WoW. Ez nagyon guszta. :o) Mondjuk nem concorde tű van benne. :o) Amúgy vessetek a mókusok közé, de szerintem formatervezésileg is kifejezetten kitünő darab a Concorde repcsi.
>Mégsem következik ebből az, hogy akkor ne is építsünk semmit.
Én azt gondolom, hogy értelmes tervezéssel, szerves fenntartható fejlődéssel, legkisebb költséggel a legnagyobb (össz)hasznot lenne jó megcélozni, pláne ha nem vet fel minket a pénz.
A gigaberuházások nem feltétlen ebbe az irányba esnek, szerintem. Az miért jó, hogy felépül egy autópálya és aztán a drága díj miatt, továbbra is nagyon sokan az "ingyenes" és lepusztult kerülőutakat választja? Ráadásul a gigaberuházás definció szerint hívószó a korrupcióra.
Azt látom, hogy ebben az esetben egészen biztosan nem tapasztalatból beszélsz... de tegyük fel egy pillanatra, hogy tényleg pontosan így történik.
Ha minden előzmény nélkül egyszer csak megvilágosodik az ember (erőfeszítést sem kell tennie, gondolkodnia sem kell, szenvednie sem, egyáltlaán semmit), akkor miért olvasgatsz meg töröd a fejed ilyen hülyeségeken? Hiszen egyszer majd úgyis érteni fogod 'az egészet', minek töröd magad olyan hülye részletekkel, mint pl. az, hogy mit mondott a múlthéten Gusztos Péter? Az 'egész' szempontjából nem lehet annyira fontos... vagy mégis?
(Valószínűleg csak sokára fogom olvasni a választ, ha lesz is. Bár elég költői kérés volt, bátran válasz nélkül is maradhat.)
Az embernek legyenek ideái. Egy mérnöknek meg műszaki ideái. Ez a legföldhözragadtabb zombimentalitás, amit képviselsz. A szuperszonikus utasszállító rengeteg olyan üzemi tapasztalattal gazdagította a repüléstudományt, amit sem szimulátorral, sem modellezéssel megszerezni nem lehetett volna.
Szerintem meg inkább legyen műszaki hi-tech - lesz is, márcsak a háború okán - minthogy mónikasónéző zombiseregek egy hamurgerdében felzabálják a Föld összes erőforrását. Mint ahogy jelenleg történik. Meg amíről az egész topic szól(na).
A te felfogásod szerint a Santa Mariara adott pénzből inkább bővíteni kellett volna a nézőteret a máglyák körül.
Az az idióta repülőgép minden percében veszteséget termelt, ha félbehagyják az építését és egy mekdonáldszt csinálnak belőle, akkor is jobban megéri, mint megcsinálni.
A holisztikus szemléletnek azért nem az a lényege ám, hogy az egyes részeket magasról leszarjuk, mert minket 'csak az egész' érdekel, hanem inkább az, hogy az egyes részek megértésénél próbálunk tekintettel lenni a többi részre is (amelyeket szintén érteni próbálunk).
Számomra elég hagymázas gondolat az, hogy a részt sem érteni, sem vizsgálni nem szükséges, de majd a semmiből feltűnik az egész egy szép napon, amikoron is megvilágosodunk, és hirtelen mindent érteni fogunk, noha annak előtte apró részeket sem értettünk (és büszkén nem is foglalkoztunk velük).
Lelépek én is egy időre, az elmúlt pár napban topikmérgezésem lett.
Ne bántsd a concordot. Az a hetvenes években az akkor remélt "haladás" szimbóluma volt. Sírtam, mikor lezuhant, egy korszak zárult le. Tényleg. A négyesmetro is szimbólum, inkább nem írom le, hogy minek a szimbóluma. (ja, és nem fogok sírni, ha nem lesz belőle semmi :))
Világos, egyetértek. De a nagy egységes univerzálisból te is el-elkalandozol a részletek felé és hát a _meddig_-ben van az eb elhantolva. :o))) Amúgy, mondom, koncepcionálisan abszolút egyet gondolok veled.
Hihetetlen, hogy a Magyar Hirlap mennyire a saját politikai brancsának logikájával tudja csak szemlélni a világot:
Veszteni fogunk, ergo megakadályozzuk a választást. (Vö: 2002-csaltak, 2006-hazudtak). Bizonyíték: Több évre terveznek. Röhej. Minden egyes kormánynak voltak ciklusokon átnyúló tervei. Nagyon helyesen.
Ez a második hozzászólásod, amit nem jó szívvel olvastam. Nem is idéznék ide vissza semmit...:o(
Viszont három momentum:
- "Jellemző a világunkra, hogy megengedi ilyen pusztító erők működését, vagyis hogy lehet fogadni arra, hogy bedől a magyar állam, függetlenül attól, hogy ennek milyen iszonyatos szenvedés lesz a következménye. Ez is jelzi, a világ egésze megérett a pusztulásra; egy olyan létmód, ahol teljesen elfogadott és bevett dolog, hogy ilyen embertelen folyamatokat lehet cinikusan elősegíteni és azokhoz asszisztálni, az megérdemli a sorsát."
- "...nem is olyan régen alakult Magyar Nemzetstratégia Egyesület...Megjelent egy kötet is, amelyben tanulmányok foglalkoznak a magyar társadalom gazdasági-társadalmi-lelki problémáival." - Ez meglett valakinek elolvasásilag?
- Bogár László helyében te hogy csinálnád? Azonnal kiteregetnéd az összes kártyádat és átólcetig mindent benyomnál egy interjúba? Miközben már az első lépés ("új alku") sem triviális, hogy finoman szóljak?
próbálj már figyelmesebben olvasni, vagy a szemellenződ mögül kilátni. ILYEN SEMMI Metro ILYEN ÁRON nem kell. oké?
Leírom még egyszer, utoljára:
A 4-es metro jelenlegi formájában egy demagóg alibi, egy kommunikációs trükk a beruházás összegének gyakorlatilag teljes lenyúlására. Ezt mint marketinges mondom :)
Ötvenezer forint fejenként. Nekem most pont jól jönne :) (mikor nem)
Csak reménykedhetünk, hogy legkésőbb 2010-ben demokratikus választások lesznek Magyarországon, és meg sem fordul Gyurcsány fejében, hogy a világválság elmélyülésére valótekintettel – vagy még rosszabb esetben "váratlanul" kirobbanó etnikai zavargások okán – rendkívüli állapotot hirdettessen ki a köztársasági elnökkel, és erre hivatkozva elhalasszák a választást. Nem lehet kizárni ezt a lehetőséget sem, hiszen ha nem lenne ott ez a forgatókönyv Gyurcsány titkos tervei között, akkor miért is kellene most az IMF-nek tetsző, ám csupán 2014-ben, avagy 2016-ban bevezetendő reformcsomagokat megszavaztatni ezzel az Országgyűléssel.
"a Práter kényelmes két és fél óra Zsámbékról, ugyanilyen nyugisan - persze lassabban, mert gyorsabban lehetetlen - külső Kispest másfél óra - most, mert télen nem autózik senki. Nyáron ugyanez két óra, vicc"
"Képzeld el, hogy valahol egy háztömbben a lakosság egyharmada nem képes fizetni a közszolgáltatásokat. Vagy mondjuk egy egész városban."
És aki pesten nem tudja fizetni a közszolgáltatásokat, az hogyan tud vidéken gondoskodni ugyanarról? Ha leállnak a nagy ellátó rendszerek, akkor a vidék az egy kajaszempontot kivéve minden szempontból sokkal sebezhetőbbé válik.
Én inkább arra tippelek, hogy egy összeomlás reurbanizációt indít meg első körben (az V. században is így volt), és csak akkor jött ruralizáció, amikor a városok népessége a járványok és a háborúk következtében elpusztult. Nem a városiak költöztek vidékre, hanem a vidékiek nem haltak ki (akkora arányban). A migráció iránya minden pillanatban a faluról vezetett a városba.
Ne legyünk teljesen igazságtalanok. Számszerű adataim nincsenek, de úgy tudom, hogy az államháztartás 1953-56 körüli rossz állapotában* egy mérhető tényező volt a kettes metró. A lakosság érzet is ez volt, s a beruházást ezért leállították. Az állagmegóvásra adott pénzből csendben és lassan továbbépítették. Akkor a lobbik és pártok pénzelése nem játszott. az 1 db párt költésgvetése nem ebben a fejezetben szerepelt...
*Akkor nem AHT hiány és hitelek voltak, hanem szállítások a SzU-ba; meg állandó "normarendezések", meg beszolgálatási kötelezettség növelés - utóbbiak az adózás helyett, hisz akkor csak "nettó" volt, kb 1988-ig.
Látod, ebben pl. egyetértünk. (közben jóllaktam :))
Bécshez is, nemcsak távolságban...
(a Práter kényelmes két és fél óra Zsámbékról, ugyanilyen nyugisan - persze lassabban, mert gyorsabban lehetetlen - külső Kispest másfél óra - most, mert télen nem autózik senki. Nyáron ugyanez két óra, vicc.)
Ezt nem hiszem. (a válság meg a leálások még belefér, a menekülés nem) Hova menekülnének? (legalábbis tömegesen). Az erdőben hidegebb van, mint egy fűtetlen lakásban (meg erdők sem nagyon vannak)
Azzal együtt sem hiszem, hogy a kisvárosi lét, vagy a nagyfalusi szerintem is élhetőbb. A nagyvárosra szükség van, ha termelést, közigazgatást/irányítást/pénzrendszert/stb. vagy tudást akarunk koncentrálni. Márpedig akarunk, már vagy 200 éve - legfeljebb mostanól nem jön össze
Egyébként az emberek szívósságát és találékonyságát ne becsüld alá - ez nem az elpuhult nyugat, itt még az átlagjózsi is trükközésen töri a fejét (bár sok áldozat lesz, ez már nem az 1920-50-es Mo.; Én sem, mielőtt valaki visszakérdez)