Azt nem lehet pontosan tudni, mert amit mondtak, mármint, hogy a közbülsö kocsik tengelyei is megvannak hajtva megint nagy felhördülést okozott, mert sokaknak nem szimpatikus a nagyáramu kábelek vezetése a vonatban a kocsik között.
Igy lehet, hogy az RZD-nek ez még átmegy, de exportra megint csupa akadály keletkezik. Ebböl kifolyolag abszolut nem biztos, hogy milyen lesz a végleges megoldás. (a motorokrol is simán hallgatnak).
OFF:
Dömötör-torny: nem nyert!
Lsd pl. http://www.vendegvaro.hu/31-7949
"Dömötör-torony, Szeged
A város legrégibb műemléke: alapjaiban XI. századi; alsó román stílusú része XII. századi, felső, kora gótikus emeletei a XIII. századból valók. Az 1931-es újjáépítés óta Aba-Novák Vilmos falképei díszítik. Amikor a Fogadalmi templom építése előtt a helyét készítették elő, az egykori Szent Dömötör-templom barokk tornyának bontásakor került napvilágra a Dömötör-torony. Helyreállításakor, 1931-ben falába ajtót vágtak, belsejét - olasz mintára - keresztelőkápolnává képezték ki. Az ajtó bélletébe a vár bontása során megmentett, román kori faragott köveket, ívmezejébe a város legrégibb szobrászati emlékét, a XII. századi kőbárányt illesztették. (Utóbbi egykor feltehetően a vár első templomának homlokzatát díszítette.) A kovácsoltvas ajtó, "az élet kapuja", az élet egyes mozzanatait szemlélteti a keresztény liturgia szimbólumaival. A két évszám közül az 1272-es nagyjából a torony korára utal, míg az 1931-es az újjáépítést jelzi. Ekkor készült a torony belsejében látható stílszerű keresztelőmedence is. A falakat Aba-Novák Vilmos falképei díszítik - a művész ezzel az alkotásával elnyerte 1932-ben a páduai nemzetközi egyházművészeti kiállítás nagy aranyérmét."
Egyébként a Szeged története c. könyvben jó képek vannak a barokk templom bontásáról és a régi torny előbukkanásáról...
ON
Sajnos az életkoromról néhányan másként vélekednek, de köszi a biztatást. Még emlékszem arra, hogy a sorompó leengedéskor még kolomp is szólt. egy oszlop tetején.
"Ha jol emlékszem az ünnepek alatt beraktam egy fényképet az RZD 4 részes Uzsgyijárol"
Emlékeztem rá, hogy beraktad. Az viszont - elnézést - kicsit kishiftelődött, hogy 4 részes volt. (Vajon tényleg M+P+P+M elrendezésű? És vajon milyen a hajtásrendszer - nem hinném, hogy itt szerencsés lenne megtartani az újabb Usgyik "megfelezett" megoldását...)
"A nagy hagyományú diósgyőri Vasgyár éppúgy nem tűnt volna el a süllyesztőben, mint a Kassai Acélkombinát, Katowice, stb, ha átrakás nélkül egyenest széles nyomtávon jöt volna be az alapanyag.
Bár Dunapentelénél a búzamező hullámzott, de az tény, hogy az olcsó belvízi tömegáru szállítással a vasút nem tud versenyezni, ezért ha ügyesen gazdálkodnak, akkor nyereségesen lehet vasat- acélt gyártani.."
Ha megvolt a nagyvizit már, akkor menjél inkább Napóleonnal, meg Sztálinnal beszélgetni...
Az említett összegre utaló beruházásoknak azáltalad megadott idő óta nyoma sincs. Lehet hogy Budapestről elindult, de olyan lassú ökrösszekér viszi Miskolcra, hogy még nem ért oda. Aért is mondom, mert a Pksi atomerőmű 10 mrd tervezett, és 17 mrd tényleges költséggel épült fel az átkosban,Kádárék idejében.
Ezt bátran kijelenthetem, voltam a vasgyárakban néhányszor. Erre mondta egy miskolci ügyvéd: az LKM rendszerváltás utáni története a gazdasági bűncselekmények sorozata. De azokat nem a miskolciak követték el.
En pont most modellezem a vasuti atjarokhoz szukseges KRESZ tablakat. Eleg fektav van az autosoknak, hogy meg nem lathatosag eseteben sinek elott megalhassanak. Ne mondja nekem senki csak fektavon belul lehet eldonteni, hogy latszik-e valami vagy sem? Ha igen akkor mi az. Ha nem latszik messzirol akkor ugy kozelitem meg, mintha nem mukodne.
Lehet, hogy volt már néhányszor tárgyalva a téma, engem mégis egy szám érdekelne: mennyit kapunk végeredményül, ha a tavalyi sorompótörések számát elosztjuk a tavalyi vasúti átjáró közlekedési lámpáknál összeszedett holttestek számával. ( A vasúti átjáró közlekedési lámpákat elvileg f-é-n-y-s-o-r-o-m-p-ó -knak is hívhatnánk, de egy feltételt nem teljesít: a tapasztalat szerint nem akadályoz rendesen.)
Istenit neki, azzal volt elfoglalva, hogy megállapítsa milyen a jelzés, közben behajt az átjáróba. Ha nem tudja megállapítani, akkor addig ne hajtson be, amíg meg nem győződik az áthaladás veszélytelenségéről!!! Álljon meg a marha. A vizsgabiztosnak meg küldje el a féldisznó másik felét is.
>A városrész a vasútról kapta a nevét! Eredeti nevén Rocush, a rock és a cushion szavak összevonásával (a pálya zúzottkő alépítménye). Életveszélyes ilyeneket írni. Nem adok neki egy évet, és itt olvassuk, hogy "ő ezt tudja, nem emléxik már, hogy hol olvasta, de ez így van!!!" Ez van...
>Magyarbólyba jár IC??? Nem. Azért olcsóbb a pótjegy. Ha valami nincs, azt a MÁV már olcsóbban adja. Bár nem mindent, pl. személykocsitakarítás, pénztároshozzáértés, stb. Annak még elkéri a teljes árát.
>Bakker, nem Te vagy, aki a TCV I-et fordította? Ismerős a stílusod. Tegnap este került nekem is a kezembe, néhol visítva röhögtem az egészen... Láthatnám esetleg én is?? ... már csak szakmai továbbképződés szempontjából neki... Működik az e-mail címem... Ha küldöd, én is néhány gyöngyszemet, amit fordítói pályafutásom alatt eddig találtam.
Kedves seTTebello! ....... Dunaújváros( régi nevén Sztálinváros-Dunapentele) még szándék sem volt, amikor 1773-ban Fazola Henrik würzburgi bevándorló 1773-ban a Diósgyőri vasgyárat kiépítette. Ez a gyár a bükki és rudabányai vasércből dolgozott fénykorában. Nem tudok róla, hogy a dunaújvárosi Vasmű megépítésekor melyik dunántúli vasércbánya megnyitását tervezték. Ha jól sejtem, akkor eleve import vasércre alapoztak.
A nagy hagyományú diósgyőri Vasgyár éppúgy nem tűnt volna el a süllyesztőben, mint a Kassai Acélkombinát, Katowice, stb, ha átrakás nélkül egyenest széles nyomtávon jöt volna be az alapanyag.
Bár Dunapentelénél a búzamező hullámzott, de az tény, hogy az olcsó belvízi tömegáru szállítással a vasút nem tud versenyezni, ezért ha ügyesen gazdálkodnak, akkor nyereségesen lehet vasat- acélt gyártani..
Pontos kimutatás nincs arról, hogy tönkretétel jogcímen mennyit költöttek-vittek el a rendszerváltást követően a Diósgyőri vasgyárakból. Ezzel szemben csupán a Postabank 200 milliárdnál többe került az adófizetők zsebéből, azaz többek között a tiedből. Ez még csak egy volt, hogy a Budapest Bankról és társairól ne is beszéljünk!
Ha évekkel ezelőtt nem lett volna Diósgyőri Vasgyárak, akkor a mozdonyok ma mezítláb járhatnának, ugyanis ha közelebbről megnézed, a sínbe az van belehengerelve, hogy: "Diósgyőr" . Dújvárosnak más volt a profilja.
Érdekesség a Kisalföld 03.25-i számából. A lényeget kiemeltem:
Három fiatalember született újra tegnap délben a vitnyédi vasúti átjáróban. Kisbuszuk mozdonnyal ütközőtt, de mindannyian sérülés nélkül úszták meg a balesetet. A vétkes szerencsének köszönheti életét az a három fiatalember, akiknek kisbusza tegnap mozdonnyal karambolozott Vitnyéden. A csermajori úti vasúti átjáróban a Hyundai veretõje nem vette észre a tilos jelzést és az érkezõ vonatot. Csak a mozdony hangjelzésére lépett a fékre, de így is a szerelvény elé csúszott. A balesetet szerencsésen túlélõ sofõr szerint a délutáni, szembesütõ napfény miatt nem látta tisztán a fénysorompó jelzését. - Azzal voltam elfoglalva, hogy milyen a jelzés, amikor hallottam a mozdony dudáját - idézte fel a borzalmas perceket a vitnyédi férfi. -A fékre léptem és miután a síneken megálltunk, igyekeztem tolatni. Már láttam, hogy jön a vonat, de abban a pillanatban semmire nem gondoltam, csak hogy megtaláljam a sebességet. Sajnos nem sikerült.
<a href="http://www.somogyihirlap.hu/index.php?apps=hirek&a=5&f_id=106606" target="_blank">Sínre tették együttműködést a rendőrök és a vasutasok</a>
Megbeszeles a Balatonboglari vasuti uduloben volt. Bencsik Urat nagyon jo szakembernek tartom, a vasutbiztonsag teruleten mindig kimagaslo szaktudasat mutatta a megfelelo hozzaalassal.
Aki ismeros Szantod-Koroshegy allomason az lathatta milyen fontos feladata volt az allomasnak a faszallitasban. Sajnos ez is megszunik, szinte utolso teherszallitasi feladatnak mondhato lesz a koroshegyi volgyhid elemeinek szallitasa.
Emlekszem regebben akar ez az allomas vagy a balatonboglari milyen fontos teher atrakodo csomopont volt. Egy rokonon anno a '60-'70-es evekben lovaskocsis fuvarozo volt Boglar es latrany kornyeken. Elomondta, hogy dugig voltak a vaganyok Boglaron teherkocsikkal, foleg szenet es fat hoztak es kulonfele epito anyagokat (homok, soder, cement).
Kezembe került az Önök által jegyzett V-9105/2003-as számon kiadott TCV Z.füzet, benne az első számú pótlékkal. Tudtommal, és a Közlekedési Értesítő szerint is ez a hatályos szöveg!
Azonban ismerve az Önök felfogását, mely szerint e "munka" nem hivatalos és még tájékoztatási célokra is csak korlátozottan alkalmas, így Vizsy úr és a Jogi Főosztály által javalt módon felkutattam az "eredeti" német nyelvű szabályzatot.
Ahogyan az várható volt, az eredeti szöveg nagyságrendekkel tér el a magyar nyelvű kiadástól! Érdekes módon az utasok jogait és a vasút kártérítési kötelezettségeit tartalmazó részeket felejtette el Ön és munkatársai a magyar nyelvű részbe átültetni. E cselekedete pedig egyértelműen kárt okoz nap mint nap az utasoknak.
Mi az oka annak, hogy a - mellékelt - rész NEM része a magyar kiadásnak?
Ha levelemre rövid időn belül nem érkezik megnyugtató válasz, kénytelen reszek a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatát kérni, egy "ismeretlen tettes ellen folyó rendőrségi nyomzással együtt.
Az Önök által szerkesztett díjszabások és távirati rendelkezések színvonala egyébként is megérne egy külön levelezést...
Szerintem a helyzetet fokozni lehetne azzal, hogy az emiatt hoppon maradt emberket fel kellene biztatni, hogy ők is cselekedjenek hasonlóan. És előbb-utóbb kikényszeríthető lenne a változás.
Plakátok: Szerintem is elég megtévesztő a szövegük. :(
Biztos annak a zseninek az ötlete volt, mint aki kitalálta a 26 éven aluliakkedvezményének akorlátozását reklámozó* plakátot. (Mindenki ugyanúgy utazik!)
Ahelyett, hogy a következő A4-es papírlapokat helyezték el volna az állomásokon.
FIGYELEM!
Tájékoztatjuk a Tisztelt Utazóközönséget, hogy
XXXX YY ZZ-tól a 26 éven aluliak kedvezményének felhasználási feltételei megváltoznak. Bla bla bla, bla bla bla...
*Negatívum reklámozása!!! Ez abszurd.
Ha 10 éve kormánymegbízásokat látott volna el az illető, akkor az utcák tele lettek volna egy olyan plakáttal, amelyiken egy bajszos-szemüveges úriember látható, aki egy csomagot tart a kezében.
Bár lehet, hogy volt ilyen plakát, de ha igen, akkor az csak HVG-reklám lehetett.
Egyszer érdemes lenne helyjegy nélkül felszállni péntek vagy vasárnap délután, amikor nem tudnak adni helyjegyet, mert elfogyott, és ha jön a jv, akkor kifizetni a büntetést, utána meg beírni a panaszkönyvbe, hogy miért mondják azt, hogy nincs pótjegy, ami nem is helyjegy, ha egyszer van hely rajta!!!
Iggen, ezt tervezem, ha nem történik változás nyárig. Pluszban még azt, hogy a helyszínen nem fizetnék (illetve CSAK a pótjegy árát lennék hajlandó kifizetni) megíratnám az utasleadást a jv-vel (ezzel kényszerítve a MÁV-ot, hogy foglalkozzon az üggyel, ha valami követelésük van, akkor mindig rohannak a pénzükért), persze az első felszólításra azonnal befizetném a 350 forintot. (ahogy a céget ismerem, még ekkor is lecsapna rám) Pluszban még digitális fényképezőgépekkel és tanúkkal dokumentálnám az üres fülkéket a vonaton...