A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2004-es 307 ferdehátú Peugeotom és sajnos belémcsúsztak hátulról. A lökhárítóm olyan csúnyán megtört, hogy nem szeretném heggesztgetni és fújatni. Nincs esetleg valakinek elfekvőben otthon egy szürke színű? A bontókat napok óta hívogatom de semmi... :S Előre is köszönöm!
Mi szabályozná a sebességfüggőséget a szervónál, a miénknél is nagyon könnyű a kormányozhatóság magasabb sebességnél, mivel autópályán is max 120-al megyünk vele nem gond, a verda anno puffos volt, a pps nem tudja beazonosítani //ismeretlen cikkszám// a vonatkozó computert...tény hogy magasabb sebességnél ingatagnak tűnik a vas...
Ismét problémáim akadtak a 307-esemmel (egy héten belül másodjára).
Múltkor kapott pár dolgot a szervízben.
Az egyik a jobb első kormányösszekötő volt, mert olyan hangokat hallottam, mint ha egy fémpálcát ütnének, amikor nagyon rossz úton mentem, vagy fekvőrendőrön mentem át. Kicserélték, jó is lett, de már előtte is, mintha hallottam volna ezt a hangot a bal oldalról is. Ezen a héten azt is megnézték, de szerintük nincs baja. Más okozhat ilyen hangot?
Lett cserélve a két hátsó lengéscsillapító Monroe-ra, plusz kapott porvédő készletet. Utóbbit azért, mert főleg kanyarodásnál (azt is inkább 90 fokos balra kanyarnál) erős koppanást lehetett hallani. Ma ismét hallottam ezt, ismét bal kanyarnál. Pár nap alatt megint szétmehetett a porvédő? Kb. 200-300km-t mentem vele.
A műszerfal felől nagyon hangos rezgést hallottam motorféknél (legjobban akkor hallottam, amikor 2-esben hagytam motorfékezni az autót). Erre azt mondták, hogy a váltóhoz csatlakozó két "bowden" fogja megadni magát, az okozza. Valamit gyorskötözőztek ott, de amúgy 40-50 ezer lenne a cseréje. A hang lényegesen csökkent.
DE! És itt jön a lényeg, hogy korábban nekem is nagyon hangos volt a kormány tekerés közben. Na ez a hang most szinte teljesen megszűnt, vagylegalábbis a normál szintre esett vissza. Ezen meg is lepődtem, örültem neki, akár a szerelőknek köszönhető a gyorskötözőzés miatt, akár nem.
Viszont ma annyira nem örültem, mert olyat csinál az autó, hogy szó szerint féltem vezetni. Megint a kormánnyal van gond. Álló helyzetben semmi probléma, normális szervohatás mindenhol, de ha elindulok, sokkal könnyebbé válik a kormányzás, középső állásban egészen félelmetes, 50-es tempónál egy ujjal, erőfeszítés nélkül jobbra-balra lehet cibálni. Pár fokkal eltekerve picit nagyobb erő kell, de még mindig sokkal kevesebb, mint álló helyzetben, meg mint eddig. Volt is egy derékszögű jobbos kanyar, ahol vagy 20-szal mentem, és hirtelen vált nagyon könnyűvé a szervo. Szerintem ott kezdte el. Kezdi megadni magát a szervoszivattyú? Holtjáték egy milliméter sincs.
A fogyasztási adatiad normálisak. Ha130 helyett 125el mész, közel egy literrel csökken a fogyasztásod, de a tempó alig csökken. Legalább is én ezt tapasztaltam.
nem piszkálok semmit csak megyek és hallom töröl, visszapillantó látom vizet is nyomott rá. Semmit nem birizgatok közben. Annyira nem gáz legalább tiszta az ablak mindíg :-) Csak bosszantó. Majd Tempomattal együtt remélem megnézi nekem Zolysys.
Csak úgy magától vagy a fedcompot birizgálod és akkor?
Amúgy valószínű, hogy a kapcsoló réz érintkezőjével lesz a gond.
Nekem anno meg volt görbülve kicsit és amikor megnyomtam a fedcomp gombot, akkor törölt egyet. Amikor meg bekapcsoltam az ablakrörlőt, akkor folyamatosan váltotta a kijelzőn az adatokat.
Ja el ne feledjem. Még egy kérdés. Mostanában az lion-om nincs megelégedve a hátsó ablak tisztaságával ezért indokolatlanul is megtisztítja csak úgy magától. Ennek vannak gyári gyökerei ( egy általam nem ismert funkció) vagy kontaktos a kapcsoló?????
Érdekes, mert nekem mindig is lehetett hallani a szervót, és az újonnan beszereltben is hallani. Sőt, hogy még trükkösebb legyen, nem mindig:P Szóval jön-megy. Van, amikor kormány fordításra halkul, megváltozik a hangja.- Ez megint egy másik szimptóma.
nekem is ez a sejtésem nagyon erre hajaz de reméltem valami olyat írtok beleér a féklámpa visszahúzó rúgó a nyenyerébe csak bele kell húzni egy kis izés hogyishíjákot ne izguljak :-(
A hazaérésről jut eszembe :) Tegnap reggel az M1-en iszonyat ,h mi volt.
Ha nem a saját szememmel látom,talán hihetetlen.A 36.telet taposva az utakon azé a kapaszkodókat megoldottuk a pályákon télen.Most Tatabánya-Tata magasságágban kamion-kamionhatán,ki keresztben,ki hosszában a leállósávtól a belsőig.Totáll jégpálya!!
Nem láttam még a hiradót még a HIR tv-ben sem mert Bécsben voltam és későn értem haza.Nem tudom mit vetítettek le erről.ki volt a felelős megint....... :D:D Biztos megint a téli guma.Totáll jégen az annyit jelent mint
erdőtűznek a vízipisztoly.Láttam hóláncokat kamionokon de ha már nem tud elhúzni a többitől asse :) sokat ér.
Jena, az alkatrész amit küldtek nem volt jó keddre igérték azt ami nekem kell. Mindenki, lenne egy új problémám :-( . Tegnap meccsen voltam és amikor indultam haza egy elég erős csapágyhang jött a motortér felől. Sebességfüggöen hangosodik de ha eltekerem a kormányt halkul, bár mivel nem mertem sokat menni vele ez még nincs teljesen kitesztelve de eddig így néz ki vegyük ezt alapul. Fordulatszám nem befolyásolja. Mi lehet már megint :-( . Úgy érzem nem kesz karácsony az idén :-(
Mától bővült a tagsági kártya nyújtotta kedvezmények listája.
az eddigiek mellett:
- Siófokon a MAGNETCAR önindító és generátor alkatrész nagyker. Áraiból 20%-os kedvezményt nyújt a tagsági kártya tulajdonosoknak. Telefonszáma megtalálható a club oldalán.
Utána járt a tulaj a problémának és sajnos nem volt jó híre a szerelőnek.
"
Sajnos a pótkeréktartó mechanikám (kompletten) kuka !
Eleve már burványolt volt, és hiányosan visszadobták, hogy ne szeleljen a helyén a padló
Úgyhogy, ha van még egy dobásom, abban kérnék segítséget, hogy ha van elfekvőben a 307-es Clubosoknál egy készre szerelhető - jó darab, igényt tartanék rá!"
elérhetősége pubilus: Endre Mihály 30/9032-704
ha van valakinek, vagy van ötlete akkor ossza meg velem, vagy értesítse a fenti telefonszámon Mihályt.
lenne egy kis gondom a 307 első-hátsó ablakmosóval.kb 1 hete egyszer csak nem tudtam használni sem az elsőt sem a hátsót.kis gondolkodás után szakmámból adódóan(ampervadász), első gondolatom a biztositék volt.könyvében szépen megkerestem:motortér,14-es számú bizti 10A.igazam lett az volt a hiba.igen ám de utána megint kiment a bizti,na itt már valami zárlatra gyanakodtam és nem is tettem bele több biztositékot.kiderült hogy a szivattyú miután kiszereltem olyan szinten be volt ázva hogy a motor házából folyt ki a szutykos lé.a megoldás ugye egy új szivattyú motor amit meg is vettem.összeszereltem,új bizti és itt jön a gond hogy még mindig nem jó.én arra gyanakszom hogy vagy elégett valamelyik vezeték mert már a szivattyú csatlakozó-hoz sem megy ki a 12V vagy a kormánykapcsolónál lehet valami hiba.bár én azt nehezen tudnám elképzelni hogy beégtek az érintkezők az elsőnél meg a hátsónál is.találtam egy rajzot amin van 2 relé(gondolom azt működteti a bajusz kapcsoló).jó lenne egy kis segitség valakitől hogy merre induljak el mert feleslegesen nem akarok semmit szétbarmolni,főleg a kormányburkolatot nem akarom lebontani feleslegesen.
remélem tud valaki segiteni.
előre is hatalmas respect mindenkinek.nagyon jó a topic.
töltheted csurig. Vagy amikor töltöd és visszahabzik akkor elég már. Ellenőrizni ötletként egy hosszú drót, letolod csak ne ejtsd bele. Vagy van olyan autó amelyik jelzi ha lemegy minimumra.
307SW (diesel 2.0) hogy tudom megállapitani azt, meddig van az ablakmoso folyadékos tartály?
mert a beöntő nyilás az ok, de levisz valahová az aljába, ha belenézek csak annyit látok hogy lekanyarodik a beöntö nyílás.. de a tartaályt már nem látom.
meddig lehet önteni és honnan tudom mennyi van most benne?
Nekem még az izzitási jel se ég amikor ráforditom a kulcsot.
Valamelyik nap csinált olyat hogy több másodperces köszörülés után már hervadt az akksim elkezdett csiponi aztán már kigyulladt az abs és az airbag ikon is.
Aztán leállitottam ,újrainditóztam és eltüntek a hibajelek.
Amúgy az is furi hogy 1x ha beindul és azonnal leállitom ugyanolyan hideg motorral a második inditózás már pöccröff.
Üzemanyag szűrőtök rendben van? Érdemes egy tisztítóadalékot beletenni. Az enyém szépen indul (kopp-kopp),1x izzítok,elalszik a lámpa aztán indítózom.-10 is volt már. Volt,hogy 3x ráizzítottam tavaly -20-ban de rosszabbul indult,mintha 1x.
Amúgy tudja valaki szabad-e teletenni a tankot mármint,hogy a betöltő csőbe is van üzemanyag?
RHY motorkódos 307-nél hony megy az izzítás? Mármint az öreg mazdámnál hallottam, hogy lekattan a relé és indíthattam vagy ha zaj volt elszámoltam 7-ig és minusz 15-20 foknál is, nem 100-as aksival simán indult. Hiába várom meg, hogy a lámpája elaludjon nem az igazi. A gyertyákat egyessével megnéztem jók.
A volt tulaj azt mondta, hogy ajtó nyitáskor már izzít, ez igaz? Kicsit furán hangzik.
kérdés melyik bontó Kecskeméten mert a Veszelszkinél, pár napja láttam egy break-ot, és szépen egyben volt szerintem rajta lehetett, ha meg onnan tanácsolták el, kb. csak nem volt kedvük ekkora tétellel foglalkozni
Nincs valakinek egy fényképe, hogy milyen a potkerék beakasztó kampó?
Ilyen jó időben a csillag garázsba most nem mennék le fényképezgetni.
e-mailben kaptam:
"
Üdvözlet!
Sok hasznos infót találtam az oldalatokon, ami segített az újdonsült autóm (307 Break 1,6 Hdi, Riviera III. ) elemzésében! Köszönet érte, ezúton is!
Azonban, hogy e levél írására szántam magam, nem más mint egy speciális műszaki kérdés.
Sajnos sehonnan nem tudok infót szerezni, hogy a pótkerék rögzítő mechanikához milyen kiegészítő kell, ami a kereket a csörlő végéhez kapcsolja, ugyanis a pótkerék nem a helyén van, és gondolom valami hiányzik, mert így nincs mibe akasztani a horgot (szerintem).
Bontóban sem tudtak segíteni Kecskeméten, de annyit mondtak, hogy könnyen lehet készíteni is..
Ha kérhetném, hogy egy video-val, vagy tematikus fotókkal segítsetek nekem ebben.
Előre is nagyon köszönöm, kedves 307 es márkatársak és elnézést, hogy nem a fórumban regisztráltam a kérdésemmel!
hát én a tesód helyében, utána nézetnék annak a szoftnak, mert PD-n könnyű ám el boostoltatni a csigát, mert túl szűk a geo, aztán csak a pislogás van hogy miért esik le a csiga, ha DPF-es akkor meg pláne. Nem tudod kinél volt ?
sziasztok!pollenszűrő fedél,kis körmök letörtek,probáltam venni de vagy nincs vagy szintén le van törve,van valakinek jó ötlete ami be vált hogy a helyén maradjon? biztos sokan küzdenek ilyen problémával. köszönöm.
Pesten volt szervizbe, ott belenéztek, azt mondták húzva van, de kitudja h mennyire :) gyáru turbo van rajta, olyan 10E km-el ezelött lett cserélve. Mikor cseréltette tesóm a turbót, vele együtt ment a vezérlés is, rosszul lett összerakva...
Igen komoly fertőzés tud lenni a pd motor, meg mostmár az az 1.9 az egyik legolcsóbban üzemeltethető motor, de ami a legszebb, hogy kap egy komoly csigát, AL es pd elemeket, és a 132 le, kapásból 200, a nyomaték meg 400felett
jelentem tesóm PDTDI-je kész, kipufogó oldalon vezérlés volt 2 foggal elrakva :S plusz kiderült h a kocsi chippelve van, tegnap megzavartam, 4. be asr beszolt előzés közben téli kerekeken :D következő autóm dízel lesz :)))
Gratulálunk, öné a kitűző és a 3 pár pamut zokni, ezért a fantasztikus megfejtésért. Kérem jelentkezzen az Önhöz legközelebbi 'ócó' piacon az ajándék átvételéért. Kérem, maradjon vonalban, hogy a kollégáinkkal meg tudja beszélni a részleteket!
háát még nincs, de lassan kiagyalok egy büntit, pl. vagy feldobom a labdát, ki mit szán :D
én gondoltam olyanra hogy viszek egy drótkötelet, és kivontatom még a kerületből is a 307-esét, az sem baj ha keresztbe húzom, a quattro úgy is elhúzza :D vagy ha lenne ott árok belelökném, vagy van magas fa, és arra felhúzom, van daruszalagom, 2 tonnás, meg spanifer is, egy jól megtermett akác meg kibír tán 1500kilót, fellógatom,
mi fasza lenne, lekullogna az emeletről keresgélné hová parkolt, oszt ott csüngene 3 méter magasban, aztán meg ha nem fogna gyorsan az inverteremhez, még le is ejteném onnan :DDD
Nem "optimista", hanem tapasztalt a mi Palacsinta királyunk.
Az "UFÓ"-ja egy 10 éves első generációs 1,6 benzines SW. Első tulajdonosként közel 355 ekm ment.
Amiket mi tapasztalunk a kocsiknál, Ő már régen túl van rajta. Számomra, illetve még néhányúnk számára az általa mondott javaslat, vagy ötlet "szentírás".
Ezek mellett, igencsak belemászott a 307-es típus lelkivilágába, nem hiába írtam, hogy UFÓ-ja van, mert jóformán a kaszni kivételével mindent átszerelt maga rajta, túl van azokon a buktatókon, amiket mi még csak bevenni szeretnénk. Zsigerből vágja mit mikor hogyan kell cserélni. Mondjuk a LED-es féklámpa kontra tempoma problémámra nehezen jött rá, de megoldotta. Meg is kaptam a magamét tőle.
Tehát, nézd meg azt a csatit, ha nem mered kiszedni, vedd fel vele a kapcsolatott és segíteni fogg.
Sziasztok ! Ma nekiálltam kideríteni az olajszivárgás okát. Az előző tulaj már végzett ( vagy végeztetett ) egy olajteknő ujratömítést.
De ez nem vezetett eredményre. A szivárgást alul a klíma baknál jelezte a csöpögés. Lebontottam a hővédő burkolatokat, valamint kiszereltem a katalizátort is. És előbukkant a hiba oka, az olajnyomáskapcsoló átengedte az olajat. A csere olajnyomáskapcsoló 1200 Ft volt. Ezenkívül a hővédő burkolat is cserére szorul több tartófül elengedte magát. 307 1.6 hdi.
Ó barátom. Hát hazaértél :-) . Sajna a tesztvezetés nem sikerült olyan hosszúra mint teveztem. But! A kocsi nagyon jól viselkedik, feltűnő hogy leállítás után szite hangtalan, nincs az a 3-4 fajta zörej, ami volt. A rugalmassága nagyon jó lett már egy normál előzés nem ér fel egy halál közeli élménnyel :-). Szóval a különbséget zongorázni lehetne bárilyen gitáron.
Fogyasztásról még nem nyilatkoznék, még csak 200 km van benne azóta, és az is próbálgatós üzembe, bár nem igazán nyomtam neki nem is akarom, csak óvatosan. Szelep úton, majd egyeztetünk ha ide is ért. Opel ügy hogy halad? Sikeres volt a kirándulás? Csiga nem sürgős csak nyugottan, remélem jó lesz neki.
A legnagyobb laptop szalonok mind megfeleloek : laptop.hu, usanotebook, laptopszalon, notebookspecialista stb. Gépet nem tudom milyet akarsz: A standard 15.6" os méretben a belépőkategóriában ~120K a lenovo és fujitsu termékek az ajánloattak. HP a probook szériától ajánlott, DELL-ből érdemes nézni valami kifutó latitude üzleti kategóriás gépet akcióban. De jó lenne tudni a felhasználás módját (játék, 3D tervezés, vagy csak sima általános felhasználás). Ha nincs igény a 3D-s gyorsításra, mindenképp dedikált VGA nélküli gépet vennék a jobb üzemidő, kevesebb hőtermelés miatt.
Előre szólok. Nem egyszerű kivernni, ha kiszedés ésösszerakás közben odaütöd valahova nemlesz kiaegyensúlyozva és ütni fogaz pediga motor halálához vezet
ha visszadugod jobb esetben leég a biztoasítékod, vagy kiég az autód elektromos tűz miatt... nekem az előtét ellenállás direktbe lett kötve, bátyám patentul megcsinálta. Vastag kábelek lettek az ellenállás saruira forrsztva, majd azok vége rá lett forrasztva a kábelkötegre. Kicsit barbár megoldás, de ez már tuti nem fog leégni. Azóta, lassan eltelt 1 év és semmit probléma nincs.
Nem hagyott nyugodni amit mondtatok és kihúztam mindkét csatit. Tényleg meg van picit olvadva balról a 3. érintkezőnél. Most ezzel mit kezdjek? Mert a motor megy mióta a csatikat megpiszkáltam.
Köszönöm mindenkinek a segítő válaszokat. Végül lebontottam minden burkolatot. Megmozgattam a csatikat és elindult a szeretett ventilátorom :) Úgy néz ki, hogy csak kontakt hiba volt :)
Sajnos frissen szerzett járművemmel nem sokáig tartott felhőtlenül a viszony (2001 2.0Xsi benzin). Hosszabb úton az autó "megbolondul". 1 óránál hosszabb vezetés után jön elő a jelenség, hogy fel-le kapcsolgatja a lámpát a műszeregység (km óra stb.) háttérvilágításával együtt. Kapcsolgatja egy kicsit, utána jó, néha 2-3 sec-es kimaradások is vannak, de többnyire gyorsan váltogat. Ha kézzel leveszem a lámpát és visszaadom akkor megjavul úgy is. De 5-10-20 perc után jön a jelenség újra, mikor hogy. Egyéb folyasztó nem is volt bekapcsola (még a rádió sem). Lenne erre valakinek ötlete? Köszönöm.
http://307kezikonyv.uw.hu/kezikonyv113.php#113 ha tudod hogy milyen klímád van, az megkönnyítené a dolgokat! van bennük Magnetti Marelli, meg Denso ha nem tévedek. A Magnettinál az előtét ellenálás nem az elektromos motoron van, hanem a szellőző csatornában, így jobb hűtést kap mint a másik fajta. Nekem az előtét ellnálláson lévő Zoli javíts ki ha tévedek fekete kábel volt elégve a csatlakozó tetején, amin kapja a motor kb 20A áramot. Találtam leírást egy francia fórumon hogy lehet meghekkelni a dolgot biztonsáosan, és meghekkeltük. Nem akarlak elkeseríteni, de a kábelköteg (gyári) ha jól rémlik 40E Huf környékén mozog.
Végre valaki, akinek hasonló hiba volt.... Nem tudod véletlen, hogy melyik bizti tartozik ehez a motorhoz? Mert nem akarom egyenként kiszedni. Addig viszont nem akarom szétbontani ameddig azt nem néztem meg. Köszi.
nekem marelli klímám van, nem ment egy fokozat sem... az előtét ellenállásnak semmi baja nem volt, hanem a csatlakozónál volt elégve a kábel, amin kapta a kakaót az akksitól. Tesóm autovillamosságis, igy megtudtuk csinálni házilag.
Akkor inkább szétszedem én. Mert a venti nem olcsó. Inkább a motorra gyanakszom, mint az ellenállásra, mert nekem fullra megállt. Semmi fokozatbnem működik. Köszi a tanácsokat.
Köszi, jogos. Akkor ebből szerelő lesz :( De miért pont télen adja meg magát???!!!! Köszi mindenkinek. Ha szerelő mond okosat akkor majd leírom. Hátha valaki jár még így :(
Szívesen megmondanám, de sajna nem tudom. Nekem az ellenállással volt gondom, ezért a biztosítékot nem kerestem meg. De ha megszorult a motor, és amiatt kiment a bizti, akkor a biztosíték csere önmagában kevés lesz. Rendbe kell rakni a megszorult motort, vagyis mindenképp bontanod kell...
Köszi, de ezt a bontást szeretném legutoljára hagyni. A biztit nem találtam az autó kiskönyvében. Tegnap elindultam, minden frankó. felnyomtam a ventit nagyobb fokozatra erre megállt. Azóta el sem indul semmilyen fokozaton. Még annyi, hogy reggel mikor szoktam indulni akkor alacsony fordulaton picit nyikorgott a venti, de ha feljebb nyomtam a fordulatot akkor ez megszűnt.
A problémám amihez tapasztalathoz lenne szükségem a következő. 2 literes 136 Le benzines motorról lenne szó 2002 es évjárat. 2500 as fordulatszám felett ugy 3500 ig érdekes zörgő hang van mint amikor a hővédő lemez zörögne kicsit hasonlít egy dízel autó hangjára."de nem a hővédő lemez " De csak gyorsításkor csinálja. Amúgy az olajat nem eszi és egyenletesen húz. Lehet ennek köze a kb fél éve aktív jelenségnek az antipollution fault nak? Bár én így vettem az autót ezért nem tudom hogy a hibakód előtt ilyen volt e. Amúgy természetesen olaj volt cserélve.
Ahhoz hogy lendkereket cseréljenek, gondolom a váltót le kell venni.
Az a kérdésem, hogy a futóműhöz is hozzá kell-e ehhez nyúlni?
Mintha kicsit ferdén állna a kormány egyenesben. Ha hozzányúltak, akkor reklamálok, ha nem, akkor csak eddig nem vettem észre, mivel főleg a feleségem használja az autót.
Ha tervezett karbantartás lett volna, azaz nem kell sürgősen az alkatrész és utánajáraok, akkor talán 20-30k-t meg tudok spórolni.
Mivel nem ezzel a hobával álltam be a szervizbe, hanem ez szétszedéskor derült csak ezért nem akartam egy hetet autó nélkül maradni vagy dupla munkadíjat fizetni.
Amúgy megmutatták a lendkereket, amit kivettek. Valahoyg elkezdte magát rágni, és a sorja, ami kijött belőle az tette tönkre a bendixet.
:))))))))))))) és pironkodó szmájli... Nem egyszerű vidéki suttyónak Pestre feljutva mindent elintézni 1-2 nap alatt, amikor lányok shoping igénye mellett még intézkedni kell a mamának, a nejemnek és amire én kerülnék sorra a barátokkal - indulunk haza:((( De majd az is sorrakerül. Ma Szegeden meg izzót nem volt időm venni... A tippet köszi egyébként.
Szerintem nem fogsz olyan xenont beépíttetni ami jogszerü és vizsgán is átmegy. Emlékeim szerint volt már ez téma és valami 400e körüli összegre emlékszem.
1. Fényszórót kell cserélj, mert a sim fényszóróba xenon nem jogszerü.
2. Automatikus magasságállítót kell szerezz.
3. Fényszórómosó (ha még nincs).
4. Xenon trafó és izzók.
marad a jogszerűtlen és vizsga előtt csere. És a lehetőség, hogy út közben megállítanak és megbüntetnek. Bár a rendőröket már nem annyira érdekli a téma.
Lehet összekötjük a kellemest a kaprossal. :-) de szar a kulcs nem is nyillik ki a bicska lehet tokot is cserélni kellene. akkor meg együtt kellene a kettőt. Mennyibe érintené negatívan a pnztároló eszközömet ez a kaland barátom? Így karácsony elött. :-)
Van egy kérdésem. Nem valami jó a távirányítóm. Csak akkor vkapcsol ha közvetlen az ajtó melett állok és vagy 20-30 másodpercig nyomom. Bezáráskor kinyitáskor egyaránt. Elem lett cserélve nem javult. Mi lehet a gond?
Kész az autó.
Lendkerék, kuplung szett, 2 szimmering cserélve, önindító felújítva.
Hátra van még valami cső a turbó környékéről, mert van rajta egy repedés.
Sokkal lejjebb fog most a kuplung és nincs hangja a kinyomónak sem.
Remélem most a 120000-es szervizig nem lesz egyéb költség.
Van egy 2006-os 307-esem. Fényszoróval kapcsolatban szeretnék kérdezni, segítséget kérni. Jelenleg belülről manuálisan állítható halogén fényszoró van benne, amit szeretnék megfelelőlen (jogszerűen, h műszakin is átmenjen) átalakítatani/cserélni xenonra, illetve szeretnék DLR-t is. Kérdéseim lennének, hogy tudnátok-e ajánlani olyan embert/helyet aki végez ilyen átalakítást? Illetve keresgéletem a neten, de nem találtam olyan (tuning) fényszorót 307-es amiben a fényszoróban van benne a dlr, kérdésem lenne, hogy valóban nincs vagy csak én nem találtam?
Ma délben indulunk Bajára. Ma délután jön a mikulás (tudom korábban jön, de meg van vele beszélve) ezért ma este bizti nem jó, csak a vasárnap jöhet szóba. Hívj ha találsz megoldást! :)
Létezik az, hogy ki kell venni a pedálsort ahhoz, hogy hozzá lehessen férni az előtét ellenálláshoz? A kesztyűtartó oldaláról nem igazán lehet. Az 1.6b és az 1.6hdi fűtésboxa eltér egymástól?
Az autóm egy Peugeot 307 Break 1,6 benzin 138e km. A problémám az, hogy +5 fok alatti hőmérsékleten hidegindításnál az autó pöccre indul ugyan, de nem sokkal ezután elkezd háromhengeresen járni amit 1-2 percig csinál utána minden helyreáll. Egyszer volt egy antipollution fault hibajelzés akkor elvittem szerelőhöz kiolvasta a kódot, gyújtáskimaradás nem meghatározott hengerben. Kicserélték a gyújtótrafót, gyertyákat, de a helyzet nem változott. Van e ötletetek, hogy mi lehet ez? Mert a szerelő már szelephibával, hengerfej felújítással ijesztget.
Nem nyírom. Vigyázok rá mint akár ki az akár mire. Az eddigi acélos kb 70-75 LE-hez képest nagyon üdítő a változás. Olyan furcsaságok történnek hogyha gázt adok gyorsulni kezd . :-) De a lényeg nem is ez. Hanem hogy megszünt minden furcsa zaj . Nem zörög nem kerreg, nem csörög. A többit meg vagy 500 km mulva.
van egy 307 1.6-os kocsim.alapjáraton "dadog" a motor,magasabb fordulaton ráz és gyenge.gyertyát cseréltem. antipollution fault és catalystic converter fault hibát ír.
van valakinek ötlete mi lehet a gond?
én trafósorra tippelek,mert 3 gyertya szürke volt (szegény keverék) 1 meg fekete.
Örülök de szerintem leet viszább veszünk belőle, ennyire nem szoktak rugnivágni, vagyis csak ritkán, a tied meg pont hányadtatott sorsú a fap miatt, egyenlőre csak óvatosan, nagyon el volt dugulva az a fap.
Érzetre most úgy megy mint egy 110lovas chippelve, vagy csak el vagyok szokva.
Nekem az a baj nehéz megítélni, mert a teherautóm is 160lovas, a v6 meg 200felett.
így mikor kérdezik a tulajok milyen erős, hát mihez képest, nekem általában mind gyenge :D
nyugi a csiga oott van nála, mint Jena rávilágított feleslegesen cseréltették ki velem, nem mai gyerek de majd megnézitek szeritem simán használható. Szegény most kicsit el van havazva de ami késik nem múlik, vagy csak igen ritkán akkor sem mindíg, tehát szinte soha ha csak nem mégis, de mégsem. Komolyra fordítva a szót remélem a tiéd is hamar legalább olyan morci lesz mint az enyém lett.
Jena barátom, hazaértem minden Űber frankó. A falu szélén még gyanakodtam hogy megcserélted a seb mérőt a ford. mérővel mert eddig az ment fel ilyen ütemben :-D . Most tényleg oroszlán. 1.-be kapar 2.-be harap- 3.-ba tép
Holnapra beterveztem egy tesztutat, úgy megtetszett. Tehát mégegyszer köszönöm barátom. Szelepet rendelem, amint megvan jelentkezem, a csigát meg nyugottan próbáljátok ki.
A közponzi zár gomb valamit segített mert kiírta hogy inaktív de közben úgy tűmik az indítózáskor lemerült az aksi mert nem indul most sem közben aszámítógép márt írt ki ecomomic módot a végén már air bag activot is azaz kicsit meghülyült lehet hogy az egész alapj az volt hogy végét járta már az akkumlátor kb 4 éves??
Ha 4 vezetékes csati van a fékpedálnál akkor csak a kar kell a tempomathoz?Azt olvastam hogy elvileg kivan építve!A kilométer óra jeladót holtalálom a váltóba?köszi a választ.
Váltottuk egymást az asszonnyal szerencsére a munkahelyen van a kocsi így ott nem sok vizet zavar de azért jó lenne majd beindítani. A biztosíték csere nem jött be. Telefonszámom 0630374002 ha valaki így tud segíteni én is nézegetem a nemzetközi oldalkat valaki azt mondja valami reset gombot nyomjak 30 másodpercig van ilyen? Az ajtózár az más de kipróbáltam az sem jó. Most már nem olyan sürgős de azért várom mindenkinek a válaszát a probélm,a mégegyszer. Auto lockig activ és a kocsi nem indul
Car unable to start not even turning over states " Auto Locking" "Info Active" Held it down to clear it didnt do any thing. AA came out took + off battery still no joy. AA couldn't fix. Car is opening and locking ok just not turning over to start. No problems before hand was working all fine no signs to indicate a problem. Think maybe immobiliser has kicked in.
22-12-2011 04:53 PM#2kiara2tara NewbieJoin DateDec 2011Posts4 Auto Locking Active ProblemOk sorted problem changed the fuse (F8 -yellow 20 amps) car fully working.
posted in case it helps someone else.
NB. the AA could'nt fix it said get to dealer which would have been costly!
Az írja hogy az F8-as biztosíték cseréje megoldotta a problémát.
Szerintem az az automata központizár bekapcsolását jelzi az a felirat, tehát ha elindulsz az autóval akkor lezárja az ajtókat automatikusan. A központi zár gombjával ki és be kapcsolható ha hosszan nyomod. (lakat-os gomb)
Tudna valaki segíteni. A feleségem most szólt hogy nem tud hazajönni a kocsival azt írja ki neki hogy auto locking active gondolom az immobiliser hogy tudom megszüntetni. Sürgős lenne. Kösz
Hátha a rönyót betegségnek hívtam, akkor az legyen egy influenza, na ez ahhoz képest ebola :D
hidd el nem vagyok elfogult, Sem PSA sem VAG, mivel már nem úgy kell értelmezni a mai fiatal autókat hogy melyik a jó hanem hogy melyik a kisebbik rossz
kapásból ebben a fordban egy continental befecskendezés van istentudja milyen ecuval, jobb esetben egy denso mint a renyóban, de az is egy szar, meg egy öntvény motor amit lényegében 1980 körül fejlesztettek, aztán mindég faragták
Kérdés most akarsz olcsón venni, aztán a gatyádat rákölteni a fentartásra, vagy inkább egy fentartható autót akarsz ?
Mindegyiknek lesz baja ez nem kétséges, mert gondolom nem a vitrinben akarod nézegetni, szóval amit végy figyelembe, melyik tipus motorjához buszrendszeréhez van szakértelem,
így már ki is esnek a rostán a densok siemensek, delphik meg nagyon, ezek mind nem olyan rosszak, ha 0 km-el veszed őket, és rendesen szerivizeled azaz pl. olajcsere periódust felére csökkented, rendes kúton tankolsz stb. de így hogy használtak, és mind tgk, azaz nem dísznek vették őket, én nem hiszem el hogy nincsenek tekerve, de nem is az az az érdekes hanem hogy milyen állapotban vannak.
Én ilyen megfontolások alapján választanék autót, de persze van akinek az kell hogy nagyon tetszen neki az autó formailag kívül belül bármi áron,
Igen tudom. Vizeset és konfort + motor "kímélés" céljából. Egyértelmű, hogy webastóban gondolkodtam. A Defa vízmelegítőket is nézegettem, de itt ahol dolgozom, sajnos nincs lehetőségem 220-at kivezetnem az autóig. Nekem is rengeteg autóban volt/van állófűtésem, ezért is szeretném a Pug-ban is élvezni az előnyeit. :) A BMW-kben általában a bal oldali sárvédő dobbetét mögé dugták be a kályhát, ennél a típusnál nem tudom, hogy van-e ott elég hely.
Sajnos semmi nem lett a hatgangból... Az okosok szerint se a 2.0 HDi, se az újabb 1.6 HDi hatos váltója nem passzol rá a felfogatási pontokon. A diffiáttétel cseréje pedig horrorisztikus összegbe kerülne, abból már inkább a féllábú hengeremet tenném rendbe... Szóval max motorcserével játszik a dolog, de az meg kábelezés, ecu csere, bsi csere és még ki tudja, mi franc....
mindenképp a másodikat, egy mert a renyó egy betegség ráadásul csúnya betegség, kettő mert az 1.6 ha valós a km, akkor még sokáig elmenne ha jól szervizeled, és kitaposott út, 3 mert jól chippelhető, 4, mert chippelve sokkal rugalasabb, élvezetesebben vezethető mint a renyó, 5 mert vagy 2 literrel kevesebbet eszik mint a renyó, 6 mert fél millával olcsóbb mint a másik, és egy árban van a betegséggel, 7 mert Zolisziszi tud bele faszna navit meg ilyen bizbaszokat tenni, 8 mert szebb mint a renyó, meg amúgy sem csúnya
Sziasztok.szeretnék kérni egykis segitséget,a kilométerorám azt csinálja van mikor nem mér .van mikor meg többet mutat.tudtok e rá mondani valamit,2.0 hdi sw.keresek hozzá tempomat kapcsolót.köszi.
Ha jól emlékszem Te sem a városban nyúzod főleg az autót, hanem beteszed ötödikbe, aztán lenyomsz 1500 km-t egyben. Ott szerintem sem a lendkerék sem a kuplung nem kopik szinte semmit.
Zolysis: ugyan nem értek az autószereléshez, de tegnap utánaolvastam a kinyomócsapágynak és mintha azt olvastam volna, hogy nem pont ilyen tünetei vannak, mint amik nálam előjöttek. De ha szerintetek érdemes megpróbálni, akkor kicseréltetem, mert nem nagy összeg.
de erre még ki kellene mennem Strekovba, Párkánytól nem messze, ott megfejteni egy X aktát, és onnan haza, mindezt úgy hogy érintve Zamárdit, És minderre van a szombat és vasárnap estig
A lendkerekem 175.600 km-es, és hangtalan. Kéttömegű.
A kuplungom 150 körül lett cserélve, ha jól rémlik. Egyik váltásról a másikra adta meg magát (utcasarkon). Szétszedve nem értették, mi a fa# baja van, mert teljesen jó volt, csak valeszeg egy mm-rel kevesebbet emelt ki, mint kellett volna....
Szia Micro! Igen, egyidős. 120 ezer van benne, és kevlároztattam 86 ezernél. Most kicsit megint megcsusszant, de szerintem kivárom a nagyszervizt és akkor csere lesz. Addig újra belemegy közel ennyi...
kettőstömegű lendkereket nincs az az isten aki felszabályozza úgy lötyög, kuka, nincs mit tenni, de a 107 lovashoz van egytömegű kiváltó, a 136oshoz nincs.
136osnál érdemes komplett cserélni, és nem valeot belerakni
Én megmérném a ventillátor lábain a feszültséget lehúzott csatival, meg rádugva is. Ha lehúzva van fesz, visszadugva nics, akkor kontakthiba van. Ha sehogy sincs, akkor vezérlés, ha mindenhogyan van, akkor venti hiba.
Persze ez csak jó esetben van így, de ezzel érdemes kezdeni. Vagy megnézheted az előtét ellenállást kapásból, ha tényleg az szokott lenni a tipushiba. Hátha szerencséd lesz.
Időnként régebben is szórakozott az utastérfűtés, nem, vagy csak percekkel az indulás után kezdett működni a ventillátor. Ilyenkor általában segített a motor kikapcs, kulcs ki-be, motor beindit produkció, változó időnként, hetente vagy akár csak havonta fordult elő. Külső hőmérséklethez nem igazán köthető, bár általában melegebb időben produkálta. Ma reggel teljesen megkukult, többszöri újraindítás, hosszabb várakozás sem segít. A panel él, minden funkció állítható, csak a ventillátor nem megy. Merre érdemes elindulni a hibakeresésnél? Erre pl? http://www.peugeot307club.hu/_ld/0/31_ftsi_ellenlls_k.pdf
azt tudod hogy vizeset vagy levegőset szeretnél, és csak konfort miatt, vagy minek ?
mert a benyás tényleg melegszik hamar hisz sokat pocsékol
ha konfort én megértelek, mind a két autómban van, igaz az audiban, még csak kisegítő szerepet játszik, még meg kell faragnom hogy programozható legyen.
A vizes sokat eszik áramot, a te aksid meg kicsi, így sokat nem tud menni, viszont melegíti a motort is, és íg az kevesebb árqmmal indul. Fogyasztásuk nem veszélyes.
Transzporterből keress kályhát vagy roverből, azok olcsók, de rendese webastók
nem egyszerű berakni egy ilyet, azaz helyet találni neki.
Ha van áram hozzáférésed, nézd meg a defa viz elő melegítőket is, skandinávoknál elterjedt.
igen a benya nyomás a visszatérőn is megvan, sőt, de ököl szabály hogy kályha nincs az autó üzemanyag rendszeréből táplálva mert jönnek az x akták
Ha nem arany árban mérnék, már vettem volna. Simát találni 10 körül, de ez 30 alatt nincs sehol. Nekem egy törött, szétberhelt is jó lenne, csak a memóriája legyen meg, és 140e altt legyen a számláló. Azért kösz előre is, ha utána tudsz nézni.
A start gomb üzemel már azóta? Közben már terveztem magamnak is egyet, csak az enyémben nincs se kuplung, se 2 gyújtásfokozat, úgyhogy lényegesen egyszerübb a dolog. Még idő hiányában nem építettem meg, de pár év és elkészül :)
Régebben említettem, hogy úgy vettem az autót, hogy a kedves "importőr szaki" visszatekertetett egy 100-ast a kilométerből. Mielőtt ez kiderült, azt hazudta, hogy az órámban a bal LCD kontakthibás, azért jelez ki hibásan. Azóta már tudom, hogy az eeprom tartalmat rontották el úgy, hogy a hagyományoshoz való tartalmat tölthették fel, nekem meg sport verzió van. Ebben több pixeles a bal LCD. Ezt szeretném javítani/javíttatni.
Sajnos én ehhez a részéhez nem konyítok, ezért is bíznám "szakemberre", aki rögtön ezt a kérdést tette fel nekem.A visszatérő ágnál is ott van az a 3-4 bar nyomás? Az a baj, hogy túl sok ideig nem tudom leadni az autót, mert ingázok vele németo-magyaro. között. Viszont itt már reggelente -12 fok van és egyre hidegebbek jönnek. :(
Zoli!
Sajnálom a fejegységet! Szólj ha van valami és tudok segíteni!
Szerelőnél volt az autóm és ma hoztam haza. Kértem, hogy takarítsák meg kívülről a hűtőket. Gondoltam itthon megnézem én is, hogy milyen lett, de csak egy pár sérülést láttam rajta. Nem tudom, hogy ők sértették-e meg, mert nem emlékszem arra, hogy volt-e rajta sérülés. Ettől lehet bármi baja az autónak? Én nem éreztem semmi furát rajta.
Link a képhez, mert nem engedett képet felrakni az oldal:
Valamint egy olyan problémám lenne még (ez pár hete jelentkezett), hogy gyorsításkor köszörülő hangot hallok a motor felől. Jellemzően ~1600-as fordulattól hallani és a sebességgel egyenesen arányosan nő a hangja (csak ugye ilyenkor a motor is hangosabb, így kb. mindig ugyanolyan hangosnak hallom). Alapjáraton nem hallani ezt a hangot. Valakinek volt már ilyen problémája?
Egy 2001es, 1.6 16v 307-esunk van, es ugy tunik hogy elfáradt a multifunkcis kijelző, vadasznék hozzá az ebyrol, de nem tudom hogy ezek kompatibilisek egymassal? Tudna valaki segíteni, hogy milyet keressek bele?
Nekem van bogyó a kijelző mögött, a COM2000-en is van automata fénykapcsoló, viszont nem működik. Mikor PPS-en bekapcsoltam az automata fényt, a kijelző azt írta automatic light fault vagy valami ilyesmi. (bár szerintem ez nem az eredeti kormánykapcsoló, mert automata ablaktörlő funkció is van rajta, és az sem megy), a serviceboxon meg azt írják nem tud ilyeneket az autó. Lassan rászánom magam, és felkereslek, hogy felgöngyölítsd a rejtélyeket (már gyűjtöm a kérdéseket), csak egyenlőre hiányzik az elhatározás...
A kérdés pont emiatt volt érdekes. Ma kijöttem a garázsból, de kb 10 percig nem kapcsolt le a lámpa, pedig napsütéses, felhőtlen idő van. Aztán lakapcsolt és úgy is maradt, mivel nem mentem sötét helyen.
Pár másodperc után kapcsol. Tehát egy olyan felüljáró alatt mész át, aminél 1-2mp az áthaladás ideje, ott azért nem fog felkapcsolni, de ha 3+.. akkor bekapcsol, aztán persze le is, ha ismét több fény jut az érzékelőre.
Változékony időben így előfordul, hogy elindulsz, nuku világítás, majd ha kezd borulni, akkro felkapcsol, aztán ha meg napos részre érsz, akkor meg le.
Ismertek valakit, aki vállal km. óra okosítást? Nekem csak egy gyári eeprom tartalom kéne, de az se baj, ha csak programozással vállalják. Ha igen, lécci egy elérhetőséget!
állófűtéshez soha nem a motor benzirendszerét használjuk, kpni pár ezerért beépítő készletet, azaz búvárcsövet a tankn lévő benzinszivattyú és tankjelző egységhez, meg az autó menzinköre megy vagy 4bar nyomáson, mit kezdene azzal a kályha ?
Van a 2.0 sw-ben a benzinhídnál visszatérő ág? Állófűtéshez kéne.... Itt már -12 fok volt reggel. Nem írtál méélt a fejegység miatt! El tudtad intézni a szállítását? Adok majd német címet, és ha van valami amit nem tudsz postáztatni.........
Üdv ! mindekinek a fórumon. 2006-os 307 sw 1.6 hdi 90 le új tulaj vagyok, az autó franciaországból került hozzám. Kb 1000 km-t mentem a fogyasztás meglepően alacsony 4.6 liter átlagot mutat, ez nagyon jó ! Az izzítást én sem látom felvillanni a műszerfalon, de jól indul, egykétszer nem vártam semmit az indításnál, mert elfelejtettem, hogy dieselben ülök és így is azonnal indult. Egy kis olajcsepegés van az autó alatt a blokk generátor felöli oldalán alul. A rádió menü a francián kívül csak a számomra érthető angol és német nyelvet tudom beállítani a magyart nem, létezik magyar nyelvű is ? Köszi a válasz előre is.
Sziasztok!Kicsit nézegettem a kezelési útmutatót és ott láttam a ráncfelvarrott pug-hoz fagyvédő lemez nevezetű kiegészítőt,amit az első lökös alsó részére kell feltenni.Látott/használ vki ilyet?
Na a pesti utakra meg országosan is ráférne egy kis frissítés.Vasárnap mentem befelé az M0-ás, Liszt Ferenc felől a gyömrőin a Zalkáig majd Kerepesi,Fogarasira.Mondtam is családnak ezek az utak most adnak az oroszlán tappancsainak :D:D:DTalán amivel talákoztam útban a Westend felé az a hősök tere-Dózsa Gy út,azz majdnem új :)))
Hajtáslánc - A motor és a kerekek közti összes hóbelevanc gyűjtőneve, beleértve a kuplungot, váltót, kardánt, diffit, féltengelyeket. Másik neve: erőátvitel.
Hajtáslánc eleve nem lehet, hisz nincs is benne... Ha meg a vezérműszíjjad adna ki ilyen hangot akkor meg már régen baj lenne, mert ugrálna oda vissza a fogakon... Kettőstömegűd (ha van) milyen állapotú lehet???
Utolsó pillanatban lecseréltük 2Y-nal a nyári kerekeimet télire, sikeresen eltörtem egy dísztárcsát, plusz felfedeztük, hogy a jobb első lengéscsillapító ereszti az olajat. Királyság. A budapesti utak egy év alatt csak odavertek nekem is (eddig minden futóműalkatrészem eredeti, egyes csapágyakat leszámítva)...
A hideg/nedves idő beálltával újrakezdődött a hidegindításkor jelentkező, egy percig tartó, amúgy eszméletlenül égő nyöszörgés, ami a kocsi első tele óta üldöz gyakorlatilag. Egyesek szerint a hosszbordásszíj, mások a klímakompresszor csapágyát mondják. Mindkettő lett cserélve, az ékszíj asszem kétszer is, akkor egy időre meg is szűnt, most megint itt van... A szokásos, nyáron is hallható, szintén a szíj felől érkező sziszegés mellé társul be ez a hang, tiszta "koncertet" húzok magam után az úton.... A jobb első fékből érkező állandó pici ciripeléssel együtt ez tényleg nagyon kellemes, megnyugtató, otthonos.
Tegnapra virradóra pedig sikerült idén másodszor is nullára merítenem az akksimat. Rajtahagytam a helyzetjelzőt... Szerintem nem szól a kis dög egyébként, pedig kéne neki.... Szerencsére a topiktöltő megtette a magáét.
Amúgy az autó jól van kb, megint sikerült 4,3-as átlagot kiszednem az elmúlt tankolásból, ami mondjuk nem pontos érték, de a 61 tankolt literrel 1280 km-t sikerült mennem :) Ez nem olyan rossz :)
Persze még mindig rossz az egyik hengerem. Ennek a javítása még várat magára.
Tök jó ez a táblázat, köszi! Tudnál ilyet az 1,6 HDi-khez is mellékelni? 9H(Y/Z/stb) motorkódhoz. És hol lehet ezt kimérni, hogy megy-e az áram a megfelelő helyre?
Ide irok, mert a 308-as forum elegge kihalt, biztos nagyon jo kocsinak kell lennie, ha nincs egy kerdes sem. :)
Szoval az en 308-asomnak az a furcsa tulajdonsaga, hogy hidegen olyan, mintha lotyogne, logna kicsit az egesz hajtaslanc, meg apro kis zottyeno hangot is hallat amikor elveszem a gazt, majd ujra gazt adok. Az egesz jelenseg elmulik, ahogy bemelegszik a motor, utana tobbet ilyet nem csinal. Tapasztalt mar ilyet valaki?
Nekem ez a kocsi a 307-es utan jott (amit mar eladtam), ott minden logott, lotyogott, az nekem nem ad tampontot...
-3 és +3 fok között villogva jelzi a hőmérsékletet mutatva, majd kijelezve a fagyveszélyt - Ice Alert. Teljesen rendben van.
Indítózás: eltérő, hogy kinek mennyit jelez, nekem kifejezetten sokáig szokta mutatni az izzítást, bár úgy tudom, hogy nem feltétlenül a tényleges izzítási időt mutatja, kicsit hasonló, mit a kicsörgés jelzés a telefonban.
Sziasztok! Izzítás nekem is :)Tavasszal vásároltam a kocsit és most ismerkedem a hideg indítással. ICE ALERT felirat fogad,ez hiba? Nagyon kevés ideig izzít nekem is a műszerfali vissza jelző szerint kb 1 mp,hosszabb önindítózás után indul a kocsi mint a megszokott.Jol van ez így?
Nem jelzi majd csak akkor hanagyon hideg lesz. Ugyanis amikor kinyitod az autót már eleve elkezdi indítani a rendszert hiszen azt feltételezi hogy el akarsz majd indulni :)
Igen. Két rugós bizbasz tartja a visszapillantón. Én tettem rá egy kis kamerát is, ami a hátsó szélvédőről néz hátra-lefelé, így egy nagy látószögű hátsó visszapillantó tükröm lett, amit nem zavarnak a hátul ülők... :)
Azt én sem értem, hogy legalább a gumisoknak miért nincs nyomatékkulcsuk. Nekem a kerékőrszettem bánta.
Ha kell, nekem van egy régebbi Nokia bluetooth kihangosítóm. Mindene megvan, csak el kellett vágni az egyik vezetéket kiszerelésnél.
Külön hangszóró-mikrofon-vezérlőgomb. Kijelzője nincs. Odadaom ajándékba. Meg el lehet vinni a a kerékőröket is, ha valakinek kell valamire. Kicsit leharcoltak, de fel lehet tenni. Bár én az életbe soha többet...
Megvan még a téli garnitúrám is. Zoli? 39?
Nekem viszont nagyon kéne 4db 16"-os lemezfelni, vagy olcsó alu.
Azzal sincsenek tisztában, hogy mely kerékőr csavarokat szabad légkulcsozni, melyeket nem. Még az automaxban sem. Nekem ott nyírták ki az összes kerékőrömet, szerelőm anyázott is szegény sokat:(, mire le imádkozta őket, amikor szükségvolt rá
Nekem Jabra kihangosítom van, elvileg 40 napot bírna, de mivel használtan vettem, kb 2-3 hetente töltenem kell. Többi kérdésedre választ kapsz a youtube-on található videókból.
A nyomatékkulcs nagyon is indokolt. Tegnap 2 kerékkulcsot törtünk el, plusz egy légulcs is csak dadogott, de nem sikerült meglazítani az egyik (szerelő által meghúzott) keréken lévő egyik csavart sem. Végül egy magas minőségű krova készletre rakott 90cm-re hosszabbított szárral sikerült csak meglazítani. Egy útszéli defektnél, bármilyen segítséget kapva sem lehetett volna megoldani. Hogy lehet az, hogy a szerelők nagy többsége nincs ezzel a 90N nyomatékkal tisztában? Vagyis a indokolatlanúl túlhúzott, levehetetlen kerék problémájával!?
A kulcsról nincs infóm, de szükség van rá az biztos.
Sziasztok!Az ablaktörlőm néha magától a legmagasabb fokozatba kapcsol.(nincs esőérzékelőm).A kormánykapcsoló hibája lehet vagy máshol keressük a bajt?köszi
1) Az autómba szeretnék bluetoothos autós kihangosítót... Valami olyat, amiért nem törik fel az autót, nem látszódik nagyon... Olyan is érdekel, ami jól elrejthető, de külön hangszórója van és nem kell gyakran tölteni. Vagy olyat, ami a hangszórókra van kötve - de nem 70 ezer forint.
Mit javasoltok? Ilyen esetben a kormányra vagy máshova rakják a felvevő gombját aaz egységnek?
Én csak érdeklődnék, hogy sikerült-e jutnod valamire a problémával, mert nekem is elkezdte most a 307-es az indításkor egyenetlen járást és a Pollution hibajelet. Újraindítás után általában eltűnik. Kicsit zavar a dolog és ha neked bejött valami megoldás akkor kipróbálnám én is. :) Van valami olyan amit ilyenkor érdemes kitisztogatni vagy cserére érett valamely alkatrész?
Kicsit a 9 órás kezdést későnek éreztem elsőre, de aztán rájöttem megint, hogy baromi jó hazavezetni úgy, hogy alig van marharépa az úton:) Tegnap mire kijutottam Érdre nappal, vagy 3x törhettem volna meg a kocsit...
De megvárhattad volna a csapatot, hogy megismerjünk:) A közelben lakhatsz, ha ki tudtál ugrani. Sajnálom, hogy nem találkoztunk és nem személyesen tudtuk megköszönni.
Az alábbi linken a lányok, meg persze te is nézzetek körbe és ott letudjátok adni a rendelést.Légyszi irjátok oda a felhasználó nevet, hogy tudjuk, hogy nektek lesz. Ha valaki még szeretne valamit ott nézzen körbe.
Üdv. Kis info kellene a hozzáértőktől. Ha az elektromos ablak kapcsolójának a legalsó és legfelső funkciói -amelyik egy lenyomásra felhuzza és egy felhuzásra felhúzza az ablakot- nem működik, akkor mi romlott el? Köszi
Van egy pár db kecsketejes szappan esetleg, ha valakinek kellene karácsonyra vagy egyéb, postaköltség ellenében szivesen küldök. Estleg többet egy helyre és majd szétosztjátok.Aki volt az utóbbi fórum talin annak ismerős lehet.
Szia, akkor megoldás ha veszek egy ilyen izzót? 14 körül láttam a neten a Philips-et, mennyire lesz egyforma a színe? (nem vennénk szívesen kettőt) Van noname 5 ezer körül, de gondolom az felejtős.
Amúgy kell egy kis idő, hogy el kezdjen remegni, meg mintha gáz adásnál vibrálna ezért nem egyértelmű számomra hogy az izzó a hibás.
Sziasztok, pár hete az egyik oldali xenon lilás színű és gyakran beremeg, illetve nem működik. Ez xenon égő vagy trafó vagy mindkettő hiba lehet? Mit tegyek? Ha van vkinek tapasztalata a témában kérem segítsen, köszi
akkor holnap világosba jobban megnézem és ha nincs akkor mind1 mert nem baj csak ha nem jó akkor zavaró. Attól még megy a kicsike. de majd vennem kell bele egy audio kart mer kicsit ramaty és hiányos állapotba van (az eladó 4éves gyereke érdeklődött :) köszönöm az eddigi segítségeteket! minden nap benézek hogy mindig tanuljak valamit.
és esetleg lehet az hogy nincs is rajt olyan gomb mert az enyém az merev (ha nyomom akkor meg sem mozdul és nyíl sem jelzi hogy ott lehet nyomni) ezt csak ti dudhatjátok :)
Zoly már megelőzött :D meg a venti sem kapcsol még ezért megy fel a nemegészen 5 liter hűt.folyadék.
Egy henger 1 liter :)
Ha beinditod nézegesd már a hűtő csövet fent is meg lent is ,h melegedik-e.Nem volna szabad amig ki nem nyit a termo. ha meg nyitva van akkor igen.Akkor cserevagy leragadt :)
Köszönöm a választ, bár a fütésemmel érzésre nincs gond. Már csak egy kérdés, nyitott termosztátnál álló helyzetben alapjáraton felmehet a hőfok 80-85 fokra?
Sziasztok! Pár napja írtam, hogy nem mozdult meg 25 km alatt a vízhőfok mérő. A vízhőfok mérőt mondtátok hibásnak. Azóta nézegettem, menet közben most sem éri el a 70 fokot, de ha megállok, alapjáraton 80-85 fok közötti értékre megy fel és ott stabil. Ezek szeint a hőfok mérő mégis jó, csak ennyire lehűti a rendszer a vizet menet közben?
Ne csapdosd nagyon,hallottam olyat,h berobbant a hátsóban a szélvédő.Valami nem 100-as ha csak ugy záródik.Én még vissza is fogom,amikor zárom,az utólsó 5 centin klatty és záródik.:D:D SW
A csomagtérajtót nehéz lezárni, elég erőteljesen kell, hogy beakadjon a zár. Előzőleg 206-osom volt, ott szinte elég volt ráengedni, és bezáródott, ezen meg meg kell küldeni rendesen. Nem akarom elhinni, hogy ennek így kéne működnie. Lehet vele mókolni valamit, hogy könnyebben záródjon? (2002, SW)
holnap diagolják, érdekel h mi baja van, menni megy mint a szemét, még nincs check engine, de gondolom idővel ez is eljön 1x. mennyibe fáj PD csere, mit kell bontani?
műszakin rádugták diagra, 4 elemből 2 rossz... az egyikre minuszos, a másikra plusszos értéket mértek. Alapjáraton csinál olyat mintha kihagyna 1 henger, egyenetlen az alapjárat, plusz füstöl mint egy húzott szekér. Kb 3E km ezelött lett benne turbo cserélve, mert az is összefosta magát 115E Km-nél... jah meg kormol elég keményen. BKD motorkódu altea.
Szombaton bratyóékat viszem 20:00-ra Ferihegyre onnan én nem jönnék haza, hanem a család jönne be busszal az Árpád hídhoz. Értük mennék és onnan lehetne menni Mekizni kb 21 óra magasságában.
Gondolkodtam egy Grillen is: http://www.rakoczigrillhaz.hu/ 2,5 eft hétköznap, hétvégén 3 eFt 3 órás korlátlan fogyasztása svéd asztalról + ital. már voltunk ott, 1,5 óra alatt degeszek voltunk. a kiválasztott húst odaviszed a séfnek aki kívánság szerint megsüti. :) De ez kicsit nagyobb szervezést igényel.
Így a röpke ötletből adódóan, illetve a mekis kuponok kihasználása lenne cél a kellemes asztaltársasággal.
Szia, köszönöm a leírást! Egyedül csak a megrendelt termosztáttal volt gond, mert nem volt jó bele amit elöször jött. Drágábbikat kellett vennem, ma még után kellett töltenem. Csabitól kaptam telefonos segítséget, ami jó pont nála :) Elöbb értem haza Pestről mert tesóm PDTDI-jét vittük PD elem bemérésre, de nem volt gond a Pesti forgalomban sem :) az orrszőr leégésen kívűl :D
Ha képviselhetem az ellenpontot: én csak márkaszervizbe hordtam az öregebb 307-est és most a ráncfelvarrottat is oda hordom. Olcsó, megbízható, minőségi munkát adnak ki. Van jó "maszek" szerelő is a környéken, az OFF autó pl oda jár, de a Peugeotnál a gyári jött be. Több alkalommal kértem árajánlatot innen is és onnan is, a márkaszerviz közel azonos áron dolgozik mint itt 2-3 házi szerelő. Csak itt valódi a garancia és a szervízkönyv is vezetve van. Volt rossz tapasztalat, egyszer az üllői Frédi-Bénihez vittük, ott drágábbak voltak, nem készültek el időre. A monoriakhoz a topicból egyedül én járok, de egy rossz szót nem tudnék rájuk mondani. Évek óta azonos a csapat, maximálisan korrektek. Főnix program is él náluk, és van még egy csomó kedvezmény. Csak egy példa: csapágy hangja volt az autónak, egyeztettem időpontot, elvittem reggel, megnézték: feszítő görgő csere, telefonáltak, hogy délre itt az alkatrész, délután mehetek érte. Kb egy órakor telefonáltak, hogy megjött a görgő, berakták, de nem az adja a hangot, hanem a generátor, már kiszedték azt is. A generátor javításhoz egy napra ott kell hagyni az autót. A "tévesen" megrendelt görgőt nem kellett kifizetni természetesen és a munkadíjat sem erre az időre. Az egy napra ott hagyott autóért kedvezmény járt a végösszegből, egy Monor-Kóka utat levontak belőle, csak a generátor javítás és annak munkadíja volt a végén. A generátor javításra két maszek szerelő forintra ugyanannyit mondott mint amennyit ott fizettem. Ez nem a reklám helye, csak tapasztalat, 4 év és két autó.
Amikor autót kerestem, megvolt a kinézett Pug, felhívtam őket mit érdemes átnézni, mire figyeljek, minden további nélkül segítettek.
Én nem pártolom a márkaszervizeket, több történetből tanúlva.
Jó bevált szerelő a jó szaki, met ebből él. Otthon ne csináld mert meg kell kissé emelni a motort.
Fékcsere, hát ki hogy gondolja. Sogorral együtt, kb 1,5-2 óra volt és ebben a hátsó dugattyúk visszanyomása és a T50 fej beszerzése a szomszédból bennne vokt.
A 4 Brembo tárcs volt 35eft a Ferrodo pofákkak együtt. Igen volt némi kedvezmény. :-)
Köszi a választ, azt hiszem meggyőztél. Te ilyen dolgokkal márkaszervizbe viszed az autót, vagy autószerelőre bízod a dolgot? Vagy érdemes árajánlatokat kérni mindkettőtől? Vagy jobb az ilyen dolgokat a Peugeot-ra bízni?
Okés a vezérlés tegyük fel kipipálva. Szerinted még esetleg valami fontos alkatrész csere esedékes lehet ennyi idősen?
Az első féktárcsa/betét cserére 60e ajánlatot kaptam a Pug-tól, na már most -nagyjából- ennyiből a hátsó is meglesz, tehát kompletten a négy, ennek fényében mit várhatok tőlük a vezérlésre..
A fene se tudja mi nem teccik a nagycicusnak , lehet az akksi miatt bimmmeg lehet más miatt.
Lényegében naponta használom a gépet,a tőltése meg jó.Igaz ilyenkor terheltebb az akksi a téli viszontagságok miatt.Többet megy a tompitott,a fűtés,a páramentesítés,esetleg ködlámpák .......stb.
Sziasztok! 2008-as 1.6 hdi sw peugeot-om van. A hűtő mellett van egy kisebb hűtő (intercooler?) amiről feljön 2 zöld műanyag cső egy fekete kettéágazó valamire... na ebből a valamiből fura rezonálós hangok jönnek kb egyenlő időközönként. saccra félfelrcenkét ugy 4-5mp-re... mi lehet ez?
Kössz Zoly ,reményt adtál az akksi témában :S:S:S:S :D
A multkori BSI megölése emlitése: A mi autónk tipusu gépben nem tudom az akksi polar.hogy van de abból tették bele a 307-be és akkor lett vége mindennek."Agyilag" zokni lett a 307-es,na meg a tulaj is :)
Üdv. Három hete pihen a garázsomban a frissen felnizett téligumi garnitúra, mert a b alfa sz gumis (aki a nyáron összekarcolta az alufelnimet) úgy ráhúzta - gondolom légkulccsal - a kerékőrcsavarokat, hogy ronggyá tört a gyári leszedő is, meg azt is sikerült ledarálni, amit később esztergáltak helyette. Nagy nehezen, egy kis trükkel sikerült leszedni, most meg kiderült, hogy nem megy fel a lemezfelni, mert beleér az első féknyereg. Úgyhogy ajánlom mindenkinek, akinek gyári kerékőre van, hogy csak felügyelet mellett szereltessen kereket, és ne engedje, hogy légkulccsal rakják fel a kerékőrcsavart!
Ja, ha valakit érdekel, van egy garnitúra Michelin Alpin A4, 195/65, egy szezonos, 2012-es téligumim, lemezfelnivel. Majd fotózom, meg mérek mélységet, ha kell.
Helyette keresek hasonlót, csak 205/55 méretben...
Friss tulajdonosa lettem egy 2001-es 2.0 Xsi 307-nek. Olvasgattam a klub honlapját, illetve a fórumot is. Két dologban kérnék segítséget.
Budapesten kihez/hova érdemes vinni probléma esetén (értem ezalatt a mechanikai és villamos meghibásodásokat - remélem nem lesznek)?
Illetve az autóra kellene nekem a fényszórómosókra az a kis műanyag fedél, plusz a lökhárítóra koptató alulra. Sajnos a bontók többnyire csak a komplett lökhárítót akarják adni, autós boltok honlapján ezeket a tételeket nem találtam.
Sziasztok!Sikerült a vszoknya csere.A váltógomb nagyon küzdős volt-húztam,tekergettem,szidtam végül telefonos segítséget kértem(jena köszi szépen)és ezután lejött könnyedén.A szoknya csere adta magát az könnyen ment.
95300 bejegyzést, ha elolvasod megérted mért szükséges 5 évente vezérlést cserélni. nem olcso, mert 45 eFt legalább a kitt + munkadíj. De még mindig jobb, mint ha egyszer eltorzulnak majd a szelepek.
Azt tudom, hogy az évi 8,5-9 ekm-es futásommal biztos, hogy nem várom meg a 14 évet, hogy elérjem a 120 ekm-es intervallumot.
Gondolj bele, ha 2004-es kocsi 36 e km-rel és ez valós futás mennyi idő alatt éri el a 120 ekm-es intervallumot, majd 30 év. Azt tudni kell, hogy abban a kocsiban még az eredeti vezérlés van.
Nagyapámnak a szuzukit az 1 éves kötelező szervizzel vittem kevesebb mint 1 ekm-rel. Nem nagyon nézett hülyének a szerelő, ááááhhhhh, az olaj nem színeződött el benne.4 évesen adták el 1700 km-rel.
Amúgy mindenkinek a saját döntése, a célértékek, mint 5 év 120 ekm vagy 240 ekm (HDI) csak javasolt, illetve amelyiket elöbb eléri, de nem kötelez cserére semmi.
10 éves autómban a minap fordult át az óra a 71.000.-be..
Első tulaj vagyok, újonnan vettem, nehéz lesz megmagyarázni ha egyszer eladnám, miért csak ennyi a km..
(mellesleg azért hallatok magamról itt keveset, mert egyenlőre még apróságokon kívül semmi komoly problémám nem volt).
Ha már itt tartunk..
Féktárcsa/betét cserék esedékesek azt tudom. Mi az amit tanácsos lenne a paraméterek alapján elvégeztetnem?
Márkaszervízbe hordom a kötelezőkre, bár a futás alapján ez már régóta nem km óra állás alapján zajlik.. Soha nem szóltak még, hogy ezt meg azt azért illő lenne így, ennyi idősen cserélni, frissíteni, akármizni. A múlt héten vittem el erre a 21 pontos átvizsgálásra, a "fékprobléma" ott is előjött, de más nem. Olvasom itt a vezérlést, meg ilyeneket, erről nekem miért nem szólnak? Soha nem ajánlanak fel egy akármit is, hogy ha jót akarok, érdemes lenne..
Olajcsere, szűrők cseréje úgymond rendszeres, talán még idő előtt is elviszem ha gondolok egyet, apróságok cseréje, karbantartása részemről természetes, de más beavatkozás még tényleg nem történt. Néha olvasok itt olyan dolgokról, problémákról, hogy nem tudom eldönteni örüljek, hogy nem érint, vagy talán már nekem is esedékes lett volna??
Kérd el az alvázszámot és menj be az egyik márkaszervízbe, ott tudnak mondani történetett a kocsiról.
A másik lehetőség, hogy adásvételinél a km óra állást is rögzíteni kell óra és perc alapján. Ha a gépban már volt rögzítés akkor az kiderűl. igaz csak akkor, ha már megvetted a kocsi, de perre add lehetőséget.
Típustól függő karbantartási előírás szerint kell (kézikönyv). Ez 2 feltételt támaszt: futásteljesítményt (...illetve ez még szoóigorítva van kocsi használattól függően: lásd csak város/sok városi használat, taxizás, versenyzés, ilyenkor jóval hamarabbi futásteljesítményt ad meg mérvadóként: lásd 2.0HDi 107LE - nél 150e km, de az előbb felsorolt kritériumok alapján 120e km), időtartamot. Ha a megadott időtartam alatt nem éri el a futásteljesítményt, akkor idő alapján is kell cserélni, függetlenül attól, hogy az alkatrészek vizsgálata alapján nem tűnik indokoltnak.
kormány kapcsóló(index),ha nagyon lötyög,(gáz,)probáld ki menet közbe mind két irányba többször.válto karnak nagy a holt játék,90000-100000 körül kezdi el lötyögni.hideg legyen a motorja ha ki probálod,sokat megtudsz a motorol igy.(indul-e,nem füstöl nagyon,melegen halkabb-e lesz,gumik kopása,stb:)
KELL-E 5 ÉVENTE VEZÉRLÉST CSERÉLNI?Az előbbi kérdést, rengetegen felteszik nekünk, így szeretnék most erre itt válaszolni. Én tudom, hogy sokan szemrevételezéssel ellenőrzik a vezérműszíj és a görgők állapotát, de megítélésem szerint ez nem elegendő. Hisz egy autóval akár megyünk akár nem, az alkatrészei ugyan úgy öregednek. Az olyan alkatrészeknél mit a vezérműszíj, az öregedést nem lehet így észrevenni. Természetesen, ha használjuk az autót, akkor már sokkal jobban látszódik a vezérműszíj elhasználódása. Apró repedések vehetők észre a vezérműszíjon, a fogak is kopottabbak, ilyenkor a csere teljesen egyértelmű. Mindamellett én saját lelkem megnyugtatására 5-6 év után javaslom a vezérműszíj cseréjét, még akkor is ha az autóval ez idő alatt csak pár tízezer kilométer mentek összesen.
De igen,csak hogy ajánlot 4 évente cserélni,külömbözö idöjárás viszonyok miat is,egy 4,5 éves téligumi is találsz hajszál vékony repedéseket,viszont ha a gumi el szál,nem fog 100000ft -ba kerülni.