Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

djzolko Creative Commons License 2006.06.08 0 0 10128
nem ismeri senki a ROWE-t? na mindegy is már megoldodott, Castrol legyürte :))
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.08 0 0 10127

Szia Pitbull,

 

a kémiába (vagyis az olajok pontos összetételébe) nincs rálátásom így erre a kérdésre nem tudok Neked nagy okosságot mondani (kicsit sem).

Előzmény: Pitbull (10126)
Pitbull Creative Commons License 2006.06.08 0 0 10126
SLX-350, A Castrol 5w40 magnatec GTD és 5W-40 Magnatec GTX között mi a különbség, mert árban azonosak, mindkettő ACEA A3/B3/B4-t tud. Elméeltileg mindkettő jó az 1,9 JTDbe, de melyik a jobb?
TCow Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10125
na látjátok, az a lényeg hogy mindenki nyugodt legyen :))
Előzmény: redbandy (10124)
redbandy Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10124
Szia SLX!

Én sem cserélném le 5 e km után, de ha Tcow kollégát ez megnyugtatja, nyugodtan megteheti. Ha a te szádból hallom, akkor csak örülök, hogy megerősítést nyert a ki nem mondott véleményem. :-)
Előzmény: SLX-350 (10122)
TCow Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10123
köszi a megerősítést és a válaszokat!
Előzmény: SLX-350 (10121)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10122

Szia Redbandy (nem tudom miért akarok mindig brandyt írni),

 

abban egyetértünk hogy a (előírtnál) gyakoribb olajcsere nem árt a motornak - csak annyit tennék hozzá hogy ugyanakkor egy félig-harmadig elhasznált olajat leengedni szvsz ablakon kidobott pénz (ahhoz tudnám hasonlítani amikor egy szemlátomást egészséges,  teljesítőképessége csúcsán lévő 25 éves embert nyugdíjaznak).

A kenőanyag és az autó gyártó cégek külön-külön és/vagy együtt is a végtelenségig (de legalább is jóval az engedélyezett cserecikluson túl) nyúzzák az olajokat és a motorokat majd engedélyezik a tesztek során megálapított csereciklus 60-70%-át... (persze a gyári csereciklust túllépni azért ezzel együtt sem ajánlatos).

Előzmény: redbandy (10117)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10121

Szia Tcow,

 

"....milyen előnye van a 0w-40-nek az  5w-40-hez képest?

Igaz az, hogy indításnál amikor még hideg a motor könnyebben eljut a 0w olaj mindenhova, lévén hogy vékonyabb, ezáltal hamarabb/jobban ken?..."

 

a kérdésedre egyúttal megadtad a (helyes) választ is...

Előzmény: TCow (10112)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10120

Szia Tcow,

 

szvsz az általad választott motorolaj teljesen passzol (ehhez) az Astrához.

hamisítani pedig (valóban) mindent lehet - csak az kérdés hogy a tisztelt elkövetőnek mi és mennyire éri meg....

Előzmény: TCow (10108)
TCow Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10119

várom... :)

 

köszi szépen!

 

(SLX, kit mindenki ajánl, tisztelettel várom tanácsodat!) :)

Előzmény: redbandy (10117)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10118

Szia Pitbull,

 

a gyári ajánlás 5W-40-es vagy 10W-40-es ACEA B3 minősítésű olajokról szól, én ezen belül inkább hajlanék az 5W-40-es (és netán ACEA B4-et is tudó) olajok felé.

Előzmény: Pitbull (10107)
redbandy Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10117
Hülyeséget nem akarok mondani, ártani biztosan nem ártasz az autónak, ha lecseréled az olajat, én a helyedben ugyanolyat tennék bele, mint a gyári volt. DE inkább várd meg SLX válaszát, ő egy "igazi illetékes."
Előzmény: TCow (10116)
TCow Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10116

működésileg nem indokolja semmi, de több helyről, főleg újautótulajoktól azt az infot szedtem össze (tehát nem olajostól, hogy lehúzzon egy fölösleges olajcserével), hogy sokat jelent/jelenthet új autónál egy 3-5 ezer km körüli olajcsere, a kezdeti bekopás-bejáratás után lecserélni az olajat. (annak ellenére hogy manapság nem kell különösebben bejáratni, és high tech motorok készülnek, biztos hogy egy mai új motor is bekopik a gyári állapothoz képest, és a bekopás eredményeképpen keletkező fémszemcsék a motorolajban/szűrőben vannak jelen)

 

másik megközelítés: egy autógyárnak nem érdeke, hogy "életed végéig" kitartson egy motor, a különösen gondos karbantartás eredményeképpen, ezért én szkeptikus vagyok a hosszú szervízintervallumokkal kapcsolatban, ergo sűrűbben cserélem az olajat, 15ezernél többet nem hagyok neki (hivatalos ciklus 30e), baj nem lehet belőle.

 

de olyat is hallottam, hogy fölösleges a 3-5ezres olajcsere.

 

mivel igazságot tenni nem tudok, az olajcsere pedig csak használhat, ártani biztos nem árt, ezért döntöttem úgy hogy hadd szóljon.

Előzmény: redbandy (10113)
HUNYOR Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10115
...bocs, nekem is kételyeim támadtak, hallván, hogy nem stimmel valami....
érdemes a Goole-ban rákeresni a motorolajok-csak magyar- gyártóira....meg fogsz lepődni, és méinkább nem tudod hány óra van...
csá
Előzmény: metalex (10102)
djzolko Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10114
sziasztok!

azt szeretném kérdezni töletek, h a ROWE olajokról mit tudtok? jo olaj? vagy nem jo olaj? sokkal nem olcsóbb mint a castrol, de van olyan jo?
redbandy Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10113
Indokolja valami a szervizközti 5 ezres olajcserét, vagy csak önszorgalomból teszed?
Előzmény: TCow (10112)
TCow Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10112

köszi a válaszokat, szervízkönyv szerint a gyári olaj benne 5w-40 (diesel),

és 5W-30 lenne ha benzines lenne.

 

szervízkönyv szerint engedélyezett viszkozitások: 5W-30, 5W-40, 0W-30, 0W-40!

 

10W-40-et nem engedélyez, valamint ACEA A1/B1 ill. A5/B5 sem megengedett. (nem is akartam)

 

1x használható legfeljebb az ACEA A3/B3

 

A kinézett olaj ACEA A3/B3/B4-es, és GM-LL-B-025 jóváhagyású, tehát a szervízkönyv kritériumainak megfelel.

A viszkozitás is összhangban van a szervízkönyvvel, nem is tennék máshogy, lévén hogy drága (nekem) és új verdáról van szó.

 

A véleményetekre vagyok inkább kíváncsi, hogy milyen előnye van a 0w-40-nek az  5w-40-hez képest?

Igaz az, hogy indításnál amikor még hideg a motor könnyebben eljut a 0w olaj mindenhova, lévén hogy vékonyabb, ezáltal hamarabb/jobban ken?

Előzmény: jetta19TDi (10109)
metalex Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10111

Egy időben (most nem tudom) az opel a  Mobil1 -el gyártatta az olaját,vagyis az volt a gyári is.Nekem az omega volt amiből evett ,de ebből nem.

Szerintem nem árt neki a 5w-40 sem, de egy próbát megér ,persze csak akkor  ha szerepel a gyári specifikációban is ilyen.

 

Előzmény: TCow (10108)
Pitbull Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10110

SZVSZ a FIAT 1.9 JTD 150LE változatának megfelelő olajat kellene választani mivel FIAT motorról van szó.

Előzmény: TCow (10108)
jetta19TDi Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10109

szia TCow

SLX mester majd megmondja frankót, de szerintem a 0w-40 nagyon vékony lenne bele. Gépkönyv mit javasol egyébként?

 

A gyári (Opel) olajtól ne félj én 5w-30-at használok teljes megelégedettséggel. Eddig csak a 15w-40-ről hallottam, hogy fogyogatós fajta. 10w-40 és 5w-40 no meg az általam is használt 5w-30 ok.

Előzmény: TCow (10108)
TCow Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10108

tisztelettel felteszem mégegyszer a kérdést, hátha tud valaki segíteni...

(vagy itt a Castrol a kedvenc? :)))

 

adott astra h gtc 1.9 cdti (z19dth) 150 le verda,

a gyári olaj benne GM 5W40 full synt,

szervízközti olajcserét csinálok (5 ezer km-nél),

a belelökendő olaj pedig MOBIL1 0W-40 protection formula full. synt lenne,

mert hallottam rosszakat a gyári GM olajról.

Ennek a mobil1 olajnak van ehhez az autóhoz megkívánt GM-LL-B-025 minősítése.

 

Szerintetek jó a választásom a márkára, ill. a viszkozitásra vonatkozóan?

 

köszi bárkinek a tanácsot/választ!

 

Mégy egy kérdésem lenne, csak a Castrolokon van zárjegy, vagy minden prémium márka olajain? Elég gáz ez az olajhamisítás, de szerintem zárjegyet is lehet hamisítani.

Pitbull Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10107
SLX-350 146-os Alfa 1.9 JTD be mit ajánlanál?
jazzuser Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10106
SLX, köszi a segítséget!
Előzmény: SLX-350 (10105)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10105

Szia Jazzuser,

 

a "futottak még" kategóriát ennek az autónak az esetében (az élen haladóktól erősen lemaradva) a (kihalófélben lévő) VW 501 01 jóváhagyású motorolajok képviselik. Az igazi megoldást szvsz a VW 502 00 jóváhagyású (pl Castrol TXT Softec Plus 5W-30) motorolajok jelentik, ínyencek pedig akár a VW 504 00 jóváhagyású olajokat is (pl SLX Longlife III) választhatják.

Előzmény: jazzuser (10096)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10104

Szia Zatis,

 

az igazságot (ha a végsőkig megyünk) kizárólag a bíróság mondhatja ki (és időnként még azt is megfellebezik).

na, (hülye) viccet félretéve: Volvo S 40 1.9D (85 kW)-nél kétféle motorolajra vonatkozó követelményt találtam. A 2001-től 2002-ig gyártott modellekhez szinte bármilyen (többek között 5W-30-as) SAE osztályú ACEA B4 minősítésű motorolajok, míg a 2002-től 2004-ig gyártott modellekhez (a gyár szerint) kizárólag 0W-30-as motorolaj használható.

A Megane II dCi motorokhoz (a rendelkezésemre álló információk szerint) alapesetben 5W-40-es, 0W-40-es vagy 0W-30-as ACEA B4 minősítésű motorolajok használhatóak, a részecskeszűrővel felszerelt változatnál pedig ACEA C3 minősítésű 0W-30-as vagy 5W-30-as motorolajok jöhetnek szóba.

A legutolsó példától (Megane dCi+ részecskeszűrő) eltekintve a TXT Softec Plus szvsz bármelyik motorhoz kiválóan használható.

Előzmény: zatis (10095)
SLX-350 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 10103

Szia Gonzoo,

 

szvsz a motornak az olaj csere-berétől semmi baja sem lesz, valószínű inkább arról van szó hogy a szervíz a Longlife szervíz "aktiválása" során néhány dologhoz (pl fedélzeti kijelző) hozzányúl amit otthon nehéz reprodukálni. 

Előzmény: gonzoo (10094)
metalex Creative Commons License 2006.06.06 0 0 10102

Érdekes, hogy akkoriban tűnt el a castrol olajok dobozáról a belső letépős zárókupak, és az üzletkötőik is csak hümmögtek arra a kérdésre,hogy akkor ezt mos hol is gyártják és miért nincs kupak a sapkán belül és akkor most ez magyar ?!? stb. És miért van , hogy az olaj olyan furcsa. Elterjedt a hír ,hogy itthon gyártják (és nem csak csomagolják) valami fáradtolaj újrafelhasználással.Én kb. valahol itt vesztettem el a castrolba vetett hitem,pedíg előtte az volt az isten ( mint minden rallye mániásnak). És olyan furcsa dolgokat művelt az olaj,a motorban.Nem birta a strapát,a drágábbak sem. Azóta nem volt castrol a motorjaimban.Kivétel az rs maradt.

 Nyugtassatok meg ,hogy az még jó.

Előzmény: jazzuser (10100)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.06 0 0 10101

Biztos vagy abban hogy hamisítják, pl. a Castrolt vagy csak inkább több országban is gyártják és emiatt különbözik az ára?

 

Hamisitjak. Mast is hamisitanak. Kis uzemek az eredetihez hasonlo flakonokat gyartanak, es olcso (de nem kirivoan szar) olajat csomagolnak bele.

Előzmény: jazzuser (10100)
jazzuser Creative Commons License 2006.06.06 0 0 10100

"Sőt, mivel az olajokat hamisitjak, a Metro viszonylag megbizhato beszerzesi forrasnak tunik. Mindenesetre megbizhatobb, mint egyik-masik "sarki" autosbolt..."

 

Biztos vagy abban hogy hamisítják, pl. a Castrolt vagy csak inkább több országban is gyártják és emiatt különbözik az ára?

Ajánlom figyelmedbe az alábbi határozatot ;-)

http://www.gvh.ionlab.net/index.php?id=2712&l=h

Előzmény: stevie wonder (10099)
stevie wonder Creative Commons License 2006.06.06 0 0 10099

Barbarita,

 

ne aggodj, ez egy jo olaj, es az Audiba is rendben van. Igazabol tul is teljesiti az igenyeit.

 

Termeszetesen tobbfokozatu olaj, hiszen (szemelyautokhoz) mar evtizedek ota csak tobbfokozatu olajok vannak forgalomban. (Szerintem a fiatalabbak nem is ertik, mi ez a "tobbfokozatu" dolog. Nekem is csak a nagypapam meselte :-)

 

A Metroban ugyanolyan olajat arulnak, mint a mas boltokban. Sőt, mivel az olajokat hamisitjak, a Metro viszonylag megbizhato beszerzesi forrasnak tunik. Mindenesetre megbizhatobb, mint egyik-masik "sarki" autosbolt...

 

Csak egyetlen jo tanacs, ha jol hamozom ki a sztoridat: Metroban sose bizz meg az elado tudasaban! Ugyanez vonatkozik a Tescora, Media Markt-ra, stb stb.

Előzmény: Barbarita70 (10098)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!