A francba, igazad van, valahogy eltűnt a cikk egy bekezdése. Szóval pótlék:
Az egyenáramú mozdonyok szállítását 2006 októbere és 2007 márciusa, a többáramrendszerű mozdonyokét 2007 januárja és szeptembere között tervezik. A mozdonyok a Bombardier kasseli üzemében fognak készülni.
Megnéztem nyunyuka képeit. Nagyon szépek, de néhány kissé elszomoritott.
Ezek a képek a Pécsvárad után megszüntetett vonalról készültek. Arról volt szó,
hogy csak "ideiglenesen" szüneltetik a forgalmat, a pálya felújításáig. Most már tudni lehet, hogy erre itéletnapig várhatunk. Csak a közvélemény könnyebben nyelte le,
Egy horvát útikönyvben azt olvastam, hogy a horvát vasútvonalak között a Zágráb-Split a legszebb. Lehet, hogy egyik irányba érdemesebb lenne nappal menni, belföldi jeggyel, talán az olcsóbb is. A Maestral ugye nagyrészt meg éjjel teszi meg a kérdéses útvonalat.
Valóban felröppennek időnként olyan tervek, hogy építsék vissza a vasutat Nagykereki és Nagyvárad közé és Körösnagyharsány és Nagyvárad közé.
Itt ugyan Körösszeget szoktak melegetni, de oda már régóta nem jár a román oldalon személyszállító vonat, így nem tudom, hogy a román oldalon meddig vannak meg most a vágányok, így emiatt írtam inkább Nagyváradot.
Körösnagyharsány ebben látná a felemelkedésének útját, a zsákfalu jellegből való kitörési pontot.
Őszintén nem tudom, hogy Körösnagyharsányból, vagy Okányból milyen igény lenne arra most, hogy ne a helyi boltban vásároljanak, vagy a békéscsabai Tesco-ban, hanem pl. a nagyváradi Lotus marketben és ehhez a Bz-t vegyék igénybe, majd Nagyváradon villamosra szálljanak.
Ha Románia is belép az EU-ba az a határátkelésnél könnyebbséget és ezen a részen talán más viszonyokat jelent majd, de erre teherforgalom akkor sem lenne, számomra kérdéses, hogy napi 3 szóló Bz-ért érdemes-e itt vasutat visszaépíteni. Ha az EU fizeti, ám legyen.
Ettől elkülönül és szerintem továbbra is jó ötlet, hogy legyenek (Szeged-)Békéscsaba-Kötegyán-Nagyszalonta-Nagyvárad közvetlen vonatok a meglévő kötegyáni útirányon át, pl. Uzsgyival.
Ha ezt jó csatlakozásokkal csinálnák (pl. Kötegyánban Vésztő felől is, Nagyszalontán Kisjenő-Arad felé is) és könnyű, egyszerű jegyváltási lehetőség lenne, ebben látnék fantáziát. Sokan települtek át az utóbbi években Románia területéről, akiket rokoni szálak odakötnek, de nem mindegyiküknek van autója, egy egyszerű, de jó összeköttetés pl. őket célozhatná meg. Én már több Szegeden tanuló, Romániában élő fiatallal is találkoztam a délutáni salontai Bzmoton pénteken, csütörtökön, és ők például sérelmezték is a délutáni későbbi járat megszűntetését. Nem mindenki benzincsempész tehát, aki átlépi a határt, de azt én sem mondom, hogy ide óránkénti IC kell.
Volt anno egy romantikus hangvételű cikk a Békés Megyei Hírlapban, hogy a vérzivatoros és nehéz időkben is napi 2-3 alkalommal Nagyszalontára átmenő kis piros Bz többet tett (tesz) a 2 nép, a 2 ország kapcsolatáért, mint megannyi nagy politikusi felbuzdulás, nyilatkozat.
Az említett hír egyébként azok számára is választ ad, akik szerint hipp-hopp le lehet akasztani a szögről 100-150 db villamos mozdonyt. Figyelmükbe ajánlom, hogy egy harmadnyi-ötödnyi mennyiséget milyen szállítási határidővel vállalja egy mozdonygyártó. (Na és hogy mennyiért)
"Nem lehet, hogy esetleg inspirálnád Őket arra, hogy az egyébként a hozzáállásodban mindenképpen pozitív utasközpontúság, korrekt tájékoztatás és szakmai hozzáértés növekedne, ha kicsit alább adnál az "isteni kinyilatkoztatás" szintjéről?"
Végre van nem Céges emberke,aki érti (érteni akarja),hogy miről van szó, és hangot is ad neki
"A topic rendje, békéje és a beszélgetések jó hangulatú lefolyása érdekében javaslom, hogy változtass a csomagoláson. Megéri."
E szerint a mellékvonali (felhagyott) állomásépületek bevonása a falvak életében totális kudarcot vallott. Az eMagyarország program keretében hat falu kapott két-két gépet az állomásban való elhelyezésre. Egyetlen esetben sem a néhai állomásépületben lettek elhelyezve a gépek.
Tanulság: vagy lakóházként lehet őket értékesíteni, vagy összedölnek maguktól...
traficc :
Az átkosban volt egy mondás :..."...EZEK, már azt sem tudják, milyen színű a villamos !....."
Értették azokra a párt/állam nacsalnyikokra, akik csornoje volgákban nőttek fel és a 2-es villamos mellett ( pártközpont+országház) élték le az életüket.
Ugyanez igaz az ilyen lobogó hajú, tűzes szemű, küldetéstudattól fűtött ifjú TITÁN-okra is.
Elképzelnek valamit a Böszörményi út-Mártonhegyi úti bóbitás/fütykösös/kurjongatós paraszt ideáljaikból,, és csodálkoznak, hogy nem valósul meg, nem úgy használódik.
Ezek a rózsadombi műparaszt hozzáértők nem láttak még ( csak filmen, tüntetésen) parasztot = földművelőt.
Nem keltek még 04,00-or és nem feküdtek 20,00-21,00 közöt.
Falutól 4-5 km-re képzelnek, elhagyott vasútálomásból e pontot, könyvtárat, kultúrális vonzó központot, stb.
Ballagjanak Ők ki este hét, állat etetés UTÁN a falutól 4 km-re lévő e központba, internetezzenek - akár még ingyen is - két órácskát, s ballagjanak vissza kb. egy óra alatt házaikba.
"Mind 0 hozzászólással vár jelenleg provokatív bevetésre..."
A tények makacs dolgok, később is ellenőrizhetők itt az indexen és inkább értelmes dolgokkal foglalkozom, mintsem ezt ellenőrizném. Rövidebben: hiszem, miért ne hinném. Heccből elolvastam Délis Droid eddigi összes (3) hsz-t. Nem voltak hosszúak. Nem voltak értelmetlenek vagy provokatívak. Javaslom, kövesd a jó példát, lehet, hogy a "provokációk" mindenféle "droid", "Gizike", stb. nickekkel huss! elszállnak. Ha nem Gizizel és droidozol (=támadsz), akkor kisebb az esélye annak, hogy valaki megsértődjön ezen. Mert Gizized és droidozod azokat is, akik jól végzik a munkájukat. Én is tudnék jópofa dolgokat mesélni szerintem munkakörük betöltésére teljesen alkalmatlan alkalmazottakról. Ettől függetlenül ha a Nyugatiban kérek másnapra Kőbánya-Kispesttől egy 90%-os 500 km-es jegyet, akkor nem csodálkozom, hogy a néni arca kicsit eltorzul és az érzékszervei kiélesednek, sőt ezek után (bátortalanul) elnézést kér és megismételteti. Sőt, az sem rendít meg, ha elmondatja, hogy merre akarok menni. (Szvsz semmi köze hozzá, de nem akarja, hogy baja essék, mert a vasút rendszere olyan...) Kétszer. Fel is írja. Tegye. Védje meg magát. Joga van félni. Az egy másik kérdés, hogy mitől és miért fél. Az okot akár itt is lehet kutatni, beszélgetni róla. Lehet, hogy akkor "Keletis Gizike" vagy "Délis Droid" (elnézést a nickek tulajdonosaitól, majd ledorongoltok, ha nem lennétek hajlandók egy kérdésre a szabályzatok keretein belül választ adni :)))) elmagyarázza, miért alakult ez így. Stb. Ha így sem, úgy sem változik semmi, nem lehet, hogy jobb érzéssel beszélgetnének Veled azok, akikről szó van, ha nem rögtön droidokként kezelnéd Őket? Nem lehet, hogy esetleg inspirálnád Őket arra, hogy az egyébként a hozzáállásodban mindenképpen pozitív utasközpontúság, korrekt tájékoztatás és szakmai hozzáértés növekedne, ha kicsit alább adnál az "isteni kinyilatkoztatás" szintjéről?
A topic rendje, békéje és a beszélgetések jó hangulatú lefolyása érdekében javaslom, hogy változtass a csomagoláson. Megéri. Szerintem. :)
Nem tudja valaki, van most közvetlen vonat Magyarországról Rijekába, illetve nyáron járni fog a Maestral közvetlen kocsi Splitbe? (horvát nyaralásra készülök)
A különjáratokon kívűl, ha jól tudom akkor is dízel van, ha a nagy szárazság miatt nem járhat gőzös a tűzveszély miatt.
Én is így tudom, a menetrendkönyvben is ilyen indok van. Kérdésem arra vonatkozott, hogy vajon ilyen eset előfordult-e a Balatonnál.
Tapolca: én egyszer (talán 2002-ben?) utaztam ott Daciával vontatott nosztalgiavonaton. Tűzgyújtási tilalom miatt nem ment a szenes gőzös, a pakurás meg rossz volt éppen. Képem nincs róla.
Lefogadom, hogy nem ilyen lesz, csak Stadlerék körülnéztek a mercurion railfaneuropen, hogy milyen színűek errefelé a villanymotorvonatok. Szvsz postaflirt lesz, piros csíkkal. Vagy addig kitalál a MÁV, szokása szerint egy teljesen új színmintát...