Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170109
vaskerék,

"De mindez nem baj. pont."
"jó ötlet, pont."


"soha nem fogják használni"
Biztos vagy ebben kérdőjel

"a szerkesztési szelvény is nagy"
Melyik vasúttársaságnál mekkora kérdőjel
zárójel nem manhattanitől kérdezem zárójel bezárva pont

hm
Előzmény: vaskerék (170102)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170108
Dunántúliak és Usgyi-gyűlölők kedvéért: ez persze nem jelenti azt, hogy az sorban előtte lévő 35 metrókocsi kifogástalanul működik :-))) illetve :-(
Előzmény: amicus (170106)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170107
" Tiszából kitermelt homokot és kavicsot lehet kirakni. No nem vonatra, hanem teherautóra.:-)"

Amelyek a V.-ös őrhelynél lévő útátjárót használják.
Előzmény: FOMA (170105)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170106

Btx 002 - press jelentése Szegedről:

 

Mai 7734 (Szeged 15.20 - Békéscsaba) sz. személyvonat: 63-41 036 (!).

FOMA Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170105
Na tessék, még egy örök optimista.:-)

Még annyi kiegészítés, hogy a Tisza pu. alatt nem messze van egy folyami rakodó a kikötő feletti szakaszon, a Boszorkány-szigetnél, ahonnan a Tiszából kitermelt homokot és kavicsot lehet kirakni. No nem vonatra, hanem teherautóra.:-)
Előzmény: 1047 005-2 (170094)
FOMA Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170104
" nem kaptam rá választ,"

Kaptál kettőnktől is, csak azt nem tudom, hogy minek, ha nem érdekel.:-(

"A pályaudvar a Tisza mellett van. Gondolom, kikötő is van ott.

Rosszul gondolod.

"1. Mekkora ott a hajóforgalom?"

Mivel nincs kikötő, ezért semekkora.

"2. Mekkora és milyen teherforgalma van a Tisza pályaudvarnak?"

Minimális.

A medencés kikötő onnan délre kb. 1-1,5 fkm-re található. A kikötőbe ugyan vezet iparvágány, de nem a Tisza pu.-ról, hanem Szeged-Rendezőről. A vágányt nem használják, mivel a kikötő kiszolgálása - V42 515 nagy örömére:-) - közúton történik.
Előzmény: v_peti (170083)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170103

Még valami!

 

A tengeri konténerszállító hajók fedélzetéröl is potyogott a tengerbe LEGO-val pakolt

konténer. Ott sincsennek biztonságban a szél, és a hullámok miatt.

Ha valakit érdekel, a LEGO-s konténer valahol az Atlanti-óceán mélyén van.

Biztos örülnének neki a gyerekek.....   :-)

vaskerék Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170102

Kedves hmsoft!

 

A kétszintes konténerszállítás van, gazdaságos, jó ötlet, pont.

Ezért alkalmazzák az USA-ban, mert megvan a nagy tengelyterhelésre a lehetöség,

a szerkesztési szelvény is nagy. Olyan vonalakon, ahol bármilyen mütárgy ezt

akadályozza, nem engedik használni. Egyes államokban ettöl nem kell tartani,

mert fa is alig akad, nemhogy alagút. Lásd, Arizóna, Texas.

Bizony a szélnyomásra érzékeny, de inkább a konténer boruljon, mint az egész kocsi.

Európában, beleértve Oroszországot is, soha nem fogják használni. Mert:

- Kicsi hozzá a megengedhetö tengelyterhelés.

- A szerkesztési szelvény magassága alacsony.

 

De mindez nem baj. pont.

albertbahn Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170101

Tud valaki linket Szardínia vasúti térképéhez?

 

Itt van egy. Kicsi, de elnagyolt (és egész Olaszo. rajta van).

Előzmény: nohabpeti (170077)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170100
manhattani,

"A szél úgy belefújt néhány tízet a vízbe, mint a pinty..."

Hát igen... Úgy látszik, az "elemek" is tudják, hogy a konténer alapvetően egy vízi dolog, és a vasút csak lenyúlogat a piacból itt-ott... :)))

hm
Előzmény: manhattani (170098)
manhattani Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170099

>Amúgy meg ha valaki nem tud elmenni messze kirándulni, akkor elmegy vonattal egy közeli helyre, így a helyi gazdaságot támogatja, nő a vasúton a forgalom, ...
Ennek némileg ellentmond, hogy amikor az olajválság alatt a hétvégén nem volt szabad autózni (az akkori) Nyugat-Németországban, mindenfajta turistaforgalom a tizedére esett.

 

>Azért a német vasúti közlekedést ne hasonlítsd a magyarhoz, ...
Egy napon sem említem őket. Ha a német vasutat hétfőn említem, a magyart legkorábban kedden, de inkább csak szerdán.

 

> ... a gyerekek többsége meg szeret vonatozni.
Az igaz. A szülők meg utálják a gyerekeknek kellő néhány tíz kilónyi cuccot felcipelni a vonatra.

manhattani Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170098
>Viszont minél magasabban van a teteje, annál több probléma lesz a súlypont magasabbra helyeződéséből, ...
Hát igen... Üres, emeletes konténereket vittek egy széles, sekély folyó fölötti, felső pályás hídon. A szél úgy belefújt néhány tízet a vízbe, mint a pinty... De nagy baj nem történt, senki sem sérült, a konténerek sem úsztak el a sekély vízben, szépen kiemelgették őket egyenként. Csak a forgalom állt le ott vagy fél napra.
Előzmény: hmsoft (170095)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170097
Erdeklodom nincs valakinek fotoja a Fradi GF kornyekerol ahol van dupla andraskereszt stop tablas atjaro?
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170096
"Azt akarod mondanni hogy a volt vasútvonalból elkerölő közútat csináltak?"

A nyomvonalát hanálták fel erre a célra.
Előzmény: by-169 (169974)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170095
vaskerék,

"Legkevesebb 6,5-6,6 méterre magasodik a sínkorona fölé. Nagy látvány!"

Nem kétlem. Viszont minél magasabban van a teteje, annál több probléma lesz a súlypont magasabbra helyeződéséből, és hamar kimerül az alagutak "szirmosításának" lehetősége, a felüljárók "alápolcolása".
Maradnak az olyen helyek, ahol semmiféle tereptárgy, műtárgy nem zavar, és felsővezeték sincs. Továbbá nincs ív (túlemelésben megálló jármű vs. súlyponti helyzet). Ha olyan piszok szerencséd adódik, hogy két kikötő között, vagy a felhasználási helyig végig ilyen a pályád, akkor nyertél.

hm
Előzmény: vaskerék (170086)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170094
"A múltkoriban szóbajött a Tisza pályaudvar (Szeged). Akkor már rákérdetem, de nem kaptam rá választ, "

Kaptál többet is.

"ezért nem olvastam vissza azt a napot."

Akkor érdemes válaszolni a kérdéseidre?!


"Jelenleg mekkora ott a forgalom? "

Nagyon gyér,mérlegelés folyik,van egy cég akinek rendszeresen jön pár magánkocsi,a Sole rakodik tejet,alklmanként pár konténer.Megszünt a vámudvar az Unióba lépéssel.

" Mennyi árut raknak át vasútról hajóra vagy fordítva?"

Tisza pu.-n semennyit,fizikaliag lehetetlen.Kevered a medencés kikötővel.?



"A pályaudvar a Tisza mellett van. Gondolom, kikötő is van ott."

Hol?A Tisza mellett igen,de a pu.-tól kb. 1 km-re délebbre.


"2. Mekkora és milyen teherforgalma van a Tisza pályaudvarnak?"

Lásd fentebb!
Előzmény: v_peti (170083)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170093

Ha egészségesen él az ember, akkor lehet emelni a nyugdíjkorhatárt, ha meg betegesen él, akkor meg elmegy a pénz a kórházi kezelésre meg a társadalombiztosításra.

 

Előzmény: track300 (170092)
track300 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170092

kevesebb stressz, egészségesebb élet

ezzel nő az átlagéletkor, növekednek a nyugdíjra fordított kiadások, emelkedhet a nyugdíjkorhatár, még többen utaznak ingyen vonaton, adóemelés  :)))

Előzmény: v_peti (170090)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170091

Ha nem autóznak vasárnap: nem fizetik az üzemanyagban (útdíjban) az adókat, sokan vonattal nem indulnak el (ezt nálunk úgy általában, vagy 2-3 gyerekkel nagyon is megértem),

 

Azért a német vasúti közlekedést ne hasonlítsd a magyarhoz, a gyerekek többsége meg szeret vonatozni.

Előzmény: manhattani (170087)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170090

A cikkből kiderül, hogy azért ezt nem véglegesen gondolják, hanem emelett ösztönözni akarják a koromszűrők beépítését vagy az elkerülőutak építését.

 

Amúgy meg ha valaki nem tud elmenni messze kirándulni, akkor elmegy vonattal egy közeli helyre, így a helyi gazdaságot támogatja, nő a vasúton a forgalom, a a vasútállomás menti sörözőkben is többen ülnek majd, ha nem vezet valaki, akkor nyugodtan ihat, ezzel növekszik a sörfogyasztás, és az ebből származó adóbevétel. Kevesebb lesz a baleset, így az ezzel kapcsolatos intézkedések költségei is csökkennek, valamint kevesebben kerülne a traumatológiára, így a betegbiztosító zsebében is megmarad némi pénz. Kevesebb dugó, kevesebb stressz, egészségesebb élet. Nem beszélve arról, hogy a kevesebb környezetszennyezés is javítja az életminőséget, mi hosszú távon pozitív hatással van a társadalomra.

 

 

Előzmény: manhattani (170087)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170089

Igaz!

Térfogat: köbméter: m3

Nem Csehország, hanem Szlovákia.

 

Bocsánat!

track300 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170088

térfogata (100m2)

az m3

 

Cseh VW gyárba

szerintem szlovák (Pozsonytól nem messze)

Előzmény: vaskerék (170086)
manhattani Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170087

>Betilthatják a németek a vasánapi autózást
Azért ennek alkalmazását erősen megfontolandónak tartom.

 

Ha nem autóznak vasárnap: nem fizetik az üzemanyagban (útdíjban) az adókat, sokan vonattal nem indulnak el (ezt nálunk úgy általában, vagy 2-3 gyerekkel nagyon is megértem), ahova mentek volna, ott nem fogyasztanak, tehát csökken az idegenforgalom/vendéglátás bevétele, mivel az autók jogosultsága csökken, csökken az áruk a kereskedőknél, azoknak csökken a bevételük, tehát kevesebbet adóznak, a csökkenő adóbevételeket kompenzálandó emelni kell az ÁFÁt, az SzJAt, aziparűzési adót és ismét drágul a gáz.


Igaz, hogy kevesebb lesz a por...

Előzmény: v_peti (170079)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170086

A konténerekröl néhány gondolat.

Létezik ezek mellett csereszekrény is melynek a mérete:

13600mm x 2550mm x 3150mm !   Láttam fényképen, hogy ezeket is egymásra

pakolják az USA-ban. Legkevesebb 6,5-6,6 méterre magasodik a sínkorona

fölé. Nagy látvány!

Biztosan észrevettétek, hogy a kamionok nyeregmagassága, és kerekeinek átméröje jellentösen csökkent az elmúlt tíz évben. Az egyik oka éppen az,

hogy csereszekrénnyel sem legyen magassabb a megengedett 4000 mm-nél a kamion, illetve nagyobb legyen a félpótkocsi belmagassága, (3000mm) és

rakodóterének térfogata (100m2) Ilyen konténereket a DB, és az SNCF is szállít.

Azt hiszem, a Sopronon keresztül futó Osztrák Tuareg expressz is ilyen csereszekrényekben szállítja az autóalkatrészeket a Cseh VW gyárba.

track300 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170085
Szütyi Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170084

Ezt a hirdetményt ajánlom mindenkinek eltenni, aki részt szokott venni 10 vs 16. vitákban. Tehát IC a 10esen végig Csörgővel, megállás nélkül 1:32, gyorsvonat megállásokkal, gépcserével 1:45, IC a 16on, csornai gépcserével 1:22.

"Ökölszámnak jók":-)

 

Előzmény: radio100jozsi (169975)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170083

Az ilyen konténereket sinek között csúsztatják le a hajók gyomrába.

 

A hajókat önmagában nem tartom olyan ellenségnek, mint a kamionokat. Maximum a hatalmas tájromboló vízlépcsőrendszereket építésének nem örülök, főleg ha természetvédelmi területre kerülnek.

 

Ha már hajó. A múltkoriban szóbajött a Tisza pályaudvar (Szeged). Akkor már rákérdetem, de nem kaptam rá választ, hacsak nem kedden, mert akkor nem voltam itthon, és ezért nem olvastam vissza azt a napot.

A pályaudvar a Tisza mellett van. Gondolom, kikötő is van ott.

1. Mekkora ott a hajóforgalom?

2. Mekkora és milyen teherforgalma van a Tisza pályaudvarnak?

 

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (170080)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170082

Ha már Schönes Wochenende Ticket: A DB honlapja szerint rá kell írni a nevet az utazás megkezdése előtt. Gondolom, sokan voltak, akik visszaéltek ezzel a kedvezménnyel. Pl. átszállás esetén a lebukás is elkerülhető volt.

 

Egy kérdés ezzel kapcsolatban:

A szabály szerint a csoport menetközbeni kiegészítése tilos. De mi a helyzet ennek az ellenkezőjével? Furcsa lenne valakit nemutazásért megbünteni.

 

Amúgy ez az intézkedés tényleg jogos, mert odakint láttam jegyvadászokat, akik Ticket-et akartak kérni a vonatról leszálló utasoktól.

1. Továbbutaztunk.

2. Jegygyűjtő vagyok.

3. Nem szívesen támogatnám az ilyen kiskapukat ebben az esetben. (Hosszabb távon visszaütne a dolog.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (170079)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170081

Kedves Felder!

 

Nekem szegezted kételyeidet igy nekem kell erre válaszolnom. Nem kétlem, hogy a jószándék vezérel, de meg kell értened, hogy a közúti jármüvek menetfizikájától

a vasútijármüveké teljesen eltér. A vasúti szerelvények, kiváltképpen a tehervonatok

fékutja jelentösen rövidült az elmúlt 80-90 évben. Akkor a teherkocsik jellentös

részén nem volt fékberendezés sem, így a fékes, és fékkel nem rendelkezö

kocsikat vegyesen kellett elrendezni, gyakran fékkocsikat is csatoltak a szerelvény végére. Ezek nehéz, kövel megpakolt fékes kocsik voltak. Ezekben az idökben

a lassabb, és könyebb tehervonatoknak is hosszabb volt a fékútjuk mint a mai

gyorsabb, és nehezebb tehervonatoknak.

Egy mai 1600 tonnás tehervonatot olyan modern villamosmozdony mint a

például a Taurus, 120Km/h-val képes vontatni. A modern teherkocsik is ilyen

sebbességre készülnek. Ezt csak azért írom, hogy érezd, milyen hatalmas

mozgási energiát kell felemészteni fékezés során. A fékutat csak futurisztikus,

kivitelezhetetlen ötletekkel lehetne némileg rövidíteni. Fékernyö, fékszárny,

Fékrakéta, horgony, stb. Feltételezem, ezek komolyságáról nem vagy meggyözödve.

Ha igen, akkor hiába írok Neked.

 

Nézd meg, a Desiró motorvonatot! Légrugózású, aluminiumszekrényes, az eleje

szénszál erösítésü müagyag, retarderrel, mágnesfékkel rendelkezik. A két dieselmotor közúti haszongépjármüvek részére (is) tervezett.

Szóval a vasúti jármüvek nem nélkülözik az innovativ megoldásokat. Kisérletek

pedig folyamatosan zajlanak sok ezer mérnök részvételével, hogy a vasútüzem

még biztonságosabb legyen, ami amúgy is messze biztonságosabb a közúti közlekedésnél.

Végül van egy rossz hírem! A nagysebbességü vonatok fékutja 300-330Km/h-ról

eléri a 3000 métert! Igaz ezek külön számukra épített pályán haladnak ennyivel

ahol nincsen szintbeli közúti keresztezödés.

Remélem a téma megnyugtatóan lezárul végre. 

 

manhattani Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170080

>A tengeri forgalomban használt  ISO konténerek szélessége 8' azaz 2438 mm.
Kicsit OFF, de nem annyira, hogy v_peti megharagudjon érte :))

Az ilyen konténereket sinek között csúsztatják le a hajók gyomrába. Ha a darus melléteszi és sérül a sín, a javítási idő akkora veszteség, hogy csak nagyon jó darusokat alkalmaznak. Azt hallottam, hogy ezeknek évi 200 000 USD a fizetésük.

Előzmény: kombi (170076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!