ma reggel EN Ister közel 110 perces késéssel érkezett Szolnokra! valakinek valami használ6ó 5lete van, hogy miért? a Corona nemz járatnak is mondott Szolnok reggel 45 min késést. mi volt a román határnál??
traffic írt Tiborszállásról. Az momentán határállomás a Nagykároly - Mátészalka vonalon.
Most photoshoppolok és már kezdek kiütést kapni a sok műanyagtól. Szóval 3 kérdés: - a Laminátkának milyen áramszedő leeresztő berendezése van? Etwg írt egyszer egy gyors áramszedő leengedőről, amihez képest a pendolino 28 mp - je sok. Vagy ezt csak a 3kV vonalakon használják? - a 735 - ösökről írt már valaki, csak nem találom. Milyen Pielstick van benne és mi a vonatfűtő tipusa? - hogy hívják a Párkánynána utáni 1. állomást Stadlau felé? Nagyon szép felvételi épület van ott, csak eltakarja egy fenyősor.
A V63 Gigant, c1048-as szelepszabályozója milyen vastagságig képes működni? Csak mert a főmérnökségen azt mondták a 12 bar nyomás feletti értéket +/- 2-4 bar különbségig elviseli. Szerinetek is igaz? Csak mert nálam kétszer is ledobta a tartósapkát és harmadszorra meg nem mertem visszatenni, így egész úton írtózatosan sípolt.
Először is, valami hiba van, ui. az általad megadott részadatok összege 3938567 bő
300,000-el kevesebb, mint az általad írt összeg. Mindegy, azért számoltam ökölszámnak jó:
Megpróbáltam megbecsülni a MÁV menetrend alapján a határainkat átlépő nemz. vonatok számát. Ezt sajnos nem lehet pontosan megtenni, mivel Ausztria felé számos helyi vonat nincs benne a MÁV menetrendben...
Ausztria felé 63 pár vonat (átlagos utasszám vonatonként 37, itt már nem vonnám le a helyi vonatokat az osztóból)
Szlovénia felé 7 pár vonat (az előbb tévedtem, napi 6 helyi vonat megy ki Hodosra, de ez ott nem oszt nem szoroz, átlagos utasszám vonatonként 9 utas) Nagyon kíváncsi leszek majd a 2005-ös számokra is, csendben mondom, hogy szvsz. ez a szám akár meg is fog feleződni idén... Mindenesetre a Citadella kihasználtságát jól lehet majd ez alapján saccolni.
Horvátország felé 11 pár vonat van az idén, ebből 8 helyi vonat, talán sínbohócék tudják, mekkora Magyarbólynál a helyi forgalom. Átalgos utasszám vonatonként 32 fő, ha csak a 3 távolsági vonatot vesszük 118 vonatonként (Persze idei vonatok,tavalyi adatokra), itt ís kíváncsi vagyok az idei számokra. Ja, ha sikerülne határállomások szerinti bontásban megkapni őket, akkor a gyékényesi adat a Goldoni kihasználtságához lesz jó ökölszám, a murakeresztúriból a Maestral kihasználtságát tudjuk jól becsüni.
Halkan jegyzem meg továbbá, hogy érzésem szerint a forgalom nagy része Mura és Gyékényes felé realizálódik, és hogy idén a Hodoson eltűnt utasmennyiséget viszontlátjuk majd Horvátország felé...
Szerbia felé 5 pár vonatunk van, ez a tavalyi adatokkal számolva átlagosan 60 utas vonatonként (hja kérem, csempészforgalom...)
Románia felé van 18 pár vonat, ez vonatonként átlagosan 76 utas
Ukrajna felé 5 pár, vonatonként átlagosan 45 utas
Szlovákia felé 28 pár vonat, vonatonként átlagosan 9 utas...
Azaz Szlovénia és Szlovákia rontják nagyon a statisztikát, románia felé vannak a legtöbben a vonatokon.
Összegezve, határainkat naponta durván 137 személyszállító vonat lépi át, ezek majdnem fele Ausztria felé. A vonatonkénti átlagos utasszám 43 fő. Ökölszámnak jó, azért több, mint a korábban emlegetett 10 fő.
Magyar-Szlovén. Tavaly még volt Dráva is, így Hodosnál két távolsági és öt helyi vonat lépett ki. Azaz vonatonként: 9 fő. Van egy olyan érzésem, hogy az utasok nagy része a 2 IC-vel utazott, ezzel számolva a vonatonként 30 fő utas volt Hodosnál.
Magyar-Horvát Tavaly már nem volt Venezia, így kilépő távolsági vonat a Kvarner, az ex Avas, valamint a Maestral, illetve dél felé a szarajevói volt. Helyi vonat Gyékényesnél és Murakeresztúrnál naponta 3-3, Magyarbólynál naponta (tudomásom szerint) 2 volt, azt szumma 12 vonatpár.
Ezzel vonatonként 29 utas volt átlagosan. Ha megint kihagyjuk a helyi vonatokat (Nem tudom Magyarbóly felé mi a helyzet, Muránál és Gyékényesnél csak vasutasok utaznak rajtuk) akkor a 4 pár távolsági vonatra vonatonként átlagosan 89 főt kapunk. Ebben persze a viszonylag erős nyári forgalom is benne van.
Kíváncsi vagyok, hogy ez hogyan változik idén, lévén a Drava megszűnt és lett helyette Goldoni.
No megszereztem ( Húsvét ünnepnapjának délutánján "azé nem könnyű ám) a vasúti határátlépők számát határszakoszonként.
Tesék, de most már azután tessék eltenni és nem újból megkérdezni két hónap múlva :
........................2004.............
Magyar - Osztrák :
ősszesen 35.459.000 fő......ebből .
- vasúton :..1.727.000 fő = .6%
- közúton .33.418.000 fő = 94%
- hajón .:.........31.000 fő = 0,0%
a közúton kilépettek nincsenek bontva külön busz és szgk-ra, de abusz általában ugyanannyi mint a vasút, HH-ban a balkáni "vendeégmunkás buszok" miatt kicsit több.
Tehát aAusztria felé/felöl az összes ki- és belépő kb. 6% vonaton távozik és jön be, kb. 6-7% buszon, és 87-88% autóval.
sok szó éri errefelé a MÁV háza elejét a kaotikus nemzetközi jegykiadással kapcsolatosan. Távol álljon tőlem a cég megvédése, de legyen most egy kis
INTERFLUG
összeállítás, avagy a "bezzeg" vasutak se teljesen normálisak :) Megtörtént, idei esetek, avagy amire nincs magyarázat... :)
Első történet: DB, a feladat egy Kleve-Düsseldorf Flughafen jegy vásárlása. Az útvonal Kleve-Neuss-Düsseldorf-Düsseldorf Flughafen végig RE vonattal.
1. Megnézzük a HAFAS-on, megvan a menetrend és az ár, 14 euró 90 cent. Jó, akkor Kleve állomáson irány az automata. Először célbaveszem az újabb automatát, kiadja ugyanazt az útvonalat, majd kiiírja 14 euró 50 cent. Mivel ez az automata nem fogadta el a bankkártyámat, ezért a szomszéd automatához mentem, ott ugyanerre az útvonalra 14 euró 70 centbe került a jegy :)
Na jó, ez apróság mondja az ember, minek 40 centen felháborodni? Nézzük a következő sztorit:
2. feladat Holzwickede állomásról jussunk elé a hollandiai Venlóba! Mielőtt valaki egy kieső állomásra gondolna, Holzwickede a dortmundi reptér vasútállomása, Hollandia felé RE vonattal óránként el lehet jutni Venlóba. Ha megnézzük a HAFAS-on 21 euró 40 cent a jegy. Aztán a vasútmániás észreveszi, hogy az ember végig a VRR (Rhein-Ruhr közlekedési szövetség) területén utazik. Persze Venlóba át egy kiegészítő jegyet is kell venni a C zónás jegy mellé, ez kerül kb. 6.6 euróba (ha 4-es jegyet vesz az ember) plusz a kiegészítő jegy 1 euró 80 cent, szumma 8 euró 40 cent szemben a 21 euró 40 centtel, ami 13 euró, 60% megtakarítás. Érdekes módon a Venló előtti utolsó német állomásig még a közlekedési szövetség jegyét kínálja a HAFAS, de Venlónál már megkergül, pedig csak ezt az 1 euró 80 centbe kerülő kiegészítő jegyet (a neve is ez Zusatz Ticket) kell megvenni.
És ez még nem minden! A Zusatz Ticket a VRR területen egy Jolly Joker kiegészítő jegy, pl. arra jó, hogy az ember 1. osztályon utazzon vele. Mivel a venlóba menű utasok már rendelkeznek kiegészítő jeggyel, és azt ellenőrizni nem lehet, hogy az 1. osztályon ilyen Zusatz Ticketet felmutató utas Venlóba megy vagy sem, ezért él az a szabály, hogy a venlói úthoz felhasznált ZusatzTicket a német területen 1. osztályú utazásra jogosít. Azaz az olcsóbb jeggyel az út utolsó 5 perce kivételével 1. osztályon utazhat! Ha Venlóig akar az ember 1. osztályon utazni, akkor még egy ZusatzTicketet kell érvényesíteni. Azaz 1. osztályon 10 euró 20 centbe kerül az utazás, szemben a 21 euró 40 centtel, amit másodosztályú jegyként a HAFAS felkínál. Ez még mindig 11 euró 20 centtel olcsóbb!
És ha ez még nem elég, álljon itt egy 3. történet.
Feladat: menjünk el a hollandiai Nijmegenből Düsseldorfba. Ha nem akarunk ICE-vel menni, akkor Venlón keresztül óránként van vonat Düsseldorfig. A HAFAS szerint a nemz. jegy ebben a viszonylatban és útvonalra 18 euró 50 cent, ezt a DB ReiseZentrum által mondott ár is.
Hollandiában az új automatákban lehet venni jegyet Németországba. Nosza, gyorsan üssük be a viszonylatot, az automata okosan vissza is kérdez, hogy Arnhem felé ICE-vel, vagy Venló felé akarok-e menni. A választ megadva előtűnik az ár, 24 euró 30 cent, azaz 5 euro 80 cent különbségugyanarra a vonatra útvonalra! (Azaz köztörvényes van a dologban, mondná erre Gergő, de hogy lehet egy automata köztörvényes? :) Nemzetközi pénztárnál lecsekkolva a jegyár ugyanez.
Habár az általad említett költségek a jéghegy csúcsának néhány szilánkját jelentik.
(Abból az évi 50-100 ezer millió forintból az egész vezetőség az összes ficnijeivel 1 milliárdot ha kitesz...)
(Egyébiránt megjegyezném, SZVSZ teljesen normális dolog, ha egy cég vezetését megfizetik - az a cuccilizmus nevű sötét emlékű társadalmi kísérlet volt, ahol a munka a becsület és dicsőség dolga volt.)
A teljes határszakaszon a határt vasúton átlépők aránya tehát 3,6%.
Hegyeshalomban ez a szám biztosan ????? sokkal jobb, hisz a MÁV egyik kitüntetett iránya.
De ha az eredeti felvetést vesszük alapul, akkor ugye csak mezei napokkal számolva HH-ban évente 365x30.000 fő lép ki szgk-val, tehát összesen 10,95 milió.
Vegyük a vasút HH-on belüli részarányát háromszorosára mint az országos átlag.
jó ?
akkor HH-ban 3x3,6= 11%-os lenne a részesedése ami másfél milió vasúti utast jelentene ott évente, holott az összes határátmeneten öszesen van 1,9 millió.
azt hiszem maradjunk annyiban, hogy a valóság szerint HH-ban sem sokkal magasabb az országot elhagyók/belépők vasúti részaránya mint az ország más határátkelőhelyein .
Persze a tisztesség kedvééért hozzá kell tennem, hogy szedtem már le így táblát hozzánk betévedő ÖBB meg DB szerelvényről is. Pl. IC 640 Berlin-Düsseldorf tábla virított egyszer előttem Győrben.
Az EC 52 fordája meg össze lehet kapcsolva a Bécs-Velence Allegro vonatokkal, mert rendszeresen találok EC 33 és EC 32 menetrendeket a Goldonin. :)
Az egyik fülkében volt két olyan együtt utazó utas, akik közül az egyik nemzetközi jegyet vett elő, a másik belföldit. Mindketten leszálltak Kanizsán... :)))))))
A keszthelyi részben 21-91 3x sorozatú kocsik voltak a GOSÁ-k helyett, gondolom az ünnepi forgalom kicsit megkavarta a kocsikiadást.
Kanizsán 8 perc késés, a ROLA-val Balatonfenyvesen találkoztunk, a HZ kocsis szerelvény tele volt kamionnal.