Egy kéréssel fordulok hozzátok, 2006-ban vettem egy Suzuki Ignis 1,3 GC:t.
Van egy sajátos hibája amivel nem boldogulok. Elinduláskor a kuplung bemelegedéséig szépen müködik, aztán minden kinyomásnál, és vissza eresztésnél egy sustorgó hangot ad.
Nagyon idegesitő. Régen erre egyértelmüen azt mondták volna kinyomócsapágy hang. Ennél eddig cseréltek, kinyomócsapágyat,majd szétszedték a váltót, a kuplung bovdent kicserélték, de nem történt semmi változás.
Kérésem az, hogy a többi is ilyen?
Találkozott e már valaki ilyen hibával?
Vagy tud-e olyan mühelyt ahol értenek ehez a hibához.
Valóban jó embernek tűnik a "Vegyész". Mindenkinek szépen szájbarágósan, kiadósan ad tanácsot. Ez szerintem így a helyes. Hisz így többen is vásárolnak náluk és mint írta 2006-ba ők nem jók akarnak lenni, hanem a legjobbak a magyarországi piacon. Szerintem jó irányba mennek!
Igen, igen, amiket írtatok dolgokat mind tudom, mert már ugyan láttam közelről és tapasztaltam ilyen dolgokat, csak nem csináltam még.
Régebben amikor a XVI.kerületbe Mátyásföldön laktunk akkor majdnem szembe lakott velünk az a srác, aki egész magyarországot, söt most már külföldöt is elárasztja a pici, 1-2-3 éves gyerekeknek való lábbalhajtós műanyag motorokkal (sok ilyen van már, de ő volt az első aki ilyet csinált és a cég címe bele van sütve a motorba), amiből van két villa mérettel is, ezálltal a nagyobbak is használhatják. Na szóval ő régebben amikor én még csak iskolás voltam és még nagy szám volt, ha valakinek szörfdeszkája volt, na akkor ő ilyenek készítésével foglalkozott, és láttam, ahogyan a sablonra-ba egymás után terítette az üvegszövetrétegeket és pamacsolta őket a műgyantával. De készültek nála kisebb csónakok is. Ő nálla láttam ilyet először.
De ez még a 80-as évek vége fele volt, akkor még nem nagyon fogott meg a dolog.
Mostmár egyre jobban érdekel viszont!
Nálam is, ha fog ilyesmi készülni az az udvaron fog! Nem a lakásba, garázsba.
Emesének valóban nem tenne jót az tuti, nagyon kényes normál körülmények között is a gyomra, most meg pláne az.
Csak egy megjegyzés, ha hozzákezdesz, arra figyelj, hogy sem az üvegszál, sem a műgyanták nem azok a cuccok, amik az ember jóbarátai, feleséged mostani állapotában nem bizti hogy túl jó ötlet az anyagokat bevinni a lakás/garázs/élettér hármasba, inkább keress egy különálló helyet, ahol tudsz dolgozni.
Még valami amit kevesen tudnak erről , a műgyantázáskor nagyon erős gázok szabadulnak fel, zárt helységben szívórendszer nélkül kibirhatatlan ,én az udvaron csináltam ,mert bent nem lehetett, így is megfájdult a fejem.
Közben az ajállott oldalon elkezdtem olvasni a fórumot, mindent az elejétől.
El akarom olvasni mind a 800 egynehány hozzászólást, mert ebből is sokat lehet okulni, tanulni, már kb. 200 lement. Azután úgyis felkeresem őket, mert ez is muszáj, persze elötte lebeszélem a "vegyésszel" telefonon.
Szerencsére nincsenek messze Budapesttől.
Már régóta foglalkoztat ez az üvegszálas, műgyantás dolog, de még sosem mentem utánna igazán, de talán majd most! Van motiváció!
Én kemény styrofon szigetelő lemezből faragtam ki a mintát, ebből gipsz segitségével a negativ formát készítettem amiben aztán kiöntöttem a végkész terméket. DE EZ CSAK TŐMONDATOKBAN VAN.
Szia Kacsa! Gratula a géphez, nem értem viszont miéert kellene megválni tőle, amig bírja szerintem hagyd fenn. Én éltem a átkos korban amikor még csak lada ,wartburg, skoda,trabant és kispolski volt és az ember ha ki akart tünni, hát akkor irány a sufni és tuningoljunk . Nekem az összes autóm átesett valami féle dizájnoláson. Nekem nincs 30 millám ,hogy olyan autót vegyek amilyen nincs senkinek, van viszont két kezem amivel a saját képemre formálhatom agépet és ráadásul ez örömmel tölt el és ha ez másoknak is tetszik még nagyobb öröm , gondolom ezt te is érezted.
Kérdéseidre a válasz, én nem vagyok műanyagos szakember ,ezért is rontottam el 3-szor , nem akarlak elriasztani ,de nem olyan egyszerű mint gondolnád azt javaslom ha valami nagy darabot akarsz neki se állj mert többe fog kerülni mintha meggvennéd, kisebb darabokkal érdemessebb kezdeni talán. Minden kérdésedre választ adnak Alvin Plast kft honlapján, ill. ott személyesen is kioktatnak ha vásárolsz alapanyagokat, ők sokkal jobban értenek hozzá.
Gratulálok! Arra azértfigyeljél ,hogy előbb sima papirból vágd ki a mintát és próbáld fel, mert ha rossz akkor dobhatod ki a drága fóliát. Csak egy kis jó tanács volt tapasztalatból !!
1.azért az ott nem MIO kategória, így ránézésre is 4x akkora képernyő( még az se nagy, de azért már valami) 2. nem tudoma mio hogy működik, de az garminom, az mikor utasít, akkor képernyőt vált, azaz a térképnézetből átmegy egy utasító képernyőre, amin minden sokkal nagyobb, egyértelműen kiemeli a helyes utat, és csippant, a tapasztalat hogy ez bőven elég egy odapillantásra, nem kell "folyamatosan" bámulni és értelmezni mi is van ;)
CSHÁ!. Oké, akkor sem megfelelő hely sztem most elvoltam ezért ami a következő hsz.ben lesz. Oszt a kicsi miómat ( 3,5 ) leengedtem oda hát sz@r egy állapot, próbáld ki
Lehet hogy nagy Mondeo volt, tényleg nem emléxem, csak a navi maradt meg térdmagasságban( vizsgázni mentem, úgy be voltamsz@rva, csoda hogy valamire emléxem ;)
A múltkor, kis hazánkban autózgatva egy engem követő IS-re lettem figyelmes, aminek az első lámpája teljesen más volt. Két projektoros fényvető, és alatta eltolva egy azonos formájú index volt. Igyekeztem úgy lavírozni a sávban, hogy jól lássam a tükörben, de hamar megunta, és nyomott egy kövéret, majd eltűnt a forgalomban. Szívesen követtem volna, de fizetésig ki kellett tartania a löttynek a tankban.
Tudomásom szerint amit Kacsa berakott képeket, azokat nem a japók csinálták, az egy GM prototype, ami alapján a sorozatgyártásuk készült. Erre utalnak a szélesebb kerékjáratok, a motorháztetőn a légbeömlő, stb.. a széria már nem ennyire egyértelmeűen "dögi" ;)
A GPS-ről:
Mikor utoljára voltam busszal Pesten egy nagyautó(asszem Volvo) mellett araszoltunk az Üllőin sok -sok kilométeren keresztül, azon is kb abban a pozicióban volt a gyári navi, meglepően eltalált hely sztem, akkora display-nek nincs helye feljebb. A napokban láttam egy full extrás C4 pikacsut, na ott fennt volt a sztem kb 12" -os display, amin futott a navi, viszont a műszerfal vonalát emiatt el kellett csúfítani sztem nagyon.
CSHÁ! Az első képhez: azért japiba is eltudnak baltázni dolgokat. Szeretném látni a japi söfört amikor láb közeli gps képernyőt hesszeli mennés közben, a kapcsolók talán kerülhetek volna alulra.
Most hogy volt 29.-én a SuCsAMoTa a Hungaroringen én is felöltöztettem az autót egy kicsit, ki volt rakva közszemlére, de nem marad rajta csak alkalmi ruha.
Igazán erre az egy napra készült a dolog, de nem akaródzik leszedni sehogy sem, nem visz rá a lélek! Ma is ahogy jöttem dolgozni, megszólított egy piros IGNIS-es srác, hogy jól néz ki az autó!
Ez volt az első műgyantás alkotásod, vagy valamelyest szakmabéli vagy? Én is láttam már, hogy hogyan készítik ezeket a műgyantás dolgokat, a neten vannak kis filmecskék, de azért az más ha tudsz beszélni élőben egy emberkével aki már látott ilyet közelről.
Először is ugye nem olcsó az alapanyag, na és hát a technológia a nem mindegy! Ha szépen megkérlek küldenél egy e-mailt a telefonszámoddal együtt, hogy felhívhassalak téged?
Van a képekből még három darab. Az utolsóra hívnám fel a figyelmet, főleg a világítást tekintve!
Kicsit bőrözött belső, japán ignis műszerfal és ha jól látom középen nem egy vételre érzéketlen kékpont rádió van.
Kicsit szélesebb kivitel mint itthoni testvérei.
Na és hát az emlegetett projectoros lámpák. Sajnos kis hazánkban ehez sem lehet hozzájutni.
Igen, az Ignis eedetileg Suzuki, a subaru egyszerűen a modellpaletta aljára megvásárolta a modellt, a Chevy szintén, sőt ausztráliában HOLDEN CRUZ néven is futott, ott már nincs. A Chevy, meg a Holden az eredeti rövid modellt forgalmazta a magyar sajátosságú szélesített kerékívekkel és a nagy lámpákkal, hátul viszont másmilyen a lámpák elrendezése( nekem jobban tetszik az.A Subaru viszont egy az egyben a magyar modellt vette meg, hogy ez praktikus volt-e a gyártás miatt, vagy a piac igényelte ezt, azt nem tudom, a rövid kasztnis szerintem sokkal sokkal dögösebb, csak nuku csomitartó ;)