nem véletlenül ugrottam át a kérdésed: egyrészt nem tudom (nem is tudhatom) hogy melyik olajat melyik boltban milyen áron kínálják, másrészt szvsz elég nehéz okos és jó megoldást kínálni egy olyan esetre ahol egy (Opel) motor már a 15W-40-es olajat is fogyasztja.
Szia SLX-350! Köszönöm a választ. 2001-es évjárat. Maradunk a TXT Softec Plus 5W30-nál. Vagy mást ajánlasz hasonló kategóriában gondolkodva? Üdv: Zatis
Ha esetleg valakinek kell verseny olaj, akkor tudok szolgalni 5db literrel 12e forintert! Mobil 1 15w50 fullszint mindentudo olaj, jo draga a boltban. Csa 5 literem van, itt a soha vissza nem tero alkalom! Asszem ez a hivatalos leirasa... (de a magyar mobil1 katalogusban is benne van az elejen)
SLX-350! Lennél olyan kedves, hogy válaszolnál a 10135-ben feltett kérdésemre? Nem tudom mit jelentenek "dobozcímkére" fordítva az ott megadott jelölések... Előre is köszönöm.
"...mi történik akkor, ha egy ismeretlen motorolajra ráöntök egy másikat?..."
A keverékben - a keverési aránytól függetlenül - mindig a legygyengébb minőség érvényesül. A különböző SAE osztályú motorolajok összeöntésből származó keverék viszkozitása valahol a két összeöntött olaj eredeti viszkozitási értékei közötti lesz.
ha olyan autóba keresel motorolajat amelyikhez a gyár (véhetően több más mellett) a 10W-40-es (API SJ minősítésű) olajat ajánlja akkor - általánosságban - (a 0W-30-as és a 0W-40-es közül) inkább a 0W-40-es tűnik jobb választásnak.
Egyébként vannak olyan autók, amelyekhez a gyártó kizárólag (a megfelelő jóváhagyással rendelkező) 0W-30-as motorolajok használatát engedélyezi.
Szia! Elárulnád (jöhet méjlben is), mennyiért vetted az Opel szintetikus olajat? Csak mert az általam ismert források szinte Castrol áron mérik ezt, ellentétben a félszintetikussal, ahol az Opel fele a Castrolnak.
(nem vagyok adalékhívő, bár ha eladásra szánnám a járgányt, és genya lennék, akkor lenne pár ötletem)
bennehagyom.... (ha eszi hát eszi. Megnyugtatom magam, hogy azért eszi, mert hígabb mint a 10w30. ha egyáltalán. Tök jó a 6 henger, csak akkor kezd tikkelni a szemem, ha belegondolok az esetleges felújítási költségekbe. De reménykedjünk, hogy nem lesz szomjas a kicsike... A régi olajat nem ette, dehát a franc tuggya mijjen kocsikenőcs volt benne)
Kb. 1liter/1000km felett, vagy amikor már nagyon tarthatatlannak érzed kezdhetsz készülni egy kisebb műtétre. Előtte azonban próbálj ki egy 20W50-es olajat, majd néhány csoda adalékot és minden mind1 alapon és oszd meg velünk is az eredményeket itt a fórumon!:)
csak mint "autós" próbálok segíteni...figyelembe véve, hogy frankó autót vettél...szóval, ha a helyedben lennék, akkor leengedném(legalább átmosta), és shell, vagy castrol olajat löknék bele 10w40-es...na most pénztárca kérdése, hogy ásvány, félszint, vagy fullszintetikus...de nem vagyok a helyedben...
van itt olyan guru, aki tudna a nekem nehéz kérdésre választ adni?
Mazda MX3 (1.8 V6 24V) járgányom van. Mostanság vettem, így hát olajcsere. (valami fekete lé volt benne olaj helyett) sajna elnéztem a kézikönyvet, így a mi éghajlatunkra való 10w30 helyett hidegebb időre való (0 fokig) 5w30-at raktam bele.
A kocsit amúgy inkább csak rövid utakra használom, (pesten belül)
Nem tudom még, eszi e az olajat, úgyhogy olcsó opel szintetikussal töltettem fel. (hehehe, sose hallottam ilyen olajcégről, de tényleg olcsónak tűnt.)
Kérdéseim a következőek: - bennhagyhatom-e az olajat? - mivel tölthetek / töltsek utána, ha eszi? - ha eszi, olajcserekor mit tegyek bele (ha nem generálozásig fajul), és ezt mennyi olajfogyasztásig tegyem?
Nem vagyok olajszakértő, de logikusangondolkodva a GTD és GTX között annyi a különbség hogy a GTD-ben ojan plusz adalék van ami a dizelek nagyobb koromképződésének is ellenáll. Szerintem. Tehát (teháttal nem kezdünk mondatot) a GTD jobb választás dizelbe. (Én is azzal járok 2.2 hdi)
Kérdésem a következő: azonos minősítés esetén melyik a "jobb" olaj a 0W-30-as vagy a 0W-40-es? Elvileg ugye az utóbbinak kéne annak lenni, hiszen +40 fokos hőmérsékletig garantált a viszkozitás. Több nagy gyártó azonban csak 0W-30-ast gyárt vagy gyártott a közelmúltban (pl. a Shellnek sem volt 0W-40-ese csak 30-as.) Egyáltalán melyiket érdemes választani? Olyan gépkönyvi előírás gyakorlatilag szinte nincs is, ami ilyen tuti olajat írna elő. De ha tegyük fel, a gépkönyv elég konvencionálisan 10W-40-et ír elő egy ma már minden valamire való olaj által teljesíthetó API SJ-vel, akkor melyik a jobb választás? Lehet, hogy naív a kérdés, de kíváncsi vagyok a véleményetekre!
Nyugodtan használd benne a 10W40 magnatecet. Hidegben sokkal jobb lesz. Családban egyedül álva maradt 4T trabi 118 K Kmrel mindig is 10W40 félszintetikussal járt. Olajfogyasztás zéró, hidrotőkehang zéró. Hidegen is jól forog.
Azt szewretném megkérdezni, hogy unokatesóm 1993-as Corsa B (8szelepes) autójába kb 100 eKm - milyen olajat érdemes beletenni? Castrol GTX3-at igencsak megette. Az olajbeöntőn az alábbiak voltak feltüntetve: G4-G5 API SF/CC SG/CD. Kérlek benneteket, hogy olyan - boltban is kaphat- csomagoláson általam megtalálhatójelzésű olajat írjatok - vagyis, hogy milyet keressek nekik. Nem streetfigter, inkább telekjáró autó, kispénzű embereknek. Kösz
1989 évjáratú wartburg 1.3 Lim minden tekintetben jól megkímélt autómban eddig mindig gtx castrol 15w-40-es olajat használtam. Most az eladó tanácsára, mondván hogy az autóm hidrotőkés, jobb lesz a gtx castrol magnatec 10w-40-es, hallgattam rá, megvettem.
Kérdéseim:
1. Mivel a magnatec félszintetikus és a gépkönyv asványi olajat ír 15w-40-t eredetileg, károsulhat e a motor?
2. Eddigi használat során 58 000km, olajfogyasztást nem tapasztaltam, az új olajjal számíthatok e rá?
3. A használati utasítás diesel üzemű motorokhoz ajánlja, meg felel e benzin üzemű géphez?
Nem vagyok autószerelő, elnézést az egyszerű kérdésekért.
Üdv: iref-h
bár nem ismerem a castrolt de nem az lehet, hogy ugyanaz az olaj csak az egyik dieselhez címkézett, a másik pedig általános? (mind2höz való)
pl. a Mobil1-nél a 0W-40-nek van "sima" és 0w-40 Turbo Diesel változata is, teljesen ugyanazok a specifikációk/jóváhagyások mind a kettőnél, tudtommal zsír ugyanaz a két olaj, csak az egyiknek más a címkéje, valószínű marketing fogás "for Turbo Diesel" címkével-márkanévvel jobban felhívni a dieselesek figyelmét az olajra. (nyugodtabban veszik meg, pedig tökugyanaz mint a sima)