Ha adhatok egy tanácsot.: Halálos vétek újrafényezni! Inkább az eredeti fényezést kéne konzerválni,felújító pasztával kezelni.Hacsak nincs hozzá eredeti matricád a tankra,vagy meg tudod csinálni az eredeti feliratot,csíkozást.Egy újrafényezés a gyári feliratok hiányával mindig értékcsökkentő tényező.
Tényleg, a DELTA Riga a legszebb Riga motor, és egyéb motoroknál is sokkal szebb.
Én nem akartam csúcsmodellt venni, sokkal inkább az univerzális használat számított volna.
Mentem is vele vagy 800 kilómétert.
Aztán:
1. Folyni kezdett a benzin a tartály alján, nem a benzincsapnál.
Kiderült, hogy a tank át volt szúrva háromszög alakú vésővel, mind két oldalon! (SZABOTÁZS) Az ütődött rigai azt hitte, gondolom, hogy az oroszoknak megy az árú!
(gondolom más alkatrészeknél is ezt csinálták! )
2. A karburátor túl kevés benzint adott, és 30 km/óránál nem ment többet a gép.
Később a tűszelep "GUMIGALLÉRJA" annyira elöregedett, hogy vagy túl sok benzint adott, vagy semmit. Ezért kellett 15 éve félreállítani a gépet, most rendeltem egy k35 karburátort, remélem bevállik. (Nem nagyon volt időm, mag aztán gépkocsim is van! )
3. Az elektronikus gyújtás leált, szereztem egy másikat, az működik. Az ok: Valószínűleg beázás. De szerintem javítható, a gyantát kibontottam az alkatrészek közzül!
(A mostani 1,5 cm-es szikrákat húz...)
KONKLÚZIÓK:
1. Ez egy igen jó, egyszerű kis motor, gyermekbetegségekkel. Soha nem is akartam más stílust, nem hajszolom a sebességet, nem akarok villogni vele, használni, kirándulni akarok, erre való!
Pl: ha útban volt egy patak, egyszerűen felkaptam, és átsétáltam rajta! Azt nagyobb motorral nem teszed meg! Ja, és alighanem befér egy Suzuki sedan-ba!
2. Újkorában, minusz 15 C°-ban, egy rugásra indult!
(a fater Simsonja kb. fél perc alatt volt életre kelthető! )
3. A regisztrál végsebessége, ( hivatalosan) 55 km/óra volt.
Most majd készítek fényképet róla, és felteszem ide!
Sziasztok!Sürgösen eladó egy Amica típusú,automata váltos,3kerekü,50köbcentis,2ülesés,kifogástalan müszaki állapotú MOPED kisautó,és egy Piaggio Sulky típusú MOPED kisautó,remek fütés van bennük,évi 4000Ft a kötelezöje,és kismotor jogositvánnyal vezethetö.Ha érdekel akkor reggel 07-töl,este 22-ig lehet hivni a 0620/590-1572-es számot és keresd Pásztor Ferencet.Árban majd telefonon megeggyezünk.
Khmmm szal ha a deltádon K60 as jelzésű karbi van akor azt vedd le és vegyél (kb 1500 ft a vaterán) K35 ös jelzésűt ez régebbi és elpusztíthatatlan! egyszerűen én 4 hónapja hajtok egy ilyen verhót és nem dugul pedig még benzinszűrőm sincs! ezt nagyon pontosan be lehet állítani sokkal jobb mint a k60 asén már szoptam ilyennel amikor próbáltam beállítani az egyik berúgós blokkomon de épphogy csak pöfögött hát ráraktam egy k35 öst és apám lássá' csodát pöccre indult szal szerezzél be egy K 35 öst és azt rakd rá azzal tuti fog menni ja és ha van lehetőséged polírozd ki a belsejét tükörfényűre meg azt a kis kivezhető izét ami a hengerben van nagyon fog utána menni:D
Bocs, házon kívül voltam. Próbáltam az előbb a linkeket megadni, de mostanában nem akarja betölteni nekem a Jútúbot. Keresőszónak az ,,eklics''-et kell beírni, ő a videók másik főszereplője (a Riga mellett :). Mikor megtudta, hogy feltettem a videókat, először halni készült, de mikor megemlítettem neki, hogy ti is felfedeztétek a felvételeket, nagyon megörült a fejének, mondta, hogy adjam át üdvözletét minden Rigásnak! :)
Elvileg holnap megyek próbálgatni a motort, holnap derül ki, mit kell még alakítani rajta, ha eszembe jut, viszek gépet és csinálok egy-két videót az első indításról!
Hát mitmondjak én a méh ről hoztam el az egyik dolgozóé volt a gép és eddig került 9000 ft be és akkor annyi volt a hibája hogy le kellett cserélni a hátsó babetta lámpát és lábon hoztam haza. Én nem venném meg azért mert elég kopottas 2 mert berúgós, 3 mert az enyémhez képest drága vagy a festésen segít a polír pasztaa berúgós nem valami jó verzió sokszor csinálja azt hogy eltörik a rugó én is így kaptam a 4. verhó blokkom és hát elég nehéz volt megcsinálni leírom rövíden:
Rugó felhevít izzásig ,icipici fogóval megfog ,kalapál,lehűt nemilleszkedik felmelegít, lehűt , illeszkedik ok ez kb 3.5 órás művelet és hát nem egy leányálom amikor beleég a bőrömbe a rugó az igaz hogy már nem láccik mert onnan már lejött multkor a zománc. Nekem nem kellene , de ha tényleg nincs más akkor vedd meg mert akkor lehet hogy sokáig nem talász. De azért heti rendszerességel menj méh telepre.
Vegyed hát megér annyit ha pöccre indul de csak ha riga 4 es de nekem ez mondjuk sok is lenne mivel a látott verhómba eddig összesen durván 9000 pénzt öltem és nemhiába ebben benne van a motor megvásárlása is:D
URAK! SOS-ben kellene válasz-találtam egy szép állapotú 1980-as rigát eredeti állapotában-persze üzemképesen 20-pénzért-szerintetek jó ár érte,még mára eltették nekem-vegyem?
Feltöltöttem újabb 3 Rigás témájú videót, még időbe telik, mire a YouTube feldolgozza, szerintem holnap ilyenkorra már megtekinthetőnek kell lenniük. Nem egy nagy durranás, inkább ökörködés az egész, de a Riga azért ottvan!
OFF-topik, de kinek milyen motorja van még? Képeket is várok! Részemről még egy '70-es Simson Starral büszkélkedhetek. Ha normális napsütéses idő lesz, lecsutakolom és megfotózom.
Hmm... ismerős, de honnan... :D Amúgy van még pár, amin szerencsétlenkedünk, feltöltsem? Eklics barátom még a tekerésével is megpróbálkozik, bár a bal pedál mindig kilazul, mert a gányolás közepette elhagytam valamerre az ék anyáját :D
Más. Alakul a kis 4-es:
- a henger Taszáron Kacsóéknál mesteri fokon felfúratott - be lett szerelve az új főtengely a dugattyúval és az új csapágyakkal+szimeringekkel, így összeállhatott a blokk - a sebváltó és a kuplung is be lett kötve - mivel nem a saját ülése van rajta, nem lehetett lecsukni és beakasztani, a mester ezt a problémát is orvosolta a kis vasrúd hátrébb hegesztésével - ki lett gyomlálva az elektronika, megszabadultunk a gyújtáskapcsolótól - az első gumi, mivel korábban alacsony nyomáson volt használva, körben megrepedt és szakszerűtlenül lett egy folt rávulkanizálva, így állásában felrobbant, 13 centis repedést hagyva a belsőn. A belső még foltozható volt, a külső cserére szorul, Babetta gumit kap (egyedül az USSR-feliratot sajnálom róla :) - a kipuffdob és a könyök is ki lett égetve, előbbin ez elég randa nyomokat hagyott, a felülete teljesen megmattult, ötletekes várok, hogyan tudom ezt majd eltüntetni - valamint a Leukoplast- és szigszalag-markolatok helyett kapott újakat, amik nem nagyon (semennyire se) hasonlítanak az eredetire, de a célnak megfelelnek, és elsődleges cél most az üzemképesség
Holnap viszek ki üa.-ot és olajat, ezzel is újabb pontokra tehetek szert Smart-kártyám révén (amúgy nem kedvelem az ilyesmi, de annyira ajánlgatták...), így 15 évnyi kényszerpihenő után újra ereje teljében pöföghet! Ha már teljes díszében pompázik, teszek fel ide képeket, meg talán egy-két videót is a Jútúbra!
No, sikerült is az említett illetőtől beszereznem a főtengelyt, ma jött a postával, tényleg egy remekmű! Szinte hihetetlen, hogy ilyenek fennmaradtak! És az a szovjet levegő... ;)
Hali lesz :D majd.... az a lényeg hogy még a főtengelycsapágyat is kell cserélnem mert így nem kell majd megint szétkapnom a mondás is tartja lusta ember 2 szer dolgozik.. szal inkább most rendesen megcsiálom minthogy később szarakodjak vele.
Amúgy kellene 4 darab verhó/riga kerék fékkel tengellyel mivel a 2 szétszedett gépenek hiányzanak (lehet h kordély lett belőlük:(
Jeaah vettem teganap egy Riga 4 est 2000 ft ért és csak a dugója volt beszorulva de az nagyon:D most bugyikék de ez már nem az eredeti színe milyen volt a Rigák eredeti színe?
Akkor a fényképen miért a Moto 50 van rajta mindenhol? ja és még az a pláne hogy amiket láttam a neten ilyen féle verhókat azokon mindegyiken fehér a tank körül a gumi meg a hátsó csomagtartó.Ez hogy lehet meg a blokkra nem cirill betűkkel van írva hogy S-58 azt mondják hogy ez valami külföldi export ra készült és azért ilyen a csomagtartó na majd megpróbálom beszkennelni azt a képet, feltéve ha sikerül elkérni