Köszi a választ! Hát ezekután nagyon gondolkodom, hogy tényleg csak habbal ragasztom mindkét rétehget. Ebből a tytán-ból picit olcsóbb is, bár nem sokkal. De ami nekem nagyon tetszik az a kivitelezés egyszerűsége. Vennék egy pisztolyt,( 3500-tól már láttam a neten) és már ragasztom is! Nem kell több vödörnyi anyagot felhordanom, a hab sokkal könnyebb.Nincs vízadagolás, vödrözés, stb. Igazság szerint ma akartam megrendelni minden anyagot, de vaélszeg eltolom még pár nappal. Ragasztót így csak a hálózáshoz kellene vennem.
Erről jut eszembe! Azt meg tudnád mondani, kb hány kiló kell a háló elsímításához négyzetméterenként? Mármint zsákosból!
Esetleg tud valaki címet ahol a Tytan 753-mat meg tudnám rendelni online?
Még azt szeretném kérdezni, h. ha csak habbal ragasztom az első réteget is, az hogy műxik a gyakorlatban? Úgy értem, egy kicsit biztosan után fog dagadni és esetleg megemelheti a lapokat. Vagy ez hülyeség?
Egy picit tartanom is kell a lapot, amig "meghúz", vagy odanyomom és ott is marad, aztán jöhet a következő?
Tök jó, h. van ez a fórum! Innen sokat lehet tanulni.
Ja es a masik kerdes: volt az a dubeltipus reklamozva, hogy a falba rogzites utan a hoszig. tabla _belso_ felen van a tarcsa, az ragaszt. De nem kovettem aztan, azzal mi van? Hasznalhato? Mert akkor a dubelezes is hohidmentes...
sajnos sem a kivitelővel sem a volt tulajdosossal nem sikerül megegyeznem a ház tető szellőztetésével kapcsolatban. Korábban íram, hogy penészesek a gerendák. A tető túlnyúlásában vannak beéptve szellőztető rácsok viszont a tető tetején nincs pontszellőzetető emiatt nedvesek a gerendák. A volt tulaj pénz hiányában a házat maga fejezte be, akivitelező levonult a terepről. Volt tulaj szerint csak a dryvit és a festés maradt el amit később befejeztek. Nekem a problémám, hogy nem tudom a kivitelezőre bizonyítani, hogy nem rakta be a pontszellőztetőket mert hibázott. A kivitelező állítja, hogy azért nem került berakásra mert nem tudott fizetni a volt tulaj. Szóval bonyolult a helyzet. Eléggé belefáradtam ebbe a dologba és egy per költsége és bizonyítás hiányában számomra kétséges, hogy egyáltalán nyernék-e.
Az a kérdésem hogy kb 20 darab pontszellőztető beépítése a tetőbe mekkora költséggel járkat kb? Vagy esetleg építsek be az lapátos ilyen tudbina alakú szellőztetőt ami a szél forgat és segití a szellőztetést? Abból mennyi kell egy házra? Gondolom vagy ez vagy azt kell beépíteni.
Szeretnék én is kérdezni tőled. Házam szigetelését magam végezném, 2x10 cm rétegben raknám, átfedéssel a polisztirol lemezt. Első elképzelésem szerint az első réteget zsákos anyaggal, a másodikat pur ragasztóhabbal raknám. Csak az első réteget dübelezném, a másodikat nem.
Láttam a kis videot amit belinkeltél a forumba, nagyon megtetszett a ragasztóhab felhasználása. Arra gondoltam, hogy az első réteget is ezzel raknám, tehát nem zsákossal, hanem rag.habbal. Szerinted bízhatok ebben a megoldásban??
A másik kérdésem, hogy van régi, tehát vakolt falam és van új porotherm falam is. A vakolt fal szigetelésénél vannak fenntartásaim, hogy meg áll-e a szigetelés.
Ezt le kellene mélyalapozni? Ha igen , kb mennyit vegyek m2-n ként mélyalap.ból?
Melyik megoldás erősebb a zsákos ragasztó vagy a rag.habos?
A ragasztó habbal mekora lehet a legnagyobb felületi egyenetlenség, amit még meg lehet ragasztani?(az van bőven a régi falon, mivel ablakcsere is volt és néhol vakolat van, néhol a csupasz tégla, persze csak az ablak körül).
Bár azt sem tudom pontosan zsákossal mekora egyenetlenség a megengedett!
Mivel 10 cm szigetelést fogok dübelezni, veszek dübelt 170-est és 190-est is. Régi, vakolt falra hosszabbat, az újra rövidebbet tenném. Erre a "bedübelezett" felületre ragasztóhabbal teszek, még átfedésben 10 cm polisztirol lapot. Szerinted? Jobb mint egyben a 20 cm?
Talán azért érthető amiket írtam, ha hülyeséget írtam majd kijavítasz, kijavítotok. Remélem!
No, ezzel viszont megkavartál. :-) Mármint a pára problémával.
Ahogy láttam, semmilyen párazárás (kenés sem) sincs a betonyp táblákon.
Ha most jól okoskodom (azaz megértettem, amit írtál), akkor vagy a fal résének feltöltése a megoldás (az általad ajánlott perlittel), vagy így hagyni a rést, és akkor lehetne kívülre egy grafitos lap szigetelés. (a kőzetgyapotos külső szigetelést kihagynám, ahogy látom az ilyen rendszerek árait...)
De vajon a kettő kötül melyik megoldás hozná a jobb hőszigetelést?
A külső betonyp lapok levétele sajnos nem megoldható, tehát a fal teljes kitöltése kőzetgyapottal sem menne.
Másik gondom, hogy kívül 10 centinél többet nem igazán szeretnék feltenni, mert így sem túl nagy az ereszaljak és a tető kilógása, és félő, hogy csúnya lesz a ház. Emiatt gondolkodtam egy öszvér megoldásban. (belső feltöltés+kívül grafitos lapok)
Viszont ha ez nagyon problematikus a pára miatt, akkor persze valami mást kell kitalálni.
Egyébként milyen hátrányokkal, következményekkel járna az erdeti elképzelésem? (fal belsejének feltöltése mondjuk perlittel+kívülre polisztirol)
Ez a habos módszer régi vakolatra / lábazatra is haználható? Nem tud leesni a régi vakolattal együtt ha nem dűbelezzük? Valamint ez a mélyalapozás mit takar pontosan?
"Mondjuk a grafitos-t célszerű is, hogy a sötet színe ne nyomassza az embert ..."
Boros pincébe kizárt dolog, hogy bármi nyomasztaná az embert. Max ha üresek a hordók. Amúgy arra gondoltam már régebben is, hogy téglából belülről kifalaznám a beton boros pincét. Ha esetleg a betonta ragasztanék EPS-t, utána lehetne dísznek valami vékony tégla. Rétegrendben:
Szoba levegő (21-22 C), laminált padló, hab szivacs, fólia, beton, vasbeton, 10-12 cm grafitos EPS, tégla, nyirkos pince levegő (10-15 C).
Azt mondják 5kg kell a zsákosból 1m2-re, tehát a videó alapján 200m2-re kell 1000kg. A legolcsóbb zsákos kg-ja 51Ft, azaz kb. 51.000,-
A flakonosból kell 1 flakon 10m2-re tehát 20 flakon (legyen 24 mint a videóban) 1 flakon 1.605,- Ft. Azaz 38.520,- Még megveszed hozzá a pisztolyt 5ezer forintért. Még úgy is olcsóbb.
Vasbeton födém, pince felől 10 cm grafitosra gondoltm. Elég ez? (több nem nagyon férne el a belmagasság miatt)
Másik: 10 cm-es lapokkal csináljuk, vagy inkább 2x5 cm-rel? Félek, hogy nem sikerül a 10 centiseket teljesen passzítani,és rés maradhat köztük. Vagy van valami habos túró, amit közé lehetne nyomni? (úgy tudom, a purhab megeszi az eps-t, vagy mégsem?)
Ha 2x5 centivel csináljuk, akkor a második réteget milyen ragasztóval tegyük fel az elsőre?
Második a körítőfalak szigetelése:
Könnyűszerkezetes aház, betonyp lapokból. A fal "ürege" összesen 18 cm. Most csak a külső tábla belső oldalán van 5 cm üveggyapot. Falat megbontani ugye nem tudok, de polisztirol gyönggyel esetleg ki tudnám önteni azt a maradék ~13 centit. Érdemes vajon?
Kívülről tervezek még egy 10 cm-es grafitos dryvitot a házra. Ez így összesen elég lenne?
Nagyon köszönöm előre is!
Ja, még egy! Ha belül betonyp táblák vannak, akkor is kell párazáró fólia, vagy a betonyp eléggé párazáró magában is? (persze kipurhabozott illesztésekkel gondolom)
Válasz helyett kérdezni szeretnék. Mint korábbi oldalakon említettem födém vagy inkább úgy mondom padlás szigetelést tervezek. Beton áthidaló, kerámia béléstest, kb 8cm salak és aljzatbeton. Tehát ebből áll a födém. A kérdésem számításod alapján mennyi lenne a megtakarításom/szezon ha megoldom a 25cm szigetelést. Köszi.....adam