Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170123
Ez egy kemény és tanulságos cikk. KÖFI
Előzmény: banyaszbeka (170111)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170122

Itt johet be egy uj vasuti munkakor a malhazoseged.

Régen is volt ilyen. Úgy hívták, hogy hordár. Sőt, Németországban most is van ilyen a nagy pályaudvarokon. De úgy láttam, hogy nemcsak a csomagokat, hanem az utasokat is elviszi az előcsarnoktól a peronig.(Persze, nem ingyen.)

 

http://www.bahn.de/-S:PtVORN:dx4XXtNNm6ktttNNNNxM/pv/view/service/bhf/gepaecktraegerservice.shtml

 

Meg ott vannak a koffer-kulik is.

Valamint van háztól-házig csomagszállítás is.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: oldmumus (170116)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170121

etikus-e,

 

Semmiképpen. A jogszerűségéről egyelőre nem nyilatkoznék tiszta lélekkel, de gyanakszom. :-)

 

Jót tett helyében jót várj,

 

Ne hozz kellemetlen helyzetbe a topic vasutas fele előtt! :-)))

 

leszel te még jogtanácsos a CÉG-nél!

 

Ezzel most engem akarsz sértegetni, vagy a Céget? :-)))

Előzmény: Andó Gergely (170110)
bj13 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170120
Ha rögtön tovább olvastam volna.....
Előzmény: Soldato (170029)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170119

Tisza pályaudvar:

Bocs.

http://clmc.topnet.ro/anziksz/medvebocs.jpg

 

Az Index vcacakolásának köszönhetően kissé nehezen rákerestem a Tisza kulcsszóval a válaszokra. Pont a múlt kedden volt, és akkor nem volt időm pótolni a lemaradást, utólag meg már nem tettem meg ezt. :(

 

bj13 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170118

Egy ideig járt forda szerint Délis személyzettel Pincehelyre (8036-8039),majd reggel fordult a 200-asra,vissza ha jól emlékszem 8204.

 

Vissza 8203.

Előzmény: Soldato (170028)
Infós Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170117

Ja, a lényeg! Tegnap reggel mentem a 18000 sz. vonattal Pécsre, és két vasútőr 0.03-kor közölte velem, hogy nem szállhatok fel a vonatra, csak legkorábban az indulás előtt fél órával, addig menjek be a váróterembe! Megkérdeztem, hogy ezt meg honnan veszi, mert ilyenről én még csak nem is hallottam! Erre azt mondja, hogy az alagsorban az információnál ki van írva, egy nagy "Utazási feltételek" című papírra...

Előzmény: Infós (170115)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170116
Itt johet be egy uj vasuti munkakor a malhazoseged.
Előzmény: v_peti (170114)
Infós Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170115

Honnan honnan??

Hát ők írták és küldték el e-mailban, hogy mi legyen benne! :))))))))

 

Az a baj, hogy gyakran igazad van...

 

A betekintés, a jegyzetkészítés és a fotózás között tényleg nincs jogilag különbség?? Dehát ha én "betekintek" egy kerítésen át, akkor ott "be is fotózhatok"?

Előzmény: Andó Gergely (170110)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170114

Ennek némileg ellentmond, hogy amikor az olajválság alatt a hétvégén nem volt szabad autózni (az akkori) Nyugat-Németországban, mindenfajta turistaforgalom a tizedére esett.

 

Ezekszerint már akkor is volt ilyen intézkedés? Mehettek volna vonaton is. Nem menetek. Az ő bajuk. Pedig akkor még sűrűbb volt a vasúthálózatuk is.

 

A szülők meg utálják a gyerekeknek kellő néhány tíz kilónyi cuccot felcipelni a vonatra.

 

Minek kell annyi cuccot vinni?

 

Kell egy kis tesmozgás, úgyis eléggé elhíztak már.

 

 

Előzmény: manhattani (170099)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170113

Ezt a cikket érdemes elmenteni!

 

Hemzseg a bennfentes információktól és ékesen példázza azt a kommunikációs és szakmai csődöt, amiben a CÉG van!

 

Egyszerűen hihetetlen, hogy mire nem költik egyesek a KÖZ pénzét!!!

 

 

Előzmény: banyaszbeka (170111)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170112

" nem kaptam rá választ,"

Kaptál kettőnktől is, csak azt nem tudom, hogy minek, ha nem érdekel.:-(

Kösz a választ. Igyekszem lépést tartani a topikkal, kivéve a keddi napot. Majd visszakeresem az akkor írtakat.

 

A vágányt nem használják, mivel a kikötő kiszolgálása - V42 515 nagy örömére:-) - közúton történik.

 

Ennek miért kell örülnie V42 515-nek?

 

Előzmény: FOMA (170104)
banyaszbeka Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170111

Lapszemle, úgy látom, még nem volt:

 

Szabó M. István: Államvasúti bökkenők: A vágányok mellett jó lesz vigyázni. Magyar Narancs, 2005. március 31.

http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=11439

Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170110

amicus!

 

Jót tett helyében jót várj, leszel te még jogtanácsos a CÉG-nél! :))

 

Akkor élnék a jogi továbbképzés lehetőségével: etikus-e, hogy a január 1-én életbeléptetett árakat csak a 17 nappal későbbi Közlekedési Értesítő tartalmazza?

 

Honnan tudták "előre" a tartalmát?

 

 

Előzmény: amicus (170036)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170109
vaskerék,

"De mindez nem baj. pont."
"jó ötlet, pont."


"soha nem fogják használni"
Biztos vagy ebben kérdőjel

"a szerkesztési szelvény is nagy"
Melyik vasúttársaságnál mekkora kérdőjel
zárójel nem manhattanitől kérdezem zárójel bezárva pont

hm
Előzmény: vaskerék (170102)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170108
Dunántúliak és Usgyi-gyűlölők kedvéért: ez persze nem jelenti azt, hogy az sorban előtte lévő 35 metrókocsi kifogástalanul működik :-))) illetve :-(
Előzmény: amicus (170106)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170107
" Tiszából kitermelt homokot és kavicsot lehet kirakni. No nem vonatra, hanem teherautóra.:-)"

Amelyek a V.-ös őrhelynél lévő útátjárót használják.
Előzmény: FOMA (170105)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170106

Btx 002 - press jelentése Szegedről:

 

Mai 7734 (Szeged 15.20 - Békéscsaba) sz. személyvonat: 63-41 036 (!).

FOMA Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170105
Na tessék, még egy örök optimista.:-)

Még annyi kiegészítés, hogy a Tisza pu. alatt nem messze van egy folyami rakodó a kikötő feletti szakaszon, a Boszorkány-szigetnél, ahonnan a Tiszából kitermelt homokot és kavicsot lehet kirakni. No nem vonatra, hanem teherautóra.:-)
Előzmény: 1047 005-2 (170094)
FOMA Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170104
" nem kaptam rá választ,"

Kaptál kettőnktől is, csak azt nem tudom, hogy minek, ha nem érdekel.:-(

"A pályaudvar a Tisza mellett van. Gondolom, kikötő is van ott.

Rosszul gondolod.

"1. Mekkora ott a hajóforgalom?"

Mivel nincs kikötő, ezért semekkora.

"2. Mekkora és milyen teherforgalma van a Tisza pályaudvarnak?"

Minimális.

A medencés kikötő onnan délre kb. 1-1,5 fkm-re található. A kikötőbe ugyan vezet iparvágány, de nem a Tisza pu.-ról, hanem Szeged-Rendezőről. A vágányt nem használják, mivel a kikötő kiszolgálása - V42 515 nagy örömére:-) - közúton történik.
Előzmény: v_peti (170083)
vaskerék Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170103

Még valami!

 

A tengeri konténerszállító hajók fedélzetéröl is potyogott a tengerbe LEGO-val pakolt

konténer. Ott sincsennek biztonságban a szél, és a hullámok miatt.

Ha valakit érdekel, a LEGO-s konténer valahol az Atlanti-óceán mélyén van.

Biztos örülnének neki a gyerekek.....   :-)

vaskerék Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170102

Kedves hmsoft!

 

A kétszintes konténerszállítás van, gazdaságos, jó ötlet, pont.

Ezért alkalmazzák az USA-ban, mert megvan a nagy tengelyterhelésre a lehetöség,

a szerkesztési szelvény is nagy. Olyan vonalakon, ahol bármilyen mütárgy ezt

akadályozza, nem engedik használni. Egyes államokban ettöl nem kell tartani,

mert fa is alig akad, nemhogy alagút. Lásd, Arizóna, Texas.

Bizony a szélnyomásra érzékeny, de inkább a konténer boruljon, mint az egész kocsi.

Európában, beleértve Oroszországot is, soha nem fogják használni. Mert:

- Kicsi hozzá a megengedhetö tengelyterhelés.

- A szerkesztési szelvény magassága alacsony.

 

De mindez nem baj. pont.

albertbahn Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170101

Tud valaki linket Szardínia vasúti térképéhez?

 

Itt van egy. Kicsi, de elnagyolt (és egész Olaszo. rajta van).

Előzmény: nohabpeti (170077)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170100
manhattani,

"A szél úgy belefújt néhány tízet a vízbe, mint a pinty..."

Hát igen... Úgy látszik, az "elemek" is tudják, hogy a konténer alapvetően egy vízi dolog, és a vasút csak lenyúlogat a piacból itt-ott... :)))

hm
Előzmény: manhattani (170098)
manhattani Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170099

>Amúgy meg ha valaki nem tud elmenni messze kirándulni, akkor elmegy vonattal egy közeli helyre, így a helyi gazdaságot támogatja, nő a vasúton a forgalom, ...
Ennek némileg ellentmond, hogy amikor az olajválság alatt a hétvégén nem volt szabad autózni (az akkori) Nyugat-Németországban, mindenfajta turistaforgalom a tizedére esett.

 

>Azért a német vasúti közlekedést ne hasonlítsd a magyarhoz, ...
Egy napon sem említem őket. Ha a német vasutat hétfőn említem, a magyart legkorábban kedden, de inkább csak szerdán.

 

> ... a gyerekek többsége meg szeret vonatozni.
Az igaz. A szülők meg utálják a gyerekeknek kellő néhány tíz kilónyi cuccot felcipelni a vonatra.

manhattani Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170098
>Viszont minél magasabban van a teteje, annál több probléma lesz a súlypont magasabbra helyeződéséből, ...
Hát igen... Üres, emeletes konténereket vittek egy széles, sekély folyó fölötti, felső pályás hídon. A szél úgy belefújt néhány tízet a vízbe, mint a pinty... De nagy baj nem történt, senki sem sérült, a konténerek sem úsztak el a sekély vízben, szépen kiemelgették őket egyenként. Csak a forgalom állt le ott vagy fél napra.
Előzmény: hmsoft (170095)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170097
Erdeklodom nincs valakinek fotoja a Fradi GF kornyekerol ahol van dupla andraskereszt stop tablas atjaro?
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170096
"Azt akarod mondanni hogy a volt vasútvonalból elkerölő közútat csináltak?"

A nyomvonalát hanálták fel erre a célra.
Előzmény: by-169 (169974)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170095
vaskerék,

"Legkevesebb 6,5-6,6 méterre magasodik a sínkorona fölé. Nagy látvány!"

Nem kétlem. Viszont minél magasabban van a teteje, annál több probléma lesz a súlypont magasabbra helyeződéséből, és hamar kimerül az alagutak "szirmosításának" lehetősége, a felüljárók "alápolcolása".
Maradnak az olyen helyek, ahol semmiféle tereptárgy, műtárgy nem zavar, és felsővezeték sincs. Továbbá nincs ív (túlemelésben megálló jármű vs. súlyponti helyzet). Ha olyan piszok szerencséd adódik, hogy két kikötő között, vagy a felhasználási helyig végig ilyen a pályád, akkor nyertél.

hm
Előzmény: vaskerék (170086)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170094
"A múltkoriban szóbajött a Tisza pályaudvar (Szeged). Akkor már rákérdetem, de nem kaptam rá választ, "

Kaptál többet is.

"ezért nem olvastam vissza azt a napot."

Akkor érdemes válaszolni a kérdéseidre?!


"Jelenleg mekkora ott a forgalom? "

Nagyon gyér,mérlegelés folyik,van egy cég akinek rendszeresen jön pár magánkocsi,a Sole rakodik tejet,alklmanként pár konténer.Megszünt a vámudvar az Unióba lépéssel.

" Mennyi árut raknak át vasútról hajóra vagy fordítva?"

Tisza pu.-n semennyit,fizikaliag lehetetlen.Kevered a medencés kikötővel.?



"A pályaudvar a Tisza mellett van. Gondolom, kikötő is van ott."

Hol?A Tisza mellett igen,de a pu.-tól kb. 1 km-re délebbre.


"2. Mekkora és milyen teherforgalma van a Tisza pályaudvarnak?"

Lásd fentebb!
Előzmény: v_peti (170083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!