Keresés

Részletes keresés

nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 449

Bár erős a ragasztás, azért  25 cm-t, én két sorban ragasztanék fel.

 

10 cm-t elsősornak és azt dübelezném is.

15 cm-t kicsit eltolt kiosztással második sornak

 

- a dübel garantálja a tartást

- kiesik a dübelek hőhídja

- kiesik a táblák éle közti hőhíd

 

 

Előzmény: tothkrisz (448)
tothkrisz Creative Commons License 2011.02.16 0 0 448

Szia nopanick.

 

Látom a hozzászolásaid alapján te nagyon otthon lehetsz ebben a purhabbal való ragasztásban (homlokzatra eps)

Mi a vélaményed uj építésű háznál a porotherm 38 HS falra alapozás után felragasztható dűbelezés nélkül a 25cm vtg grafitos eps?

 

Előre is köszi.

nopánick Creative Commons License 2011.02.16 0 0 447

 Házam szigetelését magam végezném, 2x10 cm rétegben

nagyon megtetszett a ragasztóhab felhasználása.

Arra gondoltam, hogy az első réteget is ezzel raknám, tehát nem zsákossal, hanem rag.habbal.

Szerinted bízhatok ebben a megoldásban??

Miért ne bízhatnál...?

 

A vakolt fal szigetelésénél vannak fenntartásaim, hogy meg áll-e a szigetelés.

Ezt le kellene mélyalapozni? Ha igen , kb mennyit vegyek m2-n ként mélyalap.ból?

A vakolatot átkopogtatni, ahol gyanús hangja ott leverni..., kijavítani nagyjából, új vakolattal.

Vakolatot (és kőport) szerinetm mindig kell mélyalapozni a felület erősítése érdekében.

 

A mennyi kell ...az függ a vakolat porozusságától és "keménységétől".

Porozus, puha vakolat többet vesz be a mélylapozóból.

1 liter ~ 10 m2-re elég a  vakolat szívóképességétől függően.

 

Felhordás a telítődésig, több soron kenve, de! még a nedves-a-nedvesre módon kenve.

Egy kis részen lehet próbakenni, és a lényeg, hogy minél telítettebb legyen a vakolat, de

MÉG beszívja az alapozót, azaz száradás után, ne maradjon fényes a mélyalapozott felület!

 


Melyik megoldás erősebb a zsákos ragasztó vagy a rag.habos?

Szerintem a habos, mert jobban tapad a falhoz is és pláne a habhoz is...

 

 

A ragasztó habbal mekora lehet a legnagyobb felületi egyenetlenség, amit még meg lehet ragasztani?

(az van bőven a régi falon, mivel ablakcsere is volt és néhol vakolat van, néhol a csupasz tégla, persze csak az ablak körül).

Bár azt sem tudom pontosan zsákossal mekora egyenetlenség a megengedett!

 

0-1 max. 2 cm mindkét esetben...

 

A mélyebb részeket célszerű, vékony hungarocell hab darabokkal, naygjából  feltölteni.

Amiket (szerintem) PUR habbal célszerű oda ragasztani, de lehet zsákossal is.

Ablak kávában eleve vakolat leverés a tégláig! és a vakolat helyett is hab...

 

Mivel 10 cm szigetelést fogok dübelezni, veszek dübelt 170-est és 190-est is.

A lényeg, hogy magában  a téglában ~4 cm-t fogjon a dübel.

 

Erre a "bedübelezett" felületre ragasztóhabbal teszek, még átfedésben 10 cm polisztirol lapot.

Szerinted? Jobb mint egyben a 20 cm?

Jobb, mivel a dübelek hőhídja megszűnik...

 

Előzmény: mitirgyak (446)
mitirgyak Creative Commons License 2011.02.15 0 0 446

Szia Nopanick!

 

Szeretnék én is kérdezni tőled. Házam szigetelését magam végezném, 2x10 cm rétegben raknám, átfedéssel a polisztirol lemezt. Első elképzelésem szerint az első réteget zsákos anyaggal, a másodikat pur ragasztóhabbal raknám. Csak az első réteget dübelezném, a másodikat nem.

Láttam a kis videot amit belinkeltél a forumba, nagyon megtetszett a ragasztóhab felhasználása. Arra gondoltam, hogy az első réteget is ezzel raknám, tehát nem zsákossal, hanem rag.habbal. Szerinted bízhatok ebben a megoldásban??

A másik kérdésem, hogy van régi, tehát vakolt falam és van új porotherm falam is. A vakolt fal szigetelésénél vannak fenntartásaim, hogy meg áll-e a szigetelés.

Ezt le kellene mélyalapozni? Ha igen , kb mennyit vegyek m2-n ként mélyalap.ból?

Melyik megoldás erősebb a zsákos ragasztó vagy a rag.habos?

A ragasztó habbal mekora lehet a legnagyobb felületi egyenetlenség, amit még meg lehet ragasztani?(az van bőven a régi falon, mivel ablakcsere is volt és néhol vakolat van, néhol a csupasz tégla, persze csak az ablak körül).

Bár azt sem tudom pontosan zsákossal mekora egyenetlenség a megengedett!

Mivel 10 cm szigetelést fogok dübelezni, veszek dübelt 170-est és 190-est is. Régi, vakolt falra hosszabbat, az újra rövidebbet tenném. Erre a "bedübelezett" felületre ragasztóhabbal teszek, még átfedésben 10 cm polisztirol lapot. Szerinted? Jobb mint egyben a 20 cm?

Talán azért érthető amiket írtam, ha hülyeséget írtam majd kijavítasz, kijavítotok. Remélem!

Köszi előre is a segítséget!!!!!!!!

 

Szoles99 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 445

Nagyon köszönöm neked is!

Már egy nap alatt sokat tanultam... :-)

Előzmény: nopánick (443)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 444

Tyű, ezt gyönyörűen levezetted, logikus, tényleg nagyon köszönöm!

 

Akkor gyorsan elfelejtem az eddigi elképzelésemet, és nekiállok nyomozni, feltárni, hogy mit lehetne megoldani, ami megfelelne a leírt szempontoknak.

 

Még egyszer köszönöm!

 

Ui: még fogsz hallani rólam, ezért előre is elnézést... :-)

 

Előzmény: nopánick (442)
nopánick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 443

Két ökölszabály van pára ügyben...

 

1.

Belülről kifelé haladva, mindig az előzőnél jobb páraveztő rétegnek kell következnie.

 

2. (spéci megoldások nélkül)

A páramozgást gátló rétegen belül. max a teljes hőlépcső 1/6 (~17%) lehet.

(bátor emberek estleg 1/5-ig (20%) is elmehetnek...)

 

Esetedben a hőlépcső (26-17,3)/26=0,33 

Azaz a 33%-a lenne belül...már -5 foknál is.

 

----

 

Nem biztos, hogy nem működne a ház, de az se biztos, hogy igen.

 

Így, én laikusként nem terellek a megoldás felé.

 

HA mégis tudni akarod a tutit, akkor keress

szigetelő szakmérnököt, aki számol és aláír és

kártérít, ha nem válik be, amit oda tervez Neked.

 

Előzmény: nopánick (442)
nopánick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 442

Egyébként milyen hátrányokkal, következményekkel járna az erdeti elképzelésem? (fal belsejének feltöltése mondjuk perlittel+kívülre polisztirol)

Lecsapódna a falban a pára?

 

Ha kint -5 fok van és bennt +21 fok, akkor hőlépcső 26 fok.

Mivel a gyapot és hab kb. azonos hőszigtelő hatású

és a többi fal réteg nem magyon rúg labdába, így

az 5 cm gyapot és a 10 cm hab a hőlépcsőt

26/(5+10)=1,73 fok/cm alapon osztja el....

A hab tehát magára vesz 10x1,73=17,3 fokot.

A betonyp lemez igy -5+17,3=12,3 fokos helyen lesz! a falban.

 

Megnézve a harmatponti tabellát, az látszik, hogy

21-22 fokos benti levegő esetén, bizony már a  szokványos

55-60% páratartalomnál is a betonyp lemez, bizony elég hideg

ahhoz hogy rajta a vándorló pára harmattá kicsapodjon.

Azaz eláztassa a gyapotot a falban!

 

Konyhában, fürdőben, ahol a 70-75% pára sem ritka, pedig

szinte biztosra vehető az időnkénti nedvesedés a falban.

Ahol nedvesség, ott pedig penész is...

 

Szóval ennek a falnak a fő gondja a bezárt gyapot, ami

a nála sokkal rosszabb páravezető hab mögé kerül....

Ugynezért nem jó a feltöltés+kívűl hab megoldás sem.

Szerintem...

 

 

Előzmény: Szoles99 (441)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 441

No, ezzel viszont megkavartál. :-) Mármint a pára problémával.

 

Ahogy láttam, semmilyen párazárás (kenés sem) sincs a betonyp táblákon.

 

Ha most jól okoskodom (azaz megértettem, amit írtál), akkor vagy a fal résének feltöltése a megoldás (az általad ajánlott perlittel), vagy így hagyni a rést, és akkor lehetne kívülre egy grafitos lap szigetelés. (a kőzetgyapotos külső szigetelést kihagynám, ahogy látom az ilyen rendszerek árait...)

 

De vajon a kettő kötül melyik megoldás hozná a jobb hőszigetelést?

 

A külső betonyp lapok levétele sajnos nem megoldható, tehát a fal teljes kitöltése kőzetgyapottal sem menne.

 

Másik gondom, hogy kívül 10 centinél többet nem igazán szeretnék  feltenni, mert így sem túl nagy az ereszaljak és a tető kilógása, és félő, hogy csúnya lesz a ház. Emiatt gondolkodtam egy öszvér megoldásban. (belső feltöltés+kívül grafitos lapok)

 

Viszont ha ez nagyon problematikus a pára miatt, akkor persze valami mást kell kitalálni.

 

Egyébként milyen hátrányokkal, következményekkel járna az erdeti elképzelésem? (fal belsejének feltöltése mondjuk perlittel+kívülre polisztirol)

Lecsapódna a falban a pára?

 

Köszönöm.

 

 

Előzmény: nopánick (431)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 440

Köszönöm szépen, így fogjuk felragasztani, ez tetszik.

Előzmény: nopánick (428)
nopánick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 439

Vakolatra rakott habot mindig kell dübelezni,

akár PUR habbal,  akár  zsákos ragcssal kerül föl ...

 

A mélyalapozó egy műgyanta (akril bázisú asszem) lötty,ami

MÉLYEN beszívódik a vakolatba, téglága, betonba, kőporba és

a porlásra-morzsolódásra-málásra hajlamos felületi réteg

ragasztóval együtt való leválását akadályozza.

 

Azaz erősiti az alap felületet.

 

pl.

http://hoszigetelorendszer.com/spd/312171/Melyalapozo

http://www.kolor.hu/termek.php?up=kol_170

Előzmény: Törölt nick (438)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 438

Ez a habos módszer régi vakolatra / lábazatra is haználható? Nem tud leesni a régi vakolattal együtt ha nem dűbelezzük? Valamint ez a mélyalapozás mit takar pontosan?

nopánick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 437

- a zsákost megszokták, ismert

- ez a PUR alig 1-2 éves technika...

- NEM LÁTSZIK, hogy sokat és kosszal/szeméttel DOLGOZIK  a mester

  (a PUR-al így a megrendelő elkezdi sajnálni a pénzt, hogy ezt én is tudnám)

- a PUR-hoz finomabb kezű, türelmesebb mester kell!

 

De, leginkább, mert nem találkozték még össze a PUR-os technikával.

 

Hasonlóan "ismertlen" a köztudatban, mint a grafitos hab!

Pedig az is előnyősebb, a fehérnél ...

- helyigényben biztosan

- komplett rendszer árban picit talán olcsóbb,  de szinte

  biztosan nem drágább, mindösszesen a  rövidebb dübel, a

 a keskenyebb indítósín és a keskenyebb ablakpárkányok okán.

Előzmény: tanca1 (433)
nopánick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 436

Mivel pince plafonon nincs

- sem fagyveszély

- sem jelentős hőmérséklet változásból adódó, hőtágulás

 

Így az 1-2 cm vastag felületképző szeletelt tégla, kőlap, akármi

szerintem gond nélkül felragasztható a habra, mégpedig PUR habbal.

 

Mert

- tapad mindenhez, ami szóba jöhet

- jó páravezető, tehát a fugákba kiviszi a burkolat alattról a párát

- gomba (penész is) álló

 

A fugázást pedig, nem párazáró masszával kell csinálni.

Előzmény: Törölt nick (435)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 435

"Mondjuk a grafitos-t célszerű is, hogy a sötet színe ne nyomassza az embert ..."

 

Boros pincébe kizárt dolog, hogy bármi nyomasztaná az embert. Max ha üresek a hordók. Amúgy arra gondoltam már régebben is, hogy téglából belülről kifalaznám a beton boros pincét. Ha esetleg a betonta ragasztanék EPS-t, utána lehetne dísznek valami vékony tégla. Rétegrendben:

 

Szoba levegő (21-22 C), laminált padló, hab szivacs, fólia, beton, vasbeton, 10-12 cm grafitos EPS, tégla, nyirkos pince levegő (10-15 C).

nopánick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 434

Az 5-6 kg-ban már a hálózás+glettelés is benne van!

 

Nem kell dübelezni a mélyalapozott betonra, PUR-ral ragasztott habot.

 

Sőt, a tároló/műhely/nemhasznált pincében hálózni-glettelni is luxus...

Síkba kell csiszolni és elvan magában a hab, hisz direkt napfény nem éri.

 

Magassab szintű elvárás esetén, a csiszolás után pedig

teddy hengerrel lelehet festeni diszperziós festékkel 2 soron.

 

Mondjuk a grafitos-t célszerű is, hogy

a sötet színe ne nyomassza az embert ...

Előzmény: Törölt nick (430)
tanca1 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 433

Köszi a választ, azért ez elég meggyőző!

Árban u.a., viszont tisztább és sztem gyorsabb is! Vagy tévednék?

Viszont akkor azt nem értem, miért nem terjdedt még jobban el ez a technika? Miért "bajlódnak" még sokan a zsákos anyaggal?

 

Előzmény: nopánick (432)
nopánick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 432

Zsákos ragasztóból, csak a ragasztásra,

cirka 3,0-3,5 kg fogy 1 m2-re, ami ~170-200 Ft/m2

(a keverő szár+fúrógép ár nincs benne)

 

PUR hab cirka 10-11 m2-re elég,  ami cirka 160-180 Ft/m2

(a pisztoly+lötty árat is bele számolva)

 

Szóval, árban mindegy...

 

Amire a PUR habnál fell kell ksézülni, plafon alján, hogy

magától nem áll meg a tábla a palfonon, ezért

pár percig támasztani kell alulról valamivel.

 

A már felragasztott táblához a frissen felrakott 

egyik éle 2 szöggel kapcsolható, így csak a

másik (lebillenni akaró) élet kell támasztanai...

Előzmény: tanca1 (429)
nopánick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 431

A falban biztosan nincs sehol párazárás... ?

pl. valami kenés a betonyp lapon...

 

Az üreget inkább perlittel tölteném fel... információ és termékek

http://www.anzokft.hu/html/perlit.htm

 

---

 

Nem tudom mennyire jó ötlet a gyapoton KÍVÜLRE még habot tenni?!

Inkább vakolható gyapot kéne kívűlre is...

 

----

 

Sajnos a PUR hab NEM!!!! párazáró...sőt!

 

A habozás után az illesztést valami mással kell párazárni.

pl. öntapadós alu szalaggal (kellősítés alighanem kell alá, pl. mélyalapozóval)

http://szigeteles-akcio.hu/szigeteles-kiegeszitok/alu-ragasztoszalag

 

Bár nagy jelentősége nincs a párazárásnak, mert  maga

a betonyp (CK lemez, cement kötésű) lemez páraszáma,

úgy mű=20 körül rémlik! azaz a tégla kategória....

....csakhát jó vékony anyag, így nem igazán akadály a párának!

 

-----

 

Ebből adódóan, ha még kívülről akarod szigteleni, plána habbal!!!

akkor az üreg feltöltés nem célszerű, hisz a fal hőszigetelő képességét

nem kéne növelni a (benn lévő gyapot miatt) a külső betonyp lemezen belül.

 

HA a mosatani falszerkezet hőszigetelő hatását ~ 6 cm "hab" egyenértéknek

vesszük (a leírás alapján)  ami cirka U=0,7 >> R%1/U=1/0,7=1,43 akkor

erre kívülről nagyjából 3,5-4,0X annyi hab kívánkozna páratechnikailag

....azaz 20-25 cm fehér vagy 16-20 cm grafitos hab.

 

-------

 

Szóval igazából

lekellene venni a külső betonyp burkolatot és

feltölteni azt a 18 cm üreget gyapottal, amivel

0,044/0,18=~0,27-0,30 körüli eredő U érték adódna,

sőt 0,039-es gyapottal inkább U=0,25 körüli is akár.

Ami már nem rossz...

 

A külső szinezés meg úgysem úszható meg ...

 

Előzmény: Szoles99 (427)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 430

Azt mondják 5kg kell a zsákosból 1m2-re, tehát a videó alapján 200m2-re kell 1000kg. A legolcsóbb zsákos kg-ja 51Ft, azaz kb. 51.000,-

 

A flakonosból kell 1 flakon 10m2-re tehát 20 flakon (legyen 24 mint a videóban) 1 flakon 1.605,- Ft. Azaz 38.520,- Még megveszed hozzá a pisztolyt 5ezer forintért. Még úgy is olcsóbb.

 

Gondolom dűbelezni azért ezt is kell!

Előzmény: tanca1 (429)
tanca1 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 429

Szia Nopánic!

 

Ez a pur ragasztó a zsákos ragasztókhoz képest hogyan alakul árban?

Mert az egyértelmű hogy könnyebb, gyorsabb és tisztább is ezzel a munka. Nagyon nagy az árkülönbség m2-re lebontva a pur és a zsákos ragasztó között?

 

Üdv, Gábor

Előzmény: nopánick (428)
nopánick Creative Commons License 2011.02.11 0 0 428

Hülyeséget hallottál a PUR hab nem eszi meg az EPS habot!

Olyannyira nem, hogy célszerű a födém aljára azez l felraknod...  és a réseket is PUR-al kitölteni.

Erre a célra való (nem utódagadós) hőszigetelés ragasztó PUR habot kell használni.

 

pl. ilyet....(ez jó fajta)

http://szigeteles-akcio.hu/szigeteles-kiegeszitok/tytan-styro-pur-ragaszto

esetleg ilyet

http://hoszigetelorendszer-akcio.hu/hoszigetelo-rendszer-ragasztok/pur-ragaszto

 

kell még hozzá egy adagoló pisztoly

http://szigeteles-akcio.hu/szigeteles-kiegeszitok/purhab-pisztoly

és egy tisztító lötty

http://szigeteles-akcio.hu/szigeteles-kiegeszitok/purhab-pisztoly-tisztito

 

 

 

A betont portalanítod, és mélylapozóval kezeled, aztán lehet ragasztani.

A táblák megtámasztásához kell barkácsolni valami eszközt.

(pl. állítható nyélhosszúságú  partvisból)

 

hab használat ...

 

 

Előzmény: Szoles99 (427)
Szoles99 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 427

Sziasztok!

 

Két höszigetelős kérdésben kérném a tanácsotokat.

 

Első a pincefödém hőszigetelése alulról:

 

Vasbeton födém, pince felől 10 cm grafitosra gondoltm. Elég ez? (több nem nagyon férne el a belmagasság miatt)

Másik: 10 cm-es lapokkal csináljuk, vagy inkább 2x5 cm-rel? Félek, hogy nem sikerül a 10 centiseket teljesen passzítani,és rés maradhat köztük. Vagy van valami habos túró, amit közé lehetne nyomni? (úgy tudom, a purhab megeszi az eps-t, vagy mégsem?)

Ha 2x5 centivel csináljuk, akkor a második réteget milyen ragasztóval tegyük fel az elsőre?

 

Második a körítőfalak szigetelése:  

 

Könnyűszerkezetes  aház, betonyp lapokból. A fal "ürege" összesen 18 cm. Most csak a külső tábla belső oldalán van 5 cm üveggyapot. Falat megbontani ugye nem tudok, de polisztirol gyönggyel esetleg ki tudnám önteni azt a maradék ~13 centit. Érdemes vajon?

Kívülről tervezek még egy 10 cm-es grafitos dryvitot a házra. Ez így összesen elég lenne?

 

 

Nagyon köszönöm előre is!

 

Ja, még egy! Ha belül betonyp táblák vannak, akkor is kell párazáró fólia, vagy a betonyp eléggé párazáró magában is? (persze kipurhabozott illesztésekkel gondolom)

KömKel Creative Commons License 2011.02.06 0 0 426

A mostani födémed U=1,25 körül van.

25 cm szigeteléssel U=0,15 lesz.

 

Tehát 1000-1100 Ft-ot spórolsz /m2 /szezon.

 

Ha nem járható födém, akkor 

- födém

- párazáró fólia

- üveggyapot paplanok

- párafékező fólia

 

Ha járhatót akarsz, akkor

- födém

- lépésálló EPS 

- OSB/MFP/pozdorja

 

vagy

- födém

- lépésálló EPS 9 cm

- padlap 16 cm (EPS+pozdorja egyben)

Előzmény: adam64 (425)
adam64 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 425

Üdv!

 

Válasz helyett kérdezni szeretnék. Mint korábbi oldalakon említettem födém vagy inkább úgy mondom padlás szigetelést tervezek. Beton áthidaló, kerámia béléstest, kb 8cm salak és aljzatbeton. Tehát ebből áll a födém. A kérdésem számításod alapján mennyi lenne a megtakarításom/szezon ha megoldom a 25cm szigetelést. Köszi.....adam

Előzmény: KömKel (404)
nopánick Creative Commons License 2011.02.06 0 0 424

Az jó, mert akkor abban megvan az is, hogy

pontosan milyennek kéne lennie a cuccnak...

Előzmény: Khaosz5 (423)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 423

Szia,

A kivitelező cég ÉMI engedéllyel rendelkezik a könnyű szerkezetes házak építésére vonatkozóan.

 

A volt tulaj még keresi a dokumentációkat és a szerződést. Remélem nem voltak olyan balfékek hogy eldobták. 

Előzmény: nopánick (421)
nopánick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 422

Ha, már 6 év telt el akkor érdemes végig gondolni, hogy mibe kötsz bele.

 

Mert a tető körül vannak, csak 5 éves szavatosságú részek is...

A vonatkozó rendelet átolvasása és megértése ezért fontos.

 

Bár (emlékeim szerint) a vízszigetelés pl. 10 éves játék

és a tető az egyben vízszigetelő szerkezet is (szerintem).

 

 

Más kérdés, hogy úgy érzem Neked nem a kivitelzővel kell csinnbe menned.

Hisz semmi közötök egymáshoz, nem tőle vettél...

Neked az eladóval van bajod, szerintem, vele kell küzdened.

 

----

 

További járható út, a kártérítési igényre való áttérés az eladóval szemben!

Sőt ez a könnyebben járható, alighanem, ha a kivitelező lepattint.

 

Ezért az első lépésem a kártérítési igény

írásban való jelzése lenne az eladó felé.

 

Aztán ő majd keresi/mozgatja, azt aki neki építet, anno...

Előzmény: nopánick (421)
nopánick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 421

A papírok között a megfelelő rendszer engedélyk (ÉMI) megvan?

 

Továbbá a minőséget tanúsító kivitelező jegyzőkönyvek ill.

a felelős műszaki vezető aláírása, valamint a cég által

kiadott megfelelőségi tanúsítványa ...meg vannak ?

 

Ezeken a papírokon az aláírás ill. hiányuk igencsak

könnyití a tárgyalást, ha kekeckednek esetleg...

Előzmény: Khaosz5 (420)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 420

Megtaláltam a problémát.

 

Az ereszben álló víz a toldásnál szépen a tetőbe szívárgott. Az másik kérdés, hogy egfelelő-e a ház tető szellőztetése. Mivel a penészesedés több helyen is jelentkezett.

A képen is látszik, hogy a penész az osb lapot megette.

 

Szerintem itt már bontani kell. Hétfőn megyek a kivitelezőhöz. Kiváncsi vagyok mit szól hozzá, hogy 6 év után beállítok ezzel a problémával. A volt tulajnak mondtam, hogy ha nem jutok semmire a kivitelezővel jogi utra tetelem a dolgot. Az tisztán látszik, hogy ez a probléma nem fél év alatt alakult ki hanem a kezdetek óta fenn áll.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!