Látom, nem érted. Nem a hozzászólásod lesz az indok ami miatt a vezérrel esetleg tehetnek valamit, hanem a hozzászólásodból tudják melyik vonat szalagját kellene megnézni, amin esetleg találhatnak nem szabályos dolgokat. Soha nem fog hivatkozni senki az index-re, csak és kizárólag a szalagra.
En a polgari vagy buntetojog alapjan irtam. Ha valakit ezert szankcionalnak, akkor O polgari uton kovetelheti, hogy bizonyitsak be azt, hogy en igazat irtam-e?
Az évi 40-50 mrd Ft-ból mennyi: - a diák/nyugdíjas/... jegyre járó állami díjkiegészítés? - az ingyen szállított 65 év feletti EU állampolgárok után járó viteldíjkompenzáció (és valyon mennyi lenne ez utóbbi reálisan elszámolva)?
Vagy ezek az összegek a 40-50 mrd-on felül vannak?
Andó Gergely, szeretnem megkerdezni, hogy a forumban megadott e-mail cimedre lehet irni privat ugyben, ha nem, akkor hova irhatok? Ird meg PLZ az en megadott e-mail cimemre.
Lehet, hogy visszafejlesztésnek minősíted, de elzavarnám a posta Bhv-ket a 100a-ról és helyettük, hatrészes, emeletes, villamos motorvonatot járatnék.
A mostani IC rendszer helyett, inkább 100 db háromrészes gumiorrút vennék, és bontanám, egyesíteném, csatolnám, stb. 2 perc alatt az elágazó állomásokon.
Villamostanám a "nehéz" vonalakat, ahol még nincs. Ahol mindennap van 1000-1500 tonnás tehervonat és nincs drót, oda drótot azonnal.
Had ne soroljam fel azokat a jogi passzusokat es szakzsargont amit egy ilyen barhol is elhangzott "mende-monda" alapjan elinditott vizsgalat vagy szankcio es ennek kovetkezmenye(i) ellen fel lehet hozni.
Nemcsak a helyesírásoddal van probléma. Nekem az írásaidból az tükröződik vissza, mintha Te minden problémára tudnád a végső megoldást és ezek a megoldások nekem nagyon nem tetszenek. Lehet, hogy néha írok ostobaságokat, de nem szeretném, ha ez az ország visszasüllyedne a sötét középkorba. Nem visszafejleszteni kellene!!!!
A 160 mrd Ft ha jól tudom a felgörgetett adósságállomány. Az állam meg, ha lehet hinni a híradásoknak csak 40-50 mrd-ot utal át a vasútnak állami támogatás gyanánt.
traficc :
nem nyert.
Nem jól tudod.
A 40-50 mrd /év, a személyszállítás éves támogatása.
Akkor még nincs se pálya, se biztber, se Desiro, se Taurus, se Stadler, se semmi..................
Mond hányszor írják már le mások, hogy egyszer megértsd ????????
Milyen szerencse, hogy az utóbbi években már nem én írom ide a : Mibe kerül a MÁV évente című szösszeneteket.
Amíg én csináltam 2000-2001 , én civakodtam az elődeiddel.
Azok se voltak könnyű esetek.
Ezek az éves MÁV támogatások igazán nem tartoznak a magas matematika fogalom körébe.
Pár számot kellene (illene) megtanulni, meg a hozzájuk tartozó 1-2 szavas fogalmakat.
ennél még a Petőfi : Anyám tyúkja is bonyolultabb.
Látom mégse megy.
No nem baj.
Majd ismétlünk.
Tudod ha egy cukrász írja, nem szép de elmegy.........................de itt - elméletileg ( vállaltan) és önbevallotan, - vasútmániások találkoznak.
S hidd el fáj látni, hogy alig érdekli őket a vasút.
A 160 mrd Ft ha jól tudom a felgörgetett adósságállomány. Az állam meg, ha lehet hinni a híradásoknak csak 40-50 mrd-ot utal át a vasútnak állami támogatás gyanánt.
Ne aggódj, nyitott kapukat döngetsz. Kérésed +hallgatásra fog találni, és ezeken a vonalakon is annyi járat fog majd közlekedni, mint Makó és Hmv.hely között.:-))
Minimum annyit mint amennyit a következő vasútvonalakon közlekedtet a MÁV: Felsőgalla - Oroszlány 22, Pápa - Csorna 14, Rédics - Zalaegerszeg 16, Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót 20, Nagyatád - Somogyszob 32, Vác - Balassagyarmat 20, Karcag - Tiszafüred 14, Debrecen - Tiszalök 20, Mezőhegyes - Battonya 14. Ezek szerintem hasonló kaliberű vasútvonalak mint a Hódmezővásárhely - Makó vonal.
Megjegyzés: könnyű onnan az észt osztogatni ahol laksz, ha igaz ami a bemutatkozásodnál található (Brüsszelből). Remélem következő életed valamelyikében egy olyan térségben fogsz lakni, mint ahol most én, ahol az emberek normális körülményekről álmodoznak [villany, csatornázottság, közlekedés (ezen belül normális vasúti közlekedés), munkahelyek stb.]. Az itt élők Hódmezővásárhelyen és a környékén elterülő kisebb falvakban, tanyákon az emberek néha nagyon úgy érzik, hogy mintha az ország tudomást sem venne róla, hogy ez a régió is Magyarországhoz tartozik.
"Minden hülye parancsnokkal úgy lehet kisz@bni, ha parancsait, szó szerint végrehajtják."
OFF Elvileg így van, és folyton szeretném, ha gyakorlatilag is így volna.
Ehhez képest eddig ahányszor megpróbálkoztam ezzel, még mindig rám hullott vissza a végén, a fene egye meg... (Vagyis nemhogy azt nem tudtam kimutatni, hogy az illető hülye, de még én lettem a hülye. Hiába, az is számít, sőt, az számít elsősorban, hogy a "hülye parancsnok" az emberi viszonyrendszerben hol is helyezkedik el.) ON
"Egy forumos beiras miatti tenyleges intezkedes pedig nem jogszeru, pl. barmilyen jogi procedura eseteben nem fogadna el bizonyiteknak az igazsagszolgaltatast, hogy en vagy X, Y ezt irt."
Viszont ilyenkor leesnek az óraszalagok,menetigazolványok a helyükről és átvizsgálódnak,ne adj Isten a gép rögzíti a nem "dudálás" tényét és máris fütyül a szél az érintett talpa alatt.
en nem tudtam, hogy ezzel sertem akar az index szabalyzatat, akar a vezer erdekeit
Semmi ilyenről nincs szó. Te feláldoztad magad a közlekedésbiztonság oltárán :-))
En a rutinnak tudom be es pl. itt a 30-ason a Balatonnal felesleges este fellarmazni az egesz falut, ha tenyleg tudnivalo a kutya sem jar arra at. Sohasem tudhatod!
. Azért ilyen szar (muszáj így kifejezni) a Máv, azért tart ott, ahol van, mert nem kap annyi pénzt, mennyivel legalább nullszadós vállalkozás lehetne.
traficc:
1./
Most úgy évi 160 milliárdot kap a vasút az államtól , évente. ( plusz a saját bevételei)
Mennyit kérsz még évente ?
- A Honvédelem évi 300 milliárd a minisztertől az őrkutyáig.
- Az összes táppénz ( 10 millió főnek) 426 milliárd,
- Az éves lakástámogatás, 414 miliárd,
- Családi pótlék, Gyes, Gyed,stb. 405 milliárd,
- szociális intézmények, 377 milliárd,
- Munkanélküli segély, 161 miliárd,
Hová soroljuk be a vautat ???????
Az már látni való, hogy nem a vasút, hanem csak a MÁV ugyanannyit kap mint a munkanélküliek.
Milyen magasra emeljük még a támogatását ?
Mondj egy összeget !
Csukacska 1991..:...
2./
És itt jön a kérdés, hogy mikor fognak beszállni a vasútépítésbe nagy (nem állami) cégek. ?
traficc .:
Elfelejtetted megírni, hogy épp miért is kellene e nagy cégeknek beszállniuk a vasútépítésbe ?
Mo,.-n közszolgála infrastruktúra építésbe már szállt be civil nagy cég, de az eredmény két piaci szereplőnek nem tetszett :
- a megrendelő államnak,
- a használó polgárnak.
akkor most miért szálljon be ?
Nem érem !
Fejtsd ki.
Ha egy nagy civil cég épít, mert van pénze, két általad meghatározott pont között, olyan vasútvonalat amilyet Te kérsz ( lehet akár háromvágányos 200km/h sebességű is), akkor vagy a szedett pályadíjból kell viszatérülnie a befektetett pénzének + haszonnak, vagy az állam fizesse vissza ( pl..PPP)
Pályadíjból nem térül vissza.
Akkor most mi a kérdés ?
Csukacska .....1991...:
3./
Ezt azért írom, hiszen a TGV-t vagy az ICE-t sem csak az állam finanszírozta (gondolom én), hanem cégek is beszálltak, úgy, hogy a bevételek x%-a az ö bevételük lesz (legalábbis én így gondolom).
traficc :
Ilyet gondolni , jogod van.
ez egy szabad állam.
A dolog ugyan nem igaz, de attól Te még gondolhatod így.
Az infrastuktúra építése, vagy az országos infrastruktúrák építése, út, vasút, energia ellátó rendszerek, stb = ÁLLAMI FELADAT.
Max. ha nincs pénze erre az államnak, akkor vehet fel erre a feladatra hitelt, akár civil, nem állami intézményektől.
Nem. Ez egy arctalan, önmagát vállalni nem merő ember kéjes öröme. :-(
Az egy más kérdés, hogy figyelmeztetni kellett volna oldmumust, hogy azonnal moderáltassa ki a hozzászólását, de sajnos az én figyelmem is elsiklott fölötte.