Hát szerintem meg százszor jobb. Neked mi a problémád vele? Egyébként a Borsod Volán nagyon nem halad a korral, egyáltalán nem használja ki a reklám adta lehetőségeket, pl. lehet, hogy feltenni sz.r, de a busz egész oldalát beterítő reklámfóliáké a jövő, könnyebb eltávolítani is, nem teszi tönkre a fényezést, nem sötét tőle a busz, mert belülről teljesen átlátszó, mi meg ragaszkodunk egy megszabott mérethez, ami ráadásul a 200-as Ikarus díszlecek közti méretéhez van szabva.
Kazincbarcikán a Borsod Volán Zrt Ózdi területi igazgatóság, Kazincbarcikai termelési részleg autóbuszállomása az Egressy u. 1. szám alatt található :o)
Ez a reklám bejárta az ország 280-asait. Miskolcon az MVK-sok is hordták. Hát amennyi szenvedés volt a fedelekkel, szellőzőnyílásokkal, stb. Szerintem senki se akarja magának.
Ahogy látom a Hajdús gépnél is ezzel a problémával találkoztak, hogy macerásak a dobozoknál, stb., de nagyon frappánsan sikerült megoldani még mindig. Na de ez már így marad (szerintem).
Az Ikarus 200-ason elég korlátozott viszonyok vannak, arra a "reklámlemez" területre lehet ragasztani, de nem néz ki rosszul tőle. Viszont az, hogy ilyen össze-vissza méretű matricákat ragasztgatunk...
A forda így néz ki: 9.20 Hajdúnánás-Miskolc 10.46 12.25. Miskolc-Sajólád-Tiszaújváros 13.15 13.40 Tiszaújváros-Sajólád-Miskolc 14.30 14.40 Miskolc-Hajdúnánás 16.15
A másik nánási fordával (GXD-324) együtt időnként variálnak, hisz ehhez könnyen hozzá lehet csapni akár egy hajnali, akár a késő esti Hajdúnánás-TVK kanyart. Hétvégenként gyakran előfordul, hogy a TVK-Nánás fordát nem GXD-324 csinálja, hanem a másik busz, hisz az hétközben kevesebbet fut.
A GNA-876-os Ik E94 a törzskocsi, bár egy ideje valóban ez a C56 van rajta. Az E94 nem került sehova, gondolom, felújítják (ráfér).
Egyébként a JMN 958 mostanság a 12:25 Miskolc-Sajólád-Tuv viszi és a 13:45 Tuv-Sajólád-Miskolcot. (A többi járatát nem tudom, csak annyit, hogy délután még egy Miskolc-Hajdúnánás járatot visz). De amelyik vonalat most a JMN 958 visz, azt régebben egy scaniaféle ikarus vitte. Azzal mi lett? És a JMN 958 még milyen járatokat csinál az előbb felsoroltakan kívűl. Mellesleg miért "hulladékkocsi" a JMN 958? Szerintem jól néz ki.
Ma Tiszaújvárosban és Miskolcon jártam... Tiszaújban meglett két hiányzó kocsim, LFV-899 és LKT-299. JMN-958 ra "pattantam" és átmentem Miskolcra, itt rögtön meglett az LGN-637, CCX-870, DUM-992, BPR-175 és végül a BHR-312... Eredményes nap volt ez a mai :o)
JMN-958 mekkora egy hulladék kocsi lett félév alatt... :(
Az lenne még a kérdésem hogy netán van a JOB-702-ről képed ha van akkor szivesen megnézném Légyszi rakd már fel a fórumra vagy netán el is küldheted : reges-reg@freemail.hu köszi!!
Mellesleg könnyű megjegyezni, hogy a barcikai csuklósok mindegyike miskolci lett, így tulajdonképpen érdemben nincs Barcikának csuklósa (mégha itt tankol több mint a fele, és némelyik csak kéthetente kerül be Miskolcra).
Szeva Mint ahogy azt ezerszer kitárgyaltuk, miskolci felségjelzésének ellenére K.barcikán és környékén jár. Ígyvan ez a JMN-894 el is, ózdi felségjelzés, és Nekézseny-Berente bányagépgyár között jár...
SZIA.Kösz az infót azt hittem valamelyk BHR-es gép volt.Bár BARCIKAI létét vitatom,mivel a GJA-066 helyett hozták ki fordás kocsinak VARBÓRA.Naponta utazom vele s nem III-as jelzése van hanem I-es ami MISKOLC-ot jelent,csak úgy mint az összes VARBÓI kocsinál.III-as tehát barcikai kocsi VARBÓRA csak az FKF-024 és a BFK-092 jár ki.SZIA
Az LDL-591 IK 263.10 autobusszal mi van mert a helyén már egy hete az AKD-192 IK 26.32 autobusz van . A GDK-145 vissza került a Szerencs-Megyaszó-Miskolc vonalra. Egyre tőbb IK 266.25 autobusz jár a városban ?
Az 50 éves jubileumra kiadtak egy kiadványt, van is belőle egy példányom. Tele érdekesebbnél érdekesebb képekkel, infokkal :) Sőt az 50évesre egy rakat "repicucc" készült, amelyek többsége azóta sajnos a pályaudvarokról/forgalmikból/tartózkodókból elveszett :(
Honnan veszed ezt a hülyeséget? Melyik idióta pletykál már megint? Nem selejtezünk egy buszt sem, míg nem érkeznek új buszok helyette. Majd ha megjönnek az új kocsik, akkor lesznek selejtezések. Egyébként az EZZ-261-es nem valószínű, hogy selejt lesz, inkább a JOB-696.
Elég szomorú, hogy a BV PR-osztályának eszébe sem jutott, hogy valami hírverést csapjon ennek, hirdesse lépten-nyomon, reklámozza, tudatosítsa az emberekben, hogy igen, ez a cég már nem ma kezdte. Pedig nem nagy dolog kellene, nem TV-reklám milliókért, vagy hasonló, csak pl. egy jubileumi logó, amire kicserélnék ezévre az összes busz elején a matricát, ez jelent volna meg az ideji menetrendfüzetek elején, plusz egy reklámoldal bennük, ilyen logóval ellátott zászlók a pályaudvarokon, ilyenek. Ez nem olyan egetverően sok pénz, de elülteti az emberek fejében, hogy mi újság, de hát... valahogy nem csodálkozom, csak elszomorít, hogy mennyi lehetőséget hagyunk veszni.
Sziasztok.Érdeklödnék tudja-e valaki a JLA-454 eredeti rendszámát,bár valószinü legalább 2 volt neki.Jól gondolom ,hogy ez régen barcikai kocsi volt?KÖSZI
A Volánnak kutyakötelessége minden tőle telhetőt megtenni a hoppon maradt utasok elszállítása érdekében. Nemcsak kötelessége, hanem jól felfogott érdeke is. Ha tudható előre, hogy mikorra várható a vasutassztrájk (gördülő sztrájk, hogy akasztanám fel, aki 1. ezt kitalálta, 2. nem tiltja meg), akkor a Volánoknak kötelességük az utolsó 266-ost is szabaddá tenni, a szervizeléseket, amit lehet átütemezni és egész nap futtatni a kocsikat.
A sztrájkoló szervezetnek pedig kutyakötelessége a sztrájkalapból kifizetni a Volánok minden felmerülő és az utasforgalom által nem ellensúlyozott plusz kiadását fedezni. Ebben az esetben megnézném, hogy mikor fújná le Tuskó úr 2 óra múltán a sztrájkot.
A két szervezet közötti vitákat pedig a bíróságnak kutyakötelessége gyorsított eljárásban, két nap alatt eldönteni.
Nekem pedig kutyakötelességem bilibe lógatnom a kezem...
Nah azért nem eszik annyira forrón a kását. Az a része valóban igaz a dolgoknak, hogy ballagás, megnövekedett utasforgalom, de...
- gaskó "úr" nem egyszer csinált hülyét az egész országból, a nagy hévvel elkezdett, majd órákon belül abbamaradó sztrájkokkal, mi a biztosíték arra, hogy ez nem így lesz. Aztán ha lefújták a sztrájkot, akkor meg mindenki eszeveszetten rohangál, hogy akkor most megy-e mentesítő busz vagy nem (amire előzetesen már regisztrált, és/vagy fizetett).
- eleve a sztrájk sem biztos még, bár a megegyezés... muhaha nah az nem lesz a büdös életben.
- a sztrájk nem lesz egésznapos, nah most az utastájékoztatást megszervezni egy 18 órás időszakra, (mi honnan hová mikor megy) nem kis meló, megint csak azt mondom, hogy nem biztos, nem garantálható hogy sikeres lesz/lenne a különjáratoztatás.
Amiben viszont maximálisan igazad van, hogy egy-egy busz a megyeszékhelyek közt kell ilyen esetekben. Kicsit kampányszerűen hangzik, de: jó helyzetfelismerés, gyors reagálás, pontos, célzott tájékoztatás.
Tudod, unom már, hogy mindenki a Volánt szekálja! Ne oktasson ki senki, hogy mit hogyan kéne csinálni! Azon kéne elgondolkodni, hogy mennyi bőr van még a vasutasok pofáján! Az embereknek meg a vasút ellen kéne szót emelni, hogy ne sztrájkoljanak, nem a Volán ellen, hogy miért nem indít több buszt!
,,Meredjek meg, ha nem vasutas vagy, vagy "vasúthoz közeli" ember. "
Nagyon mellényúltál...... :)
Igaza van egyébként ukkel bácsinak, csak sajnos megvalósítani nehéz. Itt nem is Ózdon van a hangsúly, hanem Miskolcon, Miskolc-Bp és Miskolc-Nyíregy....
Igen, ez az, köszi! Majdnem eltaláltam a csatornát...
Tele van hazugsággal! Ez az Angyal Ádám egy idióta f.sz! Nem hiába zavarták el a francba igen hamar! Megint jól felidegesítettem magam! Ekkora barmot!...
Meredjek meg, ha nem vasutas vagy, vagy "vasúthoz közeli" ember. Na nehogy már a Volán legyen a hibás a vasutassztrájk miatt! Az eszem megáll! Honnan a bánatból akasszon le a Volán 5-10-20 buszt? Azt a rakás lóvét, amit a vasút kap, a Volánnak kell adni, aki majd vesz rajta új buszokat, hogy pótolja vele a vonatot, és akkor sztrájkolhatnak, ameddig csak akarnak! Az egész MÁV-Start Zrt. nem ér egy kalap sz..t se! Majd megy busz, ha jut! Ózd biztos, hogy egyetlen métert sem fog pluszban megtenni!
Hamarosan új autót kap a 2 es forda :) GHP-407, GOT-994, GDK-145, GDK-107, GUP-089 vagy az FLR-792 feltűnhet a szegedin, ők mind-mind tartalékok. asszem:o)
Mondjuk IOA-679 csinálja a Miskolc-Budapest-Miskolcot, "fordája van" a hét utolsó munkanapján és szabadnapokon. :o)
Lényegében igen, mivel a befalazáskor az ajtókkal szemben használt azonos szélességű, 1300mm-es ablakokat alkalmazzák, viszont az ajtó mellett nagyobb helyet hagytak gyárilag, mint az ablakok között általában.
Köszi. :-) De a lényege ezek szerint akkor is az a keret vastagságának, hogy ott ajtónak kellene lennie, nem? (Más kérdés, hogy az eredeti buszban nem volt annyi ajtó.)
Volt egyszer az MTV A TV ügyvédje c. műsorában (inkább King-Long), aztán szintén az MTV Szempont című műsorában. Ezen kívül az S91 átadása kapcsán került elő a téma a Duna TV Múzsa c. műsorában.
Nem tudja valaki, melyik műsorban volt mostanában szó arról, hogy miért kellett bezárni az Ikarust? Vagy az RTL Klub, vagy a TV2 valamelyik heti okos műsorában. Ha netán valaki tudja, hol lehet ezt megnézni, belinkelhetné a címet...
Az ablakkeret vastagságából ne ítélj, mert bizony van sok busz, mely a vázcsere után is ugyanolyan ajtókiosztással tért vissza, mint előtte, mégis megvastagodott az a bizonyos keret (gondolom, mert eredetileg a keret többajtós gépekhez készült). Pl.: BHR-337 vagy JLA-459 felújítása előtt is 3 bolygó ajtóval rendelkezett, mégis vastag ablakkeret jelent meg a "2"-es ajtó helyén. Így nem tartom kizártnak, hogy a GEW-918-as eredetileg is ilyen ajtóképlettel bírt. Persze van ellenpélda is, azon gépeken, melyeknél a csukló utáni ("3") ajtót szűntették meg. A képeid tetszenek. BPR-144-es hátsó ablakáról tudnék mesélni, zárt állapotban is eléggé szellős a hátsó rész (-20 fokban egy élmény volt).
Credo... Nos, a régebbiek tényleg khhm érdekesen néznek ki, de már ez a a széria, ami a képen is szerepel (LHT-926) már jóval emészthetőbb formavilágot mutat. Az LH 12 pedig már-már tetszik is. Tartalommal nincs komolyabb baj, a csomagoláson kellene változtatni még, de ezt szerintem A Kravtex -nél is tudják. Kíváncsian várom az új Credo -t
:) ha egyszer a credo így néz ki. de kíváncsiam várom az új verziót, ugyanis nem lenne rossz busz de a külseje miatt a mostaniakkal soha nem fogok megbarátkozni.
Első kép: IIP-855 Sajóvámos, Templom Második: LHT-926 Sajópálfala, Autóbusz-forduló /a sofőrnek ezúton is köszönöm a lehetőséget!/ Harmadik: LGS-094 Kistokaj, Széchenyi Utca 75.
Látom, megzavartalak a képeimmel. Az első még 2003. decemberében készült, a második pedig 2004. februárjában. Vagyis a lényeg az újjászületése, a vázcsere volt.
Egyik letiltott topictárs azt mondja, hogy a táblája megtéveszt mindenkit, mert Szalonna-Debréte-Szalonna vonalon jár, nem pedig Miskolc-Edelény-Debréte vonalon.
Ezzel a kérdéseddel megleptél, ugyanis fogalmam sincsen :) Ha viszont valaki tud valamit, ossza már meg, legyen szíves, mert az újszülöttnek is minden vicc új.
CLK-445 ma tiszteletét tette Egerben, 5.45 Miskolc-Eger járaton.... Remélem hozzányúltak a vázhoz is vagy legalább a motorhoz, és nem csak egy lakat&fény esemény volt :)
Mennyire igaz az a hülyeség, hogy amit fényképez az ember, annak előbb-utóbb baja lesz: JIW-435 fotózása közben, a busz bal első légrugója hatalmas durranással megadta magát. A szívbaj hozta rám... :D
A Miskolc-Nemesbikk járatot csináló ("piros") M.A.N. rendszámát nem tudja valaki?
Mert én elég gyakran járok azon a buszon , de nem jegyzem meg soha. ( ha jól emlékszem, akkor J-vel kezdődik, és fehér rendszámú, és gyakran rossz) ( szerencsére) :o).
Tegnap csináltam pár képet a selejtezésre váró, még menetben levő járművekről.
Ha nem lenne gond, most nem töltöm fel ide, hanem belinkelem, mert máskor azt a "pár" képet, ami 2-3 oldallal arrébb van , azt is 53 perc alatt töltöttem fel.
Hát régi csuklósból nem sok van már. A 2 merci és a C80 mellett megtalálható BHK-763 2-2-2-0 ajtóelrendezéssel /bolygóajtós/ az általában üzemi és helyi járatokat csinál, aztán még meg van a JOB-708 /ex DUM-078/ 2-0-2-0 képlettel /ez viszont ráncos/ annak pedig nincs állandó fordája inkább tartalék csuklós. Én ezekről tudok. Szóval az ajtóképletből lehet kisilafizálni, hogy melyiket láttad reggel a HPF-264 helyén.
Az egyik képen látható pilótának már van állandó fordája. Ma reggel a 6:22 Tuv-Ónod-Miskolc egy régi csuklósbusz volt. Meg tudná esetleg valaki mondani, mi volt a rendszáma? A tiszaújvárosi régi csuklósokból még mennyi van? Melyik milyen fordát csinál?
Szerintem az AKD-226 selejtezése után később örökölte Miskolctól az IIW-547-et Tiszaújváros.
A BHK-761 helyett lett beállítva Polgár-Miskolc között, egészen az FLZ-196-os Merci érkezéséig, utána Mezőcsátra került, a BHK-760 helyére, Tiszaújvárosig meg vissza járkált egy rövid ideig, szóló buszra lett cserélve.
Korábban volt említve a BPH-391 -es, szerintem az 2004-ben kikerült az állományból, valószínűleg megvette valaki.
Van egy másik ex- NDK-s 256-os, BPH-390 -es rendszámmal.
Az említett eset is tipikusan tartalékos beosztást sugall. A Credo a hajnali polgári műszakos forda (mostanában 3.35-kor vagy 3.45-kor kezd) törzskocsija, előtte a HCA-452 volt rajta. Egyébként szerintem a belinkelt képen látható pilótának sincs állandó fordája, csinál mindenfélét, többnyire a polgári telephelyes fordáknak segít be. S valóban, legtöbbször ő dolgozik a C80-ason. Ha mondjátok, elhiszem, hogy volt a C80-as az AKD-226 és a JMN-944 között fordán, de biztos, hogy nem sokáig. Sokkal jobb kocsi, mint amennyire kihasználják.
Ha jobban megfigyeled a hangokat, valójában majdnem minden fokozatban eltér a kettő egymástól, viszont ami érdekes, hogy a régi váltó legfelső 6. fokozata ugyanazt a gyönyörű, semmivel össze nem téveszthető "éneket adja", mint az "új" váltó 5. fokozata. (Valószínűleg ez lenne az 1:1-es áttétel, és a mostani váltójában így már van gyorsítófokozat, de ha nincs igazam, majd valaki kijavít. A fokozatok számánál én beszámoltam a nem használt 1-est is.) Manapság már ezek a váltók vannak többségben, gondolom a kedvezőbb fogyasztás miatt. De például CCJ-147-esnek is még az általad keresett váltója van. EUB-599 meg egy sajátos kettő az egyben váltóval rendelkezik, ennél csak "betették" a gyorsítófokozatot, a többi sebességet meg eggyel lejebb "tolták", így ebben is a jellegzetes keresett hangokat hallani, csak egy fokozattal lejebb, mint eredetileg.
Köszi a válaszokat! Valóban a sebváltó lehet a bűnös, mert a motorja az első 2 sebességben ugyanaz, mint volt, csak a 3. és 4. sebesség tér el jelentősebben. Ismertek még esetleg a BHR-313-hoz, CCX-867-hez, és a BPH-466 régi hangjához hasonló hangú buszokat?
Igen, az IIW 547-nek valóban egy ideig volt állandó fordája. A Miskolc-Polgár vonalat csinálta egy ideig, utána ezt a vonalat a JMN 944 vette át (most ezt a vonalat az LKK 014 viszi). Az IIW 547 ezután lehetett látni több miskolc-tuv fordán is. Februárban vagy márciusban (már nem emlékszem) egy Credo-t helyettesített. (A credonak egyik vonala: 14:50 Misk-15:40 Tuv) Azóta megint nem látom. Most csinál valamilyen vonalat?
Jól hallottad, valóban megváltozott a hangja, szerintem sebváltót cseréltek benne, de nincs kizárva a difimű csere sem. A motor eddig is D10-es volt benne. Szívómotoros gép a jelenlegi és volt barcikai állományban BHR-371-es volt, ő azóta kapott D10-est, valamint BHR-368, ő a mai napig ezzel az erőforrással dolgozik.
Nem tudjátok véletlenül, hogy csináltak-e valamit mostanában a BPH-466-al? Néhány hete sajnos elvesztette a különleges hangját, amilyen a CCX-867-nek és a BHR-313-nak is van.
Én is úgy emlékszem, hogy az IIW-547 egy ideig csinálta az említett fordát. Legalábbis Miskolcon elég sokszor láttam polgári járatának teljesítése előtt.
Korábban volt szóban a BPH-466. Nos a gép a mai napig a CCJ-147 -et helyettesítette, pontosabban csak délelőttig, ugyanis délután már a LKZ-122 helyén feszített mind a négy ráncajtajával :)
Azt meg tudod mondani, hogy a váz milyen állapotban van? Van még benne vas, vagy már teljesen nápolyi? Különösen a bal oldali ablakvonal alja és attól fölfelé érdekelne. Köszi!
IIW-547 a C80-as. Én akárhogy erőltetem az agyam, nem emlékszem, hogy annak a kocsinak lett volna valaha is fix fordája. Egyetlen kivétellel: néhány hónapig, talán egy évig az egyik polgári telephelyes fordát csinálták vele. A BHK-761 és az FLZ-196 között ez járta a 4.15-kor Polgár-Görbeházával kezdődő és 13.55-kor Tuv-Polgárral végződő fordát. Ezenkívül a C80-as nem csinált fixen semmit. Volt Tuv-ban egy másik C80-as is, a HNF-492, ez talán átkerült Kövesdre. Amíg nálunk volt, fixen a 4 körös Miskolc-Tiszaújvárost csinálta (4.30 Tuv-Miskolc, 17.45 Miskolc-Ónod-Tuv.)
Jól emlékszel, valóban volt ez a forda is az I-esé. Talán '98 körül majdnem lefejezték a VI-os üzemet (kb. úgy, mint most a III-ast). Akkor került el Tuv-tól egy sor Miskolc-Mezőcsát, az összes Miskolc-Nemesbikk, az összes Tuv-Bőcs, továbbá a Miskolc-Tuv. fordák közül a "zsírosabbak". Volt egy-két év, amikor alig járt VI-os kocsi Miskolcra.
Akkoriban Miskolcé lett a máig övé 4 körös, miskolci telephelyes műszakos járat (ma KNB-047, 4.40 Miskolc-TVK, 22.30 TVK-Miskolc), ez az említett forda polgári telephellyel (bár még akkor a 16.35-ös lassú járat helyett a 17.10-es Tuv-Miskolc gyorsítottot vitte), csináltak az I-es üzemnek egy 6 körös Tuv-Miskolcot (egy sofőr vitte mind a hatot!!!, 5.15-ös kezdéssel, 21.50-es végzéssel, igen durva volt), ebből lett a ma E95-össel csinált egri, nyíregyházi két műszakos forda, és ideiglenesen megkapta az I-es üzem a polgári telephelyes, akkor még az LKM-ig menő műszakos fordát is (3.25-ös indulás, 0.35-ös érkezés - mellesleg volt idő, amikor ezt is egy sofőr csinálta...). Aztán az utóbbi kettőt szép lassan visszavette Tuv. Mellesleg nem is sok értelme volt annak a változtatásnak, mert mindkét forda kocsiját (AKD-226, BPR-683, majd sokáig BPR-553) Tuv-ban szervizelték.
Valamelyik bennfentes topiktárs nem tudná megmondani, hogy BPR-685 (tiszaújvárosi üzem) műszakija meddig jó és hogy mit terveznek vele? Szerintem a legrosszabb állapotú Ik-266-os errefelé és ehhez képest az elmúlt egy évben gyakorlatilag állandóan kint van az utakon. Mostanában még Miskolcot is csinálgat, ami azért már túlzás.
Tiszaújvárosban javaslom a munkanapos 14.40-es TVK-s műszakos indulást. Kiváló fotótéma: 10-13 busz libasorban. A legjobb a TVK-bekötő úton, a sorompónál fotózni. Ha szerencséd van, akkor jön a személyvonat is, s emiatt meg is áll 5-6 busz. A műszakváltások környéke (közülük is a legnagyobb csúcs: 13.30-14.20, 17.30-18.20) egyébként az autóbuszállomáson is nagyon jó. Tiszaújvárosban egyébként most Ik-266-os fordán csak a sajóörösi járat van (JOB-711), valamint a BPR-685-ös, aminek amolyan helyi vegyes fordája van. De további 4-5 rendszeresen előfordul tartalékként itt-ott. (Közülük legtöbbször BPR-689, 694 és 695 látható, meg JOB-707) Ik-260-os van még egy-egy Mezőcsáton és Hejőkeresztúrban (BPR-688, BPR-691). Ik-280-as csak egy van rendszeresen forgalomban (BHK-763), ő a Tiszai Erőműves helyit végzi. Ik-250-es egy van: EZZ-270 mostanában többnyire JABIL- szerződéses. Ik-256-osból megvan még CKH-425 és BPH-391, ők is tartalékok. Szintén Ik-256-os BFA-339, ő a görbeházi fordán van, műszakváltáskor látható.
Abszolút a véletlen hozta, de szó szerint. 6:45 -kor indul az LGS, ez meg sietve 6:48 kor ért be, ahogy feltűnt már turkáltam is a táskában a gép után. Nem mindennapi egy ilyen gép a "faluban" :D
Pontosítanék: Hagyták. Még az is lehet, többes szám sem kell... :-(
Régi (200-as család) Ikarusos járatokról nincs véletlenül valakinek egy kis összefoglalása? Látom itt elszórva a topikban, de jó lenne egyben látni az egészet, hogy merre érdemes "vadászni" rájuk.
Szerintem is jó helyen van itt a fórum. Amúgy a BV honlap teljesen meg fog újulni, csak várjuk ki. Lehet, hogy visszateszik rá a fórumot is (mármint nem ezt, újat).
Az idén, ha jól megy, Ózd 5 új buszt kap, és csak 2 laprugós van már, tehát evidens, 3 légrugós is selejt lesz. És az, hogy melyik, nem csak az életkor alapján dől el hanem, hogy melyik mennyi pénzből tartható fenn. Pl.: az új kocsi érkezik - telefonszám - 06.12-én. 3 egyforma állapotú, de eltérő évjáratú kocsi közül kell kiválasztani, ami helyette selejteződik. 2-nek lejár a műszakija 03. 28-án, ebből egy 24 éves, a másik 22. A harmadiknak, ami 25 éves, 07.01-jén jár le. Akkor világos, hogy azt selejtezik, aminek 07. hóban jár le, mert így azt már nem kell nehéz pénzért levizsgáztatni, hisz addigra itt az új kocsi. Értem?
Amúgy az EZZ-261 a selejtérett 250-es, valamint a BHK-418, és a JOB-697 (ex. BHK-417) légrugósok, plusz a két 266-os. Azért pont a 418-as, mert nagyon szét van rohadva.
Az ok sajnos egyszerű: a 452-es 23, a 466-os 20, a 415-os 25, a 418-as 23, a 420-as 20 éves. Max 3-4 évig lesznek még 200-as Ikarusok állományban. Sajnos.
BHK-418-nak a CREDO érkezéséig fordája volt ( 2009 év elején érkezett helyette LHT-803).
Hát igen... a 2 laprugos. Mennyit utaztam rajtuk...
Emlékszem, hogy annyi ik. 266-os volt, hogy más szinte nem is járt erre, amerre én lakom.
MÉg az egyik 250-es ikarust is selejtezni fogjá k bben az évben ( nem tudjátok, hogy melyiket??). Holnap bemegyek az indítóba Ózdon, és amennyi kép csak fér a fényképezőgépre, annyi fotót készítek róluk.
Tudja valaki hogy él még -e a JOB-702 frsz-ú busz. Ha él akkor merre jár mert nagyon félek hogy szétvágják, és még nem is utaztam rajta egy jó pár ideje.
Ha valakinek netám van róla képe, akkor légyszi oszd már meg velem ha lehetséges!
Igen, ez is igaz. Egy jól karbantartott Ik-250-es, 256-os máig adja azt az utaskényelmet, mint egy E95-ös. (De azért a hangsúly a jó karbantartáson már ott van.)
Viszont azt észrevettem hogy máig nem sikerült olyan kényelmes ülést alkotni mint a 256-osokban lévő. Amúgy a 256-os az egy külön kategória nálam. azokkal még mindíg szívesebben utazok több órás távban mint egy az EAG-okkal vagy más egyéb nem magyar vagy noname buszokkal.
Én sem mondom, hogy egy húszéves 260-asnak még szabadna az utakat rónia, de mikor szembe jön velem egy, büszkeség tölt el, mikor meg egy busznak mondott Credo-t látok, a sírás kerülget. Hát ide kellett jutnunk? Tudod, hogy' hívják a Kisalföld Volánnál a Credo-t? Robur! Hát ezzel az egy szóval össze lehet foglalni a kocsi lényegét. Az meg, hogy nem fűthető jól a 260-as, nem az Ikarus hibája, hanem a BV-é. Ha normálisan újították volna fel, ha rendesen karban tartanák, meleg lenne.
A szerény véleményem az, hogy ha Magyarországon úgy mennének a dolgok, mint bármely normális országban, nem járnának 20 éves 260-asok az úton, de nem létezne a Credo, meg az ARC sem!
Na jó. Én is kellően elfogult vagyok az Ikarus irányába, s a C56-nak szerintem sem nagyon van versenytársa mai napig sem a volánoknál, de: ez komoly? Ráadásul pont az Ik-260-asok kapcsán, amelyek hangosak, kényelmetlenek, rosszul fűthetőek. Egy 20 éves kocsinál bizony már előjönnek az utastérbe a kellemetlen gőzök-gázok is (Ez mondjuk leginkább a 266-osokra és 256-osokra igaz.)
Szóval azért egy 1 napos (3-4 éves) Credót szerintem ne alázzunk már egy 20 éves 260-assal szembeállítva. (Az ún. vandálbiztos kényelmetlen ülésekről ne beszéljünk, azok a C56-osokban is borzasztóak.)
Egy húszéves busznál már folyamatos csámcsogást lehet hallani, mert a rozsda szorgalmasan eszi...
Az Ikarusok önhordó váza zártszelvényekből van összehegesztve, az oldalukon meg feszített vaslemez van.
Az oldalláda ajtók alumíniumból vannak, az nem rozsdál...
A fődarabok közül a hátsóhíd meg a váltó általában túléli a buszt, a többi meg elvileg cserélhető. Ezek viszont "kimennek a divatból": Pl. a hangos hátsó híd, vagy 266-osoknál a laprugó, a dobféket is felváltja a tárcsafék, stb.
Néhány, az EU-hoz tőlünk régebben csatlakozott országoknál 3-5 év után cserélik le a buszokat...
Talán elérjük azt is, hogy nemcsak a sődert szállítják újszerű járműveken...
Egyet értek. Sőt egy picit továbbmegyek nálad: egy C56-os még mind a mai napig többet ér (a szememben), mint pl egy török MAN. Lehet, hogy elfogult vagyok, magyar busz révén, de ki nem az itt, közülünk?! :D
Teljesen egyetértek. De az a legidegesítőbb számomra, hogy a magyarok többségének a fejében "régi busz=Ikarus". Miért? Mert ezek a húsz éves kocsik 1974-es tervezésű buszok, kisebb frissítésekkel az évek folyamán. Tehát: a Volánok a kelleténél jóval több ideig használtak/nak még sokkal régebbi tervezésű, korszerűtlen buszokat, és így elhitették a lakossággal, hogy az Ikarus csak erre volt képes. Holott termékeivel Nyugat-Európát, sőt, még Amerikát is meghódította, az pedig nem pite, akárhogy nézzük is. Egyszóval, vérzik a szívem minden egyes Ikarus selejtezésekor, és lángol bennem a düh, mert mindig az jár az eszembe, mit hagytunk veszni...
SZIA!EZT Az elbontást kétlem,még 266-osok is inkább tartalékká válnak.Egy 260 pedig 100% az lessz,ha nem fordés kocsi.K barcikán hemzsegnek a fordás 266.osok.Pl:BFK_092.SZIA
Egy 20 éves kocsinál komolyan felmerül, hogy mi más baja van? Én nagyon szeretem az Ikarusokat, de szerintem egy normális országban ilyen életkorú géppel már nem szolgáltatnak.
Nem tudom mi a véleményetek az új ARC tárcsáiról?,de nekem nagyon nem jönnek be ( mondjuk érthető a változás BV logika) nagyon érdekes színe van nem de?Még szerencse hogy nem mi kaptuk meg, bár gondolom a többi is ilyen lesz :-(na mindegy ez van ezt kell szeretni!:-)Volt egy rendes ember aki a lebeszélt barcika helyett mégis benyomta Mezőkövesdnek, akövetkező ózdi lesz,(majd összesen: 4 barcika,5 újhely infóim szerint)!
Költözzenek csak az újak akkor... Érdekes, mostanában nagyonjól elvagyunk, pörög a topik, jönnek az infok, erre néhányan költözsen gondolkoznak? Cöh...
Hát, nem tudom, nem hiszem, hogy költöztetni kellene a fórumot. Ha mégis költözésre kerül a sor, akkor én az sg-t támogatnám, bár az bizonyos tekintetben rosszabb, mint a zindex.
Szerintem nem kellene bezárni a topicot, elég lenne átköltöztetni egy olyan helyre, ahol lehet saját moderátorokat alkalmazni az ilyen helyzetek kiküszöbölésére. Gondolok itt például php alapú fórummotorokra. Szerintem sok szempontból praktikusabb lenne.
Nagyon nem szeretem ha hülyének nézznek..........és nem szeretném ha törölnék a hozzá szólásaimat. Az a bizonyos illető (Úr) gondolom tudja kiről van szó!Olyan hülyeség miatt mert valaki szivatja amásikat mert gondolom én valami nem jó kettőjük között.... én nem szeretnék és nem is akarok belekeveredni!!!!Apropó t emeg stefi meg úgy látom hogy nem olyan rég vagy tag ennek a fórumnak tudtommal ahogy néztem a neten te MVK-s vagy szóval nem kellene itt okoskodnod mert ez BV fórum ha nem vetted volna észre!És nem szeretném ha törölnének, bár felesleges is törölni mert úgyis újra regizek!!
Igen azt tudtam, hogy határozatlan időre letiltották, de ezért nem fog új felhasználót regizni. Egyébként ő tényleg nem neoplan14. Mert ismerem az illetőt akinek van az Ismeretlen2 felhasználója.
Ne mond má'! Mi voltunk ilyen hülyék? Azt a mindenit neki! Akkor ez a lépés most még érthetetlenebb számomra, mint eddig. (Nem tudtunk vele mit kezdeni, hát ez "óriási")
Köszönöm a választ!Egyébbként a DUD-564 a BHR-370-et váltotta ( Kazincbarcika-Hidvégardó vonalon) a BHR-370 pedig átkerült (K.barcika-Edelény stb... vonalra):-)
Tehát a kérdésed első felére acee88 kolléga jóvoltából már tudod a választ. A másik kérdésre csak annyit tudok, hogy nem egymást váltották, az EUW-716 már egy éve taratlék volt (mióta a gazdája nyugdíjba ment), mikor Ózdra került (jól leamortizálva), azért adták ide, mert ők nem tudták mire használni - amit nem igazán értek, a Budapest másodrészt, vagy a gyöngyösi járatot inkább ezzel csináltattam volna, mint az E94-essel, vagy az M.A.N.-nel, de ők tudják. Cserébe kifejezetten a DUD-564-est kérték, nem tudom, hová vagy minek, biztos valami 266-os helyett.
Köszönöm a választ tőled,jaja férre értettem mert azt tudtam hogy hogy tavaly csere volt e két kocsi között csak azt hittem most visszacserélték, da akkor nem :-)Kössz még 1-szer:-)
Figyu, akkor most ugye bár ahogy leírtad megint DUD-564 visszament hozzátok és EUW lett barcikai,de azt véletlenül nem tudod, hogy akkor EUW automatikusan DUD-564 helyére került???s még annyit szeretnék kérdezni, hogy kb. ez mikor történt ez a csere-bere?Köcce előre is!:-)
Elég sok számos járat volt, amit én láttam: 1,2,4,6,10. De volt több csak azt valahogy nem vettem észre... Az újdonság, hogy a Bükkszentkereszt és Répáshuta felől érkező ARC megállt a Majálispark 5,15-ös megállójában?
Itt a jóidő, természetesm hogy sok különjárat volt. A jégcsarnokban azt hiszem a Jegesmedvék meccse volt, ezért mehetett oda különjárat, az Egyetemen meg hatalmas buli a szarvasűzőknek. (Ja és Görgey-n ;) )
Hidd el nem te voltál az egyetlen aki tegnap különjáratokat látott!
A Búza téren láttam két SÜt az FKE-800,és az FKE-793-at.
A népkertnél valami nagyon nagy buli volt. Ott is volt két 250-es,és egy Scania.Több busz is biztos volt csak nem láttam.Rendszámokat nem láttam mert az emberek épp száltak le a buszokról.
Pluszban még láttam szálguldani egy 250-est a Görgey-in (nem tudom helyesen írom e ha nem,akkor javíts ki!)gondolom az az egyetemre ment,ugyanis ott volt a Szarvasűzőknek a cél.
A Bükkben jártunk a mai nap folyamán, s valami futóversenyt tartottak. A gyűjtőautóbuszokat a Borsod Volán szolgáltatta
Autóból készült képek valahol Felsőtárkány és Répáshuta között. Érdekes, hogy az AAY-293 -ra az '1. busz' volt kirakva, A DUM-015 -ön nem volt hasonló jelzés, viszont Lillafüreden egy újabb 250-os párossal találkoztunk, ugyanígy konvojban, Egyikükön pedig már a '9. busz' jelzés volt olvasható. Egy szó mint száz, 250-os invázió volt a Bükkben :)
a barcikai üzem 7 fordája emberestől, buszostól Ózdra került, tehát innen történik a vezénylés, itt történik az javítás, minden. Ezek a buszok természetesen II-es jelzést kaptak (BOS-774, BPR-146, DUD-564, FLR-810, JLA-459, JMN-894, JMN-901). De ezek közül csak egy barcikai telephelyes (FLR-810), ez azért került Ózdhoz, mert a Kazincbarcika-Budapest-Ózd-Kazincbarcika kört csinálja, és az ellenpárja is ózdi, tehát így könnyebb a forgalomirányítás szempontjából. A javítás, elszámolás, miegymás pedig így is, úgy is körülményes, mert Barcikára fél 10 körül ér, és reggel háromnegyed 6-kor indul, Ózdon meg csak 18.20-tól 18.50-ig van. A többi külső telephelyes (Putnok, Nekézseny, Mályinka). Aztán a DUD-564-est elcsereberéltük az EUW-716-osért, úgyhogy az most újra Barcikán van. Azóta már a BPR-146-os selejt. Viszont Barcika megkapta Ózdtól grátisz a CCX-868-ast, ami most TESCO-zik. Hát ezek lettek átcímkézve II-ről III-asra vagy fordítva.
Az egykori III telephelyes buszok egy része I telephelyű, másik része II telephelyű, valamint pár darab megmaradt III-nek.
A I telephelyhez a Miskolcra járók meg csuklósok tartoznak, II-hez általában azok, amelyek csak rövidebb utakra járnak és a pesti Irizar. III pedig a helyisek döntően.
LMX-685, mezőkeresztesi telephelyes ARC (Mezőkövesdi üzem)..... :) Reggelente Egerben is megfordul, szép látvány a helyijáratos ARC-k mellett :) GVM-121 et váltotta egyébként.
Hm kiváncsi lennék valami érkezésre vagy indulásra a kocsinak Miskolcra/Miskolcról......... Valaki esetleg? Felsődobszáról jön minden szombaton az tuti. De hogy melyik indulás.... :(
Ez már nem a tudás hiánya, hanem az elgépelés (egyik ujjam gyorsabb, mint a másik, így főleg bizonyos szavaknál figyelhető meg, hogy felcserélődnek betűk).
Mert még új :). Majd két hónap múlva nézd meg, az kövi felújításig nem lesz többet ilyen fényes. (még mielőtt félreértenétek, csak koszos lesz, amit a mosó nem szed le róla a felújításig)
LKK-013-mal Bükkszentkereszt és Hollóstető között találkoztam tegnap motorozás közben, a Miskolc-Bükkszentkereszt-Répáshuta-Miskolc vonalon teljesített.
Azért durva lenne ,ha ez helyettesített volna valamit a Szeged-Miskolc járaton XD Akkor már inkább egy 266-os! ;-) Amúgy valami sportolókat vitt el a Mars térről. :)
annyit tudok hogy 15:10-és 15:20 között volt az indulás nagy valószínűséggel a 15.14-es gyöngyös-miskolc, 7-es kocsiállásról indult. abszolút nem figyeltem semmit.
Látom a alfabusznál még van mit javítani a festés minőségén. (vagy az első generációs koporsós VAR-ok ott Miskolcon lettek festve? )
ugyanis szombaton 15 óra magasságában vártam a nyíregyi buszt de azon a kocsiálláson ahova a nyíregyi szokott jönni még bennt állt egy borsodos regio. borzalmasan nézett ki a festék mindenhonnan, de főleg a kerekek környékén vált lefele és rohadt a lemez is. utána nemsokkal megjött az újabb szögletesebb regio is a BV-től na az már nagyon kultúráltan nézett ki. :)
Amúgy lehet, hogy hülyének fogtok nézni, de Tiszai pu.-nál a régi 8-as megállóján van kitéve BV menetrend, ott van két járat ami meg is áll az egyik elméletileg csak odáig jár. Hétköznapokon 15:10 környékén jön a menetrend szerint az milyen már?
"Nem hordok szép öltönyt és nincsen aktatáskám A világ legszebb buszát vezetem Velem együtt több millióan értik mikor azt mondom Ikarus Nem szeretem ha összekeverik az Ikarust a Neoplánnal Szeretem a sárga Ikarust, az erős Rába mentőt, az új Volvót. Büszke vagyok Székesfehérvárra, az Ikarus gyárra, a 280-as típusokra. Itt élek a Volántelep szívébe Jegy árakban mi vagyunk a nyerők És igen is mi használjuk el a legtöbb gázolajt. BORSOD VOLÁN, ÉN ÍGY SZERETLEK!"
Köszönöm az információkat. Csak azért kérdeztem mert, reggelente láttam a JOB-702-t a JHF-073-as busz vonalán és arra gondoltam hogy egyet buszozok suli előtt de nem sikerült mivel már ma a JHF-073-as busz jár .
Ha netán van képed a JOB-702-ről megosztanád velem?
Az egyik tiszaújvárosi, Sajólád-Tiszaújváros vonalon járkál, a másik miskolci, ő pedig a bükkszentkeresztiek új kocsija, Répáshutára/Bükkszentkeresztre járkál Miskolcról.
Nos most már biztos, hogy EUB-599-es egyelőre nem lesz selejt, épp az imént hozott haza frissen fényezett hófehér felnikkel :). (Sajnos a váltóján a 2-es kicsit vacakol.) Bár a BV-nél sose lehet tudni.
Irisbus kollégának: FHJ-889-es visszatért a helyére.
HU-Miskolc: Buszok és távolsági buszok 2009/S 59-085196 AJÁNLATI/RÉSZVÉTELI FELHÍVÁS EGYES ÁGAZATOKBAN
NÉV, CÍM ÉS KAPCSOLATTARTÁSI PONT(OK): Borsod Volán Zrt.
A szerződés vagy a közbeszerzés(ek) meghatározása/tárgya: 4 db + 100 % helyközi és 5 db + 300 % elővárosi új autóbusz beszerzésére, javítására és karbantartására.
Az ajánlattevő alkalmatlannak minősül a szerződés teljesítésére, ha: Nem rendelkezik 2007-2008. évben a közbeszerzés tárgya szerinti, összesen legalább 8 db helyközi és 20 db elővárosi autóbusz szállításáról szóló magyarországi referenciával.
Bírálati szempontok: Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. Az ellenszolgáltatás [EUR]. Súlyszám: 5,0. 2. Üzemanyag felhasználás [l/100 km]. Súlyszám: 1,5. 3. Karbantartási költség [HUF/millió km]. Súlyszám: 1,5. 4. A beépített fő- és részegységek karbantartási ciklusainak gyakorisága [km]. Súlyszám: 1,0. 5. A jótállás időtartama [hónap]. Súlyszám: 1,0.
Az ajánlattételi, illetve a részvételi határidő: 13.5.2009 - 10:00.
- A járművek hossza 12,0 +/- 0,3 m legyen. - Valamennyi megajánlott járműnek azonos gyártótól származónak, típusonként azonos kivitelűeknek kell lenniük. Csak a jogszabályi előírásoknak megfelelő eltérés megengedhető. - A járművek hossza 12,0 +/- 0,3 m legyen.
********************************* ...és még mindig Borsod Volán... *********************************
A szerződés vagy a közbeszerzés(ek) meghatározása/tárgya: 2 db + 600 % új, helyközi szóló új autóbusz beszerzésére, javítására és karbantartására.
Teljes mennyiség: 14 db autóbusz.
Az ajánlattevő alkalmatlannak minősül a szerződés teljesítésére, ha: - Nem rendelkezik 2007-2008. évben a közbeszerzés tárgya szerinti, összesen legalább 12 db autóbusz szállításáról szóló magyarországi referenciával.
Bírálati szempontok: Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. Az ellenszolgáltatás [EUR]. Súlyszám: 5,0. 2. Üzemanyag felhasználás [l/100 km]. Súlyszám: 1,5. 3. Karbantartási költség [HUF/millió km]. Súlyszám: 1,5. 4. A beépített fő- és részegységek karbantartási ciklusainak gyakorisága [km]. Súlyszám: 1,0. 5. A jótállás időtartama [hónap]. Súlyszám: 1,0.
Az ajánlattételi, illetve a részvételi határidő: 2.6.2009 - 12:00.
********************************* ...és még mindig Borsod Volán... *********************************
A szerződés vagy a közbeszerzés(ek) meghatározása/tárgya: 2 db + 100 % helyközi csuklós, 5 db + 100 % helyközi midi, és 5 db + 100 % helyközi szóló új autóbusz beszerzése, javítása és karbantartása.
Az ajánlattevő alkalmatlannak minősül a szerződés teljesítésére, ha: - nem rendelkezik 2007-2008. évben összesen a közbeszerzés tárgya szerinti, részenként legalább 4 db csuklós/5 db midi-/10 db helyközi (I./II./III. rész) autóbusz szállításáról szóló magyarországi referenciával.
Bírálati szempontok: Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. Az ellenszolgáltatás [EUR]. Súlyszám: 5,0. 2. Üzemanyag felhasználás [l/100 km]. Súlyszám: 1,5. 3. Karbantartási költség [HUF/millió km]. Súlyszám: 1,5. 4. A beépített fő- és részegységek karbantartási ciklusainak gyakorisága [km]. Súlyszám: 1,0. 5. A jótállás időtartama [hónap]. Súlyszám: 1,0.
Az ajánlattételi, illetve a részvételi határidő: 18.5.2009 - 10:00.
A járművek hossza: csuklós busz 18,0 +/- 0,3 m , midi busz 9,0 +/- 0,3 m, helyközi autóbusz 12,0 +/- 0,3 m legyen.
A HPF-267-es új korától a KEZ rendszámos Mergák megérkezéséig Miskolc-Kazincbarcika vonalon dolgozott, ezután idén januárig Miskolc-Edelény-Bódvaszilas vonalon volt, jelenleg pedig Miskolc-Ónod táblával lehet látni.
Akiket úgy tudom, hogy mostanában selejteztek: BHK-484, BHR-352, BPH-157, BPH-399, CCX-876, DUC-134, EUB-598, 599, 600, EZZ-251, GEX-385, GKZ-550, JOB-690, JOB-694, JOB-704. Természetesen ebben is lehetnek hibák, de én egyikőjüket sem láttam már nagyon régen (EUB-599-est kivéve). HMJ-884-est meg sajnos még a legfrissebb beszerzés előtt selejtezték, így ő sincs benne a miskolci 10-ben
Akkor frissítsük a selejt listát! BHK-484 BPH-157? JOB-704 EUB-598 EUB-600 JOB-694 EZZ-251 HMJ-884 CCX-876 és melyik a 10., de ha hibás a lista amit gyorsan leírtam az javítson ki!
Mivel kb. 10 csuklóst vonnak ki a forgalomból, és ezt fokozatosan teszik, elképzelhető, hogy még két hete dolgozott, (pl. én is láttam EUB-599-est is pár hete, pedig akkor már ő is benne volt a 10-es listában, akiket selejteznek). Egyébként az "ikertesója", a GJA-066-os meg tartalékos lett, az is lehet, hogy őt láttad, de én lennék a legboldogabb, ha mégis megmaradna.
Én úgy hívom, hogy beugró tartalékos, azért áll fent mindig a Búzán, hogy ha valamelyik busz lerobban, vagy valamiért kiesik a szolgálatból, akkor ő ugrik be helyette. Barcikán is van ilyen beugrós, jelenleg BHR-356-os áll a buszvégen eme szerepben, eredetileg BPH-157 látta el ezt a posztot, de sajnos selejtezték. De biztos van a többi autóbuszállomáson is ilyen gép.
Az igaz, hogy a Vovo 7700-asba elfért volna a kijelző, főleg a barcikaiba, de ha Ózd kap az idén, azt is ugyanúgy fogjuk megcsinálni, mint a KXG-397-esen, mondjuk a Borsodnádasd-Ózd-Miskolc vonalra fog kerülni, az meg már elvileg távolsági (75 km). És ha már arról van szó, hogy miért a kijelzőn spórolnak, én azt is hozzátenném, hogy a 21. században a légkondicionáló meg a thermoplan üvegezés is alapkövetelmény kellene, hogy legyen. De hát ez a Borsod Volán, nem a Hajdú.
Példának tökéletes, ötlet nagyszerű, nem lenne probléma a cégvezetéssel, ha... :D
Tábla vagy sem, én amondó vagyok, hogy vegyíteni kéne a kettő módszert. Nyilván ahol eddig 266-os Ikarus döngette az utcákat, ahol táblatartó egy évben igencsak ritkán van zargatva, oda abszolute fölösleges a digikijelző. De -és itt ismét a 7700 Volvoval példálózom- egy forgalmas elővárosi vonalra azért illene a modern technika alkalmazása. Ez olyan, mint mikor megveszek álmaid középkategóriás germán avagy japán (vagy bármilyen) autódat, és alufelni nélkül rendeled meg, hatalmas műanyag dísztárcsákkal.
Két példa a "szomszédból": Agria Volán már a Credokban is előszeretettel használja a BUSE kijelzőket, míg a Hajdú Volán megmaradt a tábláknál (távolságiba). Mindkettő elfogadható megoldás.
Akkor a KXG-397-et vegye példának az, akire tartozik. Hm?
Mondjuk én táblapárti vagyok, szerintem a mátrixkijelző a helyijáratos buszokba való. De ez szubjektív, és semmi észérvet nem tudok felhozni a kijelző ellen, csak a tábla valahogy jobban tetszik. De kitaláltam egy jó táblarendszert: átlátszó anyagú tábla olyan élvilágítással, aminek hatására csak a felirat világítana a sötétben (mint mostanában a vészkijárat jelzőfénye az épületekben). Ezt lehetne nyugodtan a szélvédő aljára tenni, a táblatartóban pedig lenne egy mikrokapcsoló, ami kikapcsolná a világítást, ha nincs benne tábla (bár ez, ugye, csak a telephelyen fordulhatna elő, elvileg). Na mit szólsz? Szabadalmaztassuk? :-)
Az a megoldás (KXG-397) korrekt, azzal nincs is bajom. Sem a helyettesítéses táblákkal (mergatábla a 280-asban). Viszont mikor csak be van "hányva" a szélvédő mögé a tábla, nah az elég trehány munka. Ha már mindenképpen ragaszkodnak a lenti táblázáshoz, akkor azt igényesen tegyék, és ne úgy, ahogy ezt "megszokhattuk".
A barcikai 7700-ás Volvóban meg nevetséges a "gyorsjárat" tábla. Kilyukadtam a digikijelző hiányához ismételten. Ááá csak idegelem magam a táblákkal. :S :D
Mondjuk a miskolci Volvo-k utólag felszerelt táblatartója nekem marhára igénytelen. Ajánlom figyelmébe, akit érdekel, a KXG-397-es ózdi Volvo-t. Hétköznap reggel 7:00-től 7:45-ig van Miskolcon.
Ha én lennék a BV arculattervezője, akkor minden buszba a szélvédő aljára tenném a táblát, mert így van szemmagasságban. Mert az utas nem akkor nézi az érkező busz tábláját, mikor még messze van, mert az apró betűket nehéz elolvasni, hanem mikor beáll a megállóba. Akkor viszont a szélvédő tetején levő táblát nehéz elolvasni, mert 1. magasan van, 2. az alsó sort takarja a táblatartó alja. És mielőtt valaki szóvá tenné a holtteret, ez egy olyan baromság, mint a relatív gyorshajtás: nyilván az lenne a legjobb, ha az egész busz üvegből lenne, mert ott tényleg nem lenne holttér, de ezek a táblák nem akkorák, hogy balesetveszélyt, vagy akár kényelmetlenséget is okozna. Egyébként vannak olyan buszok, amin eleve lent van a táblatartó (pl. Credo). Mondjuk Ózdon a helyi járat összes buszán a fenti táblatartóban egy "HELYIJÁRAT" felirat van, és alul van a relációs tábla. De már jópár helyközisben is lent van, főként a Volvo-kban és az ARC-ben. Ezeken fent vagy "MENETRENDSZERINTI JÁRAT" tábla van, vagy "Borsod Volán" felirat (ezek egyedi, házibarkács táblák, fehér alapon a fekete felirat, mint a csíkos buszok oldalán). Szerintem ez utóbbi praktikus is, és szép is. Egyébként ami eddig a legjobban tetszett nekem, kb. 15 éve, mikor az Agria Volán a helyi járatos buszaiban kezdte kicserélni a motorokat D10-esre, a motorcserés buszokban a felső tartóban egy zöld tábla volt "A TISZTÁBB LEVEGŐÉRT" felirattal, és lent a viszonylat. De sajnos már ott sem így van.
Nem hiszem,hogy olyan sokba kerülne pl.egy borsod volán felirat végig a busz oldalán.Így nagyon rossz. Pedig eddig a CLK 445 az egyik kedvencem volt.Főleg ha jól tudom a leghátsó sorba neki nem 5 hanem csak 4 ülése van.De lehet keverem.
Mivan ha esetleg kapott valami felújítást? Motorgenerál, lakat&fény? :) Ezek szerint számítanak még rá a jövőben, ez azért jelent valamit... Váltak már meg 396 osoktól Volánok :(
Lehet, hogy én vagyok rosszul tájékoztatva, de úgy tudom, az új logót csak az új, vagy újrafestett helyi, helyközi (sárga) és távolsági (fehér) buszokon alkalmazzák, hirdetéseken, kiadványokon, dekorációs célra. valmint a zászlóshajókon továbbra is a régi logót használják. De én ezt még tavaly hallottam, lehet, hogy azóta már más szelek fújnak.
Egy mindig jön Miskolcra fél három tájékában, de hogy a másik az miként tette tiszteletét, milyen fordában, azt nem tudom. Régóta vadászom rá, egy-két fotó erejéig, de az előbb említett időpontban a búza az... zsúfolt. :D
Pláne szép nagy Borsod Volán logóval milyen szépek lennének.... Már játszik is a fantáziám... :P
Azok bizony!!! :) Pláne szép nagy Borsod Volán logóval milyen szépek lennének..... Vagy új logóval? Hm.... :) Idén kiderül, milyen az újlogós távolsági gép /új beszerzés/.
Csak egy ötlet: nem a "török sípot" hallottad? Régen nagy divatja volt, és elég sok buszra felszerelték, de lassan kikopnak, mert ha víz vagy sár kerül bele (ami sanszos, mert a vezetőülés alá, az alvázra szokták tenni, ahol nem védi semmi), akkor tönkre megy.
Nem arra a hangra gondoltam, úgy tudom az csak leálláskor van. Amelyikre én gondoltam, az menet közben szokott lenni, buszpályaudvaron hallottam külső megfigyelőként. Ahhoz hasonlítanám, mint amikor egy bakelitlemez barázdáin a körmömet gyorsan végighúznám egymás után kétszer.
értem. köszi. a rendszámra nem emlékszem, meg nem is igen volt olvasható a hó miatt az első. Egerben meg nem figyeltem már meg. azt tudom hogy BF.-xxx szal valószínű utóbbi. :)
Érdeklődnék hogy a 9órási egrin állandó busz van vagy változó? Illetve milyen telephelyes csinálja? Kis érdekesség. Nem tudom hol járt a busz de rajtam kívül még jópár utas tágranyílt szemekkel bámulta a homlokfalon összegyült havat. Jópár hógolyó összejönne belőle. Amúgy egy nagyrábás 256 os :D olyan szépen muzsikál. Tipikusan az a kilométerekre jár a busz, de már hallom. :)
Ha megnyerem az ötös lottót, amikor azon több milliárdot lehet nyerni, dögöljek meg, a felét beinvesztálom abba, hogy legyen IKARUSZ, és mondjuk legyen újra "280"-as tartósságú busz, E94, E95.... alkatrész.. :D
Egyébként én még csak 1szer utaztam ARC-on, de a péteri körforgóban csak recsegett-ropogott annak ellenére, hogy valami 16e km volt benne. Meg az a váltó-előválasztó :-)
Az ARC-ról még utóljára annyit, hogy nekem speciel marhára nem tetszik. De ez szubjektív. Viszont ha már nincs Ikarus, akkor inkább tartanánk ki a Volvo-Credo párosítás mellett. Azok még mindig kiforrottabb buszok. És ennek a százféle típusnak már így sincs jó vége. Most még egy motor, még egy váltó, ami eddig nem volt. Egyébként, ha jól tudom, az Ikarus termel, csak nem itthon. És van a BV-nek is Conecto LF, Ózdon, helyis, de az is csak török szutyok, bár legalább az új már jól néz ki. De én akkoris Ikarust akarok! Brü-hü-hü!
Nos utánanéztem a dolgoknak. Ma IWX-534-es volt BHR-312 helyett, valaki meg tudná mondani, hogy akkor ez most végleges, vagy megint csak csere történt ideiglenesen?
Plusz néhány másik csere: JLZ-515 cserélt 516-tal, BHR-314-ből tartalékos lett, helyette talán BFK-094-es közlekedik, de ez nem 100%, meg úgy néz ki, hogy JLA-454 leváltotta a GJA-066-ost, mert ez utóbbi gép mostanában tartalékosként száguldozik a miskolci fordákon. Ha valami mégsem így lenne, elnézést kérek, és javítsatok ki!
BPR-694-nek mindig is ilyen mély hangja volt, amikor még csak Ik-200-asok futottak, akkor is meg lehetett ismerni a hangjáról. Egyébként IAF-413 helyettesítésével visszakerült a régi nemesbikki (hejőpapi) szolgálati helyére -:)
CCX-870 időnként cserél BHR-312-vel. Mellesleg én úgy láttam, hogy IWX-534 csak a téli szünetben, illetve utána egy-két hétig helyettesítette a BHR-312-est, de azóta visszatért, és a helyén dolgozik mindkét gép.
Üdv! A CCX-870 tegnap reggel az IWX-534 új fordáján (BHR-312 ex. fordáján) volt. Elvileg van saját fordája a CCX-870-nek. Más: Tud valaki valamit a BHR-312-ről? Selejt lett-e, esetleg tartalék?
Korábban olvastam, hogy a BHK-484 selejt... Kár érte, de legalább vannak jó kis hangfelvételeim.
Ugyancsak korábban volt vitatéma az ARC busz, vagyis az ARC létjogosultsága. Én azt gondolom, hogy ilyen csekély darabszámnál ezek a hibák, ugyan bosszantóak, de elfogadhatóak. Köztudott, hogy a BV-nek nincs pénze sem MAN Lion's City-re, sem Mercedes Conectora, sem egyéb elővárosi szóló alacsonypadlós buszra. Maradnak tehát a nem túl igényes "magyar" buszok. A szegény Ikarusaink felett eljárt az idő. Ezt ugyan fájó szívvel, de be kell látnunk. Az meg, hogy indítsuk újra az Ikarus gyárat, nos, hát szerintem nincs itt olyan ember, aki ne ezt kívánná, csak sajnos ez Magyarország, itt (pártpolitikai állástól függetlenül) mindenki csak a saját igényeit, zsebét figyeli. Irgalmatlan nagy tőke kellene az Ikarus újbóli beindításához. Ebbe túlságosan nem megyek bele, igencsak lerágott csont már. Summa summarum csekély az esély az Ikarus beindításához.
Nos ARC... Vannak bajai, rendesen. (példa kedvéért: LGS-097, futóműbaja van, egy hét szerviz alatt sem tudták megoldani...) Lehet leszólni, ócsárolni, de én úgy gondolom, ha nem is hosszú időre, de munkahelyeket létesít, s ami a legfontosabb: itthon, Magyarországon. Jó-jó értem én, csapnivaló összeszerelés. Erre mondják, mondták már előttem is, hogy nullszériás darabok, plusz látni a gyáregység hiányát. Az meg, hogy tíz év múlva nem lesznek sehol sem. Hát igen, de kérem, egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy akármelyik mai új buszból "lesz-e" valami.
Lehet keseregni, elégedetlenkedni, hibákat keresni, de én úgy gondolom, érjük be az ARC-kel, Credokkal, Alfákkal, s bízzunk benne, hogy újra felfut a magyar buszgyártás. Mást úgysem tehetünk, nem a mi asztalunkon dőlnek el a dolgok...
(ez már csak személyes vélemény, de eleinte én is óckodtam az ARC-től, s sajnálva gondoltam a jó kis 263-as ikarusunkra, ám mára már egyre jobban megkedvelem az ARC-t, az összes hibájával, a nyefergő karosszériájával, az idegesítő indexszignállal, a rángató váltójával.)