Olvasd el a jegyzőkönyvet! Fent van a honlapon. Egy szó nincs benne a vonatpótló buszokról, ez egy régebbi történet. (Ettől függetlenül később persze bármikor elővehető.) A teherpályaudvart több, mint négy évig semmire nem használták, a polgármesteri hivatal viszont folyamatosdan ajánlgatta a befektetőknek. (Ez is szerepel a hjonlapon.) Ha egyszer nem jönnek - pedig v_petinek még díszpolgári címet is ajánlottam:-) - akkor városfejleszttési szempontból helyes, hogy végre kezdenek valamit vele. Mi mást tehetett volna a polgéármesteri hivaltal a teherpályaudvarért?
nyunyuka .....:.....A vasútállomás most jó helyen van, benn a városközpontban. Hogy örülne pl. Veszprém vagy Heves lakossága, ha ilyen jó helyen lenne az állomás..........
traficc :
Kedves nyunyuka !
Úgy látom Te összekevered egy város lakosságát a városban lakó vasút barátokkal.
Javaslom tényleg indulj el, egy város ( akár Veszprém, akár Heves ) következő önkormányzati választásán, úgy , hogy programod fő célkitűzésével, azt hozd a helyi lakosok tudtára, hogy ha Téged választanak meg, akkor bevezeted a város központjába a vasutat...................??????????
Igazad van, jobban ismered a helyi viszonyokat, mint én, mint "mezei" átutazó. A mai divatszó: költségcsökkentés. Az állomás áttelepítése mennyibe kerül? Épület bontása, új épület építése (bizber áttelepítése stb.), ha meg a "tuskónál" kialakítanak egy pl. Komló alsó megállóhelyet, ahhoz kell csinálni egy peront, egy esőbeállót és leszúrni két megállj-jelzőt. Legyünk fullextrásak: egy jegykiadó automatát is. És jóval olcsóbb lenne. (ha majd radio100jozsi is hazatér a napi vonatozgatásból, majd leírja, miért győzött Gyöngyösön a Mátravasút a Volánnal szemben :-)))
Még pár év ( 2007.12.31) és bármelyik komlói vagy nem komlói vasútbarát átveheti a Godisa-Komló vonalat.
akkor maj Ő megmutatja, hogy pontosabban, jobban, tisztábban..........
és akkor végre vége lesz a biztosan job de a felsőbbség direkt ellene van..........szándékosan rontják a menetendet...............direkt kiszúrnak az utassal............cimű panaszoknak.
Komló témában, mint helyi lakos én is hozzászólnék, bár FOMA ismeri az álláspontomat.
Én is nyunyukához csatlakozom, hogy jó helyen van az állomás most, ahol van.
- a tervezett új helyre a követ és homokot át kell hozni "környezetbarát és természetesen csak a terhelhetőségig rakodott" tehergépkocsikkal, 3 rendőrlámpán keresztül, amelyek létjogosultságáról is erősen megoszlik a lakosság véleménye.
- a mai Komlói Újságból idézek, szó szerint:
"Ami pedig a vasútat illeti, az Komlón nem kifizetendő. Nem veszik annyian igénybe a MÁV szolgáltatását, hogy megérje üzemeltetni a vonalat.Vonatpotló autóbuszok fognak indulni, amelyek a falvakba is betérnek."
FOMA!
ez nem az a "vasútbarát"-ként jellemzett polgármesterre vall, amiről tegnap beszéltünk. Bár ki tudja, lehet, hogy az újságíró átfogalmazta az elhangzottakat.....
Ennek ellenére, lehet, hogy elmegyek 1 polgármesteri fogadónapra, csakhogy a lelki világomat megnyugtassam, hogy mindent megtettem.
Azért, ha nem zavar senkit a kissé hagyományos, vasútbarát gondolkodás módom, akkor jelentkezek még a témában...
Ami a képen nem látszik, de a teljességhez hozzátartozik. A vasútállomás jelenleg kb. hat-hétszer akkora helyet foglal el, mint a buszállomás. A vasútállomáson 7köznapokon kb. 210-230 utas (vagy ahogy :nyunyuka írná: vasútbarát) fordul meg. (Ez nem hivatalos szám, a saját - tavaly ősszel két alkalommal végzett - +figyelésem eredménye.) Ennek a vasútbarát mennyiségnek a 90 %-át három vonat adja, amelyek 50 fő körüli utast visznek, a többin 3-20 fő közötti az utasszám. Ezzel szemben a buszállomás utasforgalmát nem ismerem, de szemmel láthatóan 14 óra és 14 óra 10 perc között csak a 8-as helyijárat több utast szállított a vasútállomás egész napi forgalmánál. Mellesleg a városban napi 703 helyijárat közlekedik, ebből kb. 50 járat kivételével valamennyi a buszállomásról indul, a helyközi járatok számát nem tudom. A buszállomás szemmel láthatóan szűk és túlzsúfolt, a vasútállomáson oedig 10 vágányon korzózik a napi 7 vonatpár, a heti 2-6 tehervonatpár, és a heti két tolatóspár.
Kérdésem, hogy a város fő-fő döntéshozója melyik megoldást választaná:
a. Hagyja, hogy menjen minden a régiben, b. Úgy ítéli meg, hogy a buszállomásnak nagyob, a vasútnak kisebb hely kell, de majd csak lesz valahogy, c. Alkalmazkodva a megváltozott városzerkezethez, tudomásul veszi, hogy a munkaerő és a bevásárlóerő már rég nem oda áramlik ahová régen, és áthelyezi az egészet egy új helyre, természetesen a terület arányos elosztásával.
Pótkérdés: melyik válasz esetén van esélye az újraválasztásra?
Egy dolgot még hozzá kell tenni, mert ezt az információt természetesen v_peti nem ismerheti. A buszállomás és a vasútállomás tervezett helye közvetlen közelében kb. 2000 ember munkahelye található, amely a bányabezárás óta a legnagyobb munkahely-koncentrációt jelenti.
_nyunyuka ne hülyéskedj. Az 500 méterre odébb költöző vasútállomás és buszálliomás hol lesz, ha nem a városközpontban? A közintézményekhez pont ugyanolyan távolságra lesz, az üzletek, bankok, szolgáltatóházak egy részétől távolabb, nagyobb részéhez viszont pont közelebb. A városközpont súlypontja az utóbbi években a Lenin tér - Berek utca- Zriny tér irányban helyeződött át, a korábbi Lenin tér - Kossuth tér tengelyről.
A vasútállomás most jó helyen van, benn a városközpontban. Hogy örülne pl. Veszprém vagy Heves lakossága, ha ilyen jó helyen lenne az állomás. Erre kiteszik a város szélére. Nem lenne elegendő (és olcsóbb) megoldás, ha pusztán egy megállóhelyet létesítenének a Tesconál? Még talán meg is finanszíroznák, mint Budatétény mh. áthelyezését. Jövő héten megint arra szólít a munka, megnézem az arra utazgató vasútbarátokat :-))).
Tavalyelőtt +tettem a számára fotókkal illusztrálva, előkeresem. Úgy emléxem, hogy valamelyik tárhelyen létrehoztam egy külön v_peti könyvtárat, remélem, hogy elő tudom keresni.
Így van, és bármilyen +lepő, a felszabaduló területre kivételesen nem bevásárlóközponto, hanem egy hatalamas parkot terveznek. Ráadásul a vasútállomás melletti hőerőmű is +szúnik, az új erőmű a régi K-I. K-II. aknák környékén, a alakott területtől távolabb fog felépülni. Itt az erőművi lefejtő a kérdéses, mivel az alapvetően gázturbinás erőmű olajos blokkal is rendelkezik, amelyhez jelenleg vasúton történik a szállítás.
" egy TESCO majdnem annyi főt foglalkoztat mint amenyit egy Hyndai beszállító üzemecske foglalkoztatott volna."
A Hyandai nem egy kis beszállító üzemet, hanem komplett végszerelést végző gyárat szeretett volna, és ehhez lett volna szüksége a vasútra. Ehhez végül is kicsi volt az amúgy hatalmas területű ipari park, mivel már jó részét elfoglalták a kisebb üzemek, ezért továbbálltak.
"Egy autógyár azért elég komoly vasúti forgalmat tud generálni. Akkor meg mi a gond?"
Az a gond, hogy a Hyundai nem Magyarország mellett döntött.:-)
"Ha egyszer oda akarják áttelepíteni a vasútállomást, akkor miért kellet felszendi a síneket?"
Mert a régi teherpályaudvar egy teljesen más jellegű forgalom kiszolgálásra épült. A jövőbeni igény a korábbi vágányszám és vágányhossz töredékét igényli. A minimális személyforgalom mellett kő- és homokrakodási, és alkalmi egyéb árurakodási (pl. ruházati alapanyag) igény van pillanatnyilag, Ezen kívül a Mecsekjánosi mrh.-ról érkező fás kocsikat kell rendezni. Ez mellett a tervek szerint a buszállomás is odeköltözik majd, a buszok pedig kissé nehezen közlekednének a síneken.:-)
A legnagyobb feladat a kőszállítás átszervezése, és a kőfeladó áthelyezése lesz, viszont a régi teherpályaudvar erre nem alkalmas, mivel a kőszállítás mindig is Komló állomásról történt.
Bár Komló ügyi illetékesség FOMA-t + nyunyukát illeti meg, azért úgy gondolom, hogy a Bz visszafordulásához és a még várható teherforgalomhoz elegendő vágány mennyiség az új helyen is rendelkezésre fog állni.
a város területet nyer.
Ha pedig termelő üzem nem jött, akkor jön szolgáltató, fogyasztó üzem.
egy TESCO majdnem annyi főt foglalkoztat mint amenyit egy Hyndai beszállító üzemecske foglalkoztatott volna.
Több, mint négy évig próbálkoztak olyan befektetőket találni, akiket érdekelt volna a vasúti szállítás, de a Hyandai-on kívül nem akadt senki.
Egy autógyár azért elég komoly vasúti forgalmat tud generálni. Akkor meg mi a gond?
Ha egyszer oda akarják áttelepíteni a vasútállomást, akkor miért kellet felszendi a síneket? Akkor majd újra lerakják őket? Vagy mi lesz? És mi a helyzet a teherforgalommal. Ha komoly befektető nem is akad, de azért egy szerényebb mértékű teherfogalom a jővőben is lesz. Hol fogják tudni lebonyolítani a rakodást?
Igen. Több, mint négy évig próbálkoztak olyan befektetőket találni, akiket érdekelt volna a vasúti szállítás, de a Hyandai-on kívül nem akadt senki. Most viszont már az ipari park terjeszkedésének útjában állt a pályaudvar, mivel a területre van jelentkező, és utat is kellene építeni ott.
Jó, a vonaton nem lennének ennyien, mert a busz olyan településeke is megáll, ahol a vonat nem állt meg, valamint a rossz pályaállapot is elriasztotta az utasokat, pedig teherforgalom még lett volna, így kár volt bezárni azta vonalat. :(((
Asszem nem Sopronból, hanem a Vulkapordány - Nezsider vonalból ágazott ki, kb Kismarton környékén. Ruszt mellett van Szentmargitbánya, valami vulkáni kőkitermelés volt még a háború előtt, gondolom oda ment a vonal...