Valóban 1000km után még nem lehet valódi véleményt alkotni egy olajról! Én csak arra gondoltam, hogy még megy az autó és nem ragadt meg és nem eszi az olajat! És a topikban olvastam egy hozzászólást miszerint az illető már 100000km óta Q8 olajat használ a BMW-jében és feltünően jó állapotban van a mocija!
Nekem a 4 liter 5w40 excel formula 6300-ba került! 5100 volt az olja + 1200-ért hozta kia futár!
Én olyan ember vagyok, aki nem a márkára hagyatkozik, hanem megnézi, hogy az adott termék mit tud nyújtani! Szóval van amiből tényleg megveszem a márkásat, mert csak az a termék tudja nyújtani azt amire nekem szükségem van! De ha találok más kevésbé ismert márkajelzésű terméket, amely ugyanazt nyújtja, akkor azt veszem meg! Pl. a szgépem egy része úgymond "gagyi" cuccokból áll és már több mint 2éve nyúzom átlag 6 órát naponta és hibamentesen műxik! Viszont van egy két eszközöm, ami ismert márkájú, mert számomra az az eszköz rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amire nekem szükségem van!
Szóval a Q8 olaj meggyőzött a Porche, a Mercedes, a Bmw és a VW jóváhagyásaival és nem azon a 2-3 ezer forinton múlott a választás! Valamint jó véleményeket hallottam róla! Bocs a hosszú hsz-ért!
Továbbra is érdekel, h az 1992-es 2000cm-es turbóinjektoros 940Se-s Volvóba milyen olaj való és hány liter kell bele!
Érdemes megfigyelni, hogy mennyire szeparáltan kezeli a Castrol a különböző EU-s országok piacait, pl. Németországban, Ausztriában és Magyarországon is más-más olajokat árul. Ti ismeritek az alábbiak olajokat? http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=82916347&contentId=6007560
Dynatec? Itthon még sose láttam! Odakinnt pedig 5W-40-es Magnatec nem is létezik! Vagy az itthon forgalomban levők "kifutó" termékek? Lehet, hogy a németek ebben is előrébb vannak.
Én is ezt a márkát használom, de ez a sokszínűség fura.
Ami a másik kedvelt gigászt, a Shellt illeti: minden nemzeti honlapján csak és kizárólag azt a 3 vagy max. 4 típust ajánlja mindenféle tech. specifikáció nélkül. /Pedig még én is tudom, hogy van Longlife-os is nekik Ultra VX néven/ Az olajajánló (azaz találja meg gépjárművéhez a megfelelő olajat... ) förtelmesen gagyi. Érdemes kipróbálnotok, ha sírni akartok!
Apropó Aralról kinek mi a véleménye?A Brabus erőművek is ezt ajánlják :-) !
Tudod, a kuvaiti sivatagban azért rengeteg olaj van ám, amit eladnak, és amiből jó sok pénzük lesz. Amiből azt vesznek meg az arab sejkcsávók, amit csak akarnak. Ha technológiát, akkor éppen technológiát. Nem hinném, hogy kereskedelemben kapható lenne, ha nem felelne meg az előírt minőségi követelményeknek.
Én is megnéztem párat, nem voltak kirívó különbségek. A Castrol Magnatec (10W-40) lobbanáspontja pl. 199 C. Akkor most mi a helyzet? Mire alapozod véleményed hogy "siralmas"? Én mélységében nem értek hozzá, de szervizes kollégák mondták, hogy nagyon jó a Q8. Ezzel együtt senkinek sem mondom, h. feltétlenül ilyet használjon. Visszatérve, hogy arab: lehet, hogy kilóra megvehetne olyan olajtársaságokat akiket mi itt "nagynak" tartunk. Sokkal inkább valószínű, hogy Európa (és különösképp ez a szeglete) nem meghatározó piac a számukra és így marketingre se sokat költenek. Egyet azonban ne felejtsünk: a Porsche sem ad jóváhagyást akárkinek!(a Q8 Excel megkapta...)
Na ezt én is meg akartam kérdezni! Szóval nem elegendőek az említett jóváhagyások? Melyik akkor a jó olaj, miről ismerhetjük fel? Mert az áráról biztos nem! Most akad a kezemben a régi shelles flakon, 4 liter 16990 Ft a cimke rajta! Most mennyi is?
Ezek mennyire fontos/mérvadó adatok egy motorolaj megítélése szempontjából? (nem értek hozzá, azért kérdem) Csak mert pl. a Castrol olajokat általában jónak tartják, de számszakilag pl. a Softec is hasonlót produkál: 170-es v. index, 198C lobbanáspont, persze nyilván nem ez a legszuperebb fajta Castrol olaj.
Kivancsisagbol megneztem tobb Q8 motorolaj adatait, szerintem siralmas. 200C koruli altalaban a lobbanaspontjuk es 160 koruli a viszkozitas indexuk. Ez eleg gyengen hangzik.. Nem hinnem, hogy ott a Kuwaiti sivatagban tul magas technologiai szinvonalat kepviselnenek..
a Q8 olaj arab származású, a Kuwait Petroleum (a rövid neve a Q8, angolul kiejtve asszociál a származási helyre kju éjt = kuwait ) gyártja vagy gyártattja. Európai központja Hollandiában, Rotterdamban van. Szervizes kollegák igen jó véleménnyel vannak erről a nálunk kevésbé ismert márkáról. Nekem még nincs róla tapasztalatom, de a magyar forgalmazó oldalát /nem egy high-tech/megtaláltam /engem is érdekelt a téma :-) /, innen a technikai adatlapok is letölthetők. (nem ismerem őket) http://www.sint-oil.hu/fooldal.htm
1000 km után még nem igen mondható vélemény egy olajról, (hacsak nem valami extra kaka). Én is szemezek ezzel az olcsóbb olajjal. Ki gyártja ezt és hol? Végül is mennyiért adták be az ajtón?
Akkor szokták csinálni (legtöbbször sajnos sikertelenül) ha az van amit írtál.Vagyis eszi a sűrűbb olajat is.Kihúzzák alul a dugókat és gyűrűket cserélnek.Sajnos azért nem szokott használni, vagy inkább csak nem mindíg, mert ha nagyon kopott a henger fala,( 100e km-nél nem szokik elkopni ennyire,normál esetben) akkor az új gyűrűgarnitúra már nem tud olyanra bekopni ,hogy tökéletes legyen a tömítettség a hengerben. A hengerfejet érdemes lenne levenni, mert egy szemrevételezést megérne.Akkor látszana a kopás mértéke szvsz.kiderül érdemes -e gyűrűzni.
a G4, G 5 az ACEA elődjeként kezelhető (idejétmúlt) CCMC minősítési rendszer "benyás" motorokra szóló motorolaja minősítése, ezt a szintet ma már bármelyik közepes minőségű 15W-40-es motorolaj röhögve hozza.
A Corsába egyébként (ha nem lenne véres a torka) egy 10W-40-es olajat javasolnék, az olajfogyasztási problémát (valamelyest) a (nem a legolcsóbb olajok közé tartozó) Formula RS 10W-60-nal lehetne mérsékelni.
Hi! 1.6-os benzines Opel Astra Classik-ba milyen motorolajat öntsek? Nem tudom milyen van benne, mert most vettem. Valami olyan kellene, ami kisebb autósboltokban is kapható (mondjuk ezeknek az unix szállít), nem egy havi fizetésbe kerül, és mondjuk nem a leggányabb.. Milyen minőségi követelményeknek kell megfelelnie, és hány L kell bele?
Én a TC oldalán hírdető formula3000bt-től rendeltem Q8 5w40 full syntetic olajat az ecoteces corsámba! Csere óta 1000km futot hibátlanul. Eddig semmi gond! Szóval szerintem megbízhatóak! Én legközelebb is tőlük rendelek!
Sógórnőm 1992-es 940SE 2000 cm-es turbóinjektoros volvójában kellene olajat cserélni! Érdekelne, hogy milyen olja való bele és hány liter kell! Az autóban 220000km van! Egy igazi bálna....:)
Én pl. rendeltem tőlük (olajat, szűrőt), megjött rendben-hamar. Az olajról nem tudok mit mondani (Mannol 5w40 fullszint), újrapancsolt-e vagy sem, neten próbáltam kicsit rákeresni, mielőtt megrendeltem, nem találtam róla anyázást. Most fogom majd betölteni az autó(k)ba. Gondolom a régi, 3 éves, 22-25 ezret futott fáradtolajnál biztos jobban fog tetszeni neki. Egyébként Totalcar áruház és az olajbolt.hu kínálata nem fedi teljesen egymást, pl. fentebbi lötty is csak az olajboltos lapon szerepel, a TC-nál nem.
Az olajbolt.hu-ról (vagy akinek így ismerősebb Totalcar áruház) vett már valaki olajat? Megbízhatók a termékek? Sajnos ma már az átlagosnál jóval kedvezőbb árak gyanút ébresztenek az emberben.
Van egy nissan micránk 2001-es 1.0 16v,autónk amibe a gépkönyv 10/30-as olajat javasol.Mivel ez elég ritka nálunk ezért eddig 5/40-el pótoltam,bár sokan azt mondták jobb a 10/40-es,mert láncos a motor.
NADE....,most észrevettem,hogy a Castrolnak van egy performance nevü 10/30-as olaja (igaz ez micu GDI-be való) de szerinted jó lenne ez nekem is?
Köszönöm! Tehát akkor ez a kódsorozat a 15W40 - es dobozok oldalán keresendők. Természetesen nem azt vártam, hogy "fillérre" kiszámolt, lakhelyhez igazított legolcsóbbat mondod! :-) Azzal nem voltam tisztában, hogy milyen viszkozitás, és azon felül még azzal sem, hogy ha nem találom ezt a G4-G5 -öt akkor a most már tudott viszkozitású olajon az SF SG jeleken kívül milyen ACEA.... jelölés ami még/már jó bele.
Sajnos azt hiszem ezek után , hogy szegényeket nagyon bepalizták ezzel a corsa-val. de ez itt off. Mégegyszer köszönöm a választ.
(természetesen) a normálisan elvégzett olajcsere után is marad a motorban valamennyi (fáradt)olaj de ez még nem olyan kritikus mennyiség amit a (jó minőségű) friss olaj ne tudna megfelelően semlegesíteni.
Ha 100ezernél már azt is (15W-40) eszi akkor nehéz lesz,látatlanba minimum egy "prasztgenerál"de akkor lehet a 100, nem is 100, hanem "kicsit " több? Talán próbáld meg a Mobil 1 15W-40-esét. Nekem -igaz 270ezernél (óra szerint,de lehet ,hogy több)- kezdett válogatós lenni a 2,3 TDi.De egy próbát talán megér.Több fajtából evett egy pár decit ,abból nem ,természetessen ugyanolyan használat mellett.
"<i>A keverékben - a keverési aránytól függetlenül - mindig a legygyengébb minőség érvényesül.</i>"
Ezt tényleg szó szerint kell érteni? Most szeretnék fél -röl fullszintetikus olajra váltani. A régi olajból a leeresztése után is marad valamennyi a motorban. Már ennyi is "lehúzza" az új olajat?