"És akkor az a megoldás, hogy mindenhová autópályát építünk?"
Gyakorlatilag most ez folyik. Az ország lakosainak egyre nagyobb hányada képes fél órán belül elérni az autópályát. Ha a trend folytatódik, előbb-utóbb a pesti belvároson kívül mindenkinek összejön ez.:-))
"És, ha netántán nem hülyeség a pikolaj, akkor mennyit fognak érni ezek az autópályák?"
Ha a peak oil összeomlással jár, akkor nem sokat, de akkor a vasút sem. Ha nem jár összeomlással, akkor lesz elektromos autózás. nyilván nem ilyen olcsónn, de még ez se biztos. Mindenesetre öt éven belül e tekintetben nem változik semmi.
Its just not going to stop anytime soon, is it? The markets will keep plunging and the unmitigated disaster that the Obama administration has turned out to be will continue to get worse day after grueling day.
"The U.S. government stands firmly behind the banking system...."
Oh yeah? Well, that's not where the US government belongs. The US government should stand firmly behind its citizens. Standing behind the banking system? You better wear a helmet, because it's busy falling apart. These people live in a parallel universe, and that is a very bad idea when things are in need of repair. The government in Washington, like those in Paris, London and all the other capitals of the world has to come up with a plan, very very soon, to lay a bottom underneath its economy and society. And that is not happening at all, there's nothing happening. Instead of focusing on the people, on what will become of the children, on what the children will eat, the government is focusing on the banks. The banks are dead. The children are not. Yet. This 3 Stooges circus is busy fixing the roof while the foundations of the house are collapsing. Economic growth, you said, Mr. President? We don't need those dead banks, and we don't need economic growth. We need to feed our children, so they can grow. This is getting serious, and it's deteriorating at the speed of light. Current policies are calamitous, and that's not just in the US. There are no guarantees that we can fix this to the point where we won't see children dying of hunger in our streets. There is, though, the guarantee that we will see them if we don't adopt a radically different approach to our problems. The banks may have financed your campaign, but it's the people who voted you in office. It's real simple: you can't save both. Time to choose. So far, so bad. A spectacular failure.
Ezt most kivetelesen leforditom (nyersen, szoval ne reklamaljon senki).
Nem javul a helyzet igaz? A piacok tovabb esnek es az Obama adminisztracionak nevezett katasztrofa tovabb folytatodik.
"Az amerikai kormany teljes mellszelesseggel kiall a bankrendszer mellett." Igazan? Akkor az amerikai kormany rossz helyen all. Az amerikai kormanynak az allampolgarok mellett kene allnia. A bankrendszer mogott? Keretik sisakot viselni, mert serulesveszelyes a szeteso bankrendszer tormeleke. Ezek az emberek egy parhuzamos univerzumban elnek. A kormanynak Washingtonban es a Vilag tobbi orszagaban elo kellene allniuk egy tervvel, de nagyon gyorsan. A kormanyok az emberek es gyerekeik helyett a bankrendszerre fokuszalnak. A bankok halottak. A gyerekek nem. Meg nem. Az idiotak a tetot javitjak mikor a haz alapjat elmosta a viz. Gazdasagi novekedes? Elnok Ur? Nincs szukseg a bankokra es nincs szukseg gazdasagi novekedesre. Etetnunk kell a gyerekeket, hogy megnojjenek. Egyre komolyabb a helyzet es fenysebesseggel romlik. A jelenleg alkalmazott politika veszelyes es nem csak az USA-ban. Nincs garancia arra, hogy sikerul helyrehozni a dolgokat mielott ehezo gyerekek lennenek az utcakon. Arra viszont van, hogy lesznek ehezo gyerekek ha nem valtoztatunk a hozzaallason. Lehet hogy a bankok finansziroztak a kampanyodat, de az emberek szavaztak be. Mindkettot nem lehet megmenteni, vagy az emberek vagy a bankok. Ideje valasztani. Eddig ez nagyon gyenge teljesitmeny. Latvanyos bukas.
Ez a recept erősen hasonlít "Nájdzsella" receptjére(onnan lopták...). Jó húsban van a csaj, csokifüggő szegény, gyakran lefekvés előtt ezt iszogatja... Pár hónap és ő is megy kergetni a bankárokat, mert nem lesz csokira pénze :)
Van kint egy közeli ismerősöm Londonban, március végén megyek meglátogatni. Érdekes lesz a vizit ennek fényében :)
2,5-3 dl magas zsírtartalmú tejbe beledobok 1 rúd fahéjat, mézet csorgatok bele és barna cukorral tovább édesítem. Teszek bele 1 csepp vanília kivonatot és beletördelem 1 nagy tábla étcsoki felét. Összeforralom. Kevés rumot öntök bele, a fahéjat kidobom belőle és bögrében tálalom.
Itt találtam az indekszen, gyorsan kipróbálom még a 'geddon előtt.
Mondjuk lefekvés előtt durvának tűnik, de pl. fórumozás közben ideális lehet :)
Nem, de ünnepnapokon a hintaja elhajt a tömeg közt , testőrsorfalon belül és a kocsisa aprópénzt szór a bakról a nép közé... A nem elég lelkes kalaplengetőknek lecsapják a fejét.
jó, jó, ne húzd magad. Ha nem érted, nem érted, guríts le egy forró csokit te is, tényleg hatásos :) (ha akarod, te ihatod rummal, neked már nem árt :))
akkor még nem feminizálódtam meg buzisodtam el teljesen, én olyat keverek kakaóból is, hogy megáll benne a kanál. Táblásból meg 70% vagy afölött. Milkáról teljesen leálltam, nugát sose jött szóba (végszükség esetén, ha hypoglykémiás kóma fenyeget :))
A csoki az lesz - legfeljebb nem neked. A trópusokon megterem, mindig is gyarmatáru volt. (egyébként meg ez a cukrozott változata csak kulturális cizellálás - azt olvastam (valahol...), hogy a XVII /?/ sz.-ban "kemény férfiak erős itala volt; elsősorban holland kikötővároskban)
most látom a 2-es pontot, szerintem mi nagyon egyetértünk (ebben is :)) Persze, én javíthatatlan elitista vagyok (mint minden rendes mérnök).
Különben szerintem az amcsik stikában ezt csinálják, hatalmas erőforrásokkal fejlesztenek sutyiban. (legalábbis remélem). Közben nyomják az (ál)liberális maszlagot a proliknak.
Ott van munka, ahol közel az autópálya. Az ország többi része halódik.
Addig, amíg autós logisztika van. Egyébként: az autópálya* építésével a társadalom átvállalja a cégtől a költségei egy részét. Igaz, hogy mindenki ezt csinálja (tehát bele kell szállni ebbe a versenybe minden bérmunkás országnak, így Mo.-nak is), de ettől még ártorzító hatású - azt hisszük valamiről, hogy megéri, azután nagyot koppanunk
*ez szimbólum is (ld. plazmatévé), hisz sokszor elég lenne 1+2 sávos fél-autóút (a mostani 4-es kb. Szolnokig az előző-sávokkal), ill a 2+2 sávos autút (ránézésre is kb 80-90%-át képes elvinni az osztottpályás útnak, ránézésre feleannyi m3 földdel, tehát fele pénzzel).
Különben is, egy jó vasút+felhordó közútnak is van jogosultsága (főleg, ha már az előbbihez megvan a pálya - de legalább a nyomvonal...) + iparvágányok az ipari parhoz, meg logisztikai cégekhez. Igen, a MÁV-nak kéne verni az ajtót, hogy árajánlatot akar adni az iparvágányra, s fél év múlva ott lesz...
A szakértő csapatok ügye akkor tudatosult bennem, mikor a kilencvenes években totálissá vált az ipar szétverése. Még boldogult fater is magyarázgatta, hogy hajót építeni az egy többévtizedes kultúra, nem lehet az utcáról összeszedni hozzá az embereket. (sose volt hajós vagy hajóépítő, mint ahogy én sem. Utálom a billegést)
De kezdő mérnökként annyit még én is dolgoztam az iparban, hogy megértettem, micsoda bonyolult szövedékről van szó. Szétverni sikerült, összerakni - főleg a jelenlegi emberanyaggal - lehetetlen.
Amúgy ha valaki tud (szét)szerelős melót, szóljon, csak hogy ki ne jöjjek a gyakorlatból - két számítógépezés között :). Szerszám van :)
Azt írtam, észrevehető tényező volt. Igazad van, bűnbak is volt (hisz volt más is, pl. a jóvátételi és egyéb szállítások, hogy mást ne mondjunk). Az is igaz, hogy nem a dolgozók közlekedése izgatta a pártvezetést, hanem az atombiztos óvóhely.
Hogy számszerűleg, meg százalékosan mennyi volt, azt nem tudom; kéne egy gazdaságtörténész.
Két dolog jutott az eszembe: 1. Nem biztosan jó dolog a megtérülés-számítás előre (érdemes lenne pl. a 2-es metró megtérülését a priori kiszámolni néhány közl.mérnöknek, az 1949-ben ismert adatok és trendek alapján. Tényleg tanulságos lenne)
1/b. Concorde: nagyon helyes meglátás. Az is haszon, hogy gyűlik a tapasztalat, szakértő csapat gyűlik össze. Ez egy közgazd externália, elegánsan szólva (a haszon nem a cégnél csapódik le). Példa lehet még a NASA, effélék (hogy nemcsak kibasztuk az ablakon néhány 10.000 tonna rakéta-hajtóanyagot)
2. Háborúra költeni. Már régebben említettem itt, hogy talán NETTÓ anyag és erőforrás-takarékosabb lenne, valamint kevesebb környezetterheléssel/szennyezéssel járó dolog lenne háborús célokra fejleszteni (és KORLÁTOZOTT konfliktusokban ellőni egy kis részét, a nagyobb részét meg használatlanul elbontani), mint a fogyasztói társadalomnak. A tudásmennyiségnek is jobbat tenne, azt nem tudom, de rosszabbat talán nem.
"Ami ide tartozik, hogy a 2-es metrót is gazdasági okokból állították le, vagy 10 évre. "
Nem éppen. Amikor látták Moszkvában, hogy Rákosiékat jó lesz lecserélni, ürügyül demagóg módon felnagyították a metróberuházás anyagi terheit, ezt tették meg főbűnbaknak, ami a torzulásokat okozta a gazdaságszerkezetben, hogy mindenkinek csak lódenkabát jutott, meg ilyenek. Messze nem volt akkora jelentősége a metrónak, amilyet akkor a propaganda tulajdonjtott neki. Mellesleg Rákosiék épp moszkvai ukázra kezdtek metrót építeni...
Hivatkoznék a már sokszor említett - de most sem néven nevezett :o)) - szerző szintén sokszor linkelt doksijára.
"Okos az, aki az okok láncolatát végigköveti, és helyesen ismeri fel a következményeket. Ha átlátható a helyzet, az okos gondolkodás célravezető. Ellentéte a buta, aki nem képes átlátni az ok-okozati hálót. A bölcs az élete során szerzett sok tapasztalatot hasznosítja egy olyan helyzetben, amikor nem látni az okok rendszerét. Hasonlóságot fedez föl, élete tapasztalatai segítik ebben. Ellentéte a bolond, aki nem képes megérteni, hogy egy helyzet mennyire bonyolult és nem leegyszerűsíthető. Úgy tűnik, a bölcs gondolkodás a mindennapokban nem térül meg, s nincs is rá szükség. Valóban, a bölcs döntések hatása hosszabb távon mutatkozik meg, rövid távon az okos részesül előnyben. Napjainkban a természetet leigázó tudomány képviselőjét az okost ünnepeljük, aki hozzásegítette a társadalmat a jóléthez."
Ebben a - mondjuk most így és remélem nem félreérthetően - mátrixban közel sem minden triviális, adhat az élet némi elgondolkodni valót. :o)
Jó, de ez itt vitafórum, nyugodtan lehet vitatkozni. Ha azzal indítasz, hogy nem értesz egyet a véleményemmel, vitasd konkrétan. Én Bogár-rajongó vagyok alapvetően, de bizonyos dolgokban bírálom is. Korábban sokáig Orbánt tömjénezte, de arról hálistennek leszokott.