SLX-350,
A Castrol 5w40 magnatec GTD és 5W-40 Magnatec GTX között mi a különbség, mert árban azonosak, mindkettő ACEA A3/B3/B4-t tud. Elméeltileg mindkettő jó az 1,9 JTDbe, de melyik a jobb?
Én sem cserélném le 5 e km után, de ha Tcow kollégát ez megnyugtatja, nyugodtan megteheti. Ha a te szádból hallom, akkor csak örülök, hogy megerősítést nyert a ki nem mondott véleményem. :-)
Szia Redbandy (nem tudom miért akarok mindig brandyt írni),
abban egyetértünk hogy a (előírtnál) gyakoribb olajcsere nem árt a motornak - csak annyit tennék hozzá hogy ugyanakkor egy félig-harmadig elhasznált olajat leengedni szvsz ablakon kidobott pénz (ahhoz tudnám hasonlítani amikor egy szemlátomást egészséges, teljesítőképessége csúcsán lévő 25 éves embert nyugdíjaznak).
A kenőanyag és az autó gyártó cégek külön-külön és/vagy együtt is a végtelenségig (de legalább is jóval az engedélyezett cserecikluson túl) nyúzzák az olajokat és a motorokat majd engedélyezik a tesztek során megálapított csereciklus 60-70%-át... (persze a gyári csereciklust túllépni azért ezzel együtt sem ajánlatos).
a gyári ajánlás 5W-40-es vagy 10W-40-es ACEA B3 minősítésű olajokról szól, én ezen belül inkább hajlanék az 5W-40-es (és netán ACEA B4-et is tudó) olajok felé.
Hülyeséget nem akarok mondani, ártani biztosan nem ártasz az autónak, ha lecseréled az olajat, én a helyedben ugyanolyat tennék bele, mint a gyári volt. DE inkább várd meg SLX válaszát, ő egy "igazi illetékes."
működésileg nem indokolja semmi, de több helyről, főleg újautótulajoktól azt az infot szedtem össze (tehát nem olajostól, hogy lehúzzon egy fölösleges olajcserével), hogy sokat jelent/jelenthet új autónál egy 3-5 ezer km körüli olajcsere, a kezdeti bekopás-bejáratás után lecserélni az olajat. (annak ellenére hogy manapság nem kell különösebben bejáratni, és high tech motorok készülnek, biztos hogy egy mai új motor is bekopik a gyári állapothoz képest, és a bekopás eredményeképpen keletkező fémszemcsék a motorolajban/szűrőben vannak jelen)
másik megközelítés: egy autógyárnak nem érdeke, hogy "életed végéig" kitartson egy motor, a különösen gondos karbantartás eredményeképpen, ezért én szkeptikus vagyok a hosszú szervízintervallumokkal kapcsolatban, ergo sűrűbben cserélem az olajat, 15ezernél többet nem hagyok neki (hivatalos ciklus 30e), baj nem lehet belőle.
de olyat is hallottam, hogy fölösleges a 3-5ezres olajcsere.
mivel igazságot tenni nem tudok, az olajcsere pedig csak használhat, ártani biztos nem árt, ezért döntöttem úgy hogy hadd szóljon.
...bocs, nekem is kételyeim támadtak, hallván, hogy nem stimmel valami.... érdemes a Goole-ban rákeresni a motorolajok-csak magyar- gyártóira....meg fogsz lepődni, és méinkább nem tudod hány óra van... csá
SLX mester majd megmondja frankót, de szerintem a 0w-40 nagyon vékony lenne bele. Gépkönyv mit javasol egyébként?
A gyári (Opel) olajtól ne félj én 5w-30-at használok teljes megelégedettséggel. Eddig csak a 15w-40-ről hallottam, hogy fogyogatós fajta. 10w-40 és 5w-40 no meg az általam is használt 5w-30 ok.
tisztelettel felteszem mégegyszer a kérdést, hátha tud valaki segíteni...
(vagy itt a Castrol a kedvenc? :)))
adott astra h gtc 1.9 cdti (z19dth) 150 le verda,
a gyári olaj benne GM 5W40 full synt,
szervízközti olajcserét csinálok (5 ezer km-nél),
a belelökendő olaj pedig MOBIL1 0W-40 protection formula full. synt lenne,
mert hallottam rosszakat a gyári GM olajról.
Ennek a mobil1 olajnak van ehhez az autóhoz megkívánt GM-LL-B-025 minősítése.
Szerintetek jó a választásom a márkára, ill. a viszkozitásra vonatkozóan?
köszi bárkinek a tanácsot/választ!
Mégy egy kérdésem lenne, csak a Castrolokon van zárjegy, vagy minden prémium márka olajain? Elég gáz ez az olajhamisítás, de szerintem zárjegyet is lehet hamisítani.
a "futottak még" kategóriát ennek az autónak az esetében (az élen haladóktól erősen lemaradva) a (kihalófélben lévő) VW 501 01 jóváhagyású motorolajok képviselik. Az igazi megoldást szvsz a VW 502 00 jóváhagyású (pl Castrol TXT Softec Plus 5W-30) motorolajok jelentik, ínyencek pedig akár a VW 504 00 jóváhagyású olajokat is (pl SLX Longlife III) választhatják.
az igazságot (ha a végsőkig megyünk) kizárólag a bíróság mondhatja ki (és időnként még azt is megfellebezik).
na, (hülye) viccet félretéve: Volvo S 40 1.9D (85 kW)-nél kétféle motorolajra vonatkozó követelményt találtam. A 2001-től 2002-ig gyártott modellekhez szinte bármilyen (többek között 5W-30-as) SAE osztályú ACEA B4 minősítésű motorolajok, míg a 2002-től 2004-ig gyártott modellekhez (a gyár szerint) kizárólag 0W-30-as motorolaj használható.
A Megane II dCi motorokhoz (a rendelkezésemre álló információk szerint) alapesetben 5W-40-es, 0W-40-es vagy 0W-30-as ACEA B4 minősítésű motorolajok használhatóak, a részecskeszűrővel felszerelt változatnál pedig ACEA C3 minősítésű 0W-30-as vagy 5W-30-as motorolajok jöhetnek szóba.
A legutolsó példától (Megane dCi+ részecskeszűrő) eltekintve a TXT Softec Plus szvsz bármelyik motorhoz kiválóan használható.
szvsz a motornak az olaj csere-berétől semmi baja sem lesz, valószínű inkább arról van szó hogy a szervíz a Longlife szervíz "aktiválása" során néhány dologhoz (pl fedélzeti kijelző) hozzányúl amit otthon nehéz reprodukálni.
Érdekes, hogy akkoriban tűnt el a castrol olajok dobozáról a belső letépős zárókupak, és az üzletkötőik is csak hümmögtek arra a kérdésre,hogy akkor ezt mos hol is gyártják és miért nincs kupak a sapkán belül és akkor most ez magyar ?!? stb. És miért van , hogy az olaj olyan furcsa. Elterjedt a hír ,hogy itthon gyártják (és nem csak csomagolják) valami fáradtolaj újrafelhasználással.Én kb. valahol itt vesztettem el a castrolba vetett hitem,pedíg előtte az volt az isten ( mint minden rallye mániásnak). És olyan furcsa dolgokat művelt az olaj,a motorban.Nem birta a strapát,a drágábbak sem. Azóta nem volt castrol a motorjaimban.Kivétel az rs maradt.
"Sőt, mivel az olajokat hamisitjak, a Metro viszonylag megbizhato beszerzesi forrasnak tunik. Mindenesetre megbizhatobb, mint egyik-masik "sarki" autosbolt..."
Biztos vagy abban hogy hamisítják, pl. a Castrolt vagy csak inkább több országban is gyártják és emiatt különbözik az ára?
ne aggodj, ez egy jo olaj, es az Audiba is rendben van. Igazabol tul is teljesiti az igenyeit.
Termeszetesen tobbfokozatu olaj, hiszen (szemelyautokhoz) mar evtizedek ota csak tobbfokozatu olajok vannak forgalomban. (Szerintem a fiatalabbak nem is ertik, mi ez a "tobbfokozatu" dolog. Nekem is csak a nagypapam meselte :-)
A Metroban ugyanolyan olajat arulnak, mint a mas boltokban. Sőt, mivel az olajokat hamisitjak, a Metro viszonylag megbizhato beszerzesi forrasnak tunik. Mindenesetre megbizhatobb, mint egyik-masik "sarki" autosbolt...
Csak egyetlen jo tanacs, ha jol hamozom ki a sztoridat: Metroban sose bizz meg az elado tudasaban! Ugyanez vonatkozik a Tescora, Media Markt-ra, stb stb.