Egy 92-es 2literes turbóinjektoros 940SE volvóban kellene olajat cserélnem és kérdezném, hogy milyen való bele és hány lityi kell! Tudom, már kérdeztem, de még nem kaptam választ! Előre is köszi!
"....vannak olyan esetek/ motorok, amelyeknél az ásványiolajak jobb megoldást jelentenek, mint a rész vagy teljesen szintetikus olajok?..."
(tisztán műszaki szempontok alapján) egyetlen ilyen motorról tudok: az RX-8-as Mazda Wankelmotorjában a tömítőélek (jobb) kenése érdekében olajat fecskendeznek be az égéstérbe, erre a célra jobb az ásványi olaj. Minden egyéb (általam ismert) esetben a megfelelő olajat kizárólag a gyári követelmények, jóváhagyások alapján célszerű kiválasztani, ásványi motorolaj használatát pedig egyetlen (más) esetben sem írják elő. A legkopottabb motorban is jobb szolgálatot tesz egy (ideális esetben a megfelelő tömítő képességgel bíró) szintetikus motorolaj az ásványi olajnál.
persze az egy más eset, amikor a kiválasztásban az (olcsó) ár a meghatározó...
lenne egy érdekes kérdésem: vannak olyan esetek/ motorok, amelyeknél az ásványiolajak jobb megoldást jelentenek, mint a rész vagy teljesen szintetikus olajok?
".....szükséges-e valamit tenni vagy teljesen normális dolog, aggodalomra semmi ok?!...."
az esetleges teendő (vagy aggódás mértéke) szvsz a gané mennyiségétől függ. A kisebb mennyiséget a (jó minőségű) motorolaj minden zokszó nélkül képes kezelni, közepes mennyiségnél megfontolandó egy rövidebb csereciklust beiktatni, kritilkus (lapátolható mennyiségű) gané esetén mindenképpen érdemes leszedni az olajteknőt és alaposan kipucolni a felhalmozódott szutykot.
"friss motorolaj eleinte még képes "fölemészteni" az esetleg túladagolt vagy valamilyen okból el nem égett és az olajba került (olaj szempontból szennyeződésként kezelt) üzemanyagot"
Nem csalódtam, egy teljesen korrekt lehetséges megfejtést hallottunk, a mélyen tisztelt fórumtárstól... :))
elképzelhetőnek tartom hogy üzemanyag ellátási problémáról van szó: a friss motorolaj eleinte még képes "fölemészteni" az esetleg túladagolt vagy valamilyen okból el nem égett és az olajba került (olaj szempontból szennyeződésként kezelt) üzemanyagot majd mikor az ezért felelős (diszpergens) adalék kimerült akkor kezdődik a (fekete) füstölés....
abban igazad van hogy a legjobb tömítő képességet a 10W-60-as olaj biztosítja, ezzel együtt én csak a legvégső esetben használnék BMW jóváhagyással nem rendelkező motorolajat (az RS 10W-60-nak nincs semmilyen BMW jóváhagyása).
Igen en is igy tudom, de nem keken fustol, hanem feketen, fel is vettuk direkt. de olaj csere utan minimalis lett a fust, pedg semmi mas nem valtozott. es benzines geprol van szo.
Ha eszi a mociolajat, annak kék füstje van, és te nem biztos, hogy látod, a mögötted jövő viszont tuti láthatja és érzi is. Fekete füstöt/koromfelhőt tudomásom szerint a rosszul beállított dízelek szoktak nyomni, ha nem jól tudom, mindjárt megcáfol valaki.
Olyan letezhet, hogy egy olaj tipustol feketen fustol az auto eros gyorsitaskor (es szepen eszi is), mig egy masiktol nem? esso 5w40 es mobil 10w40-rol van szo. full szint es ha jol tom asvanyi vagy felszint.
a hivatalos ajánlás csak 5W-s és 0W-s olajokat tartalmaz - vélhetően 260 ezer km után az illesztések már nem egészen egyeznek a 0 km-es állapottal így valóban érdemes (lehet) magasabb SAE osztályú olajok körül nézelődni. Az RS 10W-60-at már nagyon szélsőségesnek érzem, de ha minden madzag szakad (már ami az esetleges olajfogyasztás miatti tűrőképességedet illeti) akkor végső megoldásnak elfogadható.
"....Vagy az itthon forgalomban levők "kifutó" termékek? Lehet, hogy a németek ebben is előrébb vannak...."
Ugyanazok a (Castrol) olajok különböző piacokon más-más néven kerül(het)nek forgalomba - Németország (vagy bármely más európai ország) egy grammal sem kap többet vagy jobbat mint bármelyik (keleti) kis ország. Egy kisebb (piacú) országban egyszerűen nem éri meg akkora választékot fenntartani mint egy Németország nagyságrendű országban.
ha a 98-ig gyártott Astra 1.6-osra gondolsz, akkor alapban egy 10W-40-es olaj megfelelő (a gyári javaslatban egyébként egészéves használatra 5W-30-as vagy 5W-40-es motorolajok szerepelnek), a feltöltési mennyiség 4.0 liter.
a Performance GDI valóban egy 10W-30-as motorolaj és (mivel rendelkezik ACEA A3-as minősítéssel) a Micrához is alkalmas viszont Magyarországon olyan kevesen keresték hogy (a Castrol Hungáriánál) megszűnt a forgalmazása.ű
Szvsz nyugodtan használhatsz a Micrához 10W-40-es olajat, nem fog érte megharagudni.
"....az új gyűrűgarnitúra már nem tud olyanra bekopni ,hogy tökéletes legyen a tömítettség a hengerben..."
Régen erre a célra lehetett kapni (talán még most is van ilyen) a Goetze gyűrűket amik nagyobb erővel nyomták fül magukat a hengerfalhoz és így ideig-óráig megfékezték az olajfogyasztást - természetesen a henger(persely) felgyorsuló kopása kíséretében.
Körülbelül 3 hete cseréltettem le az olajat 2003-as Opel Corsámban. Előzőleg félszintetikus olaj volt benne, most a legutóbbi olajcserén 5W30-as szintetikus olajjal töltettem fel. A tegnapi nap megnéztem az olajszintet, olajfogyás nem tapasztalható, viszont a nívópálcán apró fekete szennyeződéseket találtam. Mitől lehet ez? Teljesen laikus vagyok a témában, de gondolom, hogy nem jelent jót! Ezért kérem, véleményezzétek a dolgot! Előre is köszönöm!
Más opelos topikban sem voltak rossz véleménnyel erről az arab olajról. Minden esetre most rendeltem belőle. Én is azt gondolom, a shellhez képest fél vagy harmadáron az említett jóváhagyásokkal jó lesz ez a motorba. Majd beszámolok a tapasztalatokról.
Apropó! pennzoil. Ezt az olajat nem sok helyen látom a kínálatban. Ez is csak egy márka, aminek Magyarország nem piac?
Nem egészen ide tartozik a kérdés, de megpróbálom.
Egy éve Speed Frost (Speedoil) fagyállóval töltötték fel az autót (fehér flakon), amely nitrit, amin, és phosphatfrei tulajdonságokkal rendelkezik. Sajnos kútvízzel keverték, igaz nálunk nem túl kemény a víz.
Egy év után kicsit pótolni kellett, és a kereskedőtől kértem a fent nevezett típusú fagyállót pótlásra 1literes kiszerelésben, de ő azt mondta, hogy most más flakonban van ugyan az, (kék falakon) latin betűs felirata: Mannol SCT AG 11
Otthon jobban megnéztem, és látom hogy cirill betűkkel van ráírva jóformán minden, talán a nitrit és a korrózió(védelem) szó szerepel a leírásban, már amennyire ki tudtam olvasni.
Kérdés:
1. Valóban ugyan arról a gyártmányról lehet e szó?
2. Ha nem:
- összeönthető e a két fagyálló?
- érdemes volna e vergődni az eredeti felkutatásával, szóval az utóbbi milyen minőségi kategória