Ezt azért bátorkodtam beírni, mert azért az ED meg az IR nem éppen szökőévenként előforduló jegyek. A pénztárosok túlnyomó többsége meg is nézi, hogy az utas által kívánt viszonylatra olcsóbb-e. Azaz ha Te, a szenilis fejeddel odaballagsz egy nemz. pénztárhoz, akkor jó eséllyel ED jegyet adnak, ha az olcsóbb. Persze hülyéket ki lehet fogni, de ilyenekkel repjegy vásárláskor, szállásfoglaláskor is lehet találkozni.
a múltkor is meglátogattam a piros motorvonatok atyját meg a helyi véderő attasét, és csak úgy póriasan odaballagtam a Déliben a pénztárhoz és kértem egy jegyet oda-vissza PÉCS Citybe.
Se Ed-t nem mondtam se semmit, azt se tudtam mi járna.
Mivel Jászakarajenőn nincs állomás, utólagos engedelmeddel Jászkísér-Vonyarcvashegy utat számoltam ki. Az út kb 6 és fél óra, legalább 3 átszállással.
Feltéve, hogy a lurkók 6 éven felüliek (így már kell nekeik jegy), de még 18 év alattiak, náluk 67,5%-os kedvezménnyel, a szülőknél 33% kedvezménnyel számoltam, ez utóbbi kedvezmény bárkinek jár, akik két, 18 éven aluli gyerekkel utaznak együtt. (Max. 2 kísérő)
Beleszámolva, hogy oda-és visszaúton is egyszer IC vonatot is igénybevesznek, a menetdíj oda-vissza egy szülőre: 4570 forint, egy gyereknek 2578 forint.
Azaz a négyfős családnak 14296 azaz durván 14 és fél ezer forintba kerül a Jászságból Vonyarcvashegyre vonatozni.
> Szerintem ezek a füzetek kiadása 50 millió forint feletti összeg, köszönhetően a tanácsadásoknak, amit végre valahára manhattani nyert el. :-))) Akkor lenne harmadik szám is...
>... az MD-t nevezzük inkább Piroskának, elvégre ő magyar jány, ellenben a cseszkó studenkával) Akkor a Studenkát nevezzük Piroskovának.
Továbbá ezen adatok tükrében ekkor 44 külföldi utas volt másodosztályon a vonaton,meg elsőosztályon 1-2 db...
Egy olyan utas volt, aki nemzetközi jeggyel jött Kanizsától :)))) Az első osztályon már Kanizsán érkezőben láttam két utast, ők lehettek a nemzetköziek.
Mit jelent a tele?
A két 2.o. GOSA kocsiban csak 6 szabad üh. volt. (IC 982)
Az ED meg az IR ugyan kedvezményes ajánlat, de korlátozás nélkül, bármikor, bárkinek jár. Így durva dolog lenne kihagyni, kb. úgy, mintha a repülőjegyeknél kihagynánk a fapados társaságokat. Biztos megint a nők szédítettek meg :), de ezt már Gergő, Sosiforda és én is leírtuk Neked itt a topicban...
Otthon vannak az árak, holnap reggelre lesz meg, de azt sejtem, hogy Dalmáciáig olcsóbb az ED mint a viszonylatos jegy.
No ha a Túrizmus Rt-s Szabad Nép szeminárium véget ért, akkor a sok hitem helyett, legalább annyit beírhattak volna az olvtársak ami ebből sok sörparty dumából ide tartozik :
Például VASÚTI jegyárak.
Nem FIP, nem ED, nem EC, nem semmi..
Mondjuk :
Jászkaajenő - Balatonberébny
vagy
Jászkarajenő - Umag
Vonattal, 4 fős család, (papa+mama+2lurko) UTI KÖLTSÉGE, tokkal vonóval.
Nem azt hiszem, vagy úgy gondolom, meg talán és lehet............nem
Hanem Jászakarajenő Kossuth u.47. től mennyi idő alatt érnek el vonattal Vonyarcvashegyre vagy Jászakarajenő Kossuth utcából Umagra ???????
Jászakarajenő Kossuth u.47. től mennyi PÉNZÉRT érnek el vonattal Vonyarcvashegyre vagy Jászakarajenő Kossuth utcából Umagra ???????
Nem vasutasok, nem közalkalmazotak, nem képviselők, .........
Belföldre a nemzetközi részbe hivatalosan 24 db 1.o és 60 db 2.o utas lehet,a keszthelyiben az arány pedig 36 és 150....
Azaz összesen 60 1.o-ú és 210db 2.o-ú belföldi utas lehet hivatalosan max...
Most hétfőn a 2.o-ú helyeket tudom,hogy mind eladták,de emlékeim szerint a rendszerben az 1.o-ra se volt hely....
De érdekes,hogy a belföldi utasok közel fele (azt hiszem 104fő) Keszthelyről jött...ez elég nagy arány...
Továbbá ezen adatok tükrében ekkor 44 külföldi utas volt másodosztályon a vonaton,meg elsőosztályon 1-2 db...
Erősítés: Igen,lassan el kéne a vonatra,mert ennél még a régi menetrendben is több hely volt eladható...meg aztán nyáron vasárnap amilyen tömeg összegyűlik...főleg hogy ez az utolsó normális vonat felfele....
De:Én nem értem,hogy a nem helyjegyes vonatoknál a MÁV minek korlátozza le a pótjegyek számát...adjon el belőle minél többet. az utas nem panaszkodhat,hisz ő NEM a helybiztosításért fizet,hanem csak a magasabb komfortú vonatért...(elvileg). Ugyanígy a Győr fele menő nemzetközi EC/ICk-re is eladhatna akárhány jegyet.. Ha jön egy nemzetközi utas helyjeggyel,annak úgyis át kell adnom a helyem,ha a jegye oda szól ahol épp ülök...
Amúgy meg vannak kiskapuk a rendszerben,mert nálunk szoktak megírni néha űrjegyen is pár pótdíjat vonatra,tudva,hogy úgyis lesz üres hely még...ha meg nem lesz,akkor meg majd áll az utas,hisz fentebb már írtam,nem a helybiztosításért fizetem a 350.-et....!!!!
Corvinus:Én is láttam már rajta erősítést,főleg péntek/vasárnap tesz bele Pécs...elvileg a kocsi Sm-ig megy,aztán másnap délelőtt vissza...bár 981ben még nem láttam a számítógépbe betéve a kocsit,így haza már üresen ment mindig...de persze lehet tévedek....
">>>>a többi kocsi tele volt."
Mit jelent a tele? Itt is csak 36/96 db helyet adnak el belföldi utasoknak...de úgy hallottam, a nemzetközi statisztika meg csak lerontja a belföldit ezen járatnál,azaz ott alig van utas...:( De persze kiskapuk itt is vannak...
Háááát, ebből volt már vita. Maradjunk abban, hogy ez tájegységenként változik. Ahol Bézé jár, ott azt nevezik piroskának, ahol eMDé, ott azt nevezik annak.
(Szerény, és egyáltalán nem mérvadó véleményem szerint az MD-t nevezzük inkább Piroskának, elvégre ő magyar jány, ellenben a cseszkó studenkával)
Olcsó jegyekkel és magasabb színvonalú szolgáltatásokkal kívánja visszacsábítani az utasokat a fapados légitársaságoktól egy lengyel vasúttársaság.
A vasút hét eurós jegyárral veszi fel a harcot az agresszívan terjeszkedő légiszállítókkal szemben.
Saját "fapados" vonala bevezetésével akar a lengyel PKP Intercity vasúttársaság beszállni az olcsó légitársaságok indította szállítási árharcba.
Áprilistól 23 viszonylatban gyorsvonatait olcsó jegyekkel teszi kelendőbbé: minden hónapban 10 ezer jegyet egyenként 27 zlotyért, azaz 7 euróért értékesít, a vonalak hosszától függetlenül.
A PKP Intercitynél azt remélik, hogy a kedvezményes árakkal csupán az idén másfél millió új utast szerezhetnek.
Ennek érdekében növelik a járatok biztonságát is: az éjszaka közlekedő vonatokon magán biztonsági cégeket bíznak meg, hogy elriasszák a néhány vonalon garázdálkodó rabló- és tolvajbandákat.
Rosszul látod. Szerintem ezek a füzetek kiadása 50 millió forint feletti összeg, köszönhetően a tanácsadásoknak, amit végre valahára manhattani nyert el. :-)))
"Nos remélem nagyon, hogy a német szöveg fordítása tart 100 napig! Mert elég durva lenne 50 darab TCV I füzet nyomtatására közbeszerzési eljárást kiírni!"
Basszus, se nekem, se a "droidjaidnak" nem esett le, hogy itt nem is 1, hanem 2 közbeszerzési eljárás van: 1. fordítás 2. nyomtatás. Mármost, a kettő párhuzamosan nem intézhető, egyfelől mert nincs kapacitás (bizonyítható xy módon), másfelől, mert az 1. eredménye szükséges a 2. specifikálásához (papírfelhasználás, miegymás).
Csakhogy elég-e ez? A MÁV Rt ugyanis nem (csak) a Finn Vasúttal kerül jogviszonyba, egy Helsinkiben kiállított Bécs-Budapest globáljegy kapcsán, hanem az utassal is!
Így van. Neked sem kell elmagyaráznom, miféle polgári jogi alapelvek sérülnek, ha az utas a számára kedvező garanciák korlátozásáról nem szerez tudomást! Hát még ha tudná, hogy a korlátozás maga jogilag szintén ... hmmmm, ... aggályos.
Ez alapot adhat egy ombudszmani, rendőrségi és FVF vizsgálatra!
Idestova 4 éve minden nyáron ugyan abban az időpontban, ugyanoda megyünk a feleségemmel Badacsonyba nyaralni. Már az első alkalommal egy telefon is elég volt a szállásfoglalásra, kultúrált, magas szinvonalú a kiszolgálás, udvarias a személyzet jó a szállás és a kaja, 100 m a strand 70 a vasúti megálló:-), ja és abból a pénzből amiből 1 hétig tivornyázunk ketten Jellasicséknál max a szállásköltségem lenne meg, plusz itthon otthon vagyok, nem csípi a tengervíz a szemem:-))
Két példányban! A túróst! Annyi példányban ahány pénztár van, plusz egy az utasnak, illetve annyi példány ahány érvényes vizsgával rendelkező van!!! MINDENBŐL!
A TCV I. füzet 2003. decemberi. Ehhez kiadtak eddig egy pótlékot, 2004. decemberben. Ez stimmel is, mivel az eredeti német nyelvű is így tudja. Csakhogy. A német nyelvű pótlék tartalmazta a kártérítési szabályokat IS, a magyar nyelvű meg nem. Így a két díjszabás között alig 30% az átfedés 100% helyett!
Így EGYSÉGES Nemzetközi Díjszabásról NEM beszélhetünk.
A MÁV vélhetően megkésve futott neki a levél szerint 2004. júniusában eldöntött, általa ellenjegyzett változtatásnak. A MÁV-nak 7 hónap nem volt elég egy "100 napos" fordítási feladatra. A 100 nap még decembertől számolva is nehezen jön ki.
Tény: a TCV I. füzet változásáról először beszámoló SBB is késett vagy két-három hetet a sajtóközleménnyel, de abban már határátmenetekre le volt osztva, hogy kinek a feladata a kártérítési csekk osztása!!!
E szerint egyébként a nemzetközi díjszabások tagozódása a következő:
1. szint: 1980.V.09-i Nemzetközi Vasúti Fuvarozási Egyezmény (COTIF) és annak melléklete a "Nemzetközi Személy- és Poggyászszállítási Szerződésre (CIV)vonatkozó Egységes Jogi Előírások (EJE)".
2. szint: TCV I. füzet
3. szint: TCV II/III, illetve csak és kizárólag Magyarország esetén a TCV IV. füzet.
4. szint: TCV Különleges Mellékletek (pl. InterRail, EuroDomino)
5. szint: díjszabási táviratok
6. szint: belföldi Üzletszabályzatok
Így holnap a szar TCV I füzet mellett kérek az Andrássy úton egy "COTIF CIV EJE" könyvet is, ami már BIZTOSAN módosított és EGYSÉGES egész Európában, de FÁJDALOM, nálunk NEM hatályos, mert Kiss úr és Német Ági csücsül rajta és nem írja alá!!!
Amicus! Ez itt a lényeg: "sűrű bocsánatkérések közepette ezt a tényt jelezték a többi vasúttársaság felé is"
Csakhogy elég-e ez? A MÁV Rt ugyanis nem (csak) a Finn Vasúttal kerül jogviszonyba, egy Helsinkiben kiállított Bécs-Budapest globáljegy kapcsán, hanem az utassal is! Az utas a finn, német, angol stb. TCV I-ben foglaltak ismeretében köt szerződést a vasúttal, ami azonban a látszat ellenére NEM egyenlő a magyar TCV I-el. Így ha a vonat Bécsbe ér késve, fizetnek. Ha Budapestre, akkor NEM fizetnek.
A társvasutak egyike sem adott ki hírdetményt arról, hogy a MÁV már megint tróger. Arról a jegykiadóhelyek nem tudnak, a hatályos díjszabási rendelkezések NEM tartalmazzák!
Ez alapot adhat egy ombudszmani, rendőrségi és FVF vizsgálatra! Főleg azért, mert a "beteg" MÁV droidok közölték az FVF-fel, hogy NÁLUNK automatikusan a NÉMET/FRANCIA kötet a mérvadó, a magyar csak "tájékoztató jellegű". És a német alapján nem Kiss úr és Németh asszony kegyén, illetve ellenjegyzésén múlik a bevezetés!
<i> (...), a nem létező céges papírra, a nem létező céges papírra! </i>
Tehát akkor két példányban?? :)))
Jól látod kedves Gergő, én ezért nem vagyok hajlandó levizsgázni nemzetközi díjszabásból. Mindenkitől az hallom, hogy nincs semmi leszabályozva. "Prealbulum" az kell, de pl. a visszatérítés, felelősség stb. már hiánycikk jópár táviratból. Van itthol egy-két rendelet, ha érdekel, átküldöm, csak hogy tudd magad mivel bosszantani! ;)
Én 2004 nyarán (augusztusban) sokat meséltem a szigetről, mivel a vasúthálózat egészét bejártam (ahol még van személyszállítás). Brutális. Ha elolvasása UTÁN van még kérdés, írj a fórumra, vagy a megadott címemre!
Nos remélem nagyon, hogy a német szöveg fordítása tart 100 napig! Mert elég durva lenne 50 darab TCV I füzet nyomtatására közbeszerzési eljárást kiírni! Főleg annak ismeretében, hogy az éjszakai vonatos Különleges Mellékletet, ami 10-szer annyi, mint a TCV I, és a fordításába bele sem kezdtek egyszerűen belebaszták a MÁV Értesítőbe, hogy nyomtassák ki a szolgálati helyek a nem létező céges nyomtatóval, a nem létező céges papírra, a nem létező céges papírra!
Csabi!
Nyugi. Én már 15-ször olvastam el ma, és már kezdem sejteni miről is van szó: bürokráciáról, szakmai nihilizmusról, töketlenkedésről...
Mai hír, hogy a 350 002 azonnali hatállyal megkapta az engedélyt az SZDC pályáin (Csehország) való közlekedésre, így hamarosan sok év után látható lesz Szlovákián kívül (reméljük nemsokára Magyarországon is).