Én tudom az ő szavait másképp is értelmezni, különösen a Kaszai-féle gyűlésből továbbvezetve a gondolatot (amelyen ugye elég nagy volt az érdektelenség).
Annyi ilyen szolgáltató lesz, ahány olyan településcsoportot találunk, amely érdeklődik ez iránt ..........
Értsd: Ha a kutyát sem érdekli, mi sem erőltetjük.
..........A miniszteri biztos ugyanakkor aláhúzza: az, hogy hány ilyen regionális vasúti szolgáltató lesz, azon múlik, hogy mekkora a fogadókészség az érintett települések és helyi szervezetek részéről. Annyi ilyen szolgáltató lesz, ahány olyan településcsoportot találunk, amely érdeklődik ez iránt ..........
traficc :
a miniszteri biztos Úrnak elég érdekes elképzelései vannak.
Mondjuk ha minden elképzelése mellé megcsináltatja a megvalósíthatósági tanulmányt is, akkor nem fog akkorát bukni, mint ahogy ma látszik.
ez inkább az Ő saját "bőrvédelme" miatt is lényeges lenne.
lelkesedését mindenképen tisztelem.
Sokat akar a kistelepülési önkormányzatoktól, sokszor úgy hogy azok is nem is akarjk anyira, hogy Ő jót tegyen velük.
........a pokolba vezető út is jóindulattal van kikövezve..........
Tiborszállásról találtam egy fotót is. Erre az állomásépületre is ráköltöttek jó pár milliót. Mekkora lehet a ki és belépő utasforgalom nem tudja véletlenül valaki?
traficc :
mikor menyílt, egyik tpictagunk elment oda és vonatozott egyet.
Beszámolt itt a topicon, de már nem emlékszem a számokra.
Ha jól tévedek akkor ez egy visszavágott vonal, utolsó vagy utolsó előtti, amolyan mű állomása.
Hogy akarnak itt Térségi vasutat üzemeltetni az önkormányzatokkal? A Balassagyarmat környéki Önkormányzatok arra nem voltak képesek, hogy a GKM pályázatán elnyert e-magyarország csatlakozási pontokat a kiírásnak megfelelően a vasútállomásokra telepítsék ki. Antal Dániel miniszteri biztos a Baross Tervben mégis lát erre lehetőséget, (fel kellene már hívni a figyelmét a valóságra), idézet a témához kapcsolódóan tőle:
„Abból, hogy a liberalizáció milyen hatással lesz a vasúti áruszállításra, a vonattal utazók természetesen nem sokat érzékelnek. Közvetlenül érinti viszont az utazókat, hogy az új vasúti törvény lehetővé fogja tenni a liberalizációnak kitett országos közforgalmú pálya és a regionális közforgalmú hálózatok szétválasztását. Azokon a területeken, ahol nem lehetséges a vasúti piacot - sem most a teher-, sem később a személyszállítási piacot - liberalizálni, regionális vasúti szolgáltatásokat hoznak létre. Ezek lesznek a regionális vasúti hálózatok és az azokon működő regionális vasúti szolgáltatók - vázolja fel az egy-két éven belül megvalósuló változásokat Antal Dániel. A miniszteri biztos ugyanakkor aláhúzza: az, hogy hány ilyen regionális vasúti szolgáltató lesz, azon múlik, hogy mekkora a fogadókészség az érintett települések és helyi szervezetek részéről. Annyi ilyen szolgáltató lesz, ahány olyan településcsoportot találunk, amely érdeklődik ez iránt . "Már most öt regionális vasút körvonalait látom kibontakozni, holott ezt a lehetőséget eddig nem is hirdettük meg", érzékelteti a települések vasúti közlekedés iránti igényét. Már ez az öt is lefedheti a mellékvonali hálózat mintegy felét, de Antal Dániel szerint akár tíz ilyen társaság és hálózat is létrejöhet. „
Megmondom őszintén mindkét újonnan belépő település megkereséséhez földrajzatlaszt kellett előkeresnem. Tiborszállás Szabolcs megyében a román határnál van, ez az új határállomás Nagykároly felé, Cserdi pedig a 40-es Pécs Budapest vasúti fővonalon Szentlőrinc után található. Azért kíváncsi lennék, hogy milyen megfontolásból döntöttek ezek az önkormányzatok a Vasutas Települések Szövetségéhez csatlakozás mellett? Vasútvonal megszüntetés egyik területet sem érinti, csak nem a virágos vasútállomás pályázat tetszett meg nekik? Ebbe a szövetségbe bármely vasútvonal melletti település beléphet, még akár Budapest is?
Nem szólnak arról voltak-e netalán a szövetséget elhagyó önkormányzatok? Elég nehéz elképzelni, hogy fizetik a tagdíjat is, miközben egész évben szinte egyáltalán nem érdeklődnek a vasút ügyei iránt.
Tiborszállásról találtam egy fotót is. Erre az állomásépületre is ráköltöttek jó pár milliót. Mekkora lehet a ki és belépő utasforgalom nem tudja véletlenül valaki?
Vasutas Települések Szövetsége :
1./
Kasza :……”…… Az ilyen mértékű inaktivitás nem szolgálja a Szövetség érdekeit, alkalmas arra hogy kedvét szegje a vezetésnek, s felvesse azt a kérdést, vajon érdemes-e dolgozni egy olyan szervezet élén, amely tagjainak túlnyomó többsége teljes érdektelenséget mutat azzal a szövetséggel szemben amelyhez önként csatlakozott. Úgy tűnik, hogy lassan a Szövetség egyben tartása is az alapvető feladatok egyikét kell, hogy képezze egy jelképes cselekvési programban.
Egyik résztvevő :..
. Ebben a részben fejti ki Kaszai úr félelmeit arra vonatkozóan, hogy az érdektelenség folytán elnöksége végeztével széthullhat az egész szövetség. Most világosodott meg előttem, amit tavalyelőtt ilyenkor írtál erről a kérdésről:
Traficc írta a tavalyi éves közgyűlés után a következőket: „Ennek a szövetségnek 142 tagja van, amiből elment oda 45fő = 31%.
Az elment 45-ből 20 település volt Békés megyei = 44%. Ez a "szövetség" addig él amíg Kaszai úr akarja. Egyszemélyes egylet. A MÁV ad /adhat nekik egy kis pénzt, hisz MÁV szinten ez a szövetség nem használ és nem árt. A lényeg a második = Nem árt ! S ez a fontos.
2./
Kasza :..
A Virágos Vasútállomásokat pályázati rendszert is működtettük az elmúlt évben, bár a korábbinál kevesebb összegű felhasználható pénzügyi kerettel. Az elbírálók a lehetőségeket többszörösen meghaladó igényekkel találkoztak. Több pályázó megfeledkezett arról, hogy a pályázat keretében legfeljebb az általa fizetett éves tagdíj tízszeresét jelölheti meg kért támogatásként.
Egyik résztvevő :..
Tehát itt a válasz, a tagok virágosítási támogatásként visszakapják a tagsági díj akár tízszeresét is. Ez úgy hangzik, komolyan mondom mint egy piramis játék.
Traficc :
A történet erről szól, csak pár újságíró ezt még nem ismerte fel.
3./
Kasza :
Sajnálatos hogy évek óta a közgyűléseken is kb. ennyi tagtelepülés polgármestere, vagy megbízottja volt jelen, 144-ből 20, vagy 144-ből 40 tavaly. annak ellenére, hogy annak időpontját hetekkel előre közöljük. Nem egyedi eset, hogy a meghívott vasúti társszervek képviselői közül többen vesznek részt ezeken a gyűléseken, mint maguk az önkormányzatok képviselői, ami nem baj, örülünk a megtiszteltetésnek, azonban- úgy gondolom- joggal elvárható a nagyobb aktivitás a tagtelepülések részéről.
egyik részvevő :
Szinte biztos vagyok benne, hogy a meghívott vasúti társszervek képviselői azért vesznek részt nagy számban a rendezvényen, mert nekik a részvételt munkaidőként fizeti, ingyen utaznak fel rá és legfőképpen utána lehet ingyen (vagyis a szövetség pénzéből) potyázni enni és innivalót. Egy polgármester általában több ilyen helyen megfordul. Ha nem lenne utána terített asztal, még a vasutas vezetőket sem érdekelné az, ami most csak az önkormányzatokat hagyja hidegen.
Jó estét mindenkinek. Szereztem egy fényképet egy mai forgalmi irodából. Egymás mellett van a mikrohullámúsütő és látszika a múlt századi biztosító berendezés is.
Amennyiben ez csattant isaszegen akkor válasz nem, mivel a kamionosnak /ügyvédjével, szakértőkkel/ bebizonyítoták, hogy az útátjáró szabálytalanul van megépítve ezért akadt fenn.
Ezt be is nyelték, így a biztosító nem fizet, így a gép helyreállítására nincs pénz.
"Hiába, nem tudom megszokni az ordító pongyolaságot."
Pedig ez csak egy újság. Mi a véleményed a klnf újbeszerzésű járművek (pl. 1047, 6342) magyarnyelvű dokumentációjáról? Panaszkodtam én is régebben, hogy senki nem veszi a fáradtságot a pontos fogalmazásra. A témához kapcsolódóan, két imént lelt gyöngyszem a MSZT onlány szabványkatalógusából: Cím Vasúti járművek szerkesztési szelvénye. Fogalommeghatározások és általános előírások Angol Cím Design section of railway vehicles. Terms, definitions and general codes
Cím Országos közforgalmú vasutak űrszelvénye. Általános előírások Angol Cím Rolling stock clearance of national public traffic railways. General specifications