Ha viszont nem jár az adott vonalon napi legalább 1 pár vonat rendszeresen, a tonnánként kb. 20000 Ft-ot érő vashulladékot nem fogják hagyni az élelmes vállalkozók, hogy csak úgy ott heverjen vki kedvére. Vissza fogják táplálni a vaskörforgásba, és lehet majd vele lapátként találkozni újra.
OFFolás így óraátállításra várva: Azért legalább Kubában működik hasonló. Ott ugyanis úton-útfélen stoppolnak, minden járműre felszállnak amíg csak felférnek. A nagyobb kereszteződésekben van egy-egy sárga ruhás ember, afféle forgalom irányító, akinek a dolga, hogy a kihasználatlan járműveket megállítsa, és a stopposokat beszállítsa. Abszurdnak hangzik, de így van, láttuk, működik. Egyben, miután megtudtuk, hogy így megy, megoldódni látszott a rejtély, miért van olyan sok TELJESEN lesötétített ablakú autó - némelyiknek csak egy 10 centis csík volt az első szélvédőn átlászó, a többi fekete :) Azért a kihasználatlan autó kifejezés, a stopposok mennyiségét és a tömegközlekedést ismerve új értelmet nyer. Ott kihasználatlan autónak minősül pl egy billencs Zil is, amíg a billencsben van hely még egy ember számára :) ON
1. a vasutmegszüntetés a 60 a években a belső szálítási vasutak ill keskenyomtávúak megszüntetésével kezdődött.
2. autóforgalom túl nagy kényszerrel lehetne csak visszaterelni az embereket. Pl egy autóban két embernek kell ülnie Németo ban különben extraadó!
2. Kamionforgalom tönkreteszi az utakat összetörik a meggyürődik a burkolat.
ezt is kifizteti valaki 1 kátyúzás 2. tönkrement autó megcsinálása.
3.Fővonalra csak tranzit avgy terminálos forgalom kerülne ha nem lennének alsóbbrendü vonalak.
Az hogy az őrségi vonal 31Mdr én 17 et olvastam! ráadásul 2 km völgyhid +200 es ill lét alagút nem két fillér!
ezt is kalkuláld be.
4., Gond az EU csak a IV V korridorra ad lovét mert kereskedelempolitikát ez segíti.
Mór nos 6 db vonat jár egyet megszüntettek 2004 dec 12 én ugyhogy az nem sok.
Oroszlányi vonal is kihasználatlan ezért mivel van Pusztavámig pálya ezért klehett volna összeépíteni Pusztavámot Oroszlánnyal.
Zsákvonalnak sok esélyíe nincs sajna.
5 Elővárosi:
tulajdonképp azt nem értem hogyha a vasut 9,30 vagy 8 Ft viszi az utast a MÁV a volán meg 12 ért kilométerenként akkor Miért kell ezt a MÁV nak lenyelni?
Vgay a VOLÁN kapjon kevesebb árkiegészítést távolság alapján annyit mit a MÁv vagy a vasuti kedvezményes 5tarifáknál 67,5 90 50 stb kapja meg azt a pénz amiert a VOLÁN kap állambá tól
ez így lenne ferr!
Volán 90 67.,5 fajlagosan többet kap mint a MÁV!
Ez valahol a MÁV veszteségeként könyvelődik le.
Arra kényszerizteném a Volánt hogy pl a 118 Ft fehérvári buszjegyhez ne kapjon extra kb 240 árkieget hanem érje be a MÁv kb 160 árkiegjével majd akkor is bőszen furikázna vagy fizettesse meg az utassal! ne 118 hanem 198 legyen és akkor is tolongjon a sok egymászt taposó uats a VOLÁN pályaudvarokn és embertene körülnmények között szálljon fel le.
A mellékvonalak bezárása, és a fővonalakra fordítható összeg között összefüggés nincs. Függetlenül attól, hogy a mellékvonalak bezárása által évente egy forint, vagy százmilliárd a megakarított összeg, azt egészen biztosan elveszi a kormány (értsd: ennyivel csökkenti a vasút támogatását), és a felszabaduló pénzösszeget egyéb, politikai célokra használja fel. Bármelyik kormány.
Igazad van, így tényleg hülyeség, amint az illetékes elvtárs mondott. Elég, ha van egy tanacsoport, amelyik nem írja alá, és marad a vasút. Teljesen feleslegesen...
Ha jól tudom, akkor ez a jelenleg érvényben levő övezetes viteldíjrendszer még Baross úr ötlete volt. Épp' azért, hogy menj messzebb, mert az olcsóbb! :)
Nézd meg pl, hogy a "legdrábább" menetjegy, az "500 km feletti", az mennyibe kerül kilométerenként! És nézd meg a 10 km-est!
Az "övezeti kedvezmény-sávossága" minden év december-január táján felmerül, amikor a jegyár-emeléseket megvitatják. (Tehát 300 km táján már másképp' csökken, mint addig.)
Antal Dániel gondolata nem jutott el hozzád, pedig szerintem érthető! Nem arról van szó, hogy mindenütt fenntartjuk a személyszállítást, hanem arról, hogy a MÁV nem szedi fel sehol a síneket. Ez nagyon helyes döntés, mert 1. a remény hal meg utoljára 2. hajtányozni szar pályán is jókat lehet, és több túristát vonz, mint ahány utast a jelenlegi vasútüzem 3. NINCS PÉNZ REKULTIVÁLNI!
Szóval ha mindenki rekultávációt kiállt akkor lesz, de erről VALAMENNYI önkormányzat, együttesen NEM fog úgyse döntést hozni, azaz nem kell kiköhögni a felszámolás költésgeit...
Namégegyszer: Ma EC 171-et hozta a 001-es, onnan tudom, mert rajta ültem.
Volt egy kedvezményes menettérti (305 SKK = 7.90 EUR) jegyem Párkány-Bp. viszonylattal, amiből elhasználtam az odautat még március elején. Most délután hirtelen felindulásból felültem az Amicusnak nem nevezett 2106-ra, néhány 242-es fotó készítése céljából. Persze a visszaúthoz megint vettem egy jegyet, szóval most megint ugyanott vagyok jegyek tekintetében, mint délután. :)))
Nem tudom, láttátok-e a NatGeon a katasztrófát elemző filmet, megdöbbentő volt.
Pár perccel a katasztrófa bekövetkezése előtt levált az ominózus kerékről a kb. 5x10 centi átmérőjű abroncs, és a fülke padlóját keresztülütve kijött 2 ülés között.
Ez után a kocsi elkezdett rázkódni.
Az ott ülő pasi elment megkeresni a kalauzt!!!
Hát nem tudom, talán túl cinikus vagyok, de ezek után nekem az evolúció jut az eszembe...
Hogy lehet valaki akkora marha, hogy ha a kocsi aljából bekandikál egy böhönc nagy vas, akkor nem csimpaszkodik rá a vészfékre, mint Maki majom a pálmafára?!?!?
Ez nekem is eszebejutott.
Bár szerintem vészfék nincsen (vagy van?), csak vészjelző, mert 250 km/h-ról vészfékezni elég durva lenne. De vannak nálam szakértőbbek, akik majd elmondják, hogy mit tud tenni az átlagutas, ha úgy érzi, hogy nagy baj van.
Vajon gondolt-e ez az úriember arra, hogy vajon hatékonyabb módszert is választhatott volna arra, hogy értesítse a vonat személyzetét?
Azt tudod, hogy erre felé a földalatti parkolókban ( egy nagyvárosban úgy 40-50 is van) illetve a parkolóházakban, a bejárahoz közeli parkolóhelyeket általában 5-10 db-ot a mozgássérülteknek jelölnek ki, De !!!! a következő 5-10 dbot HÖLGYEK felirattal látják el, s ezek szélesebbek mint a többi parkolóhely.
Azért a hibám ellenére e-mailben légyszives tájékoztassál, ha van valamilyen újabb belső fejlemény az ügyben. Itt vidéken olyan nehéz megtudni bármit is.
Az két piktogramsor. Azért hagytam benne a képben, mert ami tőle jobbra van, a jármű pályaszáma, fontos az "alkalmazott matrjoska" (hercegnőben hercegnő) egyértelműsítéséhez. (Az adott sorozat - 263 - becenevére utalva.)
jelenlegi menetrend szerint akkor sajna nem lehet ilyen élményben részük a nyíregyi utasoknak :-((((
nem ebben a menetrendi időszakban volt az utazás hanem tavaly
akkor volt ic 600 ec 170 kocsijaiból
ezt egy jódarabig figyeltem amúgy anno mire rájöttem mikor kell menni :-))
de megérte
egyébként nagy esély van rá hogy az nem egy terevezett szerelvényforduló volt talán kocsihiány miatt csinálták azt
nekem is gyanús volt hogy ec 170 kocsijait ilyen "potomságokra" pazarolják de olyan mákom volt hogy megláttam a kis bizonyítékot a helyfoglalási cetlit :-))) csak sajna kiszedni nem tudtam gépem meg nem volt nálam
pl 14.10 idul a Jászapáti Heves Gyöngyös busz 10 11 1 kocsi állás közben érkeznek buszok ill a parkolóból tolatnak koifele.
14.15 2 esről indul a Gyöngyösi 9 esről Psasvár Mháza Gyöngyösi
Hatvani busz nem áll be időbe a 11 esre mögötte a 10 esen nem tud elindulni a Szvárad Ózdi de közbe beáll a 1 esre a Salgótarjáni a pőesti miatta késve indul 14.45 helyett és a 14.50 is késik 14.30 Cs váraljai busz nem zud beállni a 11 esre tolatva megy ki onnan. péntek még rosszabb 14.20 Hatvani mentesítőnél a várakozó álláson szállít be az embere kabátját surolja melett elhaladó busz a 14.10 es Jászapáti.
Hát ennyi röviden a Egri buszpéályaudvarról egymást akadályozzák a szük 42 buszállomáson a tárolóparkolóból kitolat akkor elzárja a a már indulni akaró buszokat.
Káosz.
Ill 10 perces késséssel hagyja el a bsu a Városhatárt.