Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170079

Ilyen híreket szeretnék olvasni minél többet.

 

 

 

 

 Betilthatják a németek a vasánapi autózást
2005. március 30., szerda, 11:15

  A levegő porszennyezésének csökkentése érdekében azonnali intézkedésként német kormánypárti és ellenzéki politikusok egyaránt felvetették a vasárnapi autóhasználati tilalom bevezetését. A levegő portartalmára vonatkozó uniós előírások értelmében megszabott éves határértéket München és Stuttgart már márciusban kimerítette.

...

 

http://www.origo.hu/nagyvilag/20050330betilthatjak.html

 

Annyit tennék hozzá, hogy az utóbbi időben ca 25 € összegért kaphatók olyan jegyek, amelyekkel egy tartományon belül az egész család az a legtöbb tömegközlekedési eszközön (kivéve EC/IC/ICE és tsaik) utazhat hétvégén egész nap, hétköznap meg 9 óra után.

Ilyen jegy a Schönes Wochenende Ticket is, (30 €) amelyekkel gyakorlatilag az egész ország vasúthálózatán (regionális vonatokkal) lehet utazni.

 

 

 

 

 

hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170078
kombi,

"Csak egy kis kiegészítés..."

Nagyon köszönöm, épp erre lettem volna kíváncsi.

Ugyanis sajnos nem találok ahhoz a kocsihoz további adatokat, nevezetesen, konkrétan milyen magas (és másodsorban széles) konténerekkel számoltak, a lehetséges választékon belül. Valamint ehhez képest, az Amerika-Ázsia relációban közlekedő, és a tengeri szállítás elől lenyúlandó konténerforgalom hogyan oszlik meg az egyes méretek között.

Mert találtam olyanokat is, amelyek 2350 mm magasak, ebből kettő ugye simán belefér az 5300 mm-be: max. 5000 mm kell hozzá. Így a felül érvényesülő szélesség sem gond, mert a szelvény nagyobbításnak már az első ütemében bele fog férni. (Azaz sok helyütt ez már jelen idő.)

Szóval azt mondod, terjed a 2896 mm magas konténer - ebből kettő még húzósabb eset, a rátartásokkal együtt 6100 mm környékén járnánk vele. Persze lehet azzal számolni, hogy "kétemeletesen" az alacsonyabbakat viszik, a magasakat pedig normál konténerszállító kocsikon. Vajon kb. milyen arányban lehetnek most, és pl. 5, 10, 15, 20 évre előre tekintve, az alacsonyabb konténerek?

hm
Előzmény: kombi (170076)
nohabpeti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170077

Tud valaki linket Szardínia vasúti térképéhez?

Ott is FS van? (Illetve Trenitalia?)

kombi Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170076

Csak egy kis kiegészítés...

 

 

A tengeri forgalomban használt  ISO konténerek szélessége 8' azaz 2438 mm.

A magasság 8' 6"" esetén  2598 mm, a 9' 6"" high cube konténerek esetén esetén 2896 mm.

És sajnos a távol-keleti forgalomban a könnyű, nagy térfogatú áruk miatt egyre jobban terjed a 9' 6""  magas konténerek használata...

Előzmény: hmsoft (170050)
lazar Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170075
Kicsit korabban kerdeztem az urtol valamit kerekparos ugyekben, szeretettel varom a valaszt.
Előzmény: Törölt nick (170009)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170074

Nem nagy találmány.

A harapós utasokat a börtön-Bz mefelelő részében kell szállítani!

Előzmény: oldmumus (170073)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170073
Lassan le kell racsozni a tereket mint az amcsi taxiknal:O
Előzmény: rg7 (170072)
rg7 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170072

A leharapás ténye igaz.

Magánjellegű vita volt a háttérben.

Előzmény: oldmumus (170070)
Sh2 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170071
Nem emlékszem már hogy miért, de a Dácsia nem ért rá kihozni egy Szilit, ezért eljátszották a közdarabosdit, mint a 010-es Nohab legutóbbi naagy beindítása előtt. Csak itt nem a Tau volt a közdarab... :-)
Előzmény: pvcg (170060)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170070
mumus press jelenti:

Mi igaz ebbol, ki hallott rola?

Husvetkor egy Kiskunfelegyhaza - Szentes kozott
kozlekedo vonaton a vezer kiment azutasterbe tiszaugi hidfpnel es egy utassal
osszeverekedett, aki a vezer fulet leharapta. :-O

Na ezert fogok en Gigantra specializalodni mint VIP user.
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170069
Ilyet két éve nyáron is lehetett látni volt egy győri személy ami kb.6 órakkor volt Ferencvárosban.
Előzmény: _nyunyuka (170021)
bj13 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170068

Egyszeri alkalom volt,...

 

Nem egyszeri alkalom volt. Amikor még újak voltak és nem volt fix fordulójuk, gyakran lehetett látni a 4248-ason.

Előzmény: _nyunyuka (170026)
BAKTER Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170067

"hisz a Bx kocsi csak 10 tonnát nyom"

 

A maradék 19 tonnája meg nem nyom?

 

Előzmény: by-169 (170039)
V63 002 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170066

"Sezanától a Bledi tó..."

Ha a Bledi tóhoz igyekszel (igyekszik v peti), akkor javasolom a Lesce-Bled állomáson való leszállást és az út autóbusszal való folytatását.

Egyébként az eredeti kérdésre (Hogyan lehet a legcélszerűbben megoldani a vonaton való éjszakázást?) évtizedek kikristályosodott tapasztalata alapján azt mondanám, hogy: három palack sörrel.

Előzmény: sosiforda (170056)
csocso_1 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170065
Az EC40 trancsírozott egy öngyilkost. A rendőrök hozták a formájukat!! +120perc...
Előzmény: Wolf27 (170000)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170064
No, javitottam az utatjaros KRESZ tablat.

Javitott tabla
manhattani Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170063

>Az amerikai megoldásban - ha jól sejtem - az jelenti a könnyebbséget, hogy az ilyen szállítási megoldást alkalmazó vonalakon nincs felsővezeték (viszont vannak alagutak).
Az alagút nem gond, mert már vagy 70 éve is jártak emeletes személykocsik, rajtuk kilátó üvegtetővel. A gond az volt, hogy az a tető íves, szépen besimult az alagút felső görbületébe. A konténer viszont szögletes. Ezért van alagút, amibe fenn cakkot mélyítettek a konténer sarka miatt...

 

Odaát, ha két konténer utazik egymáson, mindig a felső a hosszabb. Ezt sokáig nem értettem, később megtudtam, hogy azért van, mert csak a kisebbik fér be a kocsiba. Rajta meg elfér a hosszzabb.

 

Nem láttam ott egymáson két konténert drót alatt, lehet, hogy el se férne (középen és nyugaton nem nagyon van vasútvillamosítás, keleten van, de olyan vonalon nemigen járnak tehervonatok. A kétszintes vonatokra ML-t (multilevel) irnak a forgalmi naplókba.

Előzmény: hmsoft (170050)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170062
Ezt egy masik forumon talaltaltam, jopofa, gondoltam beidezem:

Most találtam a Sulineten:

Szak-mák
Ha elindul a vonat...

Ha azt mondja a kollegám "képzeld, mi volt tegnap a 73-as járaton..." máris tudom, melyik vonatról van szó. Mi, vasutasok ugyanis gyakran csak így, számokkal beszélgetünk - meséli Borda Gyula kalauz, egy szép szombati napon, a Tapolca felé közlekedő járaton.

Fordában járunk, ami annyit jelent, hogy váltjuk egymást a kollegákkal. Meg van határozva egy hónapra előre, mikor kell dolgozni. Látod, van egy ilyen táblázat, amiben benne van a vonatok indulási és érkezési ideje, ebbe vagyunk beosztva. Óraszám alapján dolgozunk, a kötelező óraszám úgy jön ki, hogy a munkanapokat be kell szorozni, 7, 4 - gyel, ez körülbelül havi 150 órát jelent. A kedvezmények közé tartozik, hogy belföldön vasúton, HÉV-en és a MAHART járatain ingyen utazhatunk a családtagjainkkal. Én úgy kerültem a vasúthoz, hogy a szomszédom állomásfőnök és ő szólt, hogy keresnek váltókezelőt. A pályákat kellett állítottam, de mivel most már egyre több helyen van dominós rendszer, ami automatikussá teszi a működést, el kellett jönnöm. Ezután '96. Márciusában, a katonaság után elvégeztem egy féléves tanfolyamot, ahol vasútforgalmat és kereskedelmet tanultam, így lett belőlem kalauz. Eredetileg esztergályos, illetve sofőr végzettségem van. Ez egyébként ezen a pályán elég gyakori: asztalostól kezdve mindenféle szakmával rendelkező ember megtalálható.
http://www.sulinet.hu/ikep/2004/08/adm.kep.m29181312309350.valto.JPG
Az expressz, vagy gyors vonatokat azért szeretem, mert nem kell annyit le meg felszállni. Rövidtávon gyakran megyünk oda-vissza járaton, ami kicsit unalmas és sok a le-fölszállás. Viszont rossz időben előnyösebb, mert legalább nem tart sokáig. Az egyenruhára vigyázni kell, mert kellemetlen, ha menet közben baleset éri. Volt már, hogy a kollegám nadrágja kiszakadt és egy idős hölgy útközben varrta meg neki... Ami érdekes lehet egy kívülállónak, hogy a vasutasok sokszor számokkal beszélgetnek. Minden vonatnak van ugyanis egy száma. Én körülbelül 50-60-at ismerek szám szerint, bár őszintén szólva, még nem számoltam utána. Ezt a számot írom rá a jegyre is, amikor kezelem. Egy barátom egyszer jót nevetett, amikor hallott minket a kollegáimmal beszélgetni, mert a történetek általában úgy kezdődnek, hogy "tegnap a 73-ason ez és ez történt..."
http://www.sulinet.hu/ikep/2004/08/adm.kep.m29181438315780.vonat.jpg
A kalauz és a jegyvizsgáló között az a különbség, hogy ez utóbbi a papírmunkákkal is foglalkozik. Különben mindkettőnek a jegyellenőrzés a fő feladata. Tolatáskor jelzést kell adni a mozdonyvezetőnek, "akasztáskor" vagyis a vonat lecsatolásában ugyancsak tudni kell segédkezni. Minden egyes út előtt el kell készíteni a vonat terhelési kimutatását, illetve fékpróbát kell végezni a szerelvény átvételekor. A forgalomirányítás is a mi feladatunk, olyankor, amikor az állomáson nincs forgalmista. Aki ezt a foglalkozást akarja űzni, jó, ha tudja, hogy ez egy rendszertelen munka. Ez a hét például a következőképpen nézett ki: hétfőn-kedden pihenő napom volt, szerdán rövid szolgálatban voltam, csütörtökön "nyomtam" egy éjszakát, most szombaton rövid szolgálatom van, és holnap lesz egy pihenő napom. Itt nincs ünnep és nincs hétvége. A másik nehézség, hogy nyaranta 12 kocsis vonatot is megkapok, ami teljességgel teljesíthetetlen, főként akkor, amikor tele vannak a szerelvények. Újabban rendőröket is beosztanak, ami jó dolog a mi védelmünkre. Persze ettől még kell ehhez a munkához lélekjelenlét. Ami ehhez a szakmához szerintem a legfontosabb az a tűrőképesség, emberbarátság, elszántság, és a határozott fellépés.

Forrás: Sulinet

Kiemelt reszt azert van, mert ha en "becsodolok" az eredeti szakmamban es megyek menetrendszeru vezernek, akkor majd lehet irni informatikus mernok, feltalalo....
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170061
Mivel lattam kend elbucsuzott helyettem, ezert most joreggel pazsaluszta:P
Előzmény: Törölt nick (170009)
pvcg Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170060
Jó kép, de sejthető, hogy csak valami kihúzására voltak összerakva.
Előzmény: Sh2 (170046)
gmarc Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170059

Nem tudjátok mi történt ma este Komáromnál?

Valami lehet, mert a vonatok 60 percet késnek Győrben.

 

Én a 941 fedélzetén összesen 110 percet várakoztam Ácson. Ennyivel is érkezett meg Kf-re, úgyhogy az "ismerjük meg Bp. éjszakai közlekedését" c. játéknak ismét nagyon örült mindenki. Nekünk azt mondta a kaller, hogy tehervonat gázolt valakit. Bővebbet nem tudok.

Előzmény: Wolf27 (170000)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170058

Kösz szépen eEzt a menetrendi oldalt már én is megtaláltam. De tótéknál szintén van ilyen. Sógoréknál szintén, igaz, csak a módosítások kerülnek fel ilyen módon, azt hiszem. Itt az ideje  MÁV-nak is követni ezeket a példákat.

 

 

Előzmény: sosiforda (170056)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170057

Kösz az infót, de úgy vagyok vele, hogy szeretem kombinálni az előbb említettek miatta vonatos és a szálláshelyen töltött éjszakákat.

 

Előzmény: sosiforda (170055)
sosiforda Creative Commons License 2005.03.29 0 0 170056

Sezanától a Bledi tó (Bled Jezero) ?

120 km. Csatlakozás jó szlovén szokás szerint csak munkanap van: Sezana indul 6.33, Bled Jezero érk. 9.23, előtte van egy vonat Nova Gorica-ig 5.40-kor.

Bővebben lásd a szlovén vasút honlapján:

http://www.slo-zeleznice.si/sl/notranji_promet/iskalnik_po_voznih_redih/vozni_redi_po_relacijah/

 

Ott pedig: Sezana-Nova Gorica, Nova- Gorica-Jesenice.

 

 

Előzmény: v_peti (170054)
sosiforda Creative Commons License 2005.03.29 0 0 170055

Az ICS vonatokra érvényes az ED - én legalábbis nem láttam kivételként ezeket seholsem felsorolva - de ezek a vonatok helyjegykötelesek.

 

A többi ország éjszakai vonataról akkor, ha majd aktuális lesz az utad, a helyzet ui. évről évre változik. Lásd nálunk a postavonatok megszűnése, ugyanakkor Svájcban a "buli estéken " pé/szo. és sz/vas. egyre több éjszakai vonat (bár ezek többsége rövid távú helyi vonat), stb. stb.

Előzmény: v_peti (170034)
v_peti Creative Commons License 2005.03.29 0 0 170054

És még ott van a Venezia EN is, Mariborból 0.25-kor, Sezana érk. 5.12, onnan pedig irány a Bledi tó. Visszafelé is elüthetsz 1 éjszakát a Venezián.

Milyen messze van onnan?

 

 

Előzmény: sosiforda (170027)
gyurmosz Creative Commons License 2005.03.29 0 0 170053
Azért ez sincs teljes egészében így; a vonal fejlesztését tényleg a 60-as évek második felében határozták el, ám az építés sokkal inkább a 70-es évek folyamán zajlott, időben tehát tényleg közel volt az említett programhoz.

Való igaz, hogy nem amiatt és nem annak keretében történtek a fejlesztések.
Előzmény: Törölt nick (170049)
v_peti Creative Commons License 2005.03.29 0 0 170052

Lehet, hogy kissé belekeveredtem a dologokba, de sok infót nem én írtam ezek közül.

Inkább rákérdeztem a dologra. Mert csak a tatabányai nyomvonakorrekcióról tudtam, valamint utána beugrott a biatorbágyi útvonalmódosítás.

Az ide belinkelt térképen pedig két nyomvonalkorrekcióü volt jelezve Tatabányánál, és rajta szerepeltek a szénlelőhelyek, valamint rajt volt a '80-as évek közepe-vége korrekció, amikor Tatabányánál csináltak egy átvágást, és így kierülték Felsőgallát, és némileg rövidítették az útvonalat.

 

Most akkor hol milyen nyomvonakorrekciók voltak annakidején, ezen a vonalon, és milyen célból?

 

Előzmény: Törölt nick (170049)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.03.29 0 0 170051

egyik délelőtti komáromi menet fradis Giganttal. V63 + 4 By, nagyon húzott :-)

 

Íme egy délutáni komáromi menet:

 

Előzmény: amicus (170037)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.29 0 0 170050
Sziasztok,

(Elnézést, picit hosszú lett, de talán van, akit érdekel.)

A Transszib-en folyamatosan növekszik a konténerforgalom, így elérkezett az ideje annak, hogy feltalálják odaát is a csőben a lyukat, nevezetesen: két konténert kell egymásra tenni, ezzel mindjárt növelhető a kihasználtság.

A spanyolviasz egyik formájának gyári jele 13-3124, gyártója a BMZ (Brjanszki Gépgyár). Nagyon szép, de azért nézzük meg közelebbről egy picit.

Átböngésztem pár konténertípust, és bár az ezzel foglalatoskodók nyilván jobban ismerik, de én arra jutottam, hogy a 40 és 45 lábas konténereknél a 40'x8'x9,6' ill. a 45'x8'x9,6' a konkrét méreteket illetően úgy szóródik, hogy szélességre max. 2350 mm-t, magasságra max. 2690 mm-t kell számolni. (Hosszra pedig 12045 mm ill. 13528 mm adódik.)

Két konténer egymáson tehát 5380 mm magas, 2350 mm széles.

A normál RZD rakszelvény sk+380-tól sk+4000-ig 3250 mm széles, majd egyenletesen keskenyedik 5300 mm-ig, ahol 1240 mm marad.
A felső RK-"zónák" maximuma úgy módosul, hogy 4000...4700 között egyenletesen csökken 2960 mm-re, majd 4700...5200 között egyenletesen 2200-ra, és 5200...5300 között egyenletesen 1240-re.

Ha megnézzük az újabb keletű szerkesztési szelvényeket, ott látható, hogy a normál "T" jelű szerkesztési szelvény 2 ütemben úgy módosul, hogy az 5300 mm-es magasságon egyre nagyobb szélességet tesz lehetővé, pl. az 1. ütemben (ami részben már megvan) 5300 mm-en 2400 mm a megengedett szélesség (a "normál" T 1400 mm-je helyett). A rakszelvény felső RK-s zónái ehhez hasonlóan "enyhülnek".

A rakszelvény alsó részénél sk+150 a legalacsonyabb pont, ez 2600 mm széles.

A konténerszállító kocsinál ki lehet használni, hogy a konténer viszonylag keskeny, így a kocsi hossztartóit oldalt lehet vezetni, hogy a konténert közrefogják. Természetesen alul szükség van valami tartószerkezetre, amely sk+150 alá nem lóghat be. Ha a tartószerkezet magasságát mondjuk 50 mm-nek vesszük (talán jó sacc), akkor a konténerek sk+200 magasságtól felfelé helyezkednek el, azaz a két konténer felső éle 5580 mm-en lesz, 280 mm-rel magasabban a kelleténél. (Abroncsvastagság, rugóbesüllyedés, a jármű hossztengely körüli elfordulása és mások miatt a magasságra és a szélességre illene valamit rászámolni, de ezt még ne tegyük.)

Az amerikai megoldásban - ha jól sejtem - az jelenti a könnyebbséget, hogy az ilyen szállítási megoldást alkalmazó vonalakon nincs felsővezeték (viszont vannak alagutak).

Az orosz változatban a dróttal mindenképpen számolni kell, mert pl. a Transszib végig villamosított.

A drót magassági értékei (sk felett), a hatályos PTE szerint (7.4., 7.5. pontok):
- minimum 5750 mm, kivéve az útátjárókat, ahol minimum 6000 mm,
- eseti engedéllyel fenntartható 3000 V= vonalakon min. 5550 mm, 25 kV~ vonalakon 5675 mm,
- a maximális magasság 6800 mm,
- a minimális távolság a földpotenciálon lévő tárgyaktól, 3000 V= vonalakon 200 mm, 25 kV~ vonalakon 350 mm.

A Transszib esetében mindkét fesznemmel számolni kell.

A konténerekből kiindulva, a legkedvezőtlenebb esetben (25 kV~) a drót minimális magassága 5930 mm, és ha most hozzáadjuk a tűréseket, minimum eljutunk a 6000 mm-ig, plusz még a szélességet is vizsgálni kell, a felsővezeték tartószerkezetek miatt.

Azt kapjuk végül, hogy a járművek szerkezetéből adódóan nem lenne probléma, de a műtárgyakból már nagyon is gond lehet (alagutak, felüljárók). Tehát egy adott, "értelmes" szakaszon (mert lerámolni-felrámolni tán' nem akarják itt-ott) összeszámolandók a problémás helyek, összevetendők a remélt nyereséggel, és valami kijön.

Hogy mi jön ki, az például a jármű sorozatgyártásba vételével (is) kiderülhet majd...


13-3124hm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!