továbbra is várok!
Előzmény: stevie wonder (10064)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.03 0 0 10064

extekergo,

 

ugyannak a motornak lehet kulonbozo a csereperiodusa, de ez kereskedelmi kerdes. A tipikus pelda a Dacia, amit Romaniaban 10 ezer kilometerenkent kell szervizbe vinni, nalunk 15 ezrenkent, mig egy ugyanolyan motorral szerelt Cliot 30 ezrenkent. Es meg csak az alkalmazhato olajok specifikacioja sem kulonbozik.

 

Az olcsobb autokon a markaszerviz kevesebbet keres, ezert az importor a rovidebb olajcsere periodusokkal zavarja vissza a garanciajukat felto autosokat  a markaszervizbe, amilyen surun csak lehet.

 

Az olajok hasznalat nelkul is eloregszenek, gondolj csak az elol felejtett serpenyore. Persze a motorolaj nem romlik meg olyan gyorsan, de a dobozbol kikerulve idovel fokozatosan veszit jo tulajdonsagaibol. Az olaj szavatossaga valoszinuleg 2 ev -- ez csak empirikus alapokon nyugvo feltetelezees. (Meg aztan a leghosszabb csereperiodus sem haladja meg a 2 evet, ha jol tudom.)

 

A motor es a kenoanyagok nagy ellensegei a sok hideginditassal jaro, rovid tavu utak.

 

Az autod szerintem lassan megerett az olajcserere. (Bar ilyen hasznalat mellett talan jobban jarnal egy bringaval vagy egy robogoval.)

 

Az ismerosod Opeljeben pedig feltetlenul ki kell cserelni az olajat. Vagyis azt a dolgot, ami most benne van :-)

Előzmény: extekergo (10063)
extekergo Creative Commons License 2006.06.03 0 0 10063
Kicsit elgondolkodtam a csereperiodusokon.
Visszább valaki kérdezte, időben, kevés kilométerrel mikor ajánlatos az olajcsere. Válasz nem igen érkezett, vagy csak elsiklottam felette.

Na én -egy két példával megspékelve- ismét felteszem a kérdést: milyen időszakonként, vagy mennyi kilométer után kell cserélni olajat?

1 pl.: öreg barátom 7-8 éves opel corzájában van 5000 km. Olajat soha senki nem cserélt benne ez idő alatt. Szerviz sem.

2 pl.: saját 8 éves Lanosom az utóbbi 2 évben inkább csak a garázsban álldogált. Benne pedig a 1 1/2 éve betöltött Shell helix plus 5W-40 olaj. mentem ez idő alatt vele 4000 kilométert szinte csak városban, azt is max 5-6 km szakaszokban.
Előtte 9000 km ugyan ilyen olajjal 1 év alatt.

Van 2 db üzemeltetői kézikönyvem. Az egyik német nyelvű, amit a németországban adtak 98-ban az 1,3 (1,4) -es ott vásárolt Lanoshoz Ebben az áll az olajjal kapcsolatban:

Csere évente vagy 15000 kilométerenként.

Olaj viszkozitása: SAE 5W 30, SAE 10W 30, SAE 10W 40, SAE 15W 40, (in Frostgebienten: SAE 5W 30)
Spezifikation: API SH Type oder ACEA A1/A2/A3

A magyarnyelvű kezelési utasításban (amit a kocsi magyarországi vásárlásakor ajándékba kaptam) ez áll:

"Olaj+szűrő csere 10000 km-enként vagy 6 hónaponként (fokozott igénybevétel esetén 5000 km-enként vagy 3 hónaponként) "
Előírt olajminőség: API SH fokozat vagy ACEA A1/A2/A3 SAE 5W 30, SAE 10W 30, SAE 10W 40, SAE 15W 40, Hideg éghajlaton: SAE 5W 30. Tróusi éghajlaton: SAE 15W 40.
Ajánlott Shell kenőanyagok: Shell helix ultra, Shell helix plus. (... és más véletlenül sem)

Szóval, hogy is van ez itt az Eu-ban? mert ugy-e éghajlatilag is hasonló szinten vagyunk mint a németek... (még a trópusi körülményekben sem térünk el nagyon :)) ?
Tehát a náluk (nemétben) eladott koreai csoda (szinte azonos az opel motrral) 15000 km-er és 1 év, magyarországon már a csak márkás Shell olajjal 5-10000 kilométer és 3-6 hónap csereperiódusal?

Cseréljek-e olajat vagy sem?
Vélemyényeteket szivesen olvasgatnám!
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10062

Szabad szemmel valoszinuleg nem nagyon lehet megkulonboztetni az olajokat. Hacsak nem specialis meroimuszerek vannak a szabad szemek elott :-)

 

Egyes helyeken a MOL olajokat is hamisitjak. Akkor...? :-0

Előzmény: torockó (10061)
torockó Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10061


Hello,

 

Mostanában volt szó  itt az olajhamisításokról .... Én kb. egy hónapja vettem Formula RS 0w-40 -es olajat tízezer párszáz forintért egy ismert, Üllői úti, autófelszereléseket  forgalmazó áruházban. Volt rajta kis hologramos zárjegy, nem utal semmi sem arra, hogy hamis volna.Színe sötétbarna.

Ellenben nem tudom látnom kellene a különbséget egy 10w-40-es és egy 0w-40-es olaj között ? Mert szemre teljesen hasonló konzisztenciájú mint a másik autóhoz használt BP 10w-40.

Mindig is Castrol hívő voltam, de ha nem lehetek benne biztos hogy azt kapom amit kifizetek, akkor lehet átpártolok valami kevésbé frekventált márkára ...
Mit gondoltok hozzáértők ?

2N Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10060
Köszi!

Megnézem ezeket, hátha lehet is kapni valamelyiket.
Előzmény: finlux (10059)
finlux Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10059
Mobil 1 Racing 4T 15W-50 API SH
BP Racing 4T 15W-50 API SH
TOTAL Racing 4T 10W-50 API SH
Liqui Moly RACING SYNTH 4T SAE 10W-50 API SH
Liqui Moly RACING 4T SAE 10W-40 API SG/SH
Agip Racing 4T 5w-40 API SH/SJ

A Honda olaj is tudja az SJ-t, és talán azt a legkönnyebb beszerezni.
Előzmény: 2N (10058)
2N Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10058
Bizonyára igazad van, de szinte mindegyiknek meg van a JASO minősítése, viszont én ezen felül szeretném ha legalább a gyári előírásnak megfelelő olaj lenne benne.

(10W-30 SH az előírt, valószínű, hogy a márkaszervíznek(!) fingja sincs ezekről a dolgokról mivel 20W-50-es SG-t öntöttek bele.)

Amúgy a 10W-40-es min. SH ellen nekem sincs kifogásom (főleg mert léghűtéses).
Előzmény: SLX-350 (10055)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10057

Köszönöm a segítséget!

Egyébként mi a különbség a Hykomol és a Hykomol K között?

Ja és köszönettel fogadom azt is ha Castrol márkájú olajat ajánlasz.

Előzmény: SLX-350 (10051)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10056

Szia Safee,

 

a "vékonyabb" olajokon általában az alacsonyabb SAE osztályba sorolt (pl 0W-30-as) olajokat értik míg pl egy 10W-60-as olajat általában "vastag" vagy "sűrűnfolyós" jelzővel szoktak illetni.

Előzmény: Safee (10038)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10055

Szia 2N,

 

szvsz (olajfürdős kuplungos) motorkerékpárnál nem is annyira az API teljesítményszint hanem sokkal inkább a JASO MA minősítés (kuplungcsúszást gátló adalék) megléte az elsődleges szempont. 10W-30-asban nehezen találsz ilyent viszont 10W-40-est szvsz nyugodtan használhatsz és ilyent biztosan találsz (pl valamelyik Unix-Trade üzletben).

Előzmény: 2N (10042)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10054

Szia JBK-458,

 

Dexron IID vagy Dexron III minősítésű ATF tökéletes megoldás.

Előzmény: jbk-458 (10041)
GL21 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10053
Szia SLX-350!

Nagyon köszönöm a segítséged!
Előzmény: SLX-350 (10052)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10052

Szia GL21,

 

ha a két (5W-40-es és 5W-30-as) olaj minősítései (közel) azonosak akkor csak árnyalatnyi a különbség: városi használatra az 5W-30-as, jellemzően országúti használatra egy szemernyivel inkább az 5W-40-es olajok tűnnek célszerűbb választásnak.

Előzmény: GL21 (10037)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10051

Szia Gyufa 1973,

 

Ha a MOL termékei közül szeretnél hajtóműolajat vásárolni a Suzukihoz akkor inkább a (K betű nélküli, "sima") Hykomol 80W-90-et javaslom.

 

 

Előzmény: Gyufa 1973 (10048)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10050

Szia Gonzoo,

 

a Longlife II (VW 503 00, 506 00, 606 01) és a Longlife III (VW 504 00 és 507 00) között szabad lépegetni (ha nagyon muszáj). A (normálisan elvégzett) olajcsere során a motorban maradt olaj semmiféle problémát nem okoz, de a 4 dl már befolyásolhatja a friss olaj minőségét is (miért maradt benne ilyen sok?).

Tudomásom szerint a VW hivatalos áláspontja úgy szól hogy ha egy Longlife motort akár egyszer is "nem Longlife" (ez esetben az 505 01-es) olajjal használtak akkor már nem lehet visszatérni a meghosszabbított csereciklusra (szvsz azért olyan nagy kockázatát nem látom a dolognak).

Jelenleg az (SLX) Longlife III-ból még nincs 4 literes kiszerelés.

Előzmény: gonzoo (10010)
finlux Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10049
Legjobban jársz, ha bemész egy Honda motorkerékpár márkaszervízbe, és veszel gyári dobozolású 4T Honda olajat. 10w-40 API SJ, és még olcsó is.
Előzmény: 2N (10046)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10048

Szia SLX-350

 

Meg szeretném kérdezni milyen olajat ajánlasz 1993-as, ezres Suzuki Swift kézi kapcsolású sebességváltójába, esetleg Hykomol K 80-90-es jó-e bele?

C20NE Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10047

jbk-458

 

Én inkább ATF - est öntenék bele, ha nem kapok gyárit, szerintem a hidraulika olaj nem biztos, hogy jó bele

 

Zoli

Előzmény: jbk-458 (10041)
2N Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10046
Szia!
Sanjos nem haladta túl. Motorkerékpár olajról van szó! (A motorkerékpár olaj más mint az autó olaj, mert az keni a váltót, kuplungot.)
A legtöbb csak SG. SH-t sem találok. Vennék SJ-t, sőt SL-t is de nincs.
Ötlet?
Előzmény: pestigyerek (10043)
gonzoo Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10045

Szia SLX....

 

 

 

Esetleg tudsz valamit mondani a 10010-re.

kösz...

stevie wonder Creative Commons License 2006.06.02 0 0 10044

Hat, ha a szervizben csak annyit tudnak az altaluk hasznalt olajrol, hogy 10W-40-es, akkor surgosen keress masik szervizt!

 

A 10W-40 annyira tag specifikacio, mintha azt mondanam egy autorol, hogy otajtos. Na, vajon melyikre gondoltam? :-)

 

Ez alapjan senki nem tud segiteni neked.

 

Jarjal a szerviz nyakara.

 

Vagy csereld le a teljes olajtoltetet egy altalad ismert markara.

 

Egyebet nem tudok elmondani.

 

(Vegso soron lehet az olajokat keverni is, de azert az nem egy igazan jo otlet, plane nem a 10W-40 kategoriaban, ahol akar az alapolaj (asvanyi vagy resz-szintetkus) is elterhet.)

 

 

Előzmény: carandvan (10040)
pestigyerek Creative Commons License 2006.06.01 0 0 10043
SH ??? Olyat még gyártanak? Azon már igencsak tulhaladt a technika. SJ-t vegyél.
Előzmény: 2N (10042)
2N Creative Commons License 2006.06.01 0 0 10042
Sziasztok!

Motorkerékpár olajat szeretnék venni de nem nagyon találok megfelelőt.
10W-30, SH az előírás, 10W-40-est találtam, de egyenlőre csak MOL-t amire rá van írva az SH is. A SHELL honlapján az egyik típusnál szerepel ugyan az SH, de a dobozon amit a kútnál néztem csak SG van.

Budapesten szeretném venni, ötleteket várok.

Üdv,
2N
jbk-458 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 10041
Szakik! Szevókhoz milyen olajat kell utántölteni?  (Toyoty corolla 1.3 liftback) Alacsony a szint és a páromat zavarja... Engem meg az hogy  állandóan nyafog... Hidraulika olajat önthetek bele???
carandvan Creative Commons License 2006.06.01 0 0 10040

Stevie wonder,

 

 

a szervízben csak annyit tudtak mondani, hogy 10W-40. Tudsz ez alapján típust, beszerzési forrást adni?

 

Köszönöm segítségetek.

 

Carandvan

Előzmény: stevie wonder (9970)
ABC345 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 10039
Köszönöm a topic szakembereinek a tanácsokat, (külön SLX-350-nek a megnyugtatást)!
A gépben le lett cserélve a 10w40-es "hordósszervizes" az itt javasolt 5w30-ra.
Egy hét alatt is érezhető volt a különbség, a kocsi csendesebb lett, könnyebben felpörög - megkockáztatom (bár lehet, hogy ezt csak belemagyarázom) mintha dinamikusabb lenne. Mondjuk a levegő-benzinszűrő is cserélve...
Fogyasztást nem saccolok (fed komp nélkül meg azt is majd a köv tankolásnál), de mintha hangyányival kevesebbet enne...
Mégegyszer köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!