Keresés

Részletes keresés

pitz75 Creative Commons License 2024.08.27 0 0 14666

Ért, köszi!

Előzmény: LSU 106 (14665)
LSU 106 Creative Commons License 2024.08.27 0 3 14665

Veszprémi, csak van olyan Pápa-Budapest járat, amit Veszprém csinál.

Előzmény: pitz75 (14664)
pitz75 Creative Commons License 2024.08.27 -1 0 14664

Ez veszprémi volt elvileg, most Pápához tartozik?

Nagyon jól néz ki, szépen gatyába rázták!

Előzmény: Dr.V.ker. (14663)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2024.08.26 -1 10 14663

Ez így 2024-ben már elég nagy dolognak számít: egy E95-ös budapesti járaton, ma a HRR-872 csinálja az egyik pápai járatot. Sajnos a Népligetnél rossz bejáratnál vártam, így csak ilyen fotók készültek róla:

 

 

pepe83 Creative Commons License 2024.08.25 0 0 14662

Elvileg Veszprém.

Előzmény: 4MOTION: (14661)
4MOTION: Creative Commons License 2024.08.25 0 0 14661

Ez km-be több mint a Kanizsa? Előtte ki csinálta ezt a járatot?

Előzmény: dhp (14658)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.24 -1 0 14660
Mounby70 Creative Commons License 2024.08.20 0 1 14659

Gyönyörűek! Nagyon szép állapotban vannak a mai napig. 🙂

Előzmény: Scatty29 (14657)
dhp Creative Commons License 2024.08.19 0 3 14658

a távolsági tartalék irónia volt. és úgy kerül oda, hogy a nagykanizsai járat megszűnésével ezt a járatot kapták. 

5.00 Várpalota-Veszprém

5.45 Veszprém-Pécs

12.55 Pécs-Veszprém

18.10 Veszprém-Várpalota

Előzmény: pepe83 (14656)
Scatty29 Creative Commons License 2024.08.19 -2 6 14657

Ma

 

pepe83 Creative Commons License 2024.08.18 0 1 14656

Tudom ,hogy Ősi telephelyén,napi szinten járok vele. De az,hogy ez egy távolsági tartalék, miközben NAJ-330 meg Ősiben helyettesít,én kicsereltem volna. Másik,hogy kerül palotai kocsi Veszprém-Pécs járatra?

Előzmény: dhp (14655)
dhp Creative Commons License 2024.08.18 0 0 14655

hát gondolom a Mercinek valami műszaki baja van, ez meg a legjobb távolsági tartalék Palotán. :) illetve Ősiben, ottani telephelyes.

Előzmény: pepe83 (14654)
pepe83 Creative Commons License 2024.08.18 0 0 14654

Ez hogy jött össze?

Előzmény: dhp (14653)
dhp Creative Commons License 2024.08.18 0 0 14653

már megy is helyette a távolsági tartalék :)

Előzmény: dhp (14651)
Scatty29 Creative Commons License 2024.08.16 -3 3 14652

dhp Creative Commons License 2024.08.16 0 0 14651

Veszprém-Pécs

Előzmény: 4MOTION: (14650)
4MOTION: Creative Commons License 2024.08.15 0 0 14650

AA.IL-158-asnak meg fog szűnni a nagykanizsai fordája most? Vagy kap majd másik járatot helyette?

ELK671 Creative Commons License 2024.08.12 0 7 14649

Szerintem a csuklósokhoz való ragaszkodás ami szembe megy Várpalotán a megszokottakkal.

Egy húszezres városban vasárnap is előfordul olyan kiadás,hogy helyijáratokon+pétfürdőn csak csuklós van kint.

 

Az elmúlt években az összes ilyen kisebb városból ki lettek vágva(legutóbb Pápa,de Ajka,Ózd,korábban Esztergom,Gödöllő,Vác stb. lehetne sorolni hosszan).

Országos szinten is Várpalotát tudom kiemelni,ahol ilyen még előfordul ,ráadásul 3 db IK280/C80 is ma már kuriózum egy üzemnél. 

 

 

Előzmény: dhp (14641)
M41 2305 Creative Commons License 2024.08.09 -1 5 14648

LUU-918, Balatonfüred

 

szeletelek98 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 14647

Köszi szépen.

Előzmény: dhp (14646)
dhp Creative Commons License 2024.08.04 0 0 14646

szia, jszp szerint 07.11-ig volt rajta műszaki, ezek szerint elhúzódik a felkészítése. 

Előzmény: szeletelek98 (14645)
szeletelek98 Creative Commons License 2024.08.04 0 0 14645

Sziasztok!

Újként jöttem fel erre a fórumra, csak egy kérdésem lenne hozzátok.

Azután érdeklődnék, hogy az Ajka-Pécs járatról hova lett a SEF-390 busz? Jó ideje egy inovell van helyette.

dhp Creative Commons License 2024.08.03 0 4 14644

GZF egy napot, HCA is legfeljebb 1-2 hetet volt Várpalotán. 

 

az említett csuklóssal semmi nem lett, ugyanúgy rendszám nélkül várja tovább, hogy bontóba vigyék, csak immár egy másik telephelyen.

 

egyetértek abban, amit írsz, a GMY már annyiszor el lett temetve, és járt mindenhol, legutóbb Pesten HÉV-pótláson, nemrég meg valami kukorica címerezős munkásokat szállított a GZF-fel együtt, és mégis kimegy a világból is, akik meg használják, gondolom inkább viszik azt, mint a még annál is rosszabb állapotú Credokat. már, amelyik megy. KMG-558 motor nélkül áll egy ideje. 

én pusztán arra világítottam rá, hogy azért ezt nem úgy kell elképzelni, hogy itt ezt tudatosan csinálják. mindenki örülne, ha az ex-agglomerációs MAN-ek maradnak, és mondjuk az összes csuklóst SRD rendszámúak váltják le.

Előzmény: Törölt nick (14643)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.03 0 1 14643

Hát nem tudom, de az biztos, hogy ti szépen átvettetek már egy LOC-730-at tavaly, most idén egy HHR-810-et, GZF-214-et. De közben pár hónappal előtte egy HCA-630-at. 

Más - más üzemeknél ahogy tudnak úgy szabadulnak meg a kockáktól, nézd a győrieket, évekig ment a vázcserélt flotta gurigatása, de tavaly valahogy ott is csak vége lett a dalnak, és azóta onnan is folyamatosan viszik el az aranytartalékokat, úgy ahogy az 99%-ban máshol is történni szokott. 20plusz felett már ideiglenes kölcsönadogatások vannak leginkább. De itt nem ezt csinálják, hanem LOC-ot is berakták állandóba, HHR-t HPR helyére, GMY is fix sofőrrel megy. Jó cuccok ezek, nincs velük gond, csak máshol nem ez jellemző. Tovább már nem is megyek, a soproni idehullott BN12/18 flottára direkt nem térek ki, szánalom. 

Amit ideiglenes rendszámmal vittek le csuklós, azzal mi lett? 

Előzmény: dhp (14641)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.03 0 0 14642

Na, köszi. 

Ebbe most bele sem gondoltam. 

 

De azért szép látvány, az egyszer biztos nekem.

Előzmény: LSU 106 (14639)
dhp Creative Commons License 2024.08.03 -1 1 14641

ez már korábban is felmerült, mint nagyon romantikus gondolat, hogy Várpalota szembe megy a trendekkel. dehogy megy szembe.

sokkal egyszerűbb a helyzet, még csak nem is az, amit trizs leírt, bár kétségtelen, hogy amennyire lehet, azért ezt próbálják tartani, Palotán is.

az oka nem a hagyományőrzés, hanem ez van, ezzel kell megoldani. az utóbbi időben a máshonnan kidobott kocsikkal. lásd HHR-810, ami heteket állt, mivel egy napot nem bírt benne a motor, és a hátsó futóművet is cserélni kellett. ezen kívül van olyan busz, ami lent áll a selejtsoron, azt hiszem KGC-012, amit már eleve műszaki nélkül, ideiglenes rendszámmal vittek le, és nem véletlenül kapták le róla Győrben a saját rendszámát. azzal is csak lett egy plusz roncs a telepen. 

nem annyira romantikus ez a helyzet, ahogy az Ikarus rajongók elképzelik. sem a járműfenntartásnak, sem a sofőröknek, sem az utasoknak nem jó ez. egyáltalán nem. 

Előzmény: Törölt nick (14638)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.03 0 2 14640

Sok összetevős ez.

 

Megboldogult üe.vezetői koromból fakó emlékeim szerint igyekeztem jóban lenni a járművezetőkkel.

ennek volt emberi oldala is (ezt most hagyjuk) de volt egy nagyon szigorúan vett :

 - gazdasági,

 - műszaki oldala is.

 

Hajlamos vagyok túlmisztifikálni az egy ember = egy busz rendszert.

Bár szerintem  ez ügyben nem lehet olyat mondani, hogy bármit túlértékelt vagy fontosságánál jobban kiemelt volna.

 

az üe.vezető abban érdekelt, hogy a :

 - legtöbb autóbusza üzemképes legyen.

 - a javítási százalék a legkisebb legyen.

 - az üzemeltetői költség a lehető legkisebb legyen.

 

Még az egyen típusok korában is voltak alkatrész hiányok.

Én oda soroltam azt is amikor nem volt hiány de három hetet kllett várni egy ablakra és emiat három hétig állt a busz.

 

Lefordítva ezt forgalmi oldalra.

Ha olyan szabályozásunk volt, hogy a saját korlátaink között, a buszvezető sajátjának érezte a buszt, jól is keresett rajta, akkor ha lehetett a saját kocsijával küldtük el akárhová.

Oda is ahová nem való a csuklós, vagy a távolsági/nemzetközi kocsi újjáról se esik le a karika gyűrű ha csinál egy nap egy 20 km-es helyközi járatot.

 

Lehetőleg minél kevesebb ember vezessen egy buszt.

akkoriban még voltak közlekedés gazdaságtani számítások.

ezeket nem nekünk kellett végezni hanem a megyei volán központban dolgozó közlekedés gazdászoknak.

 

Az emberhez kötött kocsi és a fregoli (mindenki viszi) üzemeltetési költségei között a 60-80%-os különbség természetes volt, néha volt 100%-os különbség is.

 

megjegyzés = az egy ember = egy busz egy elv volt.

akkor se egy ember vezette hanem minimum kettő, beváltókkal három.

 

Tehát ha egy várpalotai sofőr egész héten a helyi járaton jár egy 280-sal azt én boldogan küldeném el hétvégén egy Várpalota-Veszprém-Zirc-Győr és vissza fordulóra mert tudom, hogy gond nélkül visszaér.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (14638)
LSU 106 Creative Commons License 2024.08.03 0 1 14639

Tegyük hozzá, hogy munkanap van.

Előzmény: Törölt nick (14638)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.03 -3 2 14638

Milyen helyis kocsi kiadás van már hétvégén is :D 

 

Még mindig csodálom ezt a 'kisvárost. Mennyire szembe megy a nagyvárosi trenddel. 

Előzmény: trizs77 (14637)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.02 -2 1 14637

Hátha adnának egy jó Ik-280-t, akkor szívesen csinálnék naponta egy Fehérvár-Veszprém-Keszthely-Nkanizsa oda-vissza fordulót.

 

Ha már nincs 280-as akkor egy fene egy 15 méteres Volvo 8900 is megteszi.

 

Előzmény: dhp (14636)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!