Szia!Privátba csak azért akartam mert nem voltam biztos benne,hogy a héten egyálltalán net közelbe jutok.természetesen utánna megosztva kedves fórum társakkal.Megnéztem mind kettőt,de sajnos nem tul jó a kép a nagybb baj ,hogy nincs ár vagy,hogy nincs raktár készlet,de azéert ez is nagy lépés előre ha talán sikerül találnod olyat hogy van is készleten és mondjuk van ár az lenne a tuti.A cikk szám alapján lehet,hogy közelebb jutunk.Köszi a segítséget előre is.Probálkozok közbe én is. Ha van valami természetessen Írom.Üdv.
Sziasztok ! Klímatisztítással kapcsolatban szeretném megosztani a tapasztalatomat. Én a MOTIP PROFESSIONAL tisztitóhabot (tescoban 1700 Ft) választottam. A hab bejuttatására pedig rövid vizsgálodás után következő legrövidebb és legbiztosabb utat találtam. A kesztyűtartót kibillentve láthatóvá vált a ventillátor illetve balra mögötte a befúvócsöve. A csö oldalán található egy kb 4x5 cm foglalatban érzékelő amit kettő csavar tart. Az érzékelőt kiszedve a befecskendező csövet közvetlenül a hőcserélő elé lehet bedugni és a habot közvetlenül a hőcserélőre juttatni. A szükséges idő a müveletre szerelési gyakorlattól függöen kb 8-16 perc.
Szia lasnagy!Amit írsz nekem nagyon is ismerős probléma és már nem most kezdődött sajnos.A fékbetét cseréjével megfog szüni a gond de csak ideig óráig és a stab pálca csere sem fog megoldást hozni mert ez a probléma nem ez miatt van.A fékbetét hátulján a fémlap amit emlegetsz már ha 1-re gondolunk az egy pattentos rugó acél lemez ami nem ragasztott hanem patentos és soha le ne hagyd ha betétet cserélsz.Én ugylátom,hogy ez tervezési hiba mert hát 2mm-es fékbetétet nem kellenne még cserélni.Mint mondottam én is így jártam.A problémát ott látom,hogy a fékmunkahengert levéve ugye ami 2db 8-as csavar lesz ott neked kettő tüske vagy duggattyú ki,hogy hívja ami mozog mert hát kell neki a lényeg,hogy ezeket húzd ki. Az egyik egy sima teljessen fém lesz a másikon pedig lesz vagy kellene lenni ha nem ment szét 1 kb 2.5cm gumi bevonatnak ami a rezgéseket elkéne,hogy nyelje és így ha bele rugsz sem zörögne és valószinü,hogy menet közben sem.Az enyém teljesen szét ment a gumiból csak foszlányok vannak meg sajnos,zörög is mint állat./fémesen/Ezt a gumit még nem vadásztam,de gyanitom nem lehet kapni külön mert azért kerestem de semmi eredmény. Ha jutsz ez ügyben valamire kérlek írd meg.Én is dolgozom rajta ha van valami természetessen megírom.Amugy 1szer mikor még volt garim jeleztem a szervíznek a problémát.Válasz :féknyereg lazulás meghuztuk.Most így kicsit okossabban /mi anyádat/kérdezném meg tőllük.Olyan is volt ,hogy autó pályán fékezésnél fémesen össze ért a tárcsa és a fék "szerkezet" na az volt ám a kemény.Az nem megoldás,hogy 2mm-es fékbetétet cserélünk hogy ilyen ne legyen és mondom csak ideig óráig tartja magát aztán előjön teljessen uj betétnél is.Sajnos szerintem ez konstrukciós hiba.remélem sikerült a problémára felhívni a figyelmet ha sajnos megoldást nem is tudtam most kinálni.sory.üdv!
Egy ideje, már szenvedek amiatt, hogy a keresztbordákon az úton furcsa fémes rezgés hallatszik.
Először arra gyanakodtam, hogy a fékbetét mozog a helyén, mert az előző autóim alapján olyasmi hangja volt.
Levettem a kereket, megnéztem és arra jutottam, hogy az rendben, és neki álltam kötegelni mindenféle műanyagot, lökhárítót, motorháztető kárpitot, levettem a stabilizátort, hátha az kopog annyira ki van, de semmi.
Aztán mikor már kezdtem elhinni magamról a család azon kijelentését, hogy csak bebeszélem magamnak, kiderült mi az ok.
Ha belerúgok talppal érzéssel az első kerékbe, akkor hallatszik, hogy a féknyereg test külső villás része hozzá ér a külső betét hátuljához, az rezeg be és kattanik.
A betéteimben még van kb 2mm a cseréig.
A fék tökéletes, fékolajat tavasszal cseréltem, de már előtte is hallatszott.
A gyári betét hátulján egy fém lap van ráragasztva, ha valami rugalmasabb anyagból lenne, akkor semmi gond nem lenne.
Lehet venni valami pasztát a betét hátuljára ami elvileg a nyikorgás megelőzésére van, de szerintem erre is tökéletes lenne.
Ránézésre semmi káros hatása nincs, csak a hangja kellemetlen, mintha le akarna esni a féknyereg.
Valószínűleg idő előtt cserélem a betéteket, aztán meglátjuk.
Más:
Rendeltem stabilizátorokat. A legtöbb alkatrészesnél kettő fajta található.
Ami van az a 220mm hosszú, ami nincs az a 285mm golyóscsap középtől, golyóscsap középig(314mm a teljes hossz).
Nekem persze a hosszabbik kellett volna, de a rövidebbet rendeltem, mert nem mértem le én állat, és küldhettem vissza.
Köszi a tanácsokat, kifújom a klíma rendszert,hogy rendben legyen!
megnézem én is ezt az ajtó felfogatást!
De annyit azért hozzátennék,hogy minden márkának megvannak a saját hibái. Ilyen szintű hibára azt mondom, nem szép, de együtt tudok vele élni, ezt javítani is tudom akár a lent leírt módon.
Majd ha olyanokkal kell foglalkozni,hogy tönkremegy az üzemanyag rendszer vagy olyan komoly problémákkal, ami az üzembiztonságot veszélyeszteti és ez rendszeres a típusnál, akkor jön el a kiábrándulok a márkából.
Egy ideje azon megy a derbi a cégnél,hogy kollegám venne autót, de ár/érték arányban nem talál jobbat. Nem a márka fényezése miatt mondom és nem akarok senkit meggyőzni, de amire használom és amit tud, nekem teljesen megfelel!
bár a hátsó rendszámtábla világítás 2db pici izzója megégette a foglalatot, burkolatot, betettem ledet, az kiégett ( vagy beázott és kiégett ) szóval ezen még legózok, mi lesz oda jó.
Illetve ez a fekete festés nem egy világbajnok minőségű, de ezt is hátra soroltam a listában.
Bár az igazság az,hogy egy hete vettem észre,mivel van ismerősöm a márkahálózatban +kérdeztem, íme a nem hivatalos válasz: a verda kb két napig a szervízben marad,leveszik a hátsó ajtót/vagy inkább nem!!!/ lefújják féktisztítóval /lezsírtalanítják/ "behúzzák" két komponensű műgyanta kittel, javítófestékkel leecsetelik /mivel nincs lakkozva a nem lát6ó felületeken/ és a kedves tulaj semmit nem sejt, aláírja a "szakszerű javítás elvégezve" című papirost...-----------a műgyantán soha nem üt át többé a rozsda,ami mint tudjuk nem lett kezelve,csak elfedve...
Amit én fogok csinálni,és mindenkinek ezt ajánlom: teljesen lecsiszolni a környéket
Holnap megnézem a miénket is, bár a feketén nehezen látszik :( Szerintem ez megérne egy visszahívást és garanciában javítást, főleg, ha sokunknál jelentkezik. Az enyém most lesz 5 éves, talán beleférne a 6 év átrozsdásodás gariba....
Bocsánat ez lemaradt.teljesen igaz szerintem,hogy itt gyengébb az anyag.Nyitott állapotban ovatossan jobbra balra megmozgatva kimutatja a foga fehérjét nagyon könnyen mozditható és látszik ahogy az egész csavarodik meg miegy más és ugye ez okozhatja a festés megpattanását már csak ha abból indulunk ki ,hogy a lecsukáshoz kialakított kis "markolat" nem középpen van és azt használjuk is mondjuk ugy errőböl lecsukva a hátso ajtót ugyan ez a csavaró errő hatás dolgozza meg a"betétlemezt" és akkor pattanhat meg a festés utánna aztán dolgozik a víz és a többi.Nem is kell erőböl csukni a gáztelok nyomják mint állat te meg mikor kicsit elkezded huzni lefelé már csavarodik is.Ezek szerint ovatóssan kell csukogatni a cuccot. ezt ha nem írod meg nem is ketyegett volna az agyam rajta.Köszi
szia Pepi74 és kedves rios kollegák. Ezek a képek illetve a látvány nagyon durva és sajnos a hozzá fűzött komment és tanács is helyén való mivel az én paripámon is felfedeztem ha nem is ennyire előre haladott állapotban de láthatóan ezeken a pontokon valami nagyon nincs rendben.Régebb ota figyelem ezeket a pontokat és azt vettem észre mintha itt nem lenne bevonva védő lakkal vagy csak nagyon kis mértékben ráadásul az 5ajtos huzza maga után a vízfüggönyt ami télen egy kis sóval /bár már állítólag ezzel már nem dolgoznak/megspékelve kikezdi a kevésbé védett részeket nem beszélve arról hogy itt szárad ki a legnehezebben és így van ideje dolgozni a "lének".tolok fel képet én is ha lesz rá időm alátámasztva,hogy sajnos nem egyedüli az eset.Talán víztaszító anyaggal lekezelve ez az oxidáció elodázható ha még nem kezdődött el.Azért akinek van garija és van 1-kis jele már a dolognak menjen szervízbe.Kiváncsi lennék mit mondanak erre vagy,hogy mit csinálnak vele.Baszus 3évessen ez nem semmi.
Egy érdekes dologra szeretném felhívni a figyelmeteket:most lesz a verda 3 éves,és--------------Rohad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5 ajtósnál a hátsó ajtó /csomagtér/ rögzítése valószínű nem sikerült normálisan,vagy a választott "betétlemez" gyengébb mivel az ajtózsanér tartó csomólemez ponthegesztésénél a fényezésen repedés lát6ó, ami már rozsdásodik is...
+néztük az ismerősöm autóját is neki a jobb oldalán van +pattanva a festés,de még nem rozsdásodik.
SZerintem mindenki akinek 5 ajtósa van nézze végig a fényképen lát6ó pontokat,illetva figyelje őket.
Miért?Amit a szellőzőbe spriccolsz,vagy juttatsz,vagy mittomén,az szerinted kamilla és csalánlé kivonat?:) Abszolut környezet és emberbarát?Itt a hangsúly az utastér és szellőzőberendezés fertőtlenítésén(baktérium/gomba mentesítésén)van.Legjobb fertőtlenítő a hypo:
Nem mosok vele követ mert lúgból és klórból ál?Jujj de ijesztő! :))
Végülis el lehet vinni bármelyik márkakereskedésbe is ahol akciósan kb.4-5E ft-tól el végzik.Csak lehet,hogy más tipusú eljárással-De a cél ugyan az.Szerintem.
Én kipróbáltam!Semmit nem kell szétszedni.Be rakod az utastérbe és működik:
Első és hátsó ülés közé kell be tenni úgy,hogy az első ülés háttámláját hajtsd előre.Klímát:teljesen levenni,ventillátort max-ra fel és belsőkerintgetést állítani.Ajtó be ablak fel.Gombot a flakonon le nyomni és kb. 3-5percig fújja.10-15percig így hagytam járni.Majd kb. 20-30perc szellőztetés.Ne hosszú út előtt csináld,mert nagyon intenzív az illat(nekem az orange)!!
A hőcserélő a kocsi orra felé néz, ha a ventilátor felől nézed, akkor a befúvó részhez képest balra. A ventilátor lapátok között betolva a tisztítóhab csövét, eléred a párologtató egyik oldalát, a szellőzőrostélyok felől is befújva pedig a másik oldalt és a terelőlamellákat.
Gyújtás ráad, hőmérséklet minimumra (LO) levegőfújás iránya felfelé a rostélyokhoz.
Gyújtás levesz. Elméletileg most úgy állnak a terelőlamellák, hogy a párologtatóhoz tudsz leérni.
A két középső szellőzőrostélyon át elérheted a párologtatót. Én a két szélső rostélyt is be szoktam fújni biztos, ami biztos.
A tisztítószer várakozási ideje után én belső keringtetésre váltva szoktam még járatni kicsit , aztán max. venti fordulaton szellőztetés külső levegőbeszívással.
klímatisztító habot fújnék a rendszerbe, de nem találom hőcserélőt, amire rá kéne fújnom. Kivettem a pollenszűrőt, körbefújtam az összes járatot. Kell még valahol?
más típusnál a szűrő környékén volt ez az egység, ráfújtam a habot, aztán 15 perc múlva mehetett a klíma.
2009. decemberi Kia Rio 1.4 benzines, közeledik a 30e-s kötelező szerviz. Többféle helyről kaptam eltérő információkat, ezért inkább titeket kérdezlek:
Mi kell hogy benne legyen a 30e szervizben?
Motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő volt mindenkinél, de gyertya egyik helyen már nem, fékolaj meg a másikon nem.
Egy 5let:fecskendőt +töltöd gépzsírral /lehetőleg olyat aminek nem "gumi"-hanem műanyag dugattyúja van,mert a gumis később bedagad/---ennek a csőrére tehetsz vékony műanyagcsövet is amival bárhova nyom6od a zsírt.....