Megnezem mikor lesz az a eletszivonal ilyen, sajnos tesznek rola sokan, hogy nem! Ha a szinvonal alacsony es olcson adjak az realis, de tudod sok kicsi sokra megy!
Valahogy úgy érzem, hogy mindenkinek kell, de senkinek sem jó. Ha közel megy a parthoz akkor azért, mert forgalomnövekedést és komoly környezeti terhelést indukál.
Ha a berkeken viszik át, akkor azért, mert természeti értékek pusztulnak. Ha távolabb megy, akkor azért mert messze van a Balaton.
Én örülök inkább annak hogy végre épül egy elég jó nyomvonalon, de!!!!
Egy autópálya megépítése még nem jelent automatikusan gazdasági fellendülést, ettől még nem fog jönni a tőke a térségbe.
OFF: külföld olcsóbb, saját tapasztalatom szerint. Nem is kevéssel. Amennyiből Lillafüreden voltunk, két görög nyaralás kijött volna. Az utazási irodában kétszer is rákérdeztek, biztos, hogy oda akarunk menni, biztos, hogy ennyiért?? majdhogynem hülyének néztek. Hja, kérem, nem engedhetjük meg magunknak, hogy ITTHON nyaraljunk - ha meglátom az idióta szlogent, itthon otthon van, ideges leszek... ON
Ha majd egyszer az életszinvonal is növekedni fog akkor a horvát tengerpart jobb helyzetben lesz.
Na itt jön a dolog lényege:
A Balaton olcsó. Azért olcsó, mert olyan a szinvonala, amilyen. Ha olcsó, akkor a kis pénzű vendéget fogja megszólitani. S kevesebb lesz a bevétel is.
Kész a mókuskerék.
Sokan járnak a horvát tengerpartra. A balaton egyébként sokaknak azért olcsóbb - nekünk is - mert ott van az illetőnek háza, nyaralója, igy szállásra már nem kell költenie.
Azert nem minden arany ami fenylik. Az M7 uj nyomvonala a deli parton azert kozeli a telepulesekhez, hogy a turistakat meg mindenkit hozzon ide. Az EU azert nem ad egy fillert sem erre az autopalyara, mert kornyzetvedelmi teruletre epult. Ha 20-25km-el delebbre viszik akkor tamogattak volna. Ezen a nyomvonalon az adria elerese meg rovidebb lett volna!
Igen a Mérnök magazin cikkei nekem is megvannak. Sajnos van bennük egy két halandzsázás is, meg vészharangkongatás, szokásunk szerint.
A Balaton vizszintje változó, volt már a 2003-asnál jóval alacsonyabb, és az átlagosnál jóval magasabb is. Száraz lábbal viszont sosem lehetett rajt átkelni, azért annyira nem száradt ki.
A déli vasút építésének természetföldrajzi okai is voltak. Régen a Balaton területe sokkal nagyobb volt, a déli parti berkek is hozzá csatlakoztak. A Balaton főleg északról kapja a szelet, ami a sekély, lapos déli parton turzásokat épített. Ez egy természetes folyamat, része a tó feltöltődésének. A vasút erre a turzásra épült, ezt erősítette meg, összevonva a vasútépítést egy vizrendezéssel, véglel levágva a Balatonról a berkeket.
Azert nem mindenki teheti meg azt, hogy az adriara menjen nyaralni. Nyar vegen a tv2 tenyek musoraban volt egy osszehasonlitas a balaton es az adria kozott. A balatonra utazo teszt csalad pont egy vasutas volt Par az osszehasonlitas kozeli volt, de megis ha az ember visz kajat vagy maga csinal a balaton olcsobb. Nincsenek sokan olyan rozsan helyzetbe, hogy dobaljak ki az ablakon a penzt!
Ahhoz hogy az M7-en a Balaton felé autózókat a Balatonnál tartsuk, ahhoz sokkal jobb marketingre és jobb szemléletre van szükség.
Már most, sztráda nélkül is jerlentősen növekszik a horvátországba utazók száma, és aránya, és ezek, bizony a Balaton partján mennek el, úgy mintha a tó ott se lenne.
Azért a tizezres nagyságrendűautópályadijjal vitatkoznék. Esetleg oda vissza ennyi. Azért horvátoknál ennyire nem drága a használati dij.
Ez a turistatéma mondjuk itt nagyon off, mert ez már alapjaiban sem kapcsolódik a vasúthoz, nagyon elmentünk. De nem baj.
"Egyébként tájékoztattuk az Utaskartában résztvevő vasúttársaságokat, hogy a CIV által bevezetett kompenzációs szabályokat technikai okok miatt csak késedelemmel tudjuk bevezetni."
Na most mi van? Kotelezo szabaly vagy nem? Mi az, hogy technikai okobol kesedelemmel vezetik be. Ha majd lesz eurocsatlakozas, akkor az euro elfogadast vezetik be kesedelemmel technikai okok miatt? En meg az IC potjegyvaltas szabalyait vezessem be magamon technikai okok miatt kesobb, addig meg ne vegyek potjegyet?! Es ezt le merte irni?
Az európaiak pedig elvitték a négereket ibusz útra Amerikába, ott meghonosodva pedig jó vasútépítőkként keblükre ölelték a sziú, stb indiánokat. A megmaradt indián barátoknak összkomfortos lakóhelyeket kínáltak, amit mi rezervátumoknak hívunk.
Ja az azték -és maja rajongó sanyolokról majdnem elfelejtkeztem!
Felső Hai, azaz Sang Haj soha nem volt külön orszá. Esetleg volt olyan városrész a kínai császárság idejében, ahova csak európai(angol) tehette be a lábát, helyi bennszülött nem, pl parkok, stb . Hong Kong pedig soha sem volt önálló ország. Csak Pekingben bérbe adták 99 évre második bözsi felmenőinek, ami a múltkor járt le. Azóta éppúgy, mint előtte,
Én szívesen elárulnám. De előbb mondd meg, kedves vaskerék, mi volt az oka, hogy utólag döbbenten gondolkodtam: piroson jöttem át, vagy fehéren? (Ettől a gondolattól majdnem infarktus kaptam)
Sok gyakran közlekedő ember életében van ilyen pillanat! Nekem évekkel ezelőtt volt.
A "ma feladom" kitétel arra vonatkozott, hogy GEORGI-nak érkezett újságokat adtam fel a postán.
Mad Scientist :.
Ami pedig Turhás András & a (valódi) elhárítás kitűnő szakmai munkáját illeti (ti. hogy sikerült a MÁV legkárosabb ellenségei közé az utasok, időjárás, vasútbarátok, fotósok, menetrendtervezet-közzétevők, etc. után T.......... L.......-t is felvenni) javaslom, hogy mindannyiunk kedvenc vasúttársasága neve után illesszünk egy H betűt, mert a "MÁVH" (vagy ha úgy jobban tetszik "M-ÁVH", ejtsd: "mávéhá") jobban illik rá.
Már csak át kéne költözni a 75-ből a 60-ba... :-(((
traficc :
Túrós úrnak és bandájának NINCS köze (még) hozám.
Vele 1991-ben a három rendőrtábornok belső polgárháborúja idején volt egy csörtém.
Akkor se sokra becsültem, ma sem.
Még csak nem is az a bajom Vele, hogy MÁV Igazgatósági utasításra Vasutas Belső Elhárítást szervezett.
Megfizetik, megrendelik, = tegye.
ez a szakmája.
Hanem az, hogy Ő lusta és selejt emberekkel dolgoztat, mert Ő maga nem dolgozik.
S nem is azt a nyamvadt (brutto) milliót sajnálom Tőle havonta, mert ha lenne eredménye a munkájuknak akkor annyit meg kell, hogy érjen egy 42.500 fős társaságnak az ügy.
A trehány, a slendrián, a látszat munkáért felesleges a kiadot pénz.
Ez a baj, nem a létük.
Az meg, hogy 2005-ben szükség van mini ÁVH-ra a MÁV-nál az inkább minősítő körülmény mint érdemleges ügy.
A topiciokról való mostani eltűntetésnek most nincs köze a biztonsági szolgálatokhoz.
Ez most símán munkaügyi ügy.
Az meg, hogy a MÁV-nak , ilyen munkára , csak túros szintűekre futja, legyen a MÁV Igazgatóság baja/szégyene/nyűgje.
Ami pedig Turhás András & a (valódi) elhárítás kitűnő szakmai munkáját illeti (ti. hogy sikerült a MÁV legkárosabb ellenségei közé az utasok, időjárás, vasútbarátok, fotósok, menetrendtervezet-közzétevők, etc. után T.......... L.......-t is felvenni) javaslom, hogy mindannyiunk kedvenc vasúttársasága neve után illesszünk egy H betűt, mert a "MÁVH" (vagy ha úgy jobban tetszik "M-ÁVH", ejtsd: "mávéhá") jobban illik rá.
Már csak át kéne költözni a 75-ből a 60-ba... :-(((
A Pécsi Höerömü (ma PANNONPOWER rt) fömérnöke mesélte, a felszini bányászat
szenének selejtes minösége olyan, hogy olcsóbb lenne Dél-afrikából szenet vásárolni, mert annyival magasabb a fütöértéke, hogy a szállítást is ellensúlyozná.
Akkor pakura kellett a kazánok üzemben tartásához, a szén magas kéntartalma miatt Pécs levegöjének a kéndioxid tartalma folyamatosan a megengedett érték felett volt, a Budai vám környékén.
Szerencsére az erömü már gáztüzelésü, egy blokk pedig Finn technologiára épülö fatüzelésü kazán.