Hat nepszerusitsetek bar ahogy te csinalod ugy biztosan nem lesz nepszeru.
En legalabbi visitofraszt kapok az olyan termekektol amiket ugy erzem le akarnak dugni a torkomon.
En szemely szerint Igol olajat hasznalok jelenleg, az is egy jo marka sot magyarorszagon is forgalmazzak mostmar megsincs ekkora visitozas korulotte a legtobb ember azt sem tudja, hogy eszik-e vagy isszak.
Nagyon mellétrafáltál, mert az ADDINOL nem orosz, hanem német immáron 70 éve.
Csakhogy vagy 40 országban forgalmazzák és ezért találhattad meg az orosz honlapon. Egyébként egy volt szovjet utódállamban Észtországban piacvezető a kenőolajok terén.
Az anyavállalat honlapján www.addinol.de németül és angolul olvashatsz a cég termékeiről, de várhatóan egy-két héten belül elindul a www.addinol.hu is.
A céget még 1936-ban alapították és a Sachsen-Anhalt tartománybeli Leunában van a székhelye. Magyarországon még csak pár éve van jelen és szeretnénk jobban megismertetni a más országokban méltán népszerű termékeit.
Hi all! Utánanéztem ennek az addinol motorolajnak, ez egy orosz olaj (ajajj!) ezek a paraméterei a 10W40-esnek: ADDINOL ECO LIGHT Surftec: SAE 10W-40; ACEA-98 A3/B3; API SJ/CF; EC; MB 229.1; BMW Spezialöl; VW 500 00/505 00 (1/97).
Szerintem nem fog csokkenni. Egyet tehetsz, legyen 1 liter olaj mindig a csomtartodban. SZVSZ az ilyen jellegu motoroknal, amelyek ujonnan is csipegetnek, ez termeszetes ennyi idos korban. A 100ezer Ft a felujitasra pedig igen keves, nyugodtan beszorozhatod 3mmal legalabb. Szerintem ha jol mukodik, toltogesd.
Uram! Ez a "másik mosópor"-ral való példálózás nem illik ide! Biztosan jó olajat árulsz, ebben nem kételkedem, de hidd el, az emberek inkább hisznek egy közismerten nagy multú cég termékeiben, mint egy olyanban, ami most jelent meg a piacon, vagy legalábbis most szereztünk róla tudomást. Mindenki kíváncsi kicsit, mit tudhat a másiké, miért jobb, de ha vehetsz egy biztosan jót meg egy talán olyan jót, és mindkettő nagyjából ugyanannyiba kerül, akkor a biztosan jót fogják a népek választani. Egy rossz motorolajjal akár ki is nyírható egy moci, ezt mindenki tudja, és ez alapján fog dönteni.
más kenőanyaggyártóknak is vannak csodálatosan megmarketingelt termékcsaládjai és adalékcsomagjai valamint szédületes eredményekről tanúskodó tesztjei. Nem gondolom hogy bármit is cáfolna vagy igazolna ha most elkezdenék ömlengeni a Castrol hasonló fejlesztéseiről (és azok marketing tálalásáról).
Ezt a hatásmechanizmust és ilyen formában, tudomásom szerint ilyen hatékonyan
senki sem alkalmazza. Nem csak a közlekedési olajok területén, hanem az iparban használt olajoknál is igen kedvező tapasztalatok vannak az oda kifejlesztett ECO Gear hajtóműolajokkal. Kínában és az USA-ban használt több ezer litert "elnyelő" hajtóművek szétszedésekor állapították meg, hogy azonos üzemóra alatt másik hajtóműolaj visszamaradt "nyomához" képest az ECO Gear tudja azt, amit a SURFTEC motorolajra írtam.
"...Az adalék csak a fémfelületek érintkezési helyén és csak nyomás alatt fejti ki a hatását..."
szvsz ilyen hatásmechanizmusú (felületi nyomásra ill. fémes érintkezésre aktiválódó) kopásgátló adalékot minden normálisabb motorolaj tartalmaz (a Castrol biztosan) csak máshol ezt a megoldást nem nevesítették mert (valószínű) természetes hogy az olaj tudja ezt.
Februárban vettem egy 1990-es Mitsubishi Galant GTI-t, pörgős, 2.0 16V DOHC motorral, de hajtókarcsapágyas volt, ezért még mielőtt sokat mentem volna vele, megcsináltattam (így nem tudom mennyit fogyaszthatott előtte). Szóval egy fél motorgenerál volt, de a dugattyúkhoz és a szelepszárszimmeringhez nem nyúltak. Kapott új olajszűrőt, meg új BP 10W40-es olajat. Nos, amin meghökkentem, az hogy 500 km után az olaj teljesen elfogyott, azaz lement a min. szintre (kb. 1 liter). Azután töltöttem utána és a következő 1000 km-en 1 litert fogyott tovább. Azóta kb. még 2000 kilómétert mentem és most kb. 0.5 litert eszik/1000km. Amivel én töltöttem utána az Valvoline 10W40 TopGuard.
Mivel nem szeretnék még 100 ezer forintot rákölteni egy újabb generálra, a kérdéseim a következők lennének: lehetséges hogy ez, az apadó olajfogyasztás egészen minimálisra fog csökkenni? A főtengelyes generál és a teljes olajcsere okozhatott olyan jelenséget (vagy az új, 10W40-es olaj), hogy az apró pórusok amik el voltak tömődve most felszabadultak? Végül, milyen olajat ajánlotok, ha ez a típus nem jó, létezik "Longlife" "High Milage" olaj 10W40 félszintetikusból is? Annyira nem szeretném öszvéresíteni a kocsit, néha felszökik a fordulatszámmérő 6500 fölé :-)), gondolom egy adalékolt trutymóval többet ártanék, mint segítenék. Válaszotokat előre is köszi!
Próbáld ki a német Addinol Surftec motorolajokat. Egy "Protec 100" fantázia nevű adalékrendszer van bennük, amely aktív surlódáscsökkentő réteget hoz létre az olajban. Az adalék csak a fémfelületek érintkezési helyén és csak nyomás alatt fejti ki a hatását és mintegy elsímitja a fém felület egyenetlenségeit, beépül a fémbe és ezáltal csendesebb lesz a motorműködés, kisebb lesz az olajfogyasztás (akár 35 %-kal) és még üzemanyagfogyasztás csökkenést is eredményez (kb. 5 %). A tapasztalatok szerint jobban húz a motor, bár teljesítménynövekedést nem ígér a gyár. Ajánlom neked az ADDINOL ECO LIGHT Surftec 5 w 40-es olajat.
Nem a legolcsóbb, de nagyon jó. Ha érdekel, írjál. (www.addinol.de)
Autóm egy 2003-as Opel Corsa Z10XE motorral. Most 63 ezer km van benne. Mivel Ecotec motor van benne, ezért sokak tanácsára viszonylag rendszeresen nézem a szintet. A tapasztalatok az egyes olajokkal:
1. gyári olaj 8000 km-ig, elment kb. 2-2.5 deci ezalatt, de hát ekkor volt a bejáratás is. 2. javasolt olajcsere, ekkor Mobil 5W-40-et kapott. Ezzel kb. 15 000 km alatt volt 2-2.5 deci fogyás. 3. azután több alkalommal is 5W-30 került bele, ezzel volt egyszer 15000 km alatt 1 literes fogyás, télen viszont szinte alig fogyott belőle. Legutoljára viszont olajcsere (7000 km-rel ezelőtt) óta kb. 6 deci elment, uszkve 1 dl/1000 km fogyást látok most rajta átlagosan. Ez most 60 ezer környékén, most már melegebb időben. Ez gyári adatok szerint még teljesen normális, de nem túl biztató a jövőre nézve. Változhat meg ilyenkor drasztikusan az olajfogyasztás (és készüljek a további romlásra?) vagy ennyi ingadozás belefér?
Ja használat: átlagosan havi 2000 km-t megyek vele, aminek kb. negyede autópálya agy országút a többi város, azon belül sok újraindítózás, de viszonylag kevés hidegindítás. Nem taposom agyon, hidegen nem szoktam a fordulatot elengedni 3 ezerig sem, 2000-2500-nál felváltok. Ha bemelegedett, akkor kicsit dinamikusan, de kíméletesen használom.
A kérdésem: váltsak majd az őszi szerviznél olajat vagy maradjon a gyári 5w-30 (a szerviz is ezt rakja bele) és néha utántöltés?
Görögországban - tőlünk (legalább is papíron) melegebb klímájú ország lévén - a Castrol (és vélhetően más gyártók) választékából több olajból is létezik 20W-50-es változat.
Nemhogy rosszat,kifejezetten jót tettél a motorodnak az 5W30-al,mert az 5W40-el ellentétben ez fullszint olaj. Valószínűleg azért nem láttál annyi trutyit az olajban mint régen,mert ez az olaj feloldotta és elszállította az olajszűrőbe.:-)
"Nagyobb mennyiségű lerakódás (többek között) akkor szokott kialakulni ha a motor rendszeresen alacsony olajszinttel és/vagy az előírtnál gyengébb minőségű motorolajjal jár."
Annyi történt, hogy a kezelési útmutató szerinti 5W-40 ajánlott helyett 5W-30 került bele (amely a megengedhetők között szerepel). Úgy gondolom ezzel nem lőttem nagyon mellé?!
Egyébként most utóbb már nem is láttam a korábban írt apró szemeteket az olajban!
dévónekszia, 1.5 GL, 8vé, sima alap, sámli extra, 95-ös. mennyi olaj megy bele és milyen? 3,8 litert találtam egy oldalon, de nem írta,hogy szűrővel, vagy anélkül-e.
ENERGY RELEASE adalekról már volt szó?:) erdekelne mi a velemeny (ez nem teflonos), tegnap nagyon ram akartak tukmalni, mert latszott hogy meg nem is halottam rola:)
így látatlanban nehéz okosságot mondani - én azért nem kezdeném egyből a legdrasztikusabb megoldással (10W-60-as motorolaj) hanem először megpróbálnám hogy mit szól a motor egy 10W-40-es olajhoz és csak akkor kezdenék más megoldással ("vastagabb" olaj használatával vagy az esetleges motorikus problémák felderítésével) foglalkozni ha azzal is túl nagy az olajfogyasztás.
tudom hogy az (átlagos) emberfia ritkán szedi szét darabokra a motort abból a célból hogy patikamérlegen lemérje a lerakódások mennyiségét. Ha az autót az előírt csereciklussal és (minimum) az előírt minőségű motorolajjal használod akkor (normálisan) minimális mértékű lerakódásokra számíthatsz. Ha (a gázpedál közvetítésével) rendszeresen belelépsz a motor lelkivilágába (magyarul padlózod neki) és/vagy gyakran jársz az autóval rövid távon akkor (hosszabb távon) megvan az esélye a közepes mennyiségű lerakódás kialakulásának.
Nagyobb mennyiségű lerakódás (többek között) akkor szokott kialakulni ha a motor rendszeresen alacsony olajszinttel és/vagy az előírtnál gyengébb minőségű motorolajjal jár.
bocs hogy ha átsiklottam (korábbi) kérdésed fölött. Az autó gyári ajánlásai több mint érdekesek: alapesetre egész éves használatra 0W-40-es(!) motorolajat javasolnak (alternatívaként megemlítve az 5W-30-as és a 10W-40-es motorolajokat) annyi kiegészítéssel hogy tartós nagy sebességű autópálya használatnál a motorolaj fogyás megelőzésére 15W-40-es(!) motorolajat ajánlanak.
A felsorlt kategóriák közül az autó (esetleges) olajfogyasztásának a mértéke és a jellemző használati körülmények (város, hosszútáv, autópálya, sb) alapján érdemes választani.
sok fajta olajat probaltam mar most vettem eszre a fustolest 7000 km utan (7500ankent cserelem). az 5w40el fustolt. regen 5w50 mobil 1 volt, azzal nem, most 10w40 mobil van azzal sem, de ebben meg alig van par szaz km. kerdeztem a szerelot h mijen volt a regi olaj, azt mondta szemre meg teljesen jonak tunt....de ez nem jelent semmit gondolom:)