Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2020.07.01 0 0 157179

Őz ellen igyekeztem felkészíteni a kocsit, de oldalról ez se véd..

 

Előzmény: KawaBazsy (157178)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.07.01 0 0 157178

Ilyen hosszú hsz, s nem szerepel benne, h melyik szerviz csinálta??

Előzmény: anonym19 (157177)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2020.07.01 0 0 157177

Sziasztok!

 

Meglehetősen hosszú lesz a bejegyzés, néha talán részletekbe menő és unalmas. Nem szaporítva a felvezezést bele is vágok a történetbe. 

 

Arra páran lehet emlékeztek, hogy tavaly szeptember végén, október elején egy Őz bekoppant az autó jobb oldalába. Az Őz egy váratlan helyről érkezett nem volt látható, nem szaladt a szántófőldön az út felé és lakott területről kiérve derült égből villámcsapásként jelent meg. Értem ez alatt, hogy mindjárt ahogy kiértem a lakott területről 100 méterten belül történt az eset. Munkahelyemről hazafelé tartottam és az útból már csak 3 km volt hátra. Az út mellett ezen a szakaszon csináltak egy csapadékelvezető árkot, amire véleményem szerint nem volt sok szükség, mivel sose állt meg az úton ezen a részen a víz, sem az út szélén. Az árkot ezután magára hagyták és jó közútkezelőkhöz híven 1 évben 1x vagy 2x levágták a fűvet, de azt is úgy hogy az árokban kinőtt fű az az út patkával azonos magasságú maradt mert az árkon belül már nem vágták. Ez a fű vagy nevezzük gaznak nagyjából 30-40-50cm magas lehett így ebben a formájában. Ebben bújt meg az Őz a napsütéses időben és ebből kifolyólag nem is láttam hogy ott egy Őz van. Az autóval elhaladva mellette ahogy az autó eleje mellé ért az Őz ugrott és a jobb első ajtót, valamint a jobb hátsó ajtót lerendezte. Az esetből kapott még a jobb első sárvédő ív egy minimálisat és a jobb hátsó sérvédő ív egy még kisebbet (kb mint ha 2 kavics felverődés lenne, ezt utólag vettem észre miután visszajött a szervizből az autó), valamint a jobb oldali küszöb takaró. Mivel akkor még nem volt akkut a probléma kijavítása, így nem is kezdtem el azonnal hajba kapni és loholni a szervizhez. Kivártam a műszakit, illetve addig is reménykedve hogy hátha lesz színazonos ajtó addig. Az idő telt, ajtó nem lett a műszaki pedig idén júniusban esedékes volt már. 

A szervizzel többször egyeztettem, hogy készüljenek mert fogom vinni. Eljött az idő, időpontot foglaltam és Június 5-én egy Péntek reggeli napon megjelentem nyitásra az autóval a szerviznél Budapesten. Akinek átadtam az autót kihívtam körbe jártam vele az autót elmondtam hogy mit szeretnék, elmondtam hogy az előző éven szintén járt náluk az autó akkor részecskeszűrő gyáriállapot visszaállításával kapcsolatban, amire emlékezett is. Ugye beszéltük hogy járt ott az autó, viszont én tapasztaltam egy két funkcionalitás beli problémát azóta az autóval, melyet akkor most szeretnék visszaállítattni. Bementünk, hogy felveszi a munkalapot. Itt azt gondolom hogy lehet hogy hibáztam, hogy nem tértem ki ismét mindenre tűpontosan amit szeretnék, de azt gondoltam átbeszéltünk mindenkt kint az autónál így elvileg tudja hogy mit várok el. 

Az autó melletti beszélgetésnél jeleztem, hogy kívűlről nem nyithatóak az ajtók. Ez vagy szelektíven ment át, vagy sehogy, mert én sejtettem hogy emiatt nem műszaki képes az autó, de Ők úgy vélték az nap még levizsgáztatják, illetve ígéretet kaptam hogy kapok ajánlatot mindenre és eldöntöm hogy mit kérek belőle. 

A vizsgaállomáson mondták persze hogy ezt így meg se probálják, előbb legyenek jók az ajtók majd utána.

 

Amikről szó volt tételesen:

Jobb első ajtó csere

Jobb első ajtó fényezés

Jobb hátsó ajtó csere

Jobb hátsó ajtó fényezés

Jobb oldali küszöbb takaró műanyag javítása

Jobb oldali küszöbb takaró fényezés

Bal hátsó sárvédő fényezés javítása

Hátsó lökhárító műanyag javítása

Hátsó lökhárító fényezés javítása

Első lökhárító műanyag javítása

Első lökhárító fényezése

Karosszéria hézagok beállítása

Csomagtér ajtó ismét nyisson is ki második gombnyomsára

Eltűnt eső érzékelő funkció visszavarázsolása

Jobb első sárvédő javítása

Jobb első sárvédő fényezése

Rendszámtábla vilgáítás burkolatának javítása (beletört csavar miatt)

Vitt pollenszűrő cseréje (Mann-Filter antibakteriális aktív szénnel ellátott szűrő)

Vitt üzemanyagszűrő cseréje (Mann-Filter)

Ózóngenerátoros utastér / klíma fertőtlenítés

Műszaki vizsgáztatás  (Ez tartalmazott egy műszaki vizsgára való felkészítést is, noha az autó egyébként jó műszaki állapotnak örvend, így szerintem ez csak egy általánosan kiszámlázott tétel volt)

Kiszámláztak egy H7-es izzót, pedig mikor vittem jó volt, de hát 2 indítás között tönkre mehet nem ezen fog múlni a történet

2 db rendszámtábla Szofita izzót (mindkettő jó volt egyébként, de gondolom nem tették vissza a régit, bár mindegy is ez sem tétel. Forintosítva pár száz forint)

Ezen felül a 2 hátsó ajtózárat javították, mert észrevették hogy hibásan működnek

 

A fentebb látható felsorolásról kellett volna még Június 5-én ajánlatot kapnom, de nem kaptam. Június 8-án du 2 óra magasságában írtam a szerviznak hogy azért elküldhetnék hogy tudjam még is mekkora kiadással kell számolnom. Az ajánlatot 2 bontásban Június 9-én küldték el, majd nem sokkal 1 órával később csörgött is a telefon az első ajánlat megküldése után a második ajánlati rész megküldése után meg kb pár perccel. Az egész ajánlatot nem volt időm addig részletesen átnézni, de kaptam egy gesztus amivel éltem és elfogadtam így az ajánlatot. Visszatérve még Június 5-én úgy számoltunk hogy reálisan 1 hét és kész az autó.  A Június 9-én tartott telefonos beszélgetésben kiderült hogy Június 5-én nem kapott műszakit az autó, az ajtók miatt így biztosan nem lesz kész 1 hét alatt az autó, de még az akkor aktuális héten megcsinálják az egyéb tennivalókat majd következő héten elviszik vizsgára és mehetek érte. Mondtam hogy hát oké, rendben de 1 részt nem így terveztem én se és a család sem, mert a következő héten úgy volt hogy a SAAB-al megyünk el "nyaralni". Ekkor világgossá vált hogy nem és mondtam hogy csak a következő hét pénteken fogok tudni menni az autóért, mert elutazunk és pénteken érünk haza, utána tudok elindulni. Természetesen semmi probléma az autó ott lesz készen. Hozzáteszem az ajánlatban szereplő végösszegg meghaladta azt az összeghatárt ahol ingyenesen biztosítanak csere autót, melynek lehetőségével nem éltem hiszen van egy H astra-nk is.

 

Ezután 1 hétig eseménytelenül teltek napok. Én néha a JSZP-n megnéztem az autó rendszám lekérdezése alapján a műszaki állapotot. A következő héten hétfőn még nem volt műszaki, kedden még nem volt műszaki, szerdán továbbra sem, majd szerda délután felhívtam a szervizt hogy lesz autó péntek délutánra vagy sem, hogy készüljek? Jött a válasz, hogy ne aggódjak biztosan lesz autó, most vannak a karosszéria elemek a fényezőben holnap (az az csütörtökön Június 18-án) összeszerelik és megy műszakira az autó. Csütörtökön nézem a JSZP-t semmi változás. Pénteken délelőtt mikor elindultunk haza még semmi változás. Hazaértünk majd ismét csekkoltam, de továbbra is semmi. Hívom a szervizt hogy elmerjek indulni, mert Dunaszigetről azért nem úgy megy hogy félúton BP és Dunasziget között visszafordulok, mert vonattal mennék. Persze menjek nyugodtan mikor érnék oda? Mondtam hogy délután kb zárás időre. Addigra biztosan készen lesz, mert most megy műszakira az autó utána polírozzák és kész. Mondtam hogy rendben akkor elindulok és letettem a telefont. Vonatjegyet megvettem, vonatra felszálltam Mosonmagyaróváron, Győrben átszálltam végül Kelenföldön leszálltam. Itt M4-es metró, majd M2 és végül még egy kis buszozás. Valahol változhatott a menetidő mert 1 évvel korábban ugyanezzel a kombóval ugyanezekkel a járatokkal 4 óra körül befutottam, de az Örs vezér terén nézve az időt már negyedóra késésben voltam és az sem segített hogy 1 perccel lekéstem a helyi járatot, így további 10 percet kellett várnom. Hívtam a szervizt hogy kések és zárás után érek oda. Semmi gond, megvárnak köszönik hogy szóltam. 

Így folytattam tovább utam és megérkeztem a szervizbe. Mivel zárásidő után érkeztem negyedórával, nem álltam le az udvaron átnézni goyrsan az autót csak futólag megpillantottam szépnek tűnt. Az autót átvéve azért megmutatták az eredményt olyan hangzatos szavakkal hogy minden beállítva, szél nem fúj be és itt közbe is vágtam hogy és a víz? Az sem fog befolyni szuper lett minden. Nos elindultam haza. Hozzáteszem az 1 hetes csúszás nem volt betervezve így vásárolnom kellett ismét egy autópálya matricát, de ez most itt még lényegtelen volt mert örültem az autónak.

Az öröm sokáig nem tartott... 

 

Az autópályán hazafelé nagyjáól Óbarok pihenőnél feltűnt hogy mintha párásodna a hátsó szélvédő. Furcsáltam, mert sosem szokott valamint ment a klíma is, így nem tudtam mire vélni. Ahogy haladtam hazafelé az úton a hátsó szélvédőn a kilátási viszonyok egyre rosszabbak lettek, mert egyre jobban párásodott. Győrnél rámdudált, majd megelőzve vészvillantott egy Opel Insigniát vezető férfi. Ekkor még azt gondoltam hogy az is lehet hogy valahonnan egy ismerős, mivel Győrben dolgozok. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Mosonmagyróvárnál letérve az autópályáról a 86-os számú főútra lehúztam az ablakokat mert az ózonos tisztitás után mindig van egy semleges, de kellemetlen érzésű nevezzük szagnak. Gondoltam szellőzik most már a fejem és az utaskabin is egy kicsit. Beérve Óvárra egy lámpás kereszteződésen kell átmenni. Itt a lámpa megfogott és míg várta ma zöldre éreztem hogy valahonnan gázolajszag jön. Kifordulva a kereszteződésben a Kossuth utcára láttam egy felszórt sávot a benzinkúttól, így akkor azt gondoltam hogy az lehet az, aminek gázolajszaga van. Nem sokkal később hazaérek és ahogy tolattam be az udvarra láttam hogy csíkot húzok magam után. Klíma kondenzvíznek meglehetősen sok volt, így kezdtem sejteni hogy mi lehet az. Megálltam, leállítottam az autót és kiszálltam hogy megnézzem azt a hátsó szélvédőt. 

Nos itt vált egyértelművé hogy a pára az annyira nem pára és nem belülről van a szélvédőn hanem kívülről. A folyadék amiből képződött a pára az pedig gázolaj volt. Alánézve az autónak az üzemanyagszűrő vízérzékelőjénél látszódott a szivárgás. Az autó alja és hátulja úszott a gázolajban. Itt nyugodtan vonja le mindenki a következtetéseket és gondolja át hogy szeretne-e 280 kilométert megtenni úgy hogy folyik a gázolaj az autóból.

 

Az autót aznap este még gyorsan lemostam, mert nem akartam hogy sokáig álljon a gázolajfürdőben. Mivel korábban a jobb hátsó ajtónál én tapasztaltam beázást amit javítottam egy új vízvezetőfólia beépítésvel, így adott volt az alkalom, hogy gyorsan megnézzem. Nem örvendtem a látványnak, mert beázott ismét az ajtó. Jeleztem a problémát, majd este 11 körül jött a válasz hogy másnap (szombat) keresni fognak telefonon. Ez így is történt, délben csörgött a telefonom. Sajnálatát fejezte ki a szerviz és mondták hogy Mosonmagyaróvárra küldenek egy vízérzékelőt és beépítik a rossz helyett. A másik mondat kevésbé tetszett mert ott első körben én hárításnak gondoltam, mert akkor már tudta a szerviz hogy én egyszer már javítottam a beázást, így frappánsan annyit mondott rá, hogy abban én már úgy is profi vagyok ha jól tudja. Ezt nem tudtam hová tenni, így el is engedtem a fülem mellett. Jeleztem hogy még 2 funckió beállítása is elmaradt. Itt kicsit válzotott a hangnem és az volt a válasz hogy akkor úgy is megyek még Pestre és megcsinálnak mindent. Na most azért nem járok minden nap Pestre, főleg nem munkaidőben. Így legközelebb mire eljutottam volna, az úgy nézett volna ki hogy célzottan oda megyek, vagyis szabadságot kell kivenni, autópálya használati illetékességet vásárolni és az autót megtankolni + ugye az amortizáció (a tankolást képletesen értem, nem csak ekkor kell tankolni, de erre az útra ugye külön üzemanyag költség is keletkezik). Szombaton estére meglehetősen esősre fordult az idő és egész este esett az eső. Másnap (vasárnap) jött egy ismerős, akinek megakartam mutatni az autót és ekkor jött a ledöbbenés. Az autó nem csak a jobb hátsó ajtónál azott be, mert a hátsó ülőlapon nagy vízfolt volt található. Kerestük hogy honnan jöhetett a víz. Elsőnek a tetőre gondoltunk, de ugye annak nyoma lett volna a tetőkárpiton és ilyet nem találtunk. Néztük tovább, majd benéztünk a csomagtérbe is és láttuk, a vízfolyást. Ezt lefényképezve (valamint minden más észre vett hibát is) elküldtem a szerviznek, hogy nagyon nem sikerült valami és ha beépítették a vízérzékelőt akkor visszavinném az autót, hogy javítsák ki a hibákat, de erre nekem szabadságot kell kivennem ismét pénzt kell ráfordítani hogy eljutassam az autót, valamint az időt. Hétfőn csörgött a telefon, hogy csökkentsék a rámháruló terheket, elküldenek egy kollégát, aki hoz vízérzékelőt és az ajtóhoz dolgokat, hogy megjavítsa az udvaron az autót, ha pedig nem sikerül neki, vagy úgy látja hogy nem tudja ott, akkor elviszi magával az én autómat, amivel jött az pedig marad. Mondtam hogy rendben, várom a kollégát. A kolléga dél körül meg is érkezett. Kínáltuk kávéval, el is fogadta, majd miután elfogyasztotta elkezdte megvizsgálni az autót. Én elmondtam neki hogy nem ezt vártam és ez rettentő elszomorító hogy sok pénzért kapok valamit, ami tele van hibával és úgy adták vissza az autót hogy elvileg minden rendben van. Elmondtam neki hogy 2 hétig volt ott az autó, ezt szerintem 2 hét alatt szépen is meg lehetett volna csinálna, csak az első héten szerintem semmi nem történt és a második héten pedig kapkodva csinálták és ilyen lett. 

Az autót nézte kereste hogy honnan folyhat a víz, én mutattam hogy mit tapasztaltam. Akkor még mondta hogy hát az kevés víz ott, de tényleg ott van. Én mondtam hogy lehet hogy kicsi, de nézze meg az ülőlapot az szerintem nem kevés víz volt. Elkezdte bontani a kerékjárati kárpitozást belülről és amikor elérte a szivacsrétéget, akkor abból azért rendesen jött a víz ahogy meg lett nyomva. Ugye szivacs, magába szívja a vizet, ezért nem látszódott a nagy vízfolyás. 

Kérdezte hogy van-e valami kerti slag, hogy meglocsoljuk az autót, hogy lát-e valamit. Locsoltam kívülről a bal hátsó ajtót és nézte. Nem látott semmit mondta hogy elég lesz. Elzártam a vizet, majd kinyitottuk a bal hátsó ajtót.  Ott is tapasztalható volt a beázás. Ezen a pontom mondtam neki, hogy ne vizsgálja tovább, vigye el az autót csinálják meg és szóljanak ha kész.

Elvitte, felhívtam a szervizt, mondtam hogy elküldtem az autót mert tele van hibával. Mondta hogy rendben és megcsinálják, majd hozzák szerdán. Szerdán hozták is, amikor ideértek az autóval mondtam, hogy akkor megyünk autót mosni. Szerintem erre nem igazán számítottak, de ez lényegtelen itt már a bizalom nem volt meg. Elmentünk a mosóba, ott kiszállt a kolléga hogy nem ülné végig (gép autómosó IMO). Lemosattam az autót kiértem a túlvégén félreálltam, kiszálltam kinyotottam az összess ajtót. Nézem, ránéztem a kollgára és megkérdeztem tőle: "Most mondjam azt hogy ez nem sikerült?" . Az ajtók továbbra is beáztak... , de legalább egy megfolyt lakkréteget vagy festéket lepolorízták. Mert mielőtt elvitte azért mutattam neki hogy nézze meg, nincs kimondottan szemelőtt de nem gondolnám hogy az utca végi iparoshoz vittem hogy valamit taknyoljon oda (Jobb hátsó alján megfolyás volt tapasztalható). Így az autót ahogy hozták azzal a lendülettel vissza is vitték. Mielőtt ismét elvitte volna, mondta a kolléga, hogy szerinte nem lesz kész a héten és szerinte következő hét hétfőn tudja visszahozni. Ez volt múlt hét szerdán. Tegnap előtt éreztem hogy nem fogják hozni az autót, így is lett. 2 körül csörgtött a telefon, hogy holnap (vagyis tegnap) hozzák az autót. Tegnap ide is értek az autóval, elmentünk autót mosni ugyanoda ahová korábban. A történet ugyan úgy zajlott. Kolléga kiszállt az autóból hogy a mosó másik oldalán megvár, én átmentem a mosón és félre álltam. Kiszálltam, kinyitottam az ajtókat és nem volt beázás, DE! 

Miközben mentünk a mosóba, kérdeztem hogy, mit csináltak tulajdonképpen az autóval. Valami pasztával jól bekenték és úgy ragasztották vissza, hogy tömítsen. 2x voltak autót mosni, jól lemosták és nem ázott. Nah, a jól bekenték pasztával, értsétek úgy hogy jól összetaknyolták... Hozadékként valamivel megsértették a jobb hátsó ajtó, belső ajtókárpit alját, ezen kívűl nem csak oda jutott a pasztából ahová kellett volna. Az ajtó kárpit sérülését csak este vettem észre, míg a pasztára már én mondtam hogy hát szép nem lett, de inkább azt már letakarítom én. Ezen felül még tegnap hazafelé tartva a munkából, hallottam hogy zörög valami a cserélt ajtóban... Kiváló...

 

A teljes mutatvány értéke meghaladta a fél milliót még úgy is hogy kaptam egy olyan ajánlatot amivel lényegesen csökkent az eredeti ár amit az ajánlat tartalmazott. Ezt az ajánlatot én elfogadtam, hozzá teszem nem fordult meg egy pillanatra se bennem hogy erre rákérdeznék, ezt még a megkapott ajánlat után érkezett telefonban hangzott el a kérdés.

 

Azért hogy jót is mondjak az első lökhárítón szép munkát végeztek, illetve az autót kívülről nézve szép lett végül, csak a sok be vitt hiba és a megmaradt apróságok ne lennének, akkor még mosolyognék és örülnék is ennek a műveletnek, de valahogy nem tudok. Nem tudok őszintén örülni annak hogy kész az autó, mivel tudom hogy pl az ajtóból hallgató zörgést csak úgy tudom megcsinlálni ha lebontom az ajtó kárpitot. Ebből kifolyólag mivel nem teszem vissza az általuk használt bontott vízvetető fóliát, ismét költség fog jelentkezni a pénztárcában. 

 

A lentebb látható linken megnézhetitek a készült képeket.

https://drive.google.com/drive/folders/1JEXe5YVOCyyQPn6CjDzKAnCTW0mUOhk7?usp=sharing

 

És igen, tudom hogy 15 éves autóról beszélnük, de ettől még lehet szép munkát csinálni, főleg azért amennyiért elkértek az egészért. Sajnos kimondottan mindenről előtte képen nincs, így pár szót arról hogy mik voltak azok a problémák amiket szerettem volna kijavítttatni. 

Első lökhárítón még az előző túlaj szép sérüléseket ejtett a bal és jobb oldalán is. Pl a ködfényszórók tetejénél a műanyagott úgy megsértette mintha valami késsel megvagdosták volna 1-2mm mélyen.

Hátsó lökhárítót a munkahelyemen leparkolták

A bal hátsó sárvédőn volt egy fényezés hiba, valaki valamivel leüthette vagy nem tudom

A jobb első sárvédőn volt egy kb 5 forintos érme nagyságával megegyező horpadás (őz találat)

A jobb első és hátsó ajtón ugye a már említett őz találat

Jobb alsó küszöbön szintén az őz találat

És a hézagok beállítása, mert kicsit csálék voltak. A bal első sárvédőt nem tudták beállítani ezt jelezte is a szerviz hogy ott komolyabb munkát igényelne a történet.

 

Jah és a csomagtérbeázásra az volt a mondás hogy törve volt az autó azért ázott be. Én ezt kétkedve fogadtam és mondtam hogy azt nem vitatom hogy lehet hogy törve volt az autó, benne van mert mértem rajta nagyob réteg vastagságokat, de nem kirrívó értékeket (150-180 mikron), viszont azért az feltűnt volna hogy ha beázik főleg olyan mértékben ahogy beázott miután javították.

 

Azért ezt a szervizt választottam, mert saabokra szakosodott szervizről beszélnük, így is reklámozzák magukat és azt gondoltam hogy egy "szakszervizben" nem kell kételkedni. Lehet hogy rosszul döntöttem, sőt azt mondom hogy szerintem igen és Győr környékén is megcsinlták volna, lehet kevesebből, nem tudom és ez nem is lényeg. Ezek után szerintem nem kérdés hogy messziről kerülni fogom ezt a szervizt bármilyen jellegű munkáról is lesz szó.

 

 

anonym19 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 157176

Mo-n jelenleg 1 példány van eladó sorban.

Előzmény: MrTinkertrain (157175)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.30 0 0 157175

Egy szóval: költséges. Nem megvenni lesz drága, ha tényleg a 2.8-as V6-os motor van benne. 

Előzmény: loisu (157173)
anonym19 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 157174

Meglehetősen ritka autó. 

Előzmény: loisu (157173)
loisu Creative Commons License 2020.06.29 0 0 157173

 

    Sziasztok.

 

Most tervezek autot cserélni é fel merül a Saab 9-3 2,8 t 2008 környéki évjárat. esetleg van valakinek tapasztalata ezzel a tiussal? 

Előre is  köszönöm 

 

anonym19 Creative Commons License 2020.06.29 0 0 157172

Innen tervez valaki menni saab találkozóra augusztus 20-án Törökbálintra?

MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.22 0 0 157171

Röhögni fogsz, de nekem bejön. Amerikai tepsi, jappáni köntösben. Valószínúleg a fogyasztása nem jönne be - 2.4 liter, automata... és még egy dolog, nem annyira lett forgalmazva Európában, sok a behozott és újjáépített roncs valószínűleg.

Előzmény: KawaBazsy (157168)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.20 0 0 157170

Kecskemét messze van :-D

 

Viszont tény:  tényleg nem lehet (épeszű ráfordítások mellett) egy ilyen korszerű autót ilyen súlyos merülés esetében megmenteni, még akkor sem, ha a motor kevésbé károsodott. Akik vhogy összepofozzák, gyorsan el kell adni, mert soha nem lesz belőle üzembiztos autó. (Már egy egyszerű otthoni motortér mosás is bőven okozhat gondot.)

Előzmény: MrTinkertrain (157169)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.20 0 0 157169
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.19 0 0 157168

Neked a Suzuki Kizashi az autód. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (157163)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.19 0 0 157167

Hehe.. plusz meggyes sör is, mer én meg arra bukok. :-)

Előzmény: BmS1 (157166)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.19 0 1 157166

Persze, hogy kéne, felvinné az adrenalin szintet minden nap, nem kéne kávé!  :-)

 

De most mondom: most még ingyér' leteheted itt a Subarut, de innentől hetente egy karton (jobb) sör legyen a csomagtartóban. És még te jársz jól, emlékezz erre amikor már 270 órádat meg egy kisebb vagyon alkatrészt elnyelt a gonosz ferdeszemű, és egyre rosszabb lett! :-D

 

üdv

Előzmény: korzo (157164)
korzo Creative Commons License 2020.06.19 0 0 157165

Tudok eladót ;)

(na azt már én sem... :-D )

Előzmény: MrTinkertrain (157163)
korzo Creative Commons License 2020.06.19 0 0 157164

Kéne mi? :-D

Előzmény: BmS1 (157161)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.19 0 0 157163

Akkor vegyek egy egyszerű Mazda RX-8-ast? 

(:

Előzmény: KawaBazsy (157162)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.19 0 0 157162

Én eddig a legtöbbet a 2.5 Outback-ommal szívtam az összes kocsim közül. Persze 12 évesen az sem volt már új autó.

Előzmény: MrTinkertrain (157160)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.19 0 1 157161

Szerintem a Subaru összességében nem rossz autó. Ott a kiforrott AWD, ott az alacsony súlypont, a különlegességre vágyóknak a boxer, A, CH, D országokban a terepviszonyok miatt eléggé népszerű. Persze, van egy csomó negatívum is, kihoztak egy nagyon gáz boxer dízelt, a motor szerelhetősége eléggé problémás, vannak gyengéi, nem olcsók az alkatrészek, a macerás hozzáférés drágává teszi a javítást, kevés szerelő meri elvállalni.

 

Ez is az a márka, amit újonnan szabad megvenni és 5 évig használni?

 

Manapság nemigen találsz   "15 évig bátran megveheted"   autót :-DD   Az öreg Subaru a bátor emberek vétele :-D

 

(Csak neked súgom, remélem korzo nem olvassa, úgy el van foglalva az öreg hathengeressel. Én arra várok, hogy korzo feladja a küzdelmet három hónap után, földhöz csapja a villáskulcsot, keres egy eszementet akire ráragaszthatja a fullos romot, levizsgáztatva magyar rendszámmal leereszti a trélerről az utcánkba, még azt sem várja meg, hogy a fuvardíjat legalább kifizessem.  :-DDDD    )

Előzmény: MrTinkertrain (157160)
MrTinkertrain Creative Commons License 2020.06.19 0 0 157160

Hm. Ez azért számomra mélységesen meglepő, hogy a megbízhatónak kikiáltott Subaruk ennyi kórságtól szenvedhetnek. És ez még csak a motor. Ez is az a márka, amit újonnan szabad megvenni és 5 évig használni?

Előzmény: BmS1 (157155)
Bluesharki Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157159

Mennyi OG, vaa.. :) Ez volt az első talink, baromi jó gép volt az a 9-3-as. Kár érte.

 

 

anonym19

 

Király, köszi!

Előzmény: korzo (157152)
korzo Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157158

Pont azért tettem fel, ez volt az ötösé. Ekkor megcseréltem a négyessel (trafót+gyertyát együtt) és semmi nem történt, minden maradt ugyanúgy. Ezért nem értem.

Előzmény: BmS1 (157157)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157157

Figyu, korzo

 

marha mázli, hogy ezt a trafó képet tetted fel!

Észrevetted?  Áthúzási nyom!

 

A gyári trafókkal is van baj bőven, nem egyet cseréltünk.

Előzmény: korzo (157156)
korzo Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157156

Egyedüli hibakód az 5-ös henger túldúsulása, ami viszi maga után a 3-t és az 1-t is. A korrekciós értékek mínuszosak mind a két hengersorra, alapjáraton -10 körül a páros, -25(30) körül a páratlan oldal. Terhelésre nagyjából kiegyenlítődnek -13 környékén (összesítve a rövid és a hosszútávút). Nekem is a gyertya volt az első gondolatom, volt is gyanús jel, de nem reagált rá amikor megcseréltem a másik oldallal. Az utángyártott trafókkal milyen tapasztalatok van? (ebben még a gyárik vannak, joguk lenne elfáradni, de a gyári nagyon nem olcsó, így blindre nem cserélgetném őket)

Előzmény: BmS1 (157155)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157155

Járt már erre pár Subaru motor, néhány ok, miért hiányzik egy henger.

 

-olaj kerül az égéstérbe, belucskosodik a gyertya (ezt könnyű kiszúrni, javítani nem annyira)

-több trafót is cseréltünk már, 

-áthúzásos gyertya, trafóval együtt csere utca

-durva kábelköteg hibáink voltak, na, ez az, amitől mindenkit kiráz a hideg.

-kontakthibák, javítani könnyű, rájönni lehet hogy hosszú küzdelem után lehet

-bef. szelepek eltérő szállítása

 

Az első: behatárolni, melyik henger bibis. A kompresszió mérés a kézenfekvő, de nem tutti módszer (van úgy, hogy hideg motornál OK, felmelegítve a motort koki a kompresszió.)

Adott esetben a meleg motornál végzett járásegyenlőtlenség vizsgálat vagy a relatív kompresszió mérés hoz eredményt.

 

Előzmény: korzo (157151)
KawaBazsy Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157154

Itt több autó látszik.. köztük a dijöniörű kabrióm is!

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109221237&t=9015079

Előzmény: Prien47 (157153)
Prien47 Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157153

 

Mr. T! 2011, nekem az első tali! :)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109222071&t=9015079

 

 

Megyó, Mr. T, BaG, HPT, 93Aero, P.Lacc, Tomsky, Kawabazsy, rasguno... ezek a nevek rémlenek. :)

korzo Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157152

2002. :-)

Előzmény: BmS1 (157140)
korzo Creative Commons License 2020.06.18 0 0 157151

Így-így... Ezért jött "haza", hugomék már nem boldogultak vele kint.

 

Ebben az állapotban majdnem semmit nem ér. Legyen mondjuk 1-1,3millió, tehát kb. a magyar rendszám és a javítás ára. Ha jó akkor valahol bőven kettő fölött 2,3-2,5 vagy ilyesmi.

Most még kicserélem az injektor tömítéseket (hátha ott szív farsot), utána jön megint egy kompressziómérés. Az elméletileg jó volt, a hengerfal is OK (le volt véve a hengerfej). Injektor elméletileg nem lehet, mert gázzal is csinálja (de köszönöm szépen a felajánlást, még lehet élek vele). Lehetne légtömegmérő is, de mivel egy van a két hengersorra és asszimetrikusan jár, ezt is kizárnám. Meg a lambda szondát is, ugyanis azt is megcseréltem, és nem vitte magával a bibit. Mint ahogy a gyertyák (újak) és trafók cserélgetésére se reagált... Lassan kifogyok az ötletekből.

Ami maradt, azt meg nem nagyon szeretném: kábel/csati bibi, vagy a gázvezérlő bekötése zavar meg valamit. Mondjuk az most nem megy, mert leolvadt az egyik injektor. Mégiscsak kábel lesz ez valahol... A gázt lehet ki is bontom belőle a fenébe...

 

Amúgy nagyon sajnálom, mert tök szép és rendben levő autó (meg megy mint az állat)... pl. teljesen ép gyári metálkék fény körben, hibátlan bézs bőr belsővel nagyon minimális korrózióval a hasán.

 

Előzmény: BmS1 (157139)
BmS1 Creative Commons License 2020.06.17 0 0 157150

Szuper :-)

Előzmény: anonym19 (157149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!