Keresés

Részletes keresés

Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 184
Léci add meg tatumadar a MSN cimed
tatumadar Creative Commons License 2007.03.12 0 0 183
Üdv mindenkinek!

Alighanem internettelenségben szenvedtem az elmúlt hetekben, de a nehézségeket helyes munka- és időbeosztással át tudtam hidalni. Mert apa tudja, hogy helyes munka- és időbeosztással minden nehézséget át lehet hidalni. :D

A Riga kész, megy, mint a golyó, azóta egyre csinosítgatom! Visszakapta eredeti világításkapcsolóját, kapot új tömítéseket a porlasztó és a tanksapka, a benzincsapról, ami sajna nem eredeti, ledobattam a rettenetesen ótvar fehér festéket (azóta beszerzés alatt áll egy eredeti Riga csap, de ha retyó, a mostanit hagyom fenn), és még egyszer lemostam az egészet. Sajnos az amúgy aranykezű szerelő hihetetlen gányolást végzett a kipuffon, egy az egyben bevágta a kályhába, ezt újra kell majd krómoztatni, mert az alkatrészbánya-R-12-esünkről adoptált sincs éppen a toppon. Üzemileg nem okoz gondot, csak esztétikailag hathat zavaróan, hogy R-12 henger és hengerfeje van a gépnek, ezt mondjuk még lenyelem. Majd a hengerfejről le kell dobatni a rettenetes kályhaezüst-festést, hogy valamivel kulturáltabb kinézetet öltsön.

A felfúrás miatt ismét bejáratós, persze szorgalmasan dörgölöm vele a kilométereket. Kicsit még füstöl az 1:16-os keverék miatt, de ez idővel alábbhagy. Közben elkezdtem összeszedni a lakás különböző pontjairól az eredeti szerszámokat, már csak egy minta kell, ami alapján egy szerszámostáskát lehet varratni. Emellett van 2 gumijavítós dobozom, persze tartalom nélkül, de a látszatnak jó lesz. Összeszedtem még egy ősöreg szovjet motorpumpát, csak újra kell bőrözni, új gumicső, vagy mi, és mehet be az ülés alá!

Majd fotózok, mostnában úgyis rámjött a fényképezhetnék, a Rigán kiélem majd percerz vágyaimat :DD

Addigis:

Előre Rigások!
vierzig Creative Commons License 2007.03.06 0 0 182
Lehet, hogy igazad van, akkor csak kijavítom a hibákat!
Előzmény: ErvinP20 (181)
ErvinP20 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 181
Ha adhatok egy tanácsot.: Halálos vétek újrafényezni! Inkább az eredeti fényezést kéne konzerválni,felújító pasztával kezelni.Hacsak nincs hozzá eredeti matricád a tankra,vagy meg tudod csinálni az eredeti feliratot,csíkozást.Egy újrafényezés a gyári feliratok hiányával mindig értékcsökkentő tényező.
Előzmény: vierzig (180)
vierzig Creative Commons License 2007.03.05 0 0 180

Delta Riga 1989Delta Motorblokk

 

Sziasztok!

 

Íme a motoron, vagy 3 évig hozzá se nyúltam.

  Most betőltöttem egy kis benzint a hengerbe, és első rugásra beindult.

Csak az a fránya karburátor.....

  No, nem baj a k35 remélem már útban van!

 

Hát rá férne egy kis tisztítás! De majd újrafényezem, ha megy.

 

Üdv.

vierzig Creative Commons License 2007.03.03 0 0 179

Sziasztok!

 

  Tényleg, a DELTA Riga a legszebb Riga motor, és  egyéb motoroknál is sokkal szebb.

 

Én nem akartam csúcsmodellt venni, sokkal inkább az univerzális használat számított volna.

 

  Mentem is vele vagy 800 kilómétert.

Aztán:

 

1. Folyni kezdett a benzin a tartály alján, nem a benzincsapnál.

      Kiderült, hogy a tank át volt szúrva háromszög alakú vésővel, mind két oldalon! (SZABOTÁZS) Az ütődött rigai azt hitte,  gondolom, hogy az oroszoknak megy az árú!

(gondolom más alkatrészeknél is ezt csinálták! )

 

2. A karburátor túl kevés benzint adott, és 30 km/óránál nem ment többet a gép.

  Később a tűszelep "GUMIGALLÉRJA" annyira elöregedett, hogy vagy túl sok benzint adott, vagy semmit. Ezért kellett 15 éve félreállítani a gépet, most rendeltem egy k35 karburátort, remélem bevállik. (Nem nagyon volt időm, mag aztán gépkocsim is van! )

 

3. Az elektronikus gyújtás leált, szereztem egy másikat, az működik. Az ok: Valószínűleg beázás.  De szerintem javítható, a gyantát kibontottam az alkatrészek közzül!

(A mostani 1,5 cm-es szikrákat húz...)

 

 

KONKLÚZIÓK:

 

1. Ez egy igen jó, egyszerű kis motor, gyermekbetegségekkel. Soha nem is akartam más stílust, nem hajszolom a sebességet, nem akarok villogni vele, használni, kirándulni akarok, erre való!

 

Pl: ha útban volt egy patak, egyszerűen felkaptam, és átsétáltam rajta! Azt nagyobb motorral nem teszed meg! Ja, és alighanem befér egy Suzuki sedan-ba!

 

2. Újkorában, minusz 15 C°-ban, egy rugásra indult!

  (a fater Simsonja kb. fél perc alatt volt életre kelthető! )

 

3. A regisztrál végsebessége, ( hivatalosan) 55 km/óra volt.

 

Most majd készítek fényképet róla, és felteszem ide!

 

Üdv. Vierzig

 

Csanibaba Creative Commons License 2007.03.03 0 0 178
Sziasztok!Sürgösen eladó egy Amica típusú,automata váltos,3kerekü,50köbcentis,2ülesés,kifogástalan müszaki állapotú MOPED kisautó,és egy Piaggio Sulky típusú MOPED kisautó,remek fütés van bennük,évi 4000Ft a kötelezöje,és kismotor jogositvánnyal vezethetö.Ha érdekel akkor reggel 07-töl,este 22-ig lehet hivni a 0620/590-1572-es számot és keresd Pásztor Ferencet.Árban majd telefonon megeggyezünk.
Ricsi176 Creative Commons License 2007.03.02 0 0 177
Deszééépp!!(de a Pannónia szebb!!XD)
p21-feri-tb Creative Commons License 2007.03.01 0 0 176
Szisztok. Sikerüllt elcsipnem egy fotora a szomszéd Kárpátia gépét.-)) már van benne 18 km-)))
Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.22 0 0 175

Khmmm szal ha a deltádon K60 as jelzésű karbi van akor azt vedd le és vegyél (kb 1500 ft a vaterán) K35 ös jelzésűt ez régebbi és elpusztíthatatlan! egyszerűen én 4 hónapja hajtok egy ilyen verhót és nem dugul pedig még benzinszűrőm sincs! ezt nagyon pontosan be lehet állítani sokkal jobb mint a k60 asén már szoptam ilyennel amikor próbáltam beállítani az egyik berúgós blokkomon de épphogy csak pöfögött hát ráraktam egy k35 öst és apám lássá' csodát pöccre indult szal szerezzél be egy K 35 öst és azt rakd rá azzal tuti fog menni ja és ha van lehetőséged polírozd ki a belsejét tükörfényűre meg azt a kis kivezhető izét ami a hengerben van nagyon fog utána menni:D

Szal K35 rullz!

:D

vierzig Creative Commons License 2007.02.22 0 0 174

Sziasztok!

 

  Nekem Riga Delta motorom van, de már vagy 10 éve nem tudom használni, karburátor hiba  miatt. (valószínű)

 

  Tud valaki, egy felújított, jól beállított karburátort?

Vagy mondjuk más (pl. simson) karburátort, amit be lehet oda helyezni?

 

A gyújtás próbáláskor mindíg működik, 1,5 cm-es szikrát húz.

  Gyújtás probléma kizárható?

 

Mik a tapasztalataitok?

  Mindössze 800 km-t mentem vele idáig, 1989-es évjárat!

 

Vierzig

Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 173
Hali megadod az msn címed??
tatumadar Creative Commons License 2007.02.17 0 0 172
Szia Ricsi!

Bocs, házon kívül voltam. Próbáltam az előbb a linkeket megadni, de mostanában nem akarja betölteni nekem a Jútúbot. Keresőszónak az ,,eklics''-et kell beírni, ő a videók másik főszereplője (a Riga mellett :). Mikor megtudta, hogy feltettem a videókat, először halni készült, de mikor megemlítettem neki, hogy ti is felfedeztétek a felvételeket, nagyon megörült a fejének, mondta, hogy adjam át üdvözletét minden Rigásnak! :)

Elvileg holnap megyek próbálgatni a motort, holnap derül ki, mit kell még alakítani rajta, ha eszembe jut, viszek gépet és csinálok egy-két videót az első indításról!
Előzmény: Ricsi176 (169)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 171

Hát mitmondjak én a méh ről hoztam el az egyik dolgozóé volt a gép és eddig került 9000 ft be és akkor annyi volt a hibája hogy le kellett cserélni a hátsó babetta lámpát és lábon hoztam haza. Én nem venném meg azért mert elég kopottas 2 mert berúgós, 3 mert az enyémhez képest drága vagy a festésen segít a polír pasztaa berúgós nem valami jó verzió sokszor csinálja azt hogy eltörik a rugó én is így kaptam a 4. verhó blokkom és hát elég nehéz volt megcsinálni leírom rövíden:

Rugó felhevít izzásig ,icipici fogóval megfog ,kalapál,lehűt nemilleszkedik felmelegít, lehűt , illeszkedik ok ez kb 3.5 órás művelet és hát nem egy leányálom amikor beleég a bőrömbe a rugó az igaz hogy már nem  láccik mert onnan már lejött multkor a zománc. Nekem nem kellene , de ha tényleg nincs más akkor vedd meg mert akkor lehet hogy sokáig nem talász. De azért heti rendszerességel menj méh telepre.

Vlagyimir-elvtárs Creative Commons License 2007.02.17 0 0 170
Itt láthatjátok www.kepesmotor.hu  amit 25-ért árulnak Bakson Rigát-véleményetek? Megérné? Bocs hogy igy zaklatlak titeket,de nagyon megtetszett!
Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 169

Tatumadar!

Léci mondd meg milyen néven toltad fel azt a videót!!!

mert mindenről találok csak riga moped ről nem

Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 168
Vegyed hát megér annyit ha pöccre indul de csak ha riga 4 es de nekem ez mondjuk sok is lenne mivel a látott verhómba eddig összesen durván 9000 pénzt öltem és nemhiába ebben benne van a motor megvásárlása is:D
Vlagyimir-elvtárs Creative Commons License 2007.02.17 0 0 167
URAK! SOS-ben kellene válasz-találtam egy szép állapotú 1980-as rigát eredeti állapotában-persze üzemképesen 20-pénzért-szerintetek jó ár érte,még mára eltették nekem-vegyem?
Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 166
Milyen néven tetted fel ezeket a vidi ket??
ErvinP20 Creative Commons License 2007.02.13 0 0 165
Na,majd összesszedek képeket a motorjaimról Addig is egy korabeli kártyanaptár:
tatumadar Creative Commons License 2007.02.12 0 0 164
Feltöltöttem újabb 3 Rigás témájú videót, még időbe telik, mire a YouTube feldolgozza, szerintem holnap ilyenkorra már megtekinthetőnek kell lenniük. Nem egy nagy durranás, inkább ökörködés az egész, de a Riga azért ottvan!

OFF-topik, de kinek milyen motorja van még? Képeket is várok!
Részemről még egy '70-es Simson Starral büszkélkedhetek. Ha normális napsütéses idő lesz, lecsutakolom és megfotózom.
tatumadar Creative Commons License 2007.02.12 0 0 163
Hmm... ismerős, de honnan... :D
Amúgy van még pár, amin szerencsétlenkedünk, feltöltsem? Eklics barátom még a tekerésével is megpróbálkozik, bár a bal pedál mindig kilazul, mert a gányolás közepette elhagytam valamerre az ék anyáját :D

Más. Alakul a kis 4-es:

- a henger Taszáron Kacsóéknál mesteri fokon felfúratott
- be lett szerelve az új főtengely a dugattyúval és az új csapágyakkal+szimeringekkel, így összeállhatott a blokk
- a sebváltó és a kuplung is be lett kötve
- mivel nem a saját ülése van rajta, nem lehetett lecsukni és beakasztani, a mester ezt a problémát is orvosolta a kis vasrúd hátrébb hegesztésével
- ki lett gyomlálva az elektronika, megszabadultunk a gyújtáskapcsolótól
- az első gumi, mivel korábban alacsony nyomáson volt használva, körben megrepedt és szakszerűtlenül lett egy folt rávulkanizálva, így állásában felrobbant, 13 centis repedést hagyva a belsőn. A belső még foltozható volt, a külső cserére szorul, Babetta gumit kap (egyedül az USSR-feliratot sajnálom róla :)
- a kipuffdob és a könyök is ki lett égetve, előbbin ez elég randa nyomokat hagyott, a felülete teljesen megmattult, ötletekes várok, hogyan tudom ezt majd eltüntetni
- valamint a Leukoplast- és szigszalag-markolatok helyett kapott újakat, amik nem nagyon (semennyire se) hasonlítanak az eredetire, de a célnak megfelelnek, és elsődleges cél most az üzemképesség

Holnap viszek ki üa.-ot és olajat, ezzel is újabb pontokra tehetek szert Smart-kártyám révén (amúgy nem kedvelem az ilyesmi, de annyira ajánlgatták...), így 15 évnyi kényszerpihenő után újra ereje teljében pöföghet! Ha már teljes díszében pompázik, teszek fel ide képeket, meg talán egy-két videót is a Jútúbra!
Előzmény: Ricsi176 (162)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 162

Júj ezt nézzétek meg találtam egy videót Tatumadar nak ajánlom!

írjátok be a www.youtube.com on hogy "apa kocsit hajt" és van ott lent egy riga 4 es verzió az összes nagyot üt!!!

tatumadar Creative Commons License 2007.02.08 0 0 161
No, sikerült is az említett illetőtől beszereznem a főtengelyt, ma jött a postával, tényleg egy remekmű! Szinte hihetetlen, hogy ilyenek fennmaradtak! És az a szovjet levegő... ;)
Előzmény: Ricsi176 (149)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.04 0 0 160

Hali lesz :D majd.... az a lényeg hogy még a főtengelycsapágyat is kell cserélnem mert így nem kell majd megint szétkapnom a mondás is tartja lusta ember 2 szer dolgozik.. szal inkább most rendesen megcsiálom minthogy később szarakodjak vele.

Amúgy kellene 4 darab verhó/riga kerék fékkel tengellyel mivel a 2 szétszedett gépenek hiányzanak (lehet h kordély lett belőlük:(

Skodri84 Creative Commons License 2007.02.04 0 0 159

Ezek meg a mi Verhóink:

 

 

tatumadar Creative Commons License 2007.02.04 0 0 158
Nem mondom, olcsó volt! Kérhetek egy képet a gépről?

Ha kicsit lejjebb görgetsz, alattam a Riga-4-es 100%-os eredeti festésű. Amúgy itt egy remek link a témában!
Előzmény: Ricsi176 (157)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.02.03 0 0 157
Jeaah vettem teganap egy Riga 4 est 2000 ft ért és csak a dugója volt beszorulva de az nagyon:D most bugyikék de ez már nem az eredeti színe milyen volt a Rigák eredeti színe?
tatumadar Creative Commons License 2007.01.30 0 0 156
Sziasztok!

Még mindig szükségem van egy RiGA/Verhovina benzincsapra, akinek van eladó, írjon!
ErvinP20 Creative Commons License 2007.01.28 0 0 155
Tényleg,lehet,hogy valami eltévedt nyugati export próbálkozás. :)
Előzmény: Ricsi176 (154)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!